wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Gisteravond best wel in de put. Ik geloof niet zo dat spuiten andere resultaten gaat hebben dan de Clomid. Mannetje heeft nog wel hoop maar ik zie het even niet gebeuren...

Site van het zh ligt er ook uit om afspraken online te maken dus kan pas morgen bellen en moet morgen of dinsdag daarheen. Niet leuk dus.

Wil direct bespreken dat ik 4 rondes wil proberen en niet 6... wordt er een beetje moedeloos van. Heb het idee dat het allemaal een lange weg is naar ?

2. Niet meer actief

Leonizzie, wat goed dat jefollikeltjes zo mooi gegroeid zijn! :) Ik hoop dat de zwemmers goed hun best gaan doen! :thumup:

Tezzz, jou kids maken deze zwangerschap dan ook al heel bewust mee, lijkt me echt geweldig! Onze meiden zijn inmiddels al 8 en 10 en toen ik zwanger was van onze twins waren ze zo trots...ik hoop zo dat we ze straks weer blij mogen maken... [-o<

all, ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe tattoo laten zetten. Ik wilde heel graag een tattoo om onze sterretjes en mijn vader te gedenken...Ik heb een maantje met 3 sterretjes laten zetten. De maan staat symbool voor mijn vader die over onze sterretjes waakt...(foto staat in mijn album)

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Goedemorgen medien, ik ben er ook weer!

Joseetje, lief van je dat je me zoveel meod inspreekt en de andere meiden natuurlijk ook bedankt. Fijn dat jullie me zo steunen.

Naatje, ik ben niet zo van de tattoo´s maar ik vind het idee er achter erg mooi. Hoe is het met jou...

Leonizzie, Fijn dat je eitjes gegroeid zijn, nu klussen en wie weet over 2 weken.

Caecilia, dikke knuffel meid ik weet hoe je je voelt. Als je nou wist dat je door de behandelingen zeker weten een wondertje krijgt, maar je weet gewoon niet of er aan het eind van de reis een wonder in je armen ligt.

Gizmotje, en en en je eitje al gesprongen.

Luukske, rot voor je meid, heel veel sterkte.

Zo hier nu alleen nog deze week zien door te komen. Ik voel nog steeds niets wat op een zwangerschap zou kunnen duiden. Wachten nog maar even.

4. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    HAllo Dames.

Nou volgens mij heeft de pagina er helemaal niet uitgelegen van het weekend. Ik zie gewoon allerlei berichtjes.
    Helaas de ene iets beter als de ander.

Caecilia...balen zeg. Ook voor jou nu een hele dikke knuffel. Ben je al begonnen met spuiten? Hoe werkt dit? Moet je dat net als clomid van dag 3 t/m dag 7 doen?

Luukske...neeeee....ooh wat jammer. wederom dikke knuffel en hopend voor een goede volgende maand dan maar.

Elke.....wat geweldig een goede echo. Laat de kwaaltjes maar beginnen toch.

Tezz....al aan het aftellen?

Zora....Veel succes deze week op het wachtbankje. Ook voor jou branden mijn kaarsjes elke avond. En een troost....ik had ook pas bij 7 weken zwangerschapskwaaltjes. Daarvoor geen idee dat ik zwanger was.

De rest die ik vergeten ben....broedse, klusze of wachtse.
    Veel succes.

Hier vanavond alweer de 4e clomid erin.
    Groetjes Winnie.

5. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden, met even alles terug gelezen....

wil het even kort maken vandaag....

alle meiden heel veel succes deze ronde, we gaan voor najaar 2009 beebjes, of niet?

vloeien is nu al stukken minder....gelukkig

6. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Vanmorgen naar het zh geweest.
    Alles nog eens besproken. Ze geven aan dat als je binnen 6 tot 8 rondes met Clomid niet zwanger wordt ze dat Clomid resistent noemen. en men ervanuit gaat dat je wellicht helemaal geen goede eisprong hebt. (lekker...)
    De puregon stuimuleert op een andere manier. Clomid zorgt dat je lichaam hormonen aanmaakt en puregon dat zijn de hormonen die je toedient.

Ik begin vanavond met spuiten. Dit moet ik dan doen tot en met zondagavond. Maandagmorgen moet ik dan naar het zh voor de 1ste fm. Als ik niet genoeg reageer dan moet ik wellicht doorspuiten. Anders dan gaan ze kijken hoever de eitjes zijn en bepalen ze wanneer ik terug moet komen. En eventueel wanneer de pregnyl gezet kan worden.

Waarschijnlijk moet ik dan 2 en 4 dagen later terug voor een fm.

Begon bij de arts ook spontaan weer te huilen. Ze heeft me ook aangeraden om met maatschappelijk werk te gaan praten... weet nog niet of ik dat doe.

Volgende week dus 1ste fm, uitslag zaad van mijn man en uitslag bloedtest van mij. De bloedtest is op mijn verzoek. Sinds 1 jaar heb ik last van mondbranden (het gevoel of ik net mijn tong heb verbrand maar dat dan 24 uur per dag...) de kaakchirurg zei dat dat voorkomt bij vrouwen van mijn leeftijd (ik ben 32...) lees ik later dat dit voorkomt bij vrouwen tussen de 40-70 en na de overgang. Dus alhoewel de gyn geen aanleiding ziet dat ik in de overgang zou zijn gaat ze me toch testen hierop om me gerust te stellen.

@All, bedankt voor de knuffels, doet me goed!

@Naatje, klinkt mooi die tatoeage!

@Zora, kom op! het wordt tijd voor roze hier!

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wel heftig hoor Caecilia spuiten. Petje af hoor.

Ik vind de Pregnyl zetten voor de IUI al eng. Dat heb ik mijn zus laten doen. Misschien probeer ik het volgende keer zelf.

Sterkte ermee en ook met de uitslagen volgende week, ik hoop dat het spuiten wel goed aanslaat.

Liefs Zora

8. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    zora: blijft altijd spannend he die week? duim voor je!

naatje: wat mooi je tatoeage... vooral de gedachte erachter......

leonizzie: wat fijn dat je eitjes goed gegroeid zijn meid! nu goed klussen haha... bij mij gaat het tempen wel goed... denk ik........ ik heb tot nu toe 1 x een eisprong gehad en toen zag ik duidelijk mijn verhoging in de temp....

luukske: fijn dat het vloeien in elk geval minder is..... op naar de volgende ronde... ik ga ook voor de 2009 beeb hoor....

ceacillia: spannend zeg dat spuiten.... dat gaat bij mij ook worden als de clomid nu noet gaat werken, moet 3 februari naar de gyn toe...... maar ik duim voor jou dat het allemaal goed gaat werken meid..... heel veel succes meid!

hier was mijn temp vanmorgen npg steeds laag 36.3............. maar nog steeds buikpijn aan 1 kant en lage rugpijn........... maar ja ik weet het niet meer....... hebben jullie weleens een week voor je eitje dat je last van deze klachten hebben en afscheiding die draderig is.................

thanks alvast doeiiii

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    He Meiden,

Ceacilia, hoop echt dat het spuiten je mee gaat vallen. ik zag er toen ook behoorlijk tegenop, maar uiteindelijk viel het heel erg mee. De dosis is ook heel goed te bepalen, wat ga je spuiten; 37,5 IE of 75 IE? Heb er echt een goede kijk op meid! Probeer er vertrouwen in te hebben :)

Gizmo, ik voelde het rond mn eisprong ook altijd wel aan mn buik. Van die steekjes links en rechts.

Winnie, succes met de clomid!

Zora, succes op het wachtbankje! Wanneer is je NOD?

Tezz, hoe komt je babaykamer eruit te zien? FOTO FOTO FOTO :D

Leonizzie, wat een knappe eitjes heb jij. Daar moet wel een geluksei bij zitten! Zet m op meid! Wij zijn trouwens 1 keer zwanger geraakt met 9x in 1 week :oops: en nu met maar 1 keer... Er moet een gelukstreffer bij zitten!

All, had vandaag een heel onzekere dag... :( . Vorige week harstikke misselijk en vandaag en zondag helemaal nergens meer last van...
    Heb vandaag de kliniek gebeld om te vragen of dat kwaad kon (vorige keer toen de kwaaltjes stopten, is zo rond die tijd ook het hartje gestopt). Mocht meteen even langskomen om te spieken, en gelukkig was alles in orde met ons beepje :D . Was netjes aan het groeien en de hartslag was prima!

Fijne avond allemaal!

Liefs Elke, die stiekem toch weer wat misselijk :pale: wordt...

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Caecilia: heeft heel wat meer om het lijf dan alleen een paar pilletjes clomid he, dat spuiten? Hoop dat het snel mooi resultaat oplevert :rolleyes:

@Gizmotje: hier al vanaf ongeveer 7 á 8 dagen voor de eisprong steeds krampen gehad. En de afscheiding ook al een dag of 3 á 4 voor m'n ei.

@Elke: beebkamer blijft in hoofdlijnen hetzelfde als we al hadden. Als ik alle vuilniszakken met troep eindelijk kwijt ben (van de andere kamers ;) ) zal ik zeker foto's maken! Maar dat kan nog wel ff duren (mijn rug en bekken verbieden mij nog veel te slepen namelijk ;) ).
    Wat fijn dat je even mocht spieken en dan vooral dat alles goed was natuurlijk ;) !

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Vanavond de eerste spuit gezet (50IE). Appeltje eitje. Ik ben nu eenmaal niet bang van naalden. Dus ook mezelf injecteren was simpel.

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje> PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 start pil voor 4e IVF voor 3e kindje
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 1e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje> PCO juni 2008 start clomid,helaas resistent voor clomid... nu eisprong uit mezelf denk ik....
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 110 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 2e ronde

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus

GEBOREN:

AGENDA:
    18-1 Zora NOD
    19-1 Caecilia 1ste FM/zaaduitslag en uitslag bloedtest
    28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder
    28-1 Elke echo, 9,5 weken

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Caecilia, kanp hoor respect meis.

Elke, wat fijn zeg dat je meteen langs mocht komen.

Mijn NOD is 18 januari.

Maar begin nu al last te krijgen van een paar pukkeltjes, buikkrampen en een rothumeur. Dus ik blijf erbij dat deze ronde niets wordt.

Liefs en weltusten allemaal,

Zora

14. Niet meer actief

Caecilia, begonnen met spuiten, is weer een hele stap die je moet nemen...ik hoop dat jullie maar 1 ronde nodig zullen hebben!

Zora, nog 5 daagjes, mijn duimen draaien volop!

Elke, ik kan me voorstellen dat je erg onzeker bent, fijn dat je meteen even mocht komen en dat jullie beebje het goed doet!~

Gizmotje, ik hoop dat je temp snel zal gaan stijgen!

all, hier nog steeds wachtende op mijn ongi, ik heb eigenlijk vanmiddag een uitgangsecho hebben, maar ik ben bang dat ik die straks moet gaan verzetten... :(

15. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @zora, spannend...blijf toch optimistisch!

@naatje, spannend....

@elke, fijn dat je meteen gerustgesteld kon worden middels een echo van jullie beebje

@ceacilia, goed van je dat je niet bang voor naalden bent, neemt toch een last van je weg, want het hele mmm gedoe blijft intensief!

@all, vloeien is hier alweer gestopt, heb alleen die vrijdag en zaterdag flink veel vers bloed gehad, en de bijbehorende klachten, andere dagen alleen bruin(bijna zwart) verlies.

dus wij gaan met frisse moed op naar een nieuwe ronde!

16. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    GOEDEMORGEN MEIDEN,

Ik durf niet optimistisch te blijven omdat ik al bijna zeker weet dat ongi komt. Anders maak ik mezelf helemaal gek.

17. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje> PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 start pil voor 4e IVF voor 3e kindje
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje> PCO juni 2008 start clomid,helaas resistent voor clomid... nu eisprong uit mezelf denk ik....
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.

ZWANGER:
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>

GEBOREN:

AGENDA:
    18-1 Zora NOD
    20-1 Leonie bloedprikken op progestron 27-1 NOD

OVERIG:

>klik op quote
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK

Zora dat is wel begrijpelijk meid, je moet jezelf toch een beetje in bescherming nemen tegen teleurstellingen. En ookal lukt het deze keer niet (wat ontzettend droevig zou zijn) er komt een keer dit jaar dat het wel lukt.

Ceacila leef met je mee, kan me je emoties voorstellen, weer een stapje verder. Gelukkig ben je niet bang voor naalden en heb je de 1e alweer gezet! Dapper ben je. En nu duimen dat het snel een mooi resultaat geeft. Maar even over Clomid en resistentie hebben ze dan geen FMs bij jou gedaan en bloedprikken, om te kijken of je een goede eisprong had? Of zeggen die FMs eigenlijk ook niks?

Naatje mooie tattoo!

Elke dank je wel. Wat fijn dat ze je meteen lieten komen zeggen. Dat is echt super dat ze daar rekening mee houden, kan jij weer gerust genieten van je misselijkheid hihi.
    Ik heb ook goede hoop deze ronde. Dat komt denk ik omdat na een jaar ik eindelijk weet dat de hele cyclus goed doorlopen is en we nu echt eens een kans maken. Was ook zo fijn om nu eens echt te weten en te voelen he mijn eitjes groeien, ik ben vruchtbaar en, zo werkt het normaal bij een vrouw! Want ik wist nooit wat er binnenin gebeurde, voel me heel gek, zelfs wat meer vrouw...

Luuske op naar de volgende ronde meid!

Hier alle kansen benut. Advies was niet zo. maar ma. te klussen en verwachting dat vandaag ei springt. Zondag hadden we stiekem zin en het gewoon ook gedaan. Ben daar eigenlijk ook wel blij om want ik denk dat ik gister mijn eisprong had. Had toen echt allemaal steken e.d. en vandaag voelt het rustig beneden. Ondanks dat het hele gebeuren dat het niet "vanzelf" gaat vervelend en soms verdrietig is, merk ik dat het ook een positieve waardevolle kant heeft. Het maakt mij en mijn vriend nog closer, iets waar we samen voor vechten en iets heel intiems. Het tilt op de 1 of andere manier de relatie weer een niveautje hoger en ik zie weer andere kanten van hem, waardoor ik soms overspeold wordt door een houden van!
    Vraagje; ik moet volgende week bloedprikken op progestron, is dit dan om te kijken of je een goede eisprong had of iets anders? Waren wij vergeten te vragen want we waren zo opgelucht dat alles goed was gegroeid dat de rest een beetje langs ons heen ging...

18. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant

IN BEHANDELING:
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid

ZWANGER:
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>

GEBOREN:

AGENDA:
    18-1 Zora NOD
    16-1 Nightelf bloedprikken op progesteron, 23-01 NOD
    20-1 Leonie bloedprikken op progestron 27-1 NOD

OVERIG:

>klik op quote
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK

YES!
    Vanmorgen naar de gyn geweest en eindelijk( ws afgelopen donderdag) een eisprong gehad. Zelfs het klussen is op de goed dag geweest (woensdag en vrijdag)!
    Ben zo blij! De gyn denkt dat mn NOD de 23e is en hopen dat het dan eens raak is. Begin het nu wel errug spannend te vinden, zover zijn we in al die tijd nog niet geweest.

@Leonizzie: Progesteron prikken is idd om te kijken of je een kwalitatief goede eisprong hebt gehad. Wordt nu ook spannend voor jou, we lijken bijna gelijk op, las ik.

@All: Fijne dag verder

19. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

hoi hoi,

Elke: wat goed dat ze je meteen langs lieten komen. Het blijft natuurlijk spannend tot je eerst die 9 weken voorbij bent. Gelukkig was het allemaal goed. Heb je verder nog echo's?

Naatje: "hopelijk" wordt je vlug ongesteld, zodat je verder kunt.

Leonizzie: fijn hé dat je eindelijk eens een eerlijke kans maakt. Hopelijk blijft die ongi van jou ook mooi 9 maanden weg.

Nightelf: ook voor jou eindelijk eens een keertje een eerlijke kans. Spannend hoor die komende 2 weken.

Zora: ik snap wel wat jij voelt, ik dek mij ook altijd zo in om teleurstellingen te voorkomen. Maar zolang er geen bloed is kan het nog allebei de kanten op. Sterkte nog met wachten die paar daagjes. Ik zal enorm voor je duimen.

Luukske: op naar de volgende ronde, succes meid, hopelijk is het je nu wel gegunt.

Tezz: ik ben eigenlijk ook wel nieuwschierig naar je babykamertje. Spannend ook bij jou allemaal, nog maar een paar weekjes. Wisten jullie nou wel of niet wat het wordt?

Joseetje: hoe gaat het allemaal met jou? Hebben jullie al veel inkopen gedaan?

Hier voel ik mijn eierstokken goed drukken, net of de eitjes al aan het groeien zijn. Het is ook wat natter daar beneden (sorry :oops: ).. Dus heb wel een klein beetje hoop natuurlijk, maar durf dat idd ook niet te hebben ivm teleurstellingen. We zullen zien.

Liefs Jojoba

20. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik heb hier al een keer een berichtje geschreven toen ik net na het ziekenhuis thuis kwam en er een waarschijnlijk PCO beeld te zien was. Daarna heb ik het hele forum en zwangerschapsgebeuren een beetje achter me gelaten, maar nu mijn afspraak bij de fertiliteitsarts in het AMC weer dichtbij komt, begint het weer opnieuw te kriebelen.

Begin december heb ik een inwendiche echo gehad omdat ik na mijn pilstop op 6 juli niet meer ongesteld was geworden. In in ieder geval 1 eierstok was een typische kralenkrans van eiblaasjes te zien. Ik moest daarna bloed laten prikken en daarvan krijg ik a.s. 22 januari de uitslag.

Weten jullie wat er daarna waarschijnlijk gaat gebeuren? Ik heb geen idee of mijn man nóg een keer zaad moet inleveren (dit is 2 maanden terug al gebeurd bij de huisarts, kwaliteit bleek niet optimaal te zijn, maar 'goed' genoeg)

Moet je eerst een hele tijd afwachten voordat je bijvoorbeeld met Clomid mag beginnen, of krijg je soms meteen een 'recept' mee?

Groetjes Danielle

Share This Page