wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Gezellig hoor als jullie erbij komen!

Haan, vervelend zeg dat de clomid nog weinig aanslaat. Binnekort 150 mg lijkt mij niet niks! :(

Hope, wij zijn net begonnen met clomid en gelukkig nog geen iui. Dat lijkt me ook heftig hoor. Krijg jij IUI omdat de zwemmertjes van je partner niet zo best zijn of heb jij al een tijd zonder succes clomid gebruikt dat ze daar nu mee gaan beginnen?

2. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Ben net begonnen met de clomid. Het is nu mijn tweede ronde. In de eerste konden we wegens vakantie geen iui plannen.
    Wij starten meteen met iui omdat het van beide kanten niet 100% is. Ook de iui is niet zeker. Als ze na een aantal keer niet genoeg zwemmers hebben gaan ze de behandeling afbreken en zullen we verder moeten kijken voor een alternatief.

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hallo allemaal,

Allereerst welkom aan Hopefully en Haan :) . Fijn om ook jullie verhaal te horen.
    Hoop dat we hier met zn allen snel succes hebben!

Lot, ik heb idd nog geen echo gehad. Aankomende vrijdag de eerste :confused: .
    Hoe was jouw echo? Had jij ook zo'n "kralenkrans"?

Fijne avond!

Liefs Elke

4. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Wel gek zeg Elke dat jij nog geen echo hebt gehad, maar wel al clomid voorgeschreven hebt gekregen. Pco kwam bij jou dus naar voren uit het bloedonderzoek?

Bij mij was het bloedonderzoek goed, alleen progesteron was laag. En inderdaad op mijn echo was helaas duidelijk een kralenkrans te zien.
    Hoe was bij jou het bloedonderzoek?

5. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hallo allemaal,

Zo dat gaat vlug hier, leuk zoveel reacties.
    Welkom Haan en hopefully! Leuk dat jullie ook meeschrijven, al was het nog mooier geweest als het niet nodig was. ;)

Net gelukkig mijn directeur te pakken gekregen, gelukkig weer alle begrip. Toch wel fijn hoor.
    Ik heb trouwens woensdag een soort sollicitatiegesprek, ik had namelijk mobiliteit aangevraagd bij de stichting waar ik werk. Ik moet nu nl anderhalf uur per dag reizen en bij de school waar ik nu misschien kom maar een half uurtje. Ben benieuwd, het lijkt me een erg leuke school. Zou natuurlijk wel wat zijn als ik het krijg en ik zwanger zou zijn voordat ik begin (gaat vanaf augustus in). Maar daar laat ik me niet door weerhouden. We hebben het zwanger worden al vaak uitgesteld vanwege werk en studie, nu we er voor gaan, laten we ons daar niet meer door weerhouden. Achteraf denk ik nu wel eens 'waren we maar eerder begonnen'.

Ga nog even eten (beetje laat) en dat alles even klaar maken voor morgen. Vakantie is helaas weer voorbij :(

6. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    En Elke? Zag het er een beetje goed uit op je echo?

Haan, ik las dat je gister een test hebt gedaan, maar helaas (nog) negatief. spannend joh deze dagen! weet je al wanneer je nog een testje gaat wagen?

7. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo allemaal,

Graag zou ik me ook willen toevoegen aan dit onderwerp. Ik ben 27 jaar en in december is PCO geconstateerd. De eerste ronde ben ik begonnen in januari met Clomid 50 mg, deze bleek helaas niet aan te slaan. Ik zit nu in ronde twee met Clomid 100mg. Woensdag heb ik de follikelmeting, dus hopen dat het dit keer zijn werk doet.
    Zou het leuk vinden als ik me bij jullie mag aansluiten!

Gr. Daan

8. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Tuurlijk mag je je bij ons aansluiten! alleen maar gezellig. welkom!

Balen joh dat de 50 mg niet is aangeslagen! Spannend woensdag. Ik heb woensdag ook mijn 1e echo/fm.

Heb jij veel last van bijwerkingen van de clomid? Ik (nog) niet echt, maar ben pas net begonnen. Merk wel dat er wat gebeurd in mijn buik.

9. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hopefully: Hoe was het vandaag? Hebben ze een IUI kunnen plannen? Slaat de 50mg Clomid bij jou aan? Heb jij een eisprong hierop? Dat zou alvast een goed teken zijn.

Lotje2: 150mg Clomid slikken, lijkt mij ook niets. Maar ja, misschien word ik nog ongesteld deze week. En heb ik alsnog wel een eisprong gehad, alleen is het eitje niet bevrucht. En dat zou ik ook al goed nieuws vinden.
    Hoe zag die kralenkrans er op de echo uit?
    Bij mij kwamen ze erachter dat ik PCO heb door bloedonderzoek en een echo. Op de echo zagen ze teveel follikels die allemaal klein bleven en niet groeien. Vanuit het bloed bleek dat mijn FSH en LH-hormoon uit balans zijn en dat ik een teveel aan testosteron heb.
    Over een kralenkrans heb ik de gyn nog niet gehoord.

Overigens krijg ik geen follikelmetingen. Alleen een echo bij de afspraak en dat is 1x per 8 weken. Dit ziekenhuis doet dit niet bij Clomid. Te tijdrovend...

Daan81: He hallo, join the club, helaas! Want ja, liever wil je niet bij de PCO-club horen die dmv een ziekenhuisbehandeling(wat voor één dan ook) zwanger moet worden.
    Ook bij mij sloeg 50mg niet aan. Dus toen weer provera en daarna 100mg Clomid. Gisteren negatief getest. Het blijft nog even afwachten.
    Ik ga donderdag op zijn vroegst nog een keer een test doen. Misschien word ik nog ongesteld voor die tijd...
    Fijn dat jullie follikelmetingen krijgen. Dan heb je gewoon veel meer zekerheid en sneller zekerheid of de Clomid z'n werk doet. Ik zit nu op dag 30 en weet nog helemaal niets.

Succes allemaal!

Hopelijk schrijven we op korte termijn in een zwanger-topic. Leuk!

10. Didlina

Didlina Actief lid

7 aug 2007
    386
    0
    0
    België
    Hoi allemaal,
    Jullie hebben al veel geschreven zie ik...
    Ik ben ook nog maar net aan de chlomid, ben nu in ronde 2 nadat er PCO vastgesteld is (in totaal ronde 9 denk ik). Ik heb me nog maar net aangesloten bij topic PCO en ik voel me er al goed thuis dus kom gerust daar ook eens een kijkje nemen!

In ieder geval wens ik iedereen veel succes en hopelijk zijn we snel zwanger!

11. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Haan, jammer joh dat je geen extra echo's krijgt. Die echo's nemen toch weer wat onzekerheid bij je weg (in de zin van dat je beter inzicht hebt wat er op dat moment in je lichaam gebeurt). Van wat ik zo lees is elke gyn hier weer anders in. Er zijn er genoeg die nauwelijks echo's krijgen.

Wat betreft die kralenkrans, ik vond het een beetje op een tros druivjes lijken :rolleyes:

Ik heb net deze link ontdekt:
    http://nl.msnusers.com/vrouwenmetpco/watispco.msnw

geeft wel veel info, met name legt het uit wat je hormonen doen.
    Ik ben trouwens wel benieuwd wat de gyn a.s. woensdag over mijn bloedonderzoek te vertellen heeft. Van de assistente kreeg ik te horen dat alles goed was alleen mijn progesteron laag. Wel apart dat als de hormonen goed zijn mijn eitjes toch niet springen. Ben benieuwd wat de gyn daarover te vertellen heeft.

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hallo Meiden,

Wat is er weer veel geschreven vandaag!
    Welkom Daan en Didlina!

Hier weinig nieuws van het front. Morgen laatste dag clomid.
    Merkte vandaag wel dat ik een beetje down was :( , maar weet
    echt niet of dat met de clomid te maken heeft.

Ravi hoe was de echo vandaag? Wel spannend dat je mobiliteit hebt aangevraagd. Ben zelf blij met mn vaste groep/baan. Bij ons in de omgeving zijn de banen erg schaars. Veel succes ermee!

Groetjes Elke

ps lekker greys' anatomy kijken :D

13. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee hoi,

Zo dat gaat vlug hier zeg, moest even bijlezen....

Welkom Daan!

Inderdaad wel verschillen in ziekenhuizen.
    Ik ben vandaag ook weer geweest voor een fm meting. En ja hoor! Hij lijkt nu goed, 22 mm en zal waarschijnlijk vandaag of morgen springen.... :D
    Alleen stommeling die ik ben, ben vergeten om te vragen hoe nu verder. Ik moet maandag of dinsdag bloedprikken om te kijken of er echt een eitje is gesprongen en dan..... dat weet ik dus niet. Nog maar even bellen om te vragen.

Nou ja, in elk geval positief nieuws vandaag.

Nu maar weer even snel voorbereiden voor morgen, de vakantie is eigenlijk meteen al weer vergeten :(

14. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    AAhhhhhh Ravi: Wat een goed nieuws!
    Spannend hoor!

Hier heel goed nieuws!
    Ik ben vandaag ongesteld geworden op dag 31!
    Tenminste als het echt gaat doorzetten, maar dat ziet er wel zo naar uit!
    Eindelijk na zo'n lange tijd!
    Ws dus een eisprong rond dag 16/17, dus de volgende keer ga ik maar ovulatietesten gebruiken.
    Ik had voor 2x Clomid meegekregen, dus ik kan ws donderdag weer gaan slikken!
    Joepieee!

Ik moet even mijn banner gaan aanpassen!
    Eindelijk dat ik ook dit soort dingen kan doen!
    Joehoe!

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ravi, wat een nieuws! Ik denk dat jij wat te doen hebt vanvd ;)

Haan, tja in onze positie ben je zelfs blij met die rode ellende :D
    Op welke dag start je met de clomid? Is dat dag 3?

Groetjes Elke

16. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Ja, dat is inderdaad dag 3...
    Alleen heeft het vandaag nog maar weinig doorgezet.
    Hopelijk wel morgen en dan reken ik morgen pas als dag1.
    Gyn had gezegd dat dag1 een goede ongesteldheiddag moet zijn.

Waarom krijg je donderdag een echo?
    Krijg jij straks ook follikelmetingen?

17. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Dat is inderdaad goed nieuws Haan en Ravi! Betekent dat de clomid in elk geval goed zijn werk heeft gedaan! En voor jou flink 'klussen' ravi ;) ! Ik vermoed dat als je eitje eenmaal is gesprongen je gewoon moet afwachten en misschien over 2 weekjes testje wagen? :D

En Elke, wij gaan ongeveer gelijk op! ben benieuwd wanneer (en óf) bij ons de eitjes gaan groeien. ik zie het morgen wel op de echo, ben benieuwd!

18. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hallo meiden,

Ook bij mij is in januari PCO geconstateerd. Ik heb ook niet heel veel sympomen ( behalve last van acné en te hoog testosteron ). Ik heb een heeele onregelmatige cyclus ( tussen de 40 en 95 dagen ) en daarom krijg ik om ongesteld te worden Provera voorgeschreven. Vanochtend een uitgangsecho gehad om te kijken of er geen cystes zaten ( en die zaten er gelukkig niet ) dus ik begin vanavond aan de tweede ronde Clomid. De vorige ronde heb ik 50 mg moeten slikken maar dat sloeg helaas niet aan. De eitjes werden daarvan niet groter dan 11 mm! Ben dus erg benieuwd of het deze keer ( 100mg ) wel aanslaat! Ik moet ook om de 3 a 4 dagen heen voor follikelmetingen. Best intensief vind ik zelf. Op mijn werk weten mijn naaste collega's het allemaal. Als je zo vaak naar het ziekenhuis moet ontkom je er inderdaad niet aan het te vertellen. Verder weten mijn ( schoon )ouders en vriendinnen het ook. Ben er opzich best open in. Ik zit ook op het PCO forum, maar vind het ook leuk om hier te blijven schrijven aangezien dit echt een beginnend topic is. Zo kun je het van iedereen meteen vanaf het begin bijhouden!
    Meiden, veel succes allemaal!

19. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee hoi,

Marieke, Welkom! Leuk dat je ook mee gaat schrijven. Jammer dat de 50 mg niet aansloeg. Spannend dus of het met 100 mg wel goed gaat.

Lotje, spannend morgen de echo. Ben benieuwd.
    Op welke dag zit jij dan?

Haan, fijn dat de Clomid bij jou ook goeie dingen doet.

Heb net het gesprek gehad op de eventuele nieuwe school. Was wel leuk! Leuk team volgens mij. Volgende week hoor ik of het door gaat. Ben heel benieuwd.

Groetjes!

20. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    He meiden,

Heb even eindelijk alle pagina's doorgelezen, zodat ik een beetje weet wat er speelt.

Lotje, jij moest vandaag toch ook voor de follikelmeting, en hoe is het afgelopen? Bij mij waren er vandaag twee follikels, één van 12.3 mm en één van 11.7 mm. Ik moet vrijdag weer terug komen om te kijken hoe groot ze dan zijn. Spannend dus... Als het allemaal doorzet dan heb ik dit weekend mijn eisprong en moet ik terug komen voor een samenlevingstest.

Elke, jij hebt vrijdag toch de meting, spannend hoor!

Ravi, het lijkt me inderdaad verstandig als je aan het klussen slaat ;) ! Je eitje kan natuurlijk elk moment springen. Wanneer krijg je de uitslagen van de bloedonderzoeken als je maandag of dinsdag gaat? Een nieuwe baan spannend hoor. Heb je het gevoel dat het gesprek goed ging? Dus dat wordt dubbel spannend volgende week..

Haan, balen dat er bij jullie ziekenhuis tussendoor geen echo's zijn... Lijkt me wel lastig. Wanneer heb je nu weer een gesprek? Had je veel bijwerkingen van de Clomid 100? Ik moet zeggen dat ik wel veel last van opvliegers had en aanvallen van misselijkheid (had die alleen 's avonds en 's nachts).

Hope, weet je al iets meer over de IUI? Heb je al een follikelmeting gehad en zag het er allemaal goed uit?

Marieke, en merk je al wat van de Clomid 100? Ik had hetzelfde als jou, van de Clomid 50 werden mijn eitjes niet groter dan 10mm. Wel fijn zeg dat je om de 3 à 4 dagen ernaartoe mag. Hopelijk slaat het deze ronde dan wel aan...

Allemaal nog een fijne avond!

Liefs Daan

Deel Deze Pagina