Een kort berichtje van mij. Ik moet zo werken maar ook nog douchen. Mijn lief en ik hebben een laat dag/nachtritme, omdat we allebei veel 's avonds werken, maar goed dat willen jullie helemaal niet weten. Ik zit in het zelfde schuitje als Elke geen positivieve test en geen rode duivels Ik dacht zelf een heel vaag streepje te zien als ik er heel lang naar staarde, maar mijn lief zag niets. Nu dus afwachten ik moet dinsdag het ziekenhuis bellen als ik vandaag of morgen niet ongesteld wordt. Ik hou me nu nog voor dat er vrouwen zijn die pas in week 6 of 7 een positieve test hadden. Morgen maar ff googlen. groetjes
@Marykay: dus bij jou blijft het ook nog even onzeker. Maar als je zelf iets heeeeeeel vaags dacht te zien zou het streepje tegen dinsdag al iets minder heeeeel vaag moeten zijn toch? Ga je nog wel een keer testen (over een paar daagjes) of wacht je gewoon het zh af? Ik hoop het zoooo voor je!
Nou ik ben uit de onzekerheid de rode duivels zijn nu echt gekomen en hoe, AU. Ik zit nog tot 12u op mijn werk Ik ben nu wel opgelucht ik kan weer verder. Voor mijn gevoel dacht ik al dat het niet raak was. Tot morgen!
Mary Kay, Jammer! Hoop voor je op veel geluk in de volgende ronde! Hier nog geen tekenen van een naderende ... Fijne avond
@Marykay: jammer zeg. Maar je hoeft nu in elk geval niet langer in spanning te zitten. Maar het blijft natuurlijk wel zwaar kl*te! @Tirtilisko: als je ff kijkt op www.puregon.nl dan kun je daar de folder vinden die ikzelf ook heb over ovulatie-inductie. Rechts onderaan staat de link. @Elke: nou, jij ook een fijne avond! Hopelijk komt die ongi niet en die posi test wél! Vraagje: wanneer zou je ei gemiddeld moeten springen met behulp van Clomid? Of is dat net zo variabel als bij een gewone cyclus?
Marykay, wat ontzettend balen ! In elk geval wel positief dat de 50 mg heeft aangeslagen. Nu vol goede moed naar de volgende ronde. Maar balen blijft het! Tezz, ik had mijn eisprong ongeveer 14 a 15 dagen na mijn 1e tablet. Dus als jij op dag 3 bent begonnen krijg je hem misschien rond dag 17 vermoed ik. Als de clomid aanslaat heb je in elk geval wel een regelmatigere cyclus dus je hoeft als het goed is niet te lang te wachten.. Elke, ga je nog een keer testen binnenkort of wacht je woensdag af? en heb je een gevoel dat het raak zou kunnen zijn of eigenlijk niet echt?
Oh Marykay wat jammer zeg. Maar zoals je al zegt, laat het dan ook maar komen als je toch al het gevoel had dat het niet raak zou zijn. @Elke, je houdt het nog even spannend! Heel veel succes, ik duim voor je dat de duivels wegblijven! @Tezz, bij mij was het op dag 15 of 16 waarschijnlijk. Maar ik weet het niet zeker, heb geen ovu-testjes gebruikt. Maar als het wel zo was dan was de periode daarna wel iets langer dan 14 dagen, nl. 16 of 17 dagen. Maar dat had ik de vorige keer ook (bij mijn eigen cyclus) Dus daar hou ik voortaan maar rekening mee met de NOD. Ik zal de komende dagen ws niet zo actief zijn, heb iedere avond wat de komende week. Nu al zin in.... dus niet. Zitten ook in de klusweek zo ongeveer (hou maar een beetje ruim aan) dus moeten ook nog aan de slag haha. Fijne week allemaal!
mmmmmmmorgen! @Lotje en Ravi: dus ik kan m'n ei al rond dag 16 verwachten. Da's snel zeg! Ik heb, zelfs toen ik jaren geleden regelmatig was, m'n ei nog nooit zo vroeg gehad! MOesten jullie er ook zo aan wennen dat het opeens al zo snel ei-tijd was? Tjonge, als m'n lf idd hetzelfde blijft zou ik dan een hele korte cyclus hebben voor mijn doen! Mijn lf is 11 á 12 namelijk. Ben zo benieuwd of de clomid heeft aangeslagen! Ik ben wel hoopvol want heb veel afscheiding en m'n temp is al mooi gezakt. Nog een paar daagjes wachten. Zou mooi zijn, rond dag 16, want da's volgende week maandag en dan zijn ze hier op de poli ook open (als ik nog een vervolgecho zou moeten hebben). Ennnnn natuurlijk een heel weekend ervoor! @Elke: en? Al verandering in de situatie? Liefs Tezzz
Hoi allemaal, Vandaag in het ziekenhuis geweest. Overduidelijk pcos vastgesteld. Moet beginnen met primolut voor tien dagen. Is dit normaal? Daarna van dag 3 tot en met 7 clomid 50 mg. Maar ik heb geen ei-check. HEb hier nog om gevraagd maar de gyneacoloog reageerde hier een beetje raar op. We hebben zelf geen goed gevoel bij haar. Eerst hadden we een andere arts en deze was meer daadkrachtiger. Hoe weet ik nu wanneer ik mijn ei-sprong heb? Slikken jullie allemaal 50 mg en hebben dan ook een ei-check? Tezz: spannend hoor! DAt wordt een leuk weekend! maryKay: Balen zeg! Hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt! Fijne dag, Brenda
Brenda, welkom bij dit topic! Het is heel vreemd hoe alle ziekenhuizen weer net iets verschillend behandelen. Bij alle meiden hier is het net anders. Jij begint nu met 10 dagen primolut, ik kreeg de 1ste x duphaston en Tezz bv provera. Het is allemaal ongesteldheidsopwekker, maar dan een ander merk. We slikken op verschillende dagen de clomid. Ik op cd 5 t/m 9 en ik krijg ook geen ei-check/ follikelmeting (fm). Mij werd geadviseerd om vanaf cyclusdag 12 om de dag te 'klussen' tot cd 20. Bij mij is nu 2x de eisprong heel laat gebleken dag 18 of 19 van mijn cyclus. dat weet ik omdat ik op cd21 een bloedonderzoek heb op progesteron. Dit hormoon komt vrij als je eisprong hebt. De meeste van ons krijgen dit bloedonderzoek. Ik hoop dat ik je een beetje heb gerustgesteld. Tezz mijn ei is dus 2x vrij laat gebleken maar ik slik de clomid ook later dan jij. Vanaf cd 15 goed klussen en je ovulatietest in de gaten houden. Ik heb gister ook een heel pakket besteld 25 ovu's en 5 zwt voor 27 euro. Elke ik hoop dat je ongi weg blijft en je echt zw bent!! Ravi, sterkte bij je drukke week! Misschien wel goed hoe drukker hoe minder je bezig bent met zwanger worden, al moet er wel geklust worden Marieke, spannend woensdag ik hoop op goede uitslagen voor je en een fijn behandelplan. Zora, welkom op bij dit topic! Wij gaan nu deze ronde de zwemmers van mijn lief voor het 1st laten onderzoeken. Daan en Lotje, hoe gaat het met de clomid? Merken jullie al wat van de bijwerkingen? Haan, een hele fijne vakantie!! Wat heerlijk om met je wachtweek op actieve vakantie te zijn dan vliegt de tijd wel! Tirtilisko, hoe gaat het met jou? Heb je nog naar het ziekenhuis gebeld? Ik ga morgen weer naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho en het clomidrecept. Als alles goed slik ik donderdag al weer de 1ste pil.
@Brenda: wat raar dat je dan geen ei-check hebt. Maar je hoort het wel vaker. Ik ken op een ander forum ook iemand die wel clomid neemt maar ook niet gecheckt wordt. Maar zij doet wel ovu-tests en ze tempt, dus haar gyn vond het niet zo nodig. Misschien ligt het daar wel aan (of ze hebben de wachtlijsten te lang, dat kan natuurlijk ook nog! ). Moet je wel terugkomen voor bloedonderzoek dan? Of gewoon over een maand? Ik zal zo het lijstje ff voor je aanpassen. Dan hoef je alleen nog maar jouw dingetjes in te vullen. @Marykay: dus als jouw ei rond dag 18/19 is, dan klopt het bij jou ook dat het een dag of 14 na je eerste clomid is. Dan krijgen wij dus een druk weekend Getsie, dus jij moet weer voor een uitgangsecho? Waarom doen ze die eigenlijk zo vroeg? Als je ongi bent geworden dan is toch alles al schoon? @de rest: hoe gaat het? En Elke, al nieuws? Liefs Tezzz
Naam: Lotje2 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: 24april Bijzonderheden: 2e ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: wacht op zaaduitslag Voor: follikelmeting 4 april Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid>geen pos ovu test ditmaal Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: verder behandelplan Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 21 april??? uitgaande van 32 dagen Bijzonderheden: tweede ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: follikelmeting 13e dag Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 5 april??? Bijzonderheden 3de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: 15 april Voor: uitslag progesteron en follikelmeting, maar dat zal op dag 10 niet zo spannend zijn Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 25 maart Bijzonderheden: 2e ronde Clomid, nu 100 mg Volgend bezoek gyn: 18 maart bloed prikken Voor: Progesteron waarde Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Clomid werkt bij mij niet...volgende cyclus beginnen met gonadotrofine + pregnyl... Volgend bezoek gyn:2 april telefonisch spreekuur. Voor:bespreken uitslagen en verder behandelplan Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg Volgend bezoek gyn: voor cd 11 Voor:Folikelmeting Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 28 maart uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 2de ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn:telef. ma 17 maart Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: was 23 maart, nu in afwachting van echo Bijzonderheden: ongi na provera, nu 1ste ronde clomid 50 mg van dag 3 t/m dag 7 Volgend bezoek gyn: dag 12, 3 april 13.50 uur Voor:inwendige echo (ei-check) en uitslag bloed Naam: Brenda80 Leeftijd: ... Bezig sinds:... Kinderen: ... NOD: ... Bijzonderheden: ... Volgend bezoek gyn: ... Voor:... Om de lijst in te vullen: haal de quote bovenaan en /quote onderaan (inclusief de haakjes) weg en deze tekst en vul je gegevens in tussen de [color] en [/color]. @Brenda: je hoeft alleen nog maar je gegevens in te vullen op de plek van de stipjes (en de quotes dus weghalen). Klik op 'voorbeeld' om te zien of het gelukt is en ok om je lijst te plaatsen. Succes!
He Meiden, Hier geen , maar dat verwacht ik ook niet. Ga er echt vanuit dat mn ei niet gesprongen is en dat ik daarom nog steeds niet ongesteld ben. Misschien moet ik woensdag van de gyn zelfs wel aan de provera om het op te wekken. Mijn verwachting op een zwangerschap is nihil. Die kans is er niet meer. Mary Kay, fijn dat je donderdag alweer aan de clomid zit, ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren... Brenda, bij de kliniek waar ik onder behandeling ben krijg je wel fm (follikel metingen), maar ik heb weer progesterong meting gehad. Het is overal verschillend. Veel succes in deze ronde Zora, ben benieuwd wat de gyn in petto heeft voor jou en je mannetje. Hoop iig dat de zwemmerd het goed doen Ravi, succes met je drukke week Liefs Elke
Hoi, Heb me toegevoegd op de lijst. Elke: spannend hoor! Tirtilisko: Ik las in jouw lijst dat je stiekem 100 mg clomid neemt . Kan dit kwaad? Ik mag bij de tweede ronde 100 mg gaan gebruiken (zegt ze dan he). Ik heb alvast even gegoogled op opvulatietesten (duurt nog even natuurlijk) en heb er via babyshop besteld. Iemand ervaring mee? Het bepalen van je progesteron in je bloed, kan dit ook via huisarts? Weet iemand dat?
Hoi Tezz: ben ook echt blond hoor! maar snap echt niet wat je bedoelt met die quote. Heb ik het dan nu goedgedaan. Sorry hoor!
Brenda, je hebt het nu goed gedaan hoor Je had bij je 1e quote trouwens gezet dat je als je na de 1e ronde niet zwanger bent overgaat op 100 mg clomid. Ik denk dat ze bedoelen als je geen eisprong hebt gehad dat je dan 100 mg krijgt? Anders vind ik het heel raar want als je niet zwanger bent kan het natuurlijk best zijn dat je wel een eisprong hebt gehad. en als je wel een eisprong hebt gehad met 50 mg is 100 mg te veel! Ik zou het maar even nachecken bij de gyn. Elke, echt heel jammer dat je waarschijnlijk geen eisprong hebt gehad. Ben benieuwd naar je gesprek met de gyn woensdag.
@Brenda: goed gedaan hoor! (zie je nou die'[ quote=Tezzz]' staan? Die moest dus ook weg. ). Maar nou snap je het vast! Ben je nou legally blonde! @Elke: geen ei? Niet leuk! En de paashaas had nog zoooo goed zijn best gedaan!