wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Giz, goed zo! 2,5 weken vind je al lang wachten.... eind januari dat was pas echt lang ;)

2. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    inderdaad..... heeft er iemand ervaring met het lumc in leiden?
    dankjewel allemaal voor jullie reacties liefs giz ;)

3. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    hallo lieve meiden,

ik zit met een dringende vraag..... ik heb gister de hele dag plakkerig cervix slijm gehad waar je draadjes van kon spannen... lekker op de vroege zondag ochtend maar ja....... en een ontzettende kramp in mijn buik... zitten nu op CD 34, en op dag 2 had ik uit het bloed geen eisprong gehad, zou ik hem dan uiteindelijk gister hebben gehad dan? ik weet niet hoe een eisprong voelt maar ik heb de goede hoop, dus flink aan de klus gegaan :D .... hoop zo dat ik alsnog de eisprong heb gehad! weten jullie hoelang je na de eisprong ongesteld wordt of niet? hahaha

alemaal nog een fijne zondag...

liefs giz

4. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    sorry bedoelde op dag 28 geen eisprong uit het bloed....

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi Gizmo,

Klinkt goed meid!
    In principe wordt je 14 dagen na je eisprong ongesteld.
    Heb zelf ook wel eens een heel laat ei gehad (dag 35)
    Alles kan :D
    Vanavond en morgen nog een keer klussen en dan lekker op het wachtbankje gaan zitten!

Liefs

6. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    hallo allemaal...........
    ik kon het niet laten maar ik heb een ovulatie test gedaan en................ ja hoor een positieve test, twee streepjes en allebei fel gekleurd.....YES YES....... ik heb nu eindelijk na alle rondes clomid 50 mg, 100 mg, 150 mg en naar mijn idee werkte de 150 mg ook niet maar nu op dag 33 een positieve ovulatie test, jeetje ik had dit niet kunnen bedenken, nu op het wachtbankje...... ik vind het zoooo spannend..... :)

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    wel nog ff goed doorklussen he gizmotje... 24 tot 36 uur na een positieve ovulatietest springt je ei.... ik heb de eerste paar rondes steeds de fout gemaakt na de posi ovu test te stoppen met klussen....

wat goed zeg! eindelijk ook op het wachtebankje!

xxx jose

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Gizmotje, wat goed zeg...een ei, Jippie! Ik heb ook heel vaak mijn ei pas later gehad. Zelfs in mijn cyclus van 129 dagen had ik een ei. En inderdaad precies 14 dagen later ongi.

Zo morgen alweer het laatstje Clomid tabletje. Heb er verder geen last van gehad egenlijk dus dat scheelt. Is ook maar 50 mg. Vrijdag om 8.45 uur heb ik de eerste follikelmeting. Ben benieuwd.

9. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Mijn ongi was trouwens echt snel voorbij. Ben woensdag ongi geworden, en zaterdagmiddag was het al over. :confused: Vind het niet erg hoor, maar hebben jullie dat ook met clomid? Normaal zou ik zeker nog 1, dag langer eree lopen. ;)

10. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    gizmotje super dat je toch een eisprong hebt gehad, ik hoop dat de injecties niet meer nodig zijn meid ik duim voor je.

zora gelukkig dat je geen last hebt van de clomid, mijn ongi was met de clomid nu ook sneller voorbij, normaal 10 a 11 dg en nu 5 dg heel heftig.
    ik duim voor je dat de clomid zijn werk heeft gedaan.

Hier vandaag om half elf een follikelmeting, maar ik denk zelf dat mijn ei al weer gesprongen is. Ik heb er gelukkig deze maand wel rekening mee gehouden dat het eitje ook heel vroeg in mijn cyclus kan springen :)
    Zie er wel een beetje tegenop omdat ik vandaag een andere gyn heb, die ik niet zo aardig vindt, maar ja misschien valt het mee.

groetjes redu

11. Niet meer actief

gizmotje, super een positieve ovulatietest, klusser de klus ;)

Zora, hier is ongi ook al weer weg sinds gister, lijkt hier steeds korten te worden...maar mij hoor je niet klagen ;)

redu, Succes straks!

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Zora, mijn duivels waren er deze keer 7 dagen! Vind ik enorm lang...

Zo vandaag dag 12 de klusdagen zijn alweer begonnen en ik zit al over 1/3 van mijn te verwachten cyclus! Het begint weer op te schieten!
    Humeur gaat gelukkig ook weer wat beter.
    Zaterdag zalige dag met mijn man gehad. Geshopt voor badkamer en heerlijk uit eten geweest en 's avonds de klusperiode weer ingeluid ;)
    Zondag konden we onze kleine man weer bij opa en oma halen en dat was helemaal super!

13. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    net terug van de gyn wat een *** zeg.
    Zegt eerst wat kom je doen(goh wat voelde ik me welkom)
    nou folikelmeting gehad, beide eierstokken zaten bomvol met eitjes, echo deed ook behoorlijk zeer.
    stonden een paar eitjes op springen, ik heb er zo veel gezien dus wat is een paar.
    ik vroeg of ik nu wel mocht klussen en hij zei je mag alles doen wat je wil :confused:
    Straks heb ik een 6 ling lijkt me behoorlijk gevaarlijk voor je lichaam maar ja.
    ga nu maandag bloedprikken op progesteron en moet dan dinsdag terug voor een echo bij mijn eigen gyn(god zei dank).
    weet iemand hoe hoog je progesteron moet zijn na een eisprong?

Nou het was weer een heel verhaal.
    groetjes redu

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Pfff Ceacilia, 7 dagen is wel erg lang ja. Fijn dat je je weer wat beter voelt en veel plezier in de klusdagen!

Redu: Jeetje wat een e*kel zeg. Ga je het er gewoon op wagen of niet?

15. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    ja ga het er op wagen ik heb altijd gezegt alles wat komt is welkom en het zegt natuurlijk niet dat er een eicel bevrucht wordt en zo ja dan zien we dan wel weer. ik hoop gewoon dat het raak is en of er dat dan 1 of twee of drie zijn alles is welkom.

groetjes redu

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi hoi,

Redu, ik snap je frustratie; wat een :evil: gyn! Ik had er ook zo een met mijn miskraam. Ben gillend teruggerend naar mn kliniekje met eigen gyn ;) . Denk dat je veilig kan klussen. Als ze allemaal op springen staan en het zijn er meer dan vier, dan geeft je ziekenhuis als het goed is rood licht. Je progesteron moet trouwens boven de 30 zijn voor een goede eisprong. Hoe hoger hoe beter :D heb ik begrepen.

Caecilia, fijn dat je weer wat beter voelt! Heeft je kleine man ook al veel zin in het Sintfeest?

Naatje, roodloos blijft toch altijd het fijnst ;)

Zora, mijn ongi was met clomid ook altijd maar kort. Maar op zich is vier/vij dagen prima toch? Kan ook komen omdat clomid soms je baarmoederslijmvlies minder tot groei laat komen, waardoor je bij een menstruatie ook minder hoeft af te stoten. Bij mij was dat een reden om over te stappen op spuiten, dat tast je bmsv niet aan. Zou het bij een follikelmeting anders even navragen of je bmsv goed van opbouw is.

Joseetje, dat doorklussen is idd heel belangrijk. Hebben wij in het begin ook weleens nagelaten. Nu snappen we het gelukkig ;)

Gzimo, proficiat met je pos test! Blijft altijd een klein feestje. Snap helemaal dat je er happy mee bent en nu flink aan de klus!

All, hier deze week ouderavonden. Vind ik altijd spannend. Ouders zijn tegenwoordig altijd zo kritisch en beschermend naar hun kind. Ben benieuwd hoe ze zullen verlopen.
    Verder dacht ik eipijn te voelen dit weekend, maar nee hoor ovutest ga duidelijk aan dat dit niet het geval was. Nog anderhalve week en dan mag ik weer naar de gyn.

Liefs voor jullie

17. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    hoi allemaal

elke: succes met de ouderavond! blijft altijd weer lastis ik zit ook in het onderwijs.... nu op naar anderhalve week, dat kan dan niet snel genoeg gaan he? jammer van je ovulatie test!

redu: tuurlijk! ervoor gaan hoor, je krijgt wat je gegund is en of dat er nu 1 of 2 zijn dat maakt niet uit toch? succes meid.... vervelend is het he als de gyn niet duidelijk is of dat het zo een eikel is! grrrrr

ceacilis: veel plezier met de klusdagen haha blijft grappig he hoe we het hier noemen..... op naar de volgende weken.... succes

zora: ik ben meestal ook maar 4 dagen ongesteld geweest van de clomid dus het kan inderdaad.... spannend op naar vrijdag naar je fm.... duim duim duim... jeetje een cyclus van 129 dagen dat is lang maar als je uiteindelijk een ei hebt dat springt maakt het ook niets meer uit he?

josee: dankjewel voor de tip ik dacht inderdaad dat het nu wel genoeg was maar op naar de volgende klus... hahaha

voor alle andere meiden heel veel succes weer......

even ego: ik heb vandaag weer een ovulatie testje gedaan.. en hij was weer positief... jeetje ik vind het zo spannend, nu maar hopen dat ik niet ongesteld wordt over 14 dagen maar dat ik zwanger ben haha maar ook al wordt ik dan ongesteld weet ik gelukkig wel dat ik een goede eisprong heb gehad... duim duim duim...... ben wel benieuwd wanneer je temperatuur omhoog moet gaan? ik had gister een temperatuur van 36.5 en vanochtend van 36.4 hmmmm gaat hij dan morgen stijgen of hoe zit dat nu eigenlijk? :rolleyes:

18. Niet meer actief

redu, wat een #%*&# is die gyn zeg! Heel herkenbaar, daarom ben ik ook zo blij met de kliniek waar ik nu onder behandeling ben. Maar ik denk dat je idd gewoon een gokje kan wagen, anders hadden ze je idd een verbod gegeven...Succes!

Elke, ik kan me voorstellen dat je de ouderavonden spannend vind...hihi ik ben ook zo'n kritische ouder en geef toe dat ik het de leerkracht niet altijd makkelijk maakt ;)
    Jammer dat je lichaam het nog niet zelf opgepakt heeft, fijn dat je al over anderhalve week weer naar de gyn mag.

gizmotje, nog steeds postief, dus nog ff door klussen hihi

all, vandaag al weer cd 7 en de 5e spuit Gonal-f zit er al weer in, nog 6 dagen tot de 1e fm...spannend weer!

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Vond het ook niet erg hoor meiden dat ik maar 3,5 dag ongi was. Helemaal niet haha. Maar vroeg me af of het door de clomid kwam.

Elke: bmsv kan nu toch nog niet beinvloed zijn door die clomid deze ongi is nog van de vorige clomid loze ronde, dan zou je dat toch eerder volgende maand hebben? Of bekijk ik dat dan weer verkeerd?

Gizmotje: Hup aan de klus jij haha, veel plezier!

Elke: Succes met de ouderavonden.

20. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    zora in de bijsluiter van clomid staat dat de nagatieve werking op het cervixslijm bij 50 mg verwaarloosbaar is... het staat er in iets andere woorden. het komt maar zelden voor dat je bij 50 mg nagatieve gevolgen hebt voor het bmslv opbouw.

mijn ongie was ook ineens maar een paar daagjes waarvan maar 2 dagen rood en de rest gepruttel ,bruine troepjes... mijn gyn zei dat je minimaal 1 dag helder bloed moet hebben .

spannend meid...

hier moe moe moe dus ik zit bijna niet achter de pc, hij staat ook op zolder en ik vind het gewoon teveel moeite hem aan te zetten erg he?

groetjes Jose

Share This Page