He Lot, Super super super herkenbaar, Mijn allerbeste vriendin, die tevens collega van me is, is ook al 22 weken zwanger. Soms is dat gewoon teveel van het goede . liefs
Hallo, Lotje, wat ontzettend balen meid!! Huil maar even lekker uit, het is ook niet niks! Je hoopt er zo erg op en dan is het toch weer een hele teleurstelling! En dat van al die zwangeren om je heen, ik herken het. In onze vriendenkring is nu iedereen zwanger of net bevallen. Ik gun het hun allemaal, maar ben ook hartstikke jaloers! Onze tijd komt ook wel een keer. En je weet het de liefste baby's duren het langst ! Marieke, kun je anders zelf morgen niet bellen? Dan weet je direct waar je aan toe bent, toch? Heb je voor de rest geen afspraken meer staan bij het ziekenhuis?De grote omwisseltruc herken ik inderdaad ! Verstand op nul maar weer! Haan, lekker een paar dagen naar de sneeuw! Ben jaloers! Ga je skien? Heel veel plezier, heb je mooi even afleiding! Elke, dat is in ieder geval een geruststelling dat de zwemmers van je man super zijn! Ik ga heeeeel hard voor je duimen dit weekend! Marykay, heel veel succes met het wachten tot zaterdag! Mijn man vind ook dat ik teveel met het internet bezig ben. Maar hij wilt het wel graag horen als ik info heb gevonden . Het helpt mij in ieder geval heel goed, die ervaringen uitwisselen en info opzoeken! Heel veel succes met het wachten... Hier is vandaag de echt heel goed doorgebroken, ik heb het gevoel dat ik leegloop. Tezz heb jij nog ijzertabletten voor mij, hi, hi. Vrijdag dus weer beginnen met Clomid en vrijdag waarschijnlijk de echo. Volgende week moeten wij de zwemmers van mijn man inleveren... Afwachten dus..
@Lotje en Daan: wat jammer dat de zijn gekomen. Het duurt allemaal al zo lang en dan moet je weer de moed vinden voor een nieuwe poging he? Neem je rust de komende dagen en daarna gaan we weer door hoor! @Marieke: dus je bent nog niet veel wijzer geworden vandaag. Afwachten dus Idd je kunt niks doen he! Maar ik neem toch aan dat je binnen nu en twee weken in elk geval van je gyn gehoord hebt toch? Sterkte met afwachten! @Elke: dus jij zit ook 'in de wacht'? Spannend! @ravi: gefeliciteerd met je nichtje! "t is voor mij al even geleden dat ik voor het eerst tante werd (ik was toen 15, m'n zus 24), maar wat een leuk gevoel he! En binnenkort lekker oppassen op de kleine hoor! Deed ik toen ook! Ik was toen nog te jong om kinderen te krijgen, dus ik was maar wat blij dat ik lekker met de kleine van m'n zus kon knuffen! (die 'kleine' is inmiddels 16,5 jaar en een prachtige lange meid geworden , waar blijft de tijd? ) @All: sorry, weet niet meer goed waarop te reageren. Zo gaan de berichtjes heel langzaam en zo schrijft iedereen tegelijk lijkt het wel! Ik heb sinds vanmiddag veel last van mijn rechter borst(spier) en denk dat het van de clomid komt. Ook had ik het vanmiddag een poosje 'lekker warm' maar ben er nog niet helemaal achter of dat nou een opvlieger zou kunnen zijn geweest. Ik was namelijk druk geweest met fietsen en boodschappen uitladen en ik had het daarvoor wat koud. Dus vond het wel aangenaam dat ik zo snel opwarmde eigenlijk! Benieuwd hoe het morgen gaat. Oja, mijn ongi verloopt eigenlijk hetzelfde als anders alleen is er gewoon veel meer! Vindt het nog steeds raar maar zal er wel bijhoren. slaap lekker allemaal! Liefs Tezzz
Lotje ik kan het me zo goed voorstellen meid! Bij ons in de omgeving zijn er ook een paar zwanger geworden nadat ze nog maar een maand met de pil gestopt waren ofzo. Vind het ook moeilijk om daar mee geconfronteerd te worden. En hoe goed deze mensen het ook bedoelen, toch praat ik met hun liever niet over hun baby's/zwangerschap omdat ze het toch niet helemaal begrijpen en soms onbedoeld net de verkeerde opmerkingen maken.... Gelukkig heb ik ook een goede vriendin met PCOS dus zij begrijpt precies wat ik doormaak. Daan> Lekker dat je nu weer kan beginnen met de volgende ronde! Ik denk dat ik als ik volgende week nog niet ongie ben ( en de gyn heeft nog steeds niet gebeld ) ik zelf even bel om te vragen hoe lang ik moet wachten op mijn ongie. Wil zo graag weer gewoon kunnen beginnen!
Hoi meiden, Had dit topic al een tijdje zien staan maar nog niet geopend omdat ik nog geen clomid slik. Ik heb eind januari te horen gekregen dat ik PCO heb. Mijn mannetje heeft helaas ook slechte zwemmers. Nu moet hij half april nog een test doen en ik moest nog even proberen een aantal kilo's af te vallen. Ik heb een BMI van 25,7 ben dus ongeveer 5 kilo te zwaar. 25-04 krijgen we dan de uitslag van de tweede zaadtest en bespreken we het verdere behandelplan, erg spannend allemaal. Zijn er hier nog meer meiden van wie de man slechte zwemmers heeft of ben ik de enige? Ik zou het leuk vinden om zo nu en dan met jullie mee te kletsen.
Goedemiddag, Marieke en Lotje: jullie gevoelens zijn zoooooo herkenbaar! Jullie snappen tenminsten wat een machteloos gevoel we hebben, elke dag weer! Voor sommige mensen (buitenstaanders) is een week zo voorbij. Of mensen denken na een paar weken: 'oh ja, hoe stond het er ook alweer voor?' Terwijl het hier elke dag weer opnieuw leeft! Wij hebben het binnen het gezin verteld en een enkele goede vriend/vriendin weet het. Daan: Hoe moeten jullie het zaad inleveren? Mogen jullie het thuis vullen of moet dat bij jullie in het ziekenhuis? Ook weer spannend zeg! Tezz: ik had als opvliegers echt dat het zweet me aan alle kanten uitbrak en dat ik het liefst alles uit wilde doen. Het kan ook weer zo voorbij zijn. Als ik het 's nachts ineens had, wist ik niet hoe snel ik het dekbed van me af moest trekken. Zora: Welkom! Zo blijven de gyn's toch verschillend. BIj mij hebben ze het niet over gewicht gehad en ondertussen mag ik er ook wel een paar kwijt. Ben door de Clomid ook wel een paar kilo aagenkomen. Ik zou nu voor het mooie 6 kg kwijt willen. Maar de gyn let nergens op. Gek hè? Ikhoop voor je dat het zaad de volgende keer beter is! Dat zou erg fijn voor jullie zijn!
middag! @Zora: ook welkom hier! Ik ben zelf ook nogal nieuw hier (vandaag m'n derde clomidje gehad en pco is (nog) niet vastgesteld ). Mijn gyn heeft ook helemaal niet gevraagd naar mijn gewicht, hoewel ik sinds het uitblijven van m'n ongi toch wel een kilo of 6 ben aangekomen . Oke, je ziet het ook niet echt aan me, maar ik ben 1.65 lang en weeg nu 75 kilo. Da's toch echt wel wat te veel (en allemaal op m'n buik en m'n kont )! Ik hoop ook dat je mannetjes zwemmers de volgende keer wat beter zijn. Tenslotte is het toch een momentopname he? @all: nog geen rare dingen ontdekt van de clomid. Alleen m'n rechterborst doet nog steeds zeer . Ongi bijna over! Hoe zit het trouwens met clomid en vruchtbaar slijm? Krijg je dat tijdens het gebruik of wordt dat juist minder of na de clomid pas of...? Ik zit weer vol met vragen! liefs ennuh: wat dachten jullie van de Pupo- stand? (Pregnant untill proven otherwise)
Hallo Allemaal! Lekker hard gewerkt vandaag? Tezz, ik heb deze cyclus (1e ronde clomid) geen vruchtbaar slijm gehad. Wil het ook even bij de gyn navragen hoe dat zit. Zora, welkom Jij bent toch ook bij het pCO topic? Groetjes Elke ps Lot en Daan, hoe is het nu met jullie? ps2 Marieke en Marykay nog nieuws? ps3 Ravi succes op het wachtbankje ps4 Haan > FIJNE VAKANTIE! ps5 dit waren genoeg ps ' en toch
Hallo! Lotje, gaat het inmiddels weer wat beter met je? Elke, nog geen verschijnselen van een naderende ongi of misschien zwangerschap? Tezz, bij de Clomid 50 mg, had ik geen vruchtbaar slijm (had immers ook geen eisprong), bij de 100 mg had ik dat wel. Vruchtbaar slijm was echt rond de eisprong. Fijn dat de ongi bijna over is! Haan, we mogen het zaad thuis produceren ! Gelukkig wel ja. We wonen dichtbij het ziekenhuis dus ben er zo! Ik ben inmiddels ook aangekomen door de Clomid, hoor mijn fertiliteitsarts ook nergens over. Nogmaals een fijne vakantie, geniet ervan! Zora, welkom. Ikzelf heb een BMI van 31, dus waarom ze bij jou moeilijk doen, geen idee! Wat moet je nog lang wachten zeg! Veel succes in ieder geval! Marieke: kan dat gevoel goed begrijpen. Ben zelf nu wel blij dat ik gelijk weer door kan met de volgende ronde! Heb je vandaag nog wat gehoord? Ook nog geen verschijnselen van een naderende ongi? Op het moment ben ik nog steeds aan het leeglopen. Morgen weer beginnen met Clomid. Ik ben de komende dagen niet op het forum, morgen feestje bij vrienden en zaterdag een vrijgezellenfeest. Ga voor de zekerheid morgen toch nog even vragen over de combi alcohol en Clomid.. Meiden, ik drink er één op jullie ! Allemaal alvast een fijn weekend!
Hi ladies, Het gaat gelukkig weer een stuk beter met me. Gek wat een ongi met je gevoelens kan doen! Elke en Marykay! spannend meiden! kunnen jullie nog wachten tot het weekend? AL tekenen? ben zo benieuwd! Zora, welkom hier! gezellig dat je mee komt praten! Als je wil kun je ons overzichtje aanvullen met je gegevens.. Wat balen zeg van de 1e zaaduitslag. Dat is echt rot nieuws. Hoop echt voor je dat de 2e test een stuk beter is! Weet je wat bij jou het vervolgtraject wordt? Krijg je ook clomid straks of is dat afhankelijk van de 2e zaaduitslag? Marieke, jullie ook al een niet zo'n goede zwemmersuitslag?! Jij dus ook wachten op de nieuwe uitslag nu! echt spannend en eng hè. Mijn mannetje heeft ze vandaag ingeleverd maar ik vrees er behoorlijk voor. Hij heeft toen ie klein was ooit een operatie gehad daar en dat zou nu van invloed kunnen zijn... Marykay en Daan jullie mannetjes moeten dus nog. Marykay,hopen maar dat je ongi niet doorzet en dat onderzoek niet meer nodig wordt! Tezz, ik had uiteindelijk op de dag van mijn eisprong eventjes vruchtbaar slijm. verder noppes. Lot
Naam: Lotje2 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: 24april Bijzonderheden: 2e ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: wacht op zaaduitslag Voor: follikelmeting 4 april Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid>geen pos ovu test ditmaal Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: verder behandelplan Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 21 april??? uitgaande van 32 dagen Bijzonderheden: tweede ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: follikelmeting 13e dag Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 5 april??? Bijzonderheden 3de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: 15 april Voor: uitslag progesteron en follikelmeting, maar dat zal op dag 10 niet zo spannend zijn Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 25 maart Bijzonderheden: 2e ronde Clomid, nu 100 mg Volgend bezoek gyn: 18 maart bloed prikken Voor: Progesteron waarde Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Clomid werkt bij mij niet...volgende cyclus beginnen met gonadotrofine + pregnyl... Volgend bezoek gyn:eerst wachten op ongie, dan voor cd 3 afspraak maken Voor:uitgangsecho Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 22 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 30-03-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 1e ronde met clomid 50mg. 17 maart gehoort dat ik wel een eisprong heb gehad. Volgend bezoek gyn: Eerst afwachten op ongi Voor:... Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 28 maart uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 2de ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn:telef. ma 17 maart Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: was 23 maart Bijzonderheden: ongi na provera, nu 1ste ronde clomid 50 mg van dag 3 t/m dag 7 Volgend bezoek gyn: dag 12, 3 april 13.50 uur Voor:inwendige echo (ei-check) en uitslag bloed [/quote]
Nou echt overtuigend is het nog niet maar ik geloof dat de duiveltjes langzaam in opmars zijn. Zo irritant ik heb liever dat de ongesteldheid zwaar doorbreekt dan dit: Gisteravond laat leek het dan echt te komen, maar vanochtend weer helemaal niets. Ik heb toen de fertiliteitsverpleegkundige maar gebeld zij zei nog even af te wachten als het nog niet doorbreekt morgen maar een test doen. Die zou dan qua tijd wel positief moeten zijn anders afwachten tot dinsdag en dan gaat ze overleggen met de gyneacoloog met wat te doen. Na het tel. gesprek ben ik weer naar de wc geweest en toen was het er weer een beetje, dus ik denk dat ie langzaamaan toch doorbreekt, maar doe mij maar snel en heftig want dit is zo irritant. Ik wil door! Elke hoe gaat het bij jou? Ik hoop bij jou heel goed, laat jij de 1ste zijn!
Hee hoi, Ben even een tijde 'weg' geweest en loop een beetje achter. Beetje druk gehad op het werk en ondertussen natuurlijk bij mijn kleine nichtje kijken. Jammer genoeg wonen ze niet om de hoek (5 kwartier rijden). Maar het is een plaatje! Echt heel klein, 45 cm en 5 pond. @Marykay, balen zeg, maar als ik het goed begrijp is er nog hoop toch? Heb je ook buikpijn? Bij mij was dat echt een teken dat het er echt aan zat te komen en toen was het ook in een keer bingo. Ik blijf voor je duimen hoor! @Lotje, heel herkenbaar dat je even niet al die zwangeren om je heen kan 'verdragen'. Ik weet van mijn twee beste vriendinnen dat ze nu ook net begonnen zijn. Ik ben soms zo bang dat ik straks als enige overblijf zonder kinderen. Op elke verjaardag of ander feestje is het onderwerp kinderen / baby's erg nadrukkelijk aanwezig. Maar ik moet zeggen dat ik dat nog niet heel storend vind. Ik heb nog wel goede hoop dat het bij ons ook wel goed komt. Maar af en toe....... dan toch ook weer niet. @Zora, welkom! Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn! @Elke, Fijn om te horen dat bij je mannetje alles in orde is! Dat is in elk geval heel positief! Spannend nog even! Heb je al het gevoel dat je ongie er aan zit te komen, of zwangerschapsverschijnselen? @Haan, lekker even skien, dat zijn fijne vooruitzichten en idd even je gedachten verzetten. @Daan, voor jou ook balen dat het heeft doorgezet. Ik had echt gehoopt dat het bij een van ons wel raak zou zijn. Dus vandaag weer naar de gyn? Heel veel succes. @Tezz, idd een heerlijk gevoel om tante te worden (had al wel twee nichtjes van mijn man z'n broer, maar dat is toch een beetje anders). Heb een oppasdagje gereserveerd hoor, haha, 1 juni mag ik oppassen. Nog last gehad van Clomid bijwerkingen inmiddels? Ik kon ook geen vruchtbaar slijm ontdekken de vorige ronde, weet niet of het van de Clomid komt hoor. @Marieke, wat balen voor je dat de ongie zo lang op zich laat wachten. Nu heb je het gevoel dat je stil staat en er niets gebeurd. Zou idd dan ook vragen om Provera ofzo om het op te wekken, groot gelijk. Hier is het verder rustig, gisteren mijn laatste clomidje gehad en verder nog niet echt last van bijwerkingen, alleen was ik gisteren wel heeeeeel moe, maar weet niet of het daarvan komt. Ik heb trouwens nu voor 3 rondes meegekregen, dus ik kan weer even vooruit. Woensdag moet ik weer voor een echo, dat is dan dag 13. Ben benieuwd of deze ronde er weer hetzelfde uitziet als de vorige. Ik denk dat ik daarna dan ook niet meer voor controle naar het ziekenhuis hoef. Aan de ene kant wel fijn natuurlijk, maar vind het ook wel prettig dat het in de gaten wordt gehouden en je (bijna) precies weet wanneer je eisprong is. Fijn weekend alvast!
mmmmiddag! Kom me weer even melden De reden dat ik eigenlijk naar dat vruchtbaar slijm vroeg is, dat ik dat al lijk te hebben . En ik heb vanmorgen m'n 4de clomid genomen pas! Vind ik dus wel raar. Ongi is dus sinds gisteren wel over en daar voor in de plaats is dus dat rekbare, doorzichtige slijm gekomen oops: sorry voor de gedetailleerde omschrijving) . Dus jullie hebben dat juist niet. Hmmm en ik maar denken dat het door de clomid komt. @Ravi: ik was gisteren ook zooooooo moe en nu...alweer! Óf het ligt aan het weer óf aan het einde van de week óf aan de clomid. Ik weet het niet, maar wordt er wel moeoeoeoeoeoe van! GAAP! @Marykay: Zo schiet het ook niet op he! Wel of niet ongi, wat wil je lichaam nou! Ga je nou morgen testen dan als het toch nog niet heeft doorgezet? @Elke: hoe is 't? @de rest: Duivels al vertrokken? Liefs Tezzz
ff snel een kort berichtje van mij. Na die ene x vandaag weer helemaal niets. Als ik mijn lief morgen laat opgehaald heb dan ga ik testen. Ik denk pas zondagochtend, ochtendurine is beter toch? Ik ga nu lekker uit met een vriendin. Hmm, als ik nou ongesteld was geweest was ik lekker aan de drank gegaan. Toch maar even niet. Fijne avond!
Marykay, wat ontzettend irritant zeg! Al moet ik zeggen dat ik een klein beetje met hetzelfde probleem zit. Bij mij is het toch wel echt doorgebroken, maar een echt normale ongi noemen kan ik het ook niet. Ik heb met name best wel wat bruin bloed, met af en toe ook een beetje rood (Dat laatste was voor mij een teken dat het echt een ongi moest zijn) maar het is zo weinig. Afgelopen woensdag was het al begonnen (inclusief het kleine beetje rood) dus vandaag zou ik al aan mijn 1e clomid moeten beginnen. Daarbij voel ik helemaal de normale ongesteldheispijn niet. Wel af en toe eisprong steken. Nu weet ik niet of het verstandig is om de 1e clomid al te nemen. Vind het zo irritant allemaal. Ik overweeg voor de zekerheid voordat ik die pil inneem toch maar een testje te wagen. Maar zwanger kan ik me ook echt niet voorstellen want dan had ik geen rood bloed moeten hebben. Of zou de ongi door de clomid anders zijn, maar dat lijkt mij ook weer niet. Wat vinden jullie? Elke, jij al ongi of zwangerschapstekenen? Je NOD zou vandaag ongeveer wel moeten zijn denk ik, of niet? Tezz, gek zeg van dat slijm. ik geloof niet dat ik dat gehad heb tijdens het slikken van de pillen.
He Meiden, Hier alles nog rustig. Mijn lijf is zo anders dan voor de clomid. Ben de feeling met mn lijf een beetje kwijt.... : Last van krampjes in mn baarmoeder, dus verwacht dat ik dezer dagen wel ongesteld zal worden. Morgenochtend waag ik voor de zekerheid maar een testje. Vraagje aan jullie: Voorheen had ik voor mn menstruatie altijd last van (soms zeer!) gevoelige borsten. Nu helemaal niet Hebben jullie daar wel last van gehad of ligt het aan de clomid? Groetjes Elke ps Marykay, gaan wij morgen samen testen hihi
Naam: Lotje2 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: 24april Bijzonderheden: 2e ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: wacht op zaaduitslag Voor: follikelmeting 4 april Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid>geen pos ovu test ditmaal Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: verder behandelplan Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 21 april??? uitgaande van 32 dagen Bijzonderheden: tweede ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: follikelmeting 13e dag Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 5 april??? Bijzonderheden 3de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: 15 april Voor: uitslag progesteron en follikelmeting, maar dat zal op dag 10 niet zo spannend zijn Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 25 maart Bijzonderheden: 2e ronde Clomid, nu 100 mg Volgend bezoek gyn: 18 maart bloed prikken Voor: Progesteron waarde Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Clomid werkt bij mij niet...volgende cyclus beginnen met gonadotrofine + pregnyl... Volgend bezoek gyn:eerst wachten op ongie, dan voor cd 3 afspraak maken Voor:uitgangsecho Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 28 maart uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 2de ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn:telef. ma 17 maart Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: was 23 maart Bijzonderheden: ongi na provera, nu 1ste ronde clomid 50 mg van dag 3 t/m dag 7 Volgend bezoek gyn: dag 12, 3 april 13.50 uur Voor:inwendige echo (ei-check) en uitslag bloed