wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Myprecious Heel erg ik heb PCO, maar zou nou eigenlijk niet goed weten of jouw symptomen dat zeggen. Ook omdat het bij iedereen weer net iets anders kan zijn. Iig houdt het in met PCO dat je geen menstruatie hebt of een cyclus langer dan 5.5 week. Meestal treedt er geen eisprong op. Hierdoor onstaan er cystes (de niet gesprongen eitjes die indrogen) Ik heb nooit last gehad van twee weken lang weinig bloeverlies ofzo. Het feit dat je al 4 keer geen eisprong hebt gehad is natuurlijk niet zo goed en duidt erop dat je hormonen niet goed in balans zijn (zoals ook bij PCO). Als ik jou was zou ik een afspraak bij de gyn. maken alleen zij kunnen dmv bloedtesten naar je hormoonwaardes kijken en dmv een inwendige echo of jij cystes vormt. PCO is niet het einde van alles hoor. Bij heel veel kunnen de klachten verholpen worden dmv clomid en wordt je cyclus gereguleerd. Succes! en laat je later nog wat van je horen?

Naatje balen! maar ik duim gewoon verder voor maandag.

Elke sterkte met de provera, wel goed dat je in december nog langs kan.

Winnie lees maar lekker mee en je stapt maar weer in wanneer jij dat wil.

Gizmo, ja ik zou ook overstappen denk ik, Had 1 x een vervanger en dat was zo'n nare die meteen al begon over inseminatie terwijl ik nog niet eens lomid had, dat ik daarna 2 maanden lang onzeker was. Je moet je goed voelen bij een gyn.

En Zora hoe voelt u zich vandaag?

Mijn misselijkheid en zeurderige gevoel zijn weer over. Het binnen zitten en een vriend die heel veel weg moest voor zijn werk, waardoor ik heel veel alleen ben begon zijn tol te eisen de afgelopen dagen. We zijn nu al 2 dagen aan het ruzien, (nu ik erover nadenk ik meer naar hem haha) Ik kan weinig hebben en ben heel licht geraakt en voel me heel zielig. Dat irriteert me weer van mezelf, maar heb daarnaast soms ook een koppig karakter en kan het soms heel lang volhouden, maar door mijn hele situatie lijk ik een stuk meer emotioneel. Welke reactie hij ook geeft hij kan het niet goed doen. Stond eigenlijk op met het idee gewoon in deze rol te blijven, maar ineens ben ik het zat. Als hij zo wakker is ga ik het maar eens goed maken, wordt er voor mezelf ook niet leuker op. Maar echt af en toe ... Mannen! (wou soms dat hij mijn gevoel kon voelen en dan precies even het juiste kon doen, want wat ik allemaal roep komt niet echt over)

2. Niet meer actief

Leonizzie, heel herkenbaar! :oops:

MyPrecious, ik sluit me helemaal bij Leonizzie aan..succes meid!

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @myPrecious, ik zou idd ook naar de dokter gaan, en die kan voor je bekijken wat de oorzaak is.

@Elke, succes met de provera

@naatje, succes maandag met de fm

@leonizzie, herkenbare gevoelens/gedachtes

@all die ik nu even niet heb genoemd, succes in deze decembermaand

ik moet nog een paar daagjes wachten voordat ik mag testen, maar weet niet goed wat ik ervan moet denken, hoop op een positieve test komende week, anders weet ik wel de de Clomid deze ronde zijn werk heeft gedaan, omdat mijn ei deze maand gewoon 6 dagen eerder was.

4. Niet meer actief

Elke, sorry had even over jou berichtje heen gelezen.
    Meid wat balen zeg dat je lichaam het zelf niet oppakt. Ik hoop dat je ongi snel opgewekt wordt door de provera zodat je snel weer kan starten!

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    he elke, wat naar... ik had gehoopt dat de zwangerschap je lijf netjes had gereset... en dat je misschien wel een eigen cyclus weer zou hebben...

hier een beetje een rare ochtend... mijn zwager en schoonzus kwamen langs.. om te vertellen dat ze gaan trouwen... en daarna goide mijn schoonzus er doodleuk uit "en ik ben zwanger dus......" zelfs nu ik zelf zwanger ben ( wat zij nog niet weten) is het nog steeds een klap in m,n gezicht... dit is waar ik altijd zo bang voor was en vraag me niet waarom... natuurlijk is ze in 1 keer zwanger geraakt.... als ik niet zwanger was geweest had ik daar echt een paar dagen van bij moeten komen.... ik snap niet waarom ik er eigelijk zo overstuur van ben... ze is 5 weken... dus we delen dezelfde kraamtijd....

ik ben ook wel boos... ze weten dat we 2 jaar bezig zijn geweest en in hun beleving zijn we er nog steeds mee bezig... nooit hebben ze er iets over gezegd.. nooit naar gevraagd...en nu word dit zo even tussen neus en lippen door op tafel gesmeten... ik kan er gewoon wel om janken dat is dan je familie....

of vinden jullie dat ik er teveel een punt van maak....

xxxx jose

6. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Nee hoor Joseetje. Wat tactloos! Zij weten niet dat je zwanger bent dus hebben ze vind ik een beetje rekening te houden met jullie gevoelens!

Herkenbare angst ben ook altijd zo van slag als anderen in 1 maand zwanger zijn...

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik begrijp het ok niet zo goed van mezelf... je zou toch denken dat het me niet meer uit zou moeten maken nu ik zwanger ben... maar ik kan de afgelopen 2 jaar niet vergeten... moet er ook gewoon nog om huilen..
    ik hoop zo dat de 13 weken echo goed is....dan kunnen we het gaan vertellen...

x jose

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @joseetje,
    idd erg taktloos.....je reactie is helemaal niet raar hoor, ook al ben je zwanger, je wordt wel met je neus op de feiten geduwd dat zij het met 1 goeie treffer hebben gered, en dat jij verdorie er 2 jaar over hebt gedaan.....

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Joseetje vind het ook geen rare reactie, wat je zegt de afgelopen 2 jaar vergeet je niet zomaar en dat ze het dan zo plompverloren melden, terwijl zij nog van niks weten? Best tactloos ja. Eigenlijk ook wel vroeg om het nu al te melden. Maar meid jouw 13 weken echo gaat helemaal goed zijn en dan, (even heel gemeen, maar in zo'n bui was ik de laatste 2 dagen) kan jij ook vertellen dat je zwanger bent en al lekker verder dan zij hihi. Of helpt dit niet? :( . en dus net alles even ietsje eerder beleefd dan haar. Misschien is het wel heel flauw van me omdat te denken, maar gun het je dat je gewoon lekker in je vel zit.

Ik heb het weer goed gemaakt met mijn vriendje en hij is nu ultra lief voor me, de hele dag draait lekker om mij en hij is me goed aan het verwennen. Dus heb straks een romi etentje...

Luuske hou je het een beetje vol deze dagen? wordt nu wel spannend voor jou.

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Joseetje, ytoen ik zwanger/bevallen was waren er mensen die dachten dat alles daarmee vergeten was... Sorry, het verdriet vergeet je niet hoe blij je nog bent met je zw.
    Blijft een pijnlijk iets....

11. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Bedankt lieve meiden.

Ik moet ook gewoon de HA bellen voor een afspraak want als ik hiermee nog een half jaar blijf lopen lijkt me dat ook niet goed.

Ik zat te denken, eigenlijk ben ik helemaal niet ongesteld. Je kan het geen ongie noemen. Het zijn gewoon een paar druppen bloed op een dag. En dat duurd ongeveer 2 weken. Het wil niet doorzetten.

12. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Myprecious Lijkt me verstandig meid, ook gewoon lekker voor je eigen gevoel toch? Even een check kan nooit kwaad. Lijkt me ook wel vervelend wanneer je zolang bloed, ook al is het maar weinig, je moet er wel steeds rekening meehouden. Heel veel succes! En mocht je PCO hebben dan zien we je hier toch wel terug?

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden!

Elke, wat balen dat je lichaam zelf te weinig heeft gedaan. Wel fijn dat jullie misschien deze maand nog een kansje hebben omdat het ziekenhuis gewoon open is. Succes meid!

leonozzie: is niet gek hoor als je thuis zit dat je af en toe een beetje gefrustreerd bent, mag je af en toe best even af reageren, als je het daarna maar wel weer goe maakt zoals nu, was het etentje lekker?

Caecilia: Weer op het wachtbankje meid, ik duim voor je.

Ook voor de andere meiden op het wachtbankje wordt hier hard geduimd.

Naatje moet jij morgen weer terug voor een fm?

Myprecious: Het zou PCO kunnen zijn, maar kan ook iets anders zijn. inderdaad gewoon even naar huisarts en via hem/haar naar gyn. door laten sturen.

Joseetje, knuffel meid, kan heel goed begrijpen hoe je je voelt ook al ben je zelf ook zwanger. Zij weten dat nog niet en het komt er gewoon op neer dat ze geen rekening met je gevoelens houden. Mijn schoonfamilie vraagt ook nooit hoe het nu met ons is, erg frustrerend. maar ze vragen wel constant hoe het met mijn zus pas bevallen) en haar zoontje is, dan denk ik ook: hallo, denk je dat ik het daar constant over wil hebben?

Hier gaat het redelijk, heb veel moeite omdat het de maand december is en het eind van het jaar wel erg snel in zicht komt, 2008 dus ook afgesloten zonder beebje of zelfs maar zwanger te zijn. mannetje heeft het hier ook erg moeilijk mee, en maar allebei onze vrolijke pet op tijdens de familiebezoekjes, zucht....

14. gizmotje

gizmotje Actief lid

30 sep 2008
    138
    0
    0
    hallo meiden,

zora: snap heel goed dat je het moeilijk vind in deze december maand, ik bleef het ook zo, dat wordt weer snikken met de jaarwisseling pfff

leonizzie: meid, heel veel plezier vanavond en geniet ervan... eet smakelijk..

naatje: succes maandag met de follikel meting.... spannend...

myprecious: zeker even naar de huisarts voor een verwijsbrief! het duurt allemaal al erg lang, en zou er snel voor bellen.. succes meid

joseetje: nou inderdaad niet zo tactloos, bah is niet leuk om te horen, want er is een lange weg vooraf gegaan voor het bij jou heeft mogen lukken, op naar de 13 weken....

elke: jeetje dat is wel vervelend, succes met de provera meid

luukske: duim voor jou op een positieve test over een paar dagen

hier hadden we vanavond een sinterklaas avond met mijn schoonfamilie.. pff het was gezellig met alle kleintjes enzo... maar toch ook wel weer erg confronterend, alle vragen met oh jullie hebben nog geen kleintje wanneer komt er bij jullie nou eentje voor je het weet ben je 30.. zo verdrietig word ik ervan maar ja......... :cry:

liefs weer van giz

15. Niet meer actief

joseetje, heel begrijpelijk dat je dat zo voelt, Echt tactloos van haar!

Zora, de feestdagen en de jaarwisseling is altijd weer moeilijk moment, weer een jaar niet zwanger afgesloten, heel herkenbaar :( ...dikke knuf!

myprecios, lijkt me heel verstandig meid!

All, morgen weer een fm, ben heel benieuwd...spannend!

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Elke29> PCO, behandelingen met GONAL F en pregnyl. Na 6 rondes mmm, zwanger, helaas mk.
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje> PCO en wisselende zaadkwaliteit, 3e IVF zwanger 2ling, halaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid, nu 2 IUI icm Gonal-f en pregnyl voor 3e kindje
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 1e ronde IUI icm clomid afgeblazen ivm te veel grote follikels. Deze ronde zelf klussen.
    Caecilia> 6de ronde Clomid 50 mg. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje> PCO juni 2008 start clomid,helaas resistent voor clomid... nu eisprong uit mezelf denk ik....
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, nu even zonder
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, vorige maand wrs vmk, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 6e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Suzanne>
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Haan>
    Beppie>

GEBOREN:

AGENDA:
    8-12 Naatje 3e fm
    9-12 Elke naar de acupuncturist
    11-12 Caecilia prikinstructie
    15-12 Leonizzie naar de gyn
    17-12 Tezzz controle vk
    17-12 Jojoba naar gyn voor bloeduitslag na 2e mk
    19-12 Elke naar de Gyn
    7-1 Winnie Pooh NOD clomid = op, en dan ?

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

He Meiden,

Joseetje, dat noem ik niet tactloos, dat noem ik LOMP :evil: . Verschrikkelijk zoals sommige mensen opmerkingen kunnen plaatsen. Snappen sommige mensen dan niet dat het een open zenuw is...?

Maatje, heel veel succes morgen bij de follikelmeting. Ben je al flink aan het broeden?

Gizmo en Zora, verschrikkelijk he, die feestdagen met al die mensen met kinderen. Heel herkenbaar... Het blijft doorbijten op zulke momenten...
    Heel veel sterkte meiden! Gelukkig hebben we hier elkaar! :D We slepen elkaar wel door die decembermaand heen...

My precious, hoe lang is het geleden dat je gestopt bent met de pil. je lijf heeft vaak even de tijd nodig om te resetten. Daar kan het ook inzitten. Een bezoekje aan de dokter kan natuurlijk nooit kwaad.

Leonizzie, als ik jouw situatie zou zitten, zou ik een onuitstaanbaar kreng zijn ;) . ik vind dat je het nog heel erg goed doet hihi. Zal het mannetje vast wel begrip voor hebben.

Caecilia, hoe is het met je?

Luukske, nog een paar daagjes....

Liefs Elke

17. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Elke, hoe is het met de provera? Ik heb echt nare herinneringen aan dat spul. Mijn gyn zal het me ook nooit meer geven... Ik heb toen 10 dagen getrild, gehuild, migraine, misselijk etc. Was echt vreselijk! Toen duurde het erna nog 11 dagen voordat de duivels kwamen...
    Hoop dat het voor jou beter werkt!

@Naatje, Ik duim voor morgen!

@Zora, zo herkenbaar met name 31 december iedereen staat elkaar blij te feliciteren... en jullie denken alleen maar aan dat wat in 2008 niet is gebeurd....

@Luuske, en hoest bij jou? NOD naderd!

Hier alles goed. Temp vanmorgen met 0,1 graad omhoog. Maar dat zegt nog niet veel op 7 dpo :) Voel de hele dag mijn bm maar ook dat is normaal na Clomid... Donderdag naar het zh voor prikinstructie... daar zie ik wel tegenop. Ben vooral bang dat ze me gaan vertellen dat ik in december hier nog niet mee mag starten.
    Vroeg gisteren aan mijn man of hij de prik zou durven zetten als het mij niet lukt... Hij trok bij het idee al wit weg.... Doodsbang voor naalden :)

18. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Hoi meiden, nou hier gisteren een heerlijke avond gehad. Het is weer helemaal goed en hij had spijt dat hij me zoveel alleen had gelaten. Hij had eigenlijk vanmiddag een afspraak om even bij een vriend langs te gaan (waarbij ik wel mee mocht, maar waar k geen zin in heb) en die heeft hij meteen afgebeld om iets met mij te gaan doen. Heerlijk om weer even op een voetstuk te worden geplaatst.

Ceailia ik begrijp jouw angst voor naalden. In het ziekenhuis kreeg ik elke dag een spuit tegen trombose en dit zijn niet hele fijne prikken waar ik soms mooie blauwe plekken op mijn buik van krijg. Toen ik wegging kregen we een doos mee. Slik :pale: Maar mijn vriend vond het meteen super interressant om het te proberen. Dus doet hij het lekker voor me. Maar van de week ben ik eens heel rustig gaan liggen en na een paar x diep ademhalen hem zelf gezet en deze was de meest pijnloze ooit. Vond dat zo'n overwinning! Maar het blijft iets vervelends.

Naatje alvast heel veel succes morgen.

Elke krijg jij de acupucturist (gedeeltelijk) vergoed van de verzekering? En doet dat echt geen zeer die naalden? Ben daar heel benieuwd naar.

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @all, hier wat bruinverlies vanochtend, daarna niks meer :cry:
    heb geen krampen, andere keren wel..... :(

als het doorzet heb ik deze ronde wel een goeie ronde gehad, met een korte cyclus, en een ei op dag 16....

20. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Nou Luuske dat wordt dus spannend, geen krampen is ergens wel een goed teken. Hoewel de duimen draaien voor een positieve test, is het sowieso dus positief nieuws dat je een mooie korte cyclus anders hebt gehad. Het is grappig dat ik in het begin dat niet had, maar nu raak ik toch ook een beetje zenuwachtig of ongeduldig wanneer 1 van jullie moet testen of naar de gyn moet voor een meeting.

Deel Deze Pagina