wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Spannend! misschien een testje wagen?

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Spannend Caecilia!

Joseetje ik neem je niet in de maling hoor haha, de meiden van het oude 'net gestopt met de pil' topic schrijven nu nog steeds met elkaar in het topic 'kruimels en spruiten club'. Ik schrijf daar al sinds ongeveer juni of juli 2007 en we zijn daar met een vaste groep meiden waarvan een aantal net bevallen, een aantal zwanger en een aantal kindjes gaan al hard op de 1 jaar aan. En ik en nog twee andere meiden zitten in de MMM. Wel raar maar heel leuk.

Leonizzie: Die foto's zijn genomen op het werk van mijn man.Die pers is een of andere grote pers van een paar miljoen en schijnt nogal bijzonder te zijn. we hebben daar foto's gemaakt voor het bedankkaartje.

@ all: bij ons is het ook allemaal echt langzaam gegaan:

- febr 2007 gestopt met de pil
    - oktober 2007 1e x huisarts
    - januari 2008 1e x fert.arts PCO vast gesteld en 1e zaadonderzoek, toen 3 maanden naar huis gestuurd om af te vallen. (BMI van 26,7)
    - april 2008 terug naar fert. arts en 2e zaadonderzoek, weer 3 maanden naar huis gestuurd om af te vallen. uitslag zaad 2 x niet geweldig. (9,5 en 8,4 mln en verminderd beweeglijk).
    - juli 2008 terug naar fert. arts nog niks afgevallen, naar huis gestuurd nog een maand proberen af te vallen.
    - augustus 2008 eindelijk actie HSG gepland.
    - september 2008 HSG
    - september 2008 naar fert. arts uitslag HSG twijfelachtig eerst nog laparoscopie
    - oktober 2008 laparoscopie
    - november 2008 eindelijk 1e ronde clomid en IUI, helaas bij 1e FM te veel follikels.
    - december 2008, wachten op ongi

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Elke29> PCO, behandelingen met GONAL F en pregnyl. Na 6 rondes mmm, zwanger, helaas mk.
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje> PCO en wisselende zaadkwaliteit, 3e IVF zwanger 2ling, halaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid, nu 2 IUI icm Gonal-f en pregnyl voor 3e kindje
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 1e ronde IUI icm clomid afgeblazen ivm te veel grote follikels. Deze ronde zelf klussen.
    Caecilia> 6de ronde Clomid 50 mg. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje> PCO juni 2008 start clomid,helaas resistent voor clomid... nu eisprong uit mezelf denk ik....
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, nu even zonder
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, vorige maand wrs vmk, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 6e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes>

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Suzanne>
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Haan>
    Beppie>

GEBOREN:

AGENDA:
    9-12 Elke naar de acupuncturist
    11-12 Caecilia prikinstructie
    15-12 Leonizzie naar de gyn
    17-12 Tezzz controle vk
    17-12 Jojoba naar gyn voor bloeduitslag na 2e mk
    19-12 Elke naar de Gyn
    7-1 Winnie Pooh NOD clomid = op, en dan ?

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

He Meiden, zal vanmiddag even uitgebreid reageren als ik van de naaldjesman afkom ;) . Houden jullie de lijst in de gaten?

Liefs

ps Lynnes, ik heb je vast toegevoegd

4. Niet meer actief

IN BEHANDELING:
    Elke29> PCO, behandelingen met GONAL F en pregnyl. Na 6 rondes mmm, zwanger, helaas mk.
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje> PCO en wisselende zaadkwaliteit, 3e IVF zwanger 2ling, halaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid, nu 2 IUI icm Gonal-f en pregnyl voor 3e kindje
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 1e ronde IUI icm clomid afgeblazen ivm te veel grote follikels. Deze ronde zelf klussen.
    Gizmotje> PCO juni 2008 start clomid,helaas resistent voor clomid... nu eisprong uit mezelf denk ik....
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, vorige maand wrs vmk, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje
    Lynnes>

ZWANGER:
    Suzanne>
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Haan>
    Beppie>

GEBOREN:

AGENDA:
    11-12 Naatje follikelmeting
    17-12 Tezzz controle vk
    19-12 Elke naar de Gyn

OVERIG:

>klik op quote
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK

5. Niet meer actief

ceacilia, spannend, wanneer ga je testje wagen?

Elke, succes bij de naaldjes man, laat je niet leeg prikken ;)

all, ik weet niet meer precies wie het vroeg maar, idd als we voor de IVF gaan zullen we die zelf moeten betalen of (heel) snel overstappen naar Unive. Bij Unive vergoeden ze een 4e poging...maar eigenlijk ben ik heel erg tevreden over mijn huidige verzekering, afgezien dan van het feit dat ze in het hoogste pakket geen 4e poging vergoeden :( We zijn nu even alles op een rijtje aan het zetten, fanancieel maar zeker ook emotioneel. Ik baal er zo van dat ik de keuze voor IVF en evt overstappen van verzekering nu hals over kop moet maken. 1 jan 2009 komt er al aan en voor die datum weet ik waarschijnlijk niet als deze IUI doorgaat of we eindelijk een keer geluk hebben...Zo dubbel allemaal!

6. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen dames,

@leonizzie, ik had idd vanaf zaterdag het idee dat het over was...heel raar :( ....daarvoor was ik hardstikke positief....
    mijn gevoel was goed, want zondag ochtend een veegje bruinverlies, gisteren meer, en gisteravond kwam het er met bakken uit....ben gewoon ziek van mijn ongi.... :oops:

maar ik ben dus wel hardstikke blij dat ik voor het eerst weer een normale cyclus van 29 dagen heb gehad....mijn volgend ei zou rond kerst moeten komen, dus das helemaal niet erg.... ;)

@ceacilia, spannend meid, hoop ten zeerste dat het raak is.... ;)

@all, ga me zo maar iets pakken voor die flinke krampen die ik heb.....
    morgen mag ik alweer met de Clomid beginnen, dus op naar een mooie volgende ronde ;)

7. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Lynnes: welkom, hopelijk gaat het snel allemaal lukken.

Naatje: goed zeg dat er al 2 mooie follikels zijn, nu maar goed benutten.

Luukske: ik zie dat je inmiddels ongi bent geworden. Balen joh, heel veel sterkte en op naar de volgende ronde weer. Dikke knuffel.

Caecillia: klinkt goehoed!

Tezz + Joseetje: hoe gaat het met jullie zwangerschap en de bijbehorende kwaaltjes?

Ik ben toendertijd ook best snel doorverwezen naar de gyn, daar had ik ontzettend geluk mee. Mijn huisarts was zelf zwanger dus misschien heeft dat wel geholpen.

januari 2007: gestopt met pil om de rotzooi uit mijn lijf te laten verdwijnen. Eerste cyclus duurde lang, daarna cyclus tussen 30 en 40 dagen.
    juli 2007: begonnen voor beebje (we gingen eerst trouwen en wilde het niet met dikke buik.
    november 2007: naar de huisarts ivm erg lange cyclus
    december 2007: eerste afspraak bij de gyn, PCO vastgesteld
    januari 2008: cyclus opwekken mbv Provera
    februari 2008: bloedprikken ivm PCO en chlamydia
    maart t/m augustus 2008: clomid 50 en 100 mg
    september 2008: zwanger na 5 rondes clomid, helaas mk na 5,5 wk
    oktober 2008: weer zwanger, nu zonder clomid (?!), helaas weer mk met 7,5 week.
    december 2008: uitslag bloedonderzoek en weer echo, wrsch cyclus afbreken met Provera.

En zo zijn we weer een jaar verder! Gaat hard zo'n jaar. Ik was ook heel naïef en dacht dat ik wel zwanger zou zijn tijdens de zomer en in ieder geval met kerst. Maar helaas..

Liefs Jojoba

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Luukske: balen dat je ongi bent geworden :( Wel idd een hele mooie cyclusduur! Hoop dat het komende ronde raak is ;)

@Caecilia: hoe voel je je vandaag? Begint spannend te worden he? ;)

@naatje: was ik die dat vroeg ;) Wat baluh dat je idd een volgende poging zelf zou moeten betalen :( Zitten er geen voorwaardes aan van minimaal 1 jaar later of zoiets? Dat de pogingen weer op nieuw gaan tellen ofzo? Pfff...maakt je overwegingen wel nóg moeilijker zeg! Sterkte met proberen te bedenken wat te doen :(

knuffies all around! :D

9. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Luukske, bah! ongi, knuffel meid, maar wel een mooie cyclus.

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Elke, ik weet niet hoe ik het moet veranderen.. :oops:
    Zou iemand anders mij misschien in willen vullen, heb sinds gister officieel PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Het is mijn derde ronde voor een eerste kindje..
    Alvast bedankt :)

Ik lees trouwens eerst even mee voordat ik echt ga reageren op meiden hier hoor, dus sorry als ik niets of weinig terug zeg, moet eerst is alle namen bij de verhalen zien te matchen ;) t is hier erg druk zo te lezen haha

Fijne dag allemaal en iedereen succes met waar je mee bezig bent!

11. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36

IN BEHANDELING:
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.

ZWANGER:
    Suzanne>
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Haan>
    Beppie>

GEBOREN:

AGENDA:
    17-12 Tezzz controle vk
    19-12 Elke naar de Gyn

OVERIG:

>klik op quote
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK

12. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heb je even aangepast Lynnes.

13. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Dank je Zora :thumup:

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Caecilia hihi spannend meid, nou wie weet, duimen maar.

Luuske he bah, had echt een goed gevoel bij jou. Maar wel een mooie cyclus en dat is ook heel wat waard.

15. Niet meer actief

Luukske, balen meis! Ik wens je heel veel succes deze nieuwe ronde!

16. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @all, heb net mijn nieuwe receptje Clomid gehaald, en dit keer zonder Provera....jippie..... ;)

moet het toch ook positief bekijken.... :)
    nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

17. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    hoi allemaal

lynnes welkom hier, fijn dat je zo snel met clomid mag beginnen.

luukske kom op he nieuwe ronde nieuwe kansen fijn dat je positief bent meid ik vindt het knap van je.

Ceacilia we lopen bijna gelijk meid ik zit op dag 26 vandaag, wanneer ga je testen meid, ik duim voor je.

jojoba hoe gaat het meid ik moet veel aan je denken! Ik hoop dat 2009 jou jaar wordt meid ik gun het je zo.

voor iedereen die ik vergeten ben heel veel liefs groetjes redu

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Hoi Meiden,

@Luuske, wat balen ik dacht echt dat je zw zou zijn... Maar een hele mooie cyclus en je kan direct verder!

@Redu, mooi gelijk ja! Ik ga op z'n vroegst zondag testen. Ik verwacht dat ik vandaag op 9 dpo zit.

Vanmorgen pech met de auto... Het lampje van de temp sloeg opeens aan... Ik schrok me wild. 2 km verder was een benzinepomp dus toch even rustig doorgereden. Om een lang verhaal kort te maken heeft route mobiel hem versleept. Ik wacht nu op uitsluitsel van d garage. Ik weet dat de radiator iig lek is want de koelvloeistof was weg. Gaat wel een paar honderd kosten ben ik bang...

De misselijkheid is weer weg dus daar hou ik me maar niet aan vast.

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63

IN BEHANDELING:
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.

ZWANGER:
    Suzanne>
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Haan>
    Beppie>

GEBOREN:

AGENDA:
    17-12 Tezzz controle vk
    19-12 Elke naar de Gyn
    23-12 Elke naar de acupuncturist

OVERIG:

>klik op quote
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK

He Meiden,

Caecilia, balen joh, weet je al wat meer over de kosten en de tijd dat ie weg is?

Redu, hoe gaat het je?

Luukske, wat jammer meis :( . Fijn dat je toch zo optimistisch bent! Lekker met de feestdagen aan de klus, wie weet wat dat oplevert ;)

Naatje, het is idd best een heftige keus die je moet gaan maken. Ik hoop dat je de keus bespaart blijft en dat je straks een mooie pos test hebt en DR R blij kan maken :D

Tezz, hoe gaat het met je buikje? Leuk dat je gezin nu mee kan genieten. Beterschap voor je zoontje...

All, net bij de acupuncturist geweest. Het is een beetje lastig aangeven of het bevalt en werkt, want ik merk er niks van hihi. Hij is iig bezig om mijn voortplantingsorganen te stimuleren en harmoniseren. We hopen maar dat het een beetje werkt :confused:

Heb trouwens veel last van mn hormonen. De provera slaat denk ik goed aan... Erg sjachie en zelfs opvliegers (kan dat wel met provera?)

Fijne avond,
    Liefs El

20. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Elke, en of dat kan met provera... ot spul hoor. Ik voelde me 10 dagen afschuuwelijk!

Kosten van de auto zijn iig 245 euro voor een nieuwe radiateur... en daarna kunnen ze controleren of de koppakkingen lek zijn. Zo ja dan komt er nog 640 euro bij....

Duur dagje dus. Ik hoop nu maar dat het max 245 is...

Share This Page