Elke, ik ken mijn lichaam ook niet meer hoor. Bij mij lijkt het ook een andere cyclus dan normaal. Ik heb gisteravond voor de zekerheid toch maar een testje gewaagd maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik zag een heel vaag streepje Mijn vriend zag het ook. Ik heb de clomid daarom nog niet durven slikken. Vanochtend weer een test gedaan en nu 'gelukkig'gewoon negatief. Ik vermoed een foutje van de test (ingedroogd lijntje of zo) of een hele vroege miskraam. Ik hou het maar op het 1e en ga vandaag maar gewoon beginnen. marykay en Elke, super spannend meiden! Ik duim voor jullie!
@Elke, ik had deze keer idd ook totaal geen gevoelige borsten, terwijl ik dat voorheen altijd wel had. @Marykay, je houdt het wel spannend zeg! Nog even geduld tot je lief weer thuis is. Kun je wel wachten tot morgenochtend? Knap hoor, ik zou gelijk als ie thuis was testen. (maar ben ook erg ongeduldig van aard haha). @Lotje, lastige situatie. Mijn ongie was juist wat heftiger dan normaal. Hoe jij het nu beschrijft, dat heb ik normaal gesproken. Ik had nu echt heel erg buikpijn en veel meer rood bloed dan normaal. Ik zou zelf wel gewoon beginnen met de Clomid. Sorry voor de late reactie, maar wat heb je gedaan? @Tirtilisko, we lopen nu zeker gelijk, zelfde NOD.
Hee Lotje, Tegelijk aan het typen.... Jeetje wat raar nou weer, een vaag streepje. Ze zeggen wel eens een streepje is een streepje. Misschien de gyn even bellen als dat kan vandaag?
Echt een irritante situatie. Kan uiteraard de gyn niet bereiken. ik heb mijn vraag nu maar voorgelegd aan de verloskundigen op dit forum. Ik heb nu wel meer rood bloed dus denk dat ik toch wel ga beginnen met de clomid vanavond. Als dat streepje op een zwangerschap duidde kan dat toch niet goed zitten met al dat bloed...
He Lot, Wat een rotsituatie... Dit geeft weer een hoop onzekerheid! Zou maandag zowiezo even de gyn bellen. Mijn duimen draaien volop voor jou in de volgende ronde Blijf volhouden meid! Liefs
Lot, wat gek van die vage streep Vandaag toch negatief en wat meer rood. Ik zou denk ik als ik jou was ook weer beginnen met de clomid. Mijn duimen draaien ook hard voor je. Ik moet zeggen dat ik de vorige maand ook begon twijfelen toen ik weer clomid ging slikken. Ik kon alles met inlegkruisjes af. Alleen als ik naar het toilet ging was het meer maar het is nooit echt rood geweest. Ik ben toen wel zonder te testen weer begonnen, maar ik denk er soms nog aan. Straks blijk ik al 8 weken zwanger Elke, ik heb voel mijn (.)(.) wel vooral de onderkant en mijn tepels. 's Ochtends word ik soms met een branderig gevoel wakker. Tirtilisko, lees ik het goed slik je stiekem 100mg. Met 50 heb je wel een eisprong gehad toch? Pas je op voor overstimulatie hou het goed in de gaten bij je echo's. Overstimulatie kan heel gevaarlijk zijn. Voor mij begint het nu echt spannend te worden. Vandaag nog steeds niks doorgezet alleen wat spotting 's ochtends en 's avonds laat. Ik tel de uren af dat ik mijn lief kan halen, maar ik test zeker morgen. Gezellig gelijk met Elke!
mmmmmmmmmmmiddag! @Lot: wat raar dat je een vaag streepje hebt. Ik zou toch over een paar daagjes voor de zekerheid nog eens testen hoor. (Tenzij de ongi natuurlijk nog in alle hevigheid losbarst). @Tirtilisko: Ik zou het niet doen hoor, die 100mg. Tuurlijk is dat zeer verleidelijk om te doen als je de pillen toch hebt liggen, maar als je je eierstokken te veel stimuleerd kan het juist tegen je gaan werken. Aangezien je met 50 mg al succes had, lijkt 100 mg me nu nog niet echt op z'n plaats. @Elke: heb eigenlijk nooit last van m'n (.)(.). Alleen de eerste 2 dagen van de clomid deed m'n rechter vreselijk zeer. Maar da's nou weer over. Heb vandaag m'n laatste clomid gehad. De enige bijwerking die ik kan ontdekken is dat ik vreselijk moe ben. Al 3 dagen ben ik 's middags zo moe dat ik m'n ogen bijna niet kan openhouden! Terwijl ik verder lichamelijk niet zo moe ben of zo. Maar m'n ogen voelen alsof ze heeeeeel druk zijn geweest! @Elke & Marykay: succes met testen morgen! Ik duim hier mee! Liefs Tezzz
Ik zou er idd ook mee oppassen om zonder overleg met je gyn 100 mg te slikken. Je hebt dan denk ik grote kans op overstimulatie als 50 mg ook werkte.
oepsss jullie maken me aan het schrikken wat is overstimulatie eigenlijk en wat zijn daar de symptomen van. Zoals koorts duizeligheid nee toch is het erg
Hallo dames, Ik heb even geen tijd om te reageren! Sorry...Vrijdag meld ik mij weer! Na mijn vakantie... Vandaag bloedgeprikt op progesteron... Verder weinig bijzonderheden! Heel veel succes allemaal! Ben zo benieuwd Elke en Marykay... Als ik op vakantie de kans heb kom ik even kijken of er één van jullie zwanger is. Doeiiiiiii
@Haan, een hele fijne vakantie toegewenst! Geniet ervan en hopelijk heb je goed nieuws als je terug komt, of kun je dan niet bijna testen? Veel plezier! @Tirtilisko, overstimulatie is dat je te veel rijpe eicellen krijgt. Als je dat hebt mag je even niet klussen omdat het gevaarlijk kan zijn voor moeder en kind(eren), je hebt dan nl kans op een meerling. Verder weet ik niet wat de bijwerkingen kunnen zijn. Het valt ook wel mee wat dat betreft denk ik hoor, misschien wat een heftigere reactie?
Hallo allemaal, Mijn naam is Brenda en ben getrouw met Jon Ik ben nieuw hier! Heb al jullie berichtjes al doorgelezen. Ik ben sinds juli 2007 gestopt met pil en 1 x ongesteld geworden. Krijg morgen (maadag 31 mrt) de uitslag van de dokter of ik pco heb. Dit is eigenlijk alleen formaliteit, want de dokter weet het bijna zeker. Er waren in mijn eierstokken meer dan 30 eiblaasjes! Helaas dus al 6 maanden niet ongesteld geworden. Denk dat ze mijn ongesteldheid gaan opwekken en dan met clomid beginnen. TEnminste dat is me 6 weken geleden verteld. Daarom sluit ik me bij dit forum aan. Ook Jon loopt in het ziekenhuis, wegens te weinig zaad, en is aan de hormonen. Er is veel gepraat over ivf, maar doordat Jon zo goed op hormonen reageert denk ik dat ze hier toch nog niet over gaan beginnen. Ik weet ook niet zo goed of ik hier nu blij of verdrietig om moet zijn. Hiernaast hebben we nog een adoptieprocedure lopen. Dit is niet inplaats van.................maar we willen zoiezo graag een kindje uit een ander land een warm plekje geven. Helaas zal een eventuele zwangerschap ons adoptieproces gaan vertragen. En die is al zo ontzettend lang................ Maar......eerst concentreren op de behandelingen en dan maar duimen! gr brenda
phoe brenda, da's een heel verhaal! Je bent van harte welkom hier hoor! 30 blaasjes, da's echt veel en wat heb je dan lang moeten wachten op je vervolgafspraak zeg! Ik hoop dat jullie snel aan de slag kunnen gaan. Wat goed trouwens dat jullie ook in het adoptieproces zitten! Heb ik zelf ook al vaak aan zitten denken. Als je ziet op tv hoe veel kindjes graag een liefdevol gezin zouden hebben, breekt toch je hart! Tuurlijk willen de instanties dan een zo goed mogelijk gezin voor ze vinden, maar ik snap niet waarom zoiets dan járen moet duren. Ik hoop dat jullie dromen gauw uit mogen komen! Alvast sterkte voor maandag! En als je maandag wat meer weet, misschien wil je dan ook wel op ons overzichtslijstje komen? Liefs voor jou/ jullie! @Tirtilisko: bij overstimulatie groeien er teveel eitjes, maar wordt de kans op cystes ook groter. En die moet je niet hebben! Vaak gaan die wel vanzelf weer weg, maar daar moet je dus wel op wachten. En dan mag je dus niet zwanger worden. Zou dus maar weer gewoon aan de 50 gaan als ik jou was! Heb je geen folder gekregen over de eisprong van de gyn? Daar staat het volgens mij ook wel in. @Elke en Marykay: slapen jullie al?
He Meiden, Goedemorgen! Helaas geen positieve test hier Had het wel een beetje ingecalculeerd, maar blijft toch jammer... Ook nog geen enkel spoor van een menstruatie. Denk dat de ovulatietesten gelijk hebben gehad en dat er geen eisprong is geweest. Woensdag mag ik naar de gyn en dan ben ik benieuwd wat hij hierover zegt. Even afwachten dus. Hoop wel dat mn menstruatie nu snel komt. Anders krijg ik ook weer medicijnen om de op te wekken. Mary Kay > ga jij in het roze????? Ik hoop het wel ! Brenda > Wat een heftig verhaal! Welkom bij ons cluppie! Je zal wel merken dat we hier zeer regelmatig ons verhaal komen doen en geen details geschuwd laten Haan > geniet een beetje voor ons Tezz > Heb je vandaag lekker uitgeslapen? Krijgen we vanmiddag visite van een vriendin met een kindje van anderhalf en zij is ook nog eens 30 weken zwanger van de tweede > heb ik nu niet echt zin in.... liefs
@Brenda, welkom hier. Idd een heel verhaal. Ik hoop dat er voor jullie ook snel goed nieuws is. Een adoptieprocedure is idd een hele lange weg, maar wordt uiteindelijk beloond met een prachtig kindje. Best raar eigenlijk dat een zwangerschap de procedure weer vertraagd. Bij mijn zus liep het uiteindelijk ook een beetje gelijk, zij konden hun 3e ivf poging bijna beginnen toen er ook schot kwam in hun adoptieprocedure. Zij hebben er toen voor gekozen om de ivf behandeling niet meer te doen en wachten nu met spanning op bericht uit Colombia. Helaas is het ook daar nu in de war en is het ministerie druk bezig om allerlei misstanden met papieren uit te zoeken. Ze moeten dus wel heeeel veel geduld hebben. Hopelijk krijgen ze in 2009 goed bericht. @Elke, jammer zeg, nog geen positieve test, misschien nog iets te vroeg? Had je ook een bloedtest gehad om te kijken of je een eisprong hebt gehad? Nog een beetje hoop houden hoor, zolang er nog geen zijn. @Marykay, en jij en jij? Spannend?
Hoi, Ravi: Ja de adoptieprocedure is inderdaad slopend. Als wij over ongeveer een jaar niet zwanger zijn dan moeten we ook een beslissing nemen. We krijgen pas een beginseltoestemming van de rechter als we verklaren gestopt te zijn met vruchtbaarheidsbehandlingen. Erg moeilijk! Vervelend voor je zus hoor. Maar als alles goed verloopt dan krijgt ze er straks iets heel moois voor terug. Ze sluiten wel vaker landen omdat ze iets niet vertrouwen. Moed houden! Wij zelf willen graag een kindje uit China of Taiwan. Wij trekken iets meer naar de aziatische landen toe sinds onze vakanties daar naartoe gaan. Kan iemand mij vertellen hoe ik het 'overzichtlijstje' in moet vullen? Elke: Voor jou ook een spannende dag woensdag. Moed houden hoor! En die visite is inderdaad erg vervelend....Ik zie daar ook altijd zo tegenop. Tezz: Ja we hebben lang moeten wachten, komt voornamelijk door huisarts maar ook door uitslagen van mijn vriend. Wij kregen in november namelijk het bericht dat wij nooit kinderen zouden kunnen krijgen. We kregen papieren voor spermadonatie. Dit is een grote fout geweest van de huisarts en een ander ziekenhuis. Gelukkig ben ik toen zelf aan het bellen gegaan richting belgie waar ze met hormoonbehandelingen veel konden verrichten had ik op internet vernomen. Daar zijn we doorgestuurd naar het Erasmus. Inmiddels weten we dus dat het bij Jon wel mogelijk is. De uitslagen na 3 maanden hormonen zijn geweldig! Omdat wij dachten dat het voor ons einde verhaal was hebben we voor mij ook niet doorgezet in november/december. Na enkele positieve uitslagen van Jon zijn we ons op mij gaan concentreren. Inmiddels hadden we ook de adoptieprocedure opgestart (dat wilden we eigenlijk pas beginnen als we een 'biologisch' kindje hadden). Hier zijn we trouwens wel blij mee, omdat we inmiddels weten dat de toekomst voor adopteren er ook niet zo rooskleurig uitziet. De wachttijden lopen maar op. Een heel verhaal dus.......Ik ben op dit moment dus blij dat ik deze behandelingen mag ondergaan. Ik heb twee en een halve maand met de uitslag moeten leven dat kinderen voor ons niet mogelijk is. En dat is erg zwaar kan ik je vertellen. lieve groetjes brenda
Zora> Welkom op het forum! Wij hebben onlangs ook voor de tweede keer de zwemmers van mijn man ingeleverd. De eerste keer waren ze ook niet al te best. Ben benieuwd wat het verdere behandelplan voor jullie zal zijn. Brenda> Jij ook welkom op het forum! Wat een heftig verhaal! En wat vreselijk dat ze zon grote fout hebben gemaakt! Tezzz> Fijn dat je ongie nu over is. Ik heb tijdens de Clomid kuren geen last gehad van slijm ( maar heb ook geen eisprong gehad ). Alleen de laatste dagen heb ik er meer last van. Maar dat is wrsch geen vruchtbaar slijm maar gewoon afscheiding omdat die follikel aan het verdwijnen is ( denk ik.. ) De Pupo-stand haha! Erg leuk bedacht! Ik hoop dat de Clomid goed zn best heeft gedaan bij je! Daan> Hoe waren de feestjes? En heb je ook last van bijwerkingen van de Clomid? Fijn dat je nu weer begonnen bent met de volgende ronde! Marykay> Meid, ik ga hard voor je duimen dat de ongie toch niet doorbreekt en dat je toch nog positief test! Ravi> Geweldig hé, zon klein nichtje. Ons nichtje is inmiddels alweer bijna 4, ook zon schatje! Ik hoop dat er woensdag een mooi groot ei te zien is! Elke> Balen zeg, die negatieve test. Ik hoop dat je dan nu ook gauw ongie wordt zodat je verder kunt! Kan me ook goed voorstellen dat je nu geen zin hebt in het bezoek van je vriendin. Succes woensdag! Ik begrijp trouwens mijn lijf soms ook niet meer. Heb ook heel regelmatig last van gevoelige tepels, maar waar dat vandaan komt weet ik echt niet. Het heeft niet te maken met een zwangerschap en ongesteld ben ik ook nog steeds niet dus soms begrijp ik die symptomen echt niet hoor! Lotje> Inderdaad een erg lastige situatie! Als er wel sprake is/was van een zwangerschap zou de test denk ik toch wel duidelijk positief moeten zijn. Maar kan me het gevoel van twijfel goed voorstellen. Bah, wat een onzekerheid weer. Dat wordt weer hard duimen deze ronde! Haan> Heel veel plezier tijdens je vakantie! Geniet er maar lekker van! Tirtilisko > Ik sluit me aan bij de andere meiden. Overstimulatie kan echt gevaarlijk zijn. Ik wil je niet bang maken maar in het allerergste geval kun je er zelfs aan overlijden! Ik zou dus niet zomaar het advies van de gyn naast me neerleggen. Zij hebben echt wel verstand van zaken en schrijven je niet voor niets 50 mg voor. Onderstaande heb ik even voor je gegoogeld: Door de hormoonstimulatie ontstaat er een groot aantal follikels waardoor de eierstokken sterk vergroot raken. De vaatwanden in de eierstokken worden doorlaatbaar en er lekken vocht en kleine eiwitten uit de bloedbaan naar de vrije buikholte. Dit geeft klachten. Door het lekken ontstaat er in de bloedbaan een concentratie van bloed. Hierdoor wordt het bloed stroperig en kunnen stollingsstoornissen optreden. In ernstige situaties is ook de doorbloeding van vitale lichaamsorganen (bijvoorbeeld de nieren) gestoord. De ernstige vorm van overstimulatie komt gelukkig veel minder vaak voor dan de minder ernstige. Toch blijkt uit de literatuur dat de frequentie waarin overstimulatie voorkomt varieert van <1% tot 10% van het aantal stimulaties. In Nederland zijn tientallen keren per jaar ziekenhuisopnames noodzakelijk om een ernstige overstimulatie te behandelen. In het verleden zijn aan dit beeld ook wel vrouwen overleden. Het is daarom van het grootste belang overstimulatie zo mogelijk te voorkomen en indien nodig adequaat te behandelen. Nou ik heb toevallig afgelopen vrijdag een brief gekregen van het ziekenhuis. Ze hebben me op 2 april ingepland voor een telefonisch spreekuur. Dat houdt in dat ik tussen 16.00 en 17.00 uur gebeld wordt. Dan krijgen we als het goed is alle uitslagen ( zaad en progesteron ) en wordt het verdere plan besproken. Als ik dan dus nog steeds niet ongesteld ben kan ik mooi meteen vragen om Provera. Mijn man vindt trouwens deze verplichte rustperiode wel even fijn, maar ik denk er heel anders over haha! Het kan mij niet snel genoeg gaan. Pfff, vreselijk, hoe je er toch constant mee bezig bent hé? Probeer het wel een beetje uit mijn hoofd te zetten, maar dat lukt nog niet echt goed. Fijne zondag nog allemaal!
Naam: Lotje2 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: 24april Bijzonderheden: 2e ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: wacht op zaaduitslag Voor: follikelmeting 4 april Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid>geen pos ovu test ditmaal Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: verder behandelplan Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 21 april??? uitgaande van 32 dagen Bijzonderheden: tweede ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: follikelmeting 13e dag Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 5 april??? Bijzonderheden 3de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: 15 april Voor: uitslag progesteron en follikelmeting, maar dat zal op dag 10 niet zo spannend zijn Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 25 maart Bijzonderheden: 2e ronde Clomid, nu 100 mg Volgend bezoek gyn: 18 maart bloed prikken Voor: Progesteron waarde Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Clomid werkt bij mij niet...volgende cyclus beginnen met gonadotrofine + pregnyl... Volgend bezoek gyn:2 april telefonisch spreekuur. Voor:bespreken uitslagen en verder behandelplan Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 28 maart uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 2de ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn:telef. ma 17 maart Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: was 23 maart Bijzonderheden: ongi na provera, nu 1ste ronde clomid 50 mg van dag 3 t/m dag 7 Volgend bezoek gyn: dag 12, 3 april 13.50 uur Voor:inwendige echo (ei-check) en uitslag bloed
Elke wat ontzettend balen joh! Irritant die onzekerheid Succes met wachten tot woensdag! Krijg je dan woensdag 'eindelijk'te horen of je een eisprong hebt gehad? Zouden ze dat kunnen zien op de echo? Echt slecht hoor dat ze bij jou geen bloed hebben geprikt op progesteron. Ik zou daar zelf flink boos om worden bij de gyn. Blijft dus nog spannend voor jou. Brenda, leuk dat je bij ons komt schrijven! welkom! En ontzettend mooi en leuk dat jullie een kindje gaan adopteren! Begrijp ik het goed dat die procedure wordt stopgezet wanneer jullie aan de vruchtbaarheidsbehandelingen gaan? en hoe zit dat dan als jullie op de 'natuurlijke'weg zwanger zouden raken? Wat een verschrikkelijk nieuws zeg wat jullie in november hebben gekregen. Echt vreselijk lijkt me dat (dat is echt mijn ergste nachtmerrie)! Gelukkig maar dat dat nieuws niet klopte . Van hormoonbehandelingen voor de man had ik zelf trouwens nog nooit gehoord. Gelukkig maar dat dat dus ook kan! En fijn dat ze bij jou manneje dus heel goed aanslaan. Marykay, en en en? [-o<
mmmmmmmmmmmmmmiddag! Wat hebben jullie veel geschreven! Zijn jullie vrij of zo? @Elke: wat balen zeg! Ik hoop dat je gewoon wat later positief test! @Brenda: tjeetje, mooi mazzel dat je het er zelf niet bij hebt laten zitten! Dus de ha had jullie gewoon al afgeschreven? tsk tsk tsk...tja, ha's weten ook niet alles he! Maar hij/ zij had jullie gewoon gelijk moeten doorverwijzen en dan nooit zo definitief zelf zoiets moeten zeggen! Mijn ha zei toen ik bij haar kwam omdat ik al 4 maanden geen ongi meer had gehad, meteen dat het wel een vroege overgang zou zijn! Nou, daar word je ook niet echt vrolijk van om te horen op je 31ste! Maar ze stuurde me wel direct door naar de gyn. Ik krijg donderdag waarschijnlijk m'n bloed-uitslagen dus dan weet ik pas meer (hoop ik ), maar ben wel alvast met clomid gestart dus lijkt me stug dat ik al in een vervroegde overgang zou zitten . Ik hoop dat het bij jullie gauw gaat lukken! Er is tenslotte maar 1 zaadje nodig he! Om jezelf aan de lijst toe te voegen, zoek je de lijst op en klik je op 'quote' rechts bovenaan in het bericht. In het scherm wat je dan krijgt haal je de [qoute] en [/quote] weg en je voegt jezelf toe. Als je er niet uit komt met de kleurtjes enzo, dan zetten wij het later wel goed hoor! @Marykay: en? Liefs Tezzz