wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Nightelf wat goed nieuws! Fijn he? Ik vind het ook errug spannend, net als jij omdat het nu voor je gevoel ook voor het echie is. Ik ervaar het iig nu heel anders. Leuk dat we een beetje gelijk oplopen. Kunnen we elkaar een beetje steunen in deze spannenden weken.

Jojoba, das een goed teken. Weet nu iig dat wanneer er een zeurderig, drukkend gevoel daar beneden is dat er dan wel wat gebeurd. Hou je het ook nog in de gaten met tempen of ovutesten?

2. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Danielle: in het ziekenhuis waar ik loop doen ze bij elk nieuw koppel standaard een zaadtest, omdat ze de uitslagen van de huisartsen niet altijd helemaal vertrouwen. Ze hebben bij mij eerst een cyclus (zover er van een cyclus te spreken is) mbv echo en bloeduitslagen gevolgd. Toen bleek dat dit allemaal erg lang zou gaan duren (op dag 25 nog geen groeiende eitjes) hebben ze Provera voorgeschreven en ook direct Clomid. Ik weet natuurlijk niet hoe dit in andere ziekenhuizen is, maar dit is hoe het bij mij ging.

Succes, en hopelijk hoef je niet al te lang te wachten voor je met de Clomid mag beginnen!

3. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Idd Leonizzie, voelt fijn en extra spannend nu het eindelijk voor het echie is. Vroeger (ahem) keek ik altijd uit naar mn ongi, omdat je dan weer op nieuw kunt beginnen, maar hoop nu dat 2009 een onigvrij jaar is! Had mn man net ook dolblij aan de telefoon, eindelijk goed nieuws! Leuk dat we een beetje gelijk op lopen!

4. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Dankjewel voor je antwoord! Ik ben heeel erg benieuwd.. Het zou zo fijn zijn om uberhaupt voor het 'echie' te mogen proberen.. Zucht.. Ik hoef echt niet meteen zwanger te zijn, maar gewoon het gevoel dat ik straks daadwerkelijk een ronde in zal gaan. Dat ik ook de spanning beleef van het testen enzo... Ik voel me nu echt iemand die er buitenvalt. Terwijl ik in mijn hoofd al 1,5 jaar bezig ben met zwanger worden. En toen kónden we er eindelijk voor gaan, had het nog geen nut..

Veel mensen om mijn heen zijn ook (snel) zwanger, en dat is ook best wel confronterend.

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Hoi Danielle, Het hangt er een beetje van af want elke gyn, pakt het weer wat anders aan. Maar het is goed mogelijk wanneer uit je bloeduitslag ook PCObeeld naar voren komt dat je eerst medicijnen krijgt om je menstruatie op te wekken en dat je dan op de 3e dag van je menstruatie mag beginnen met Clomid. Het zaad van je vriendje was wel "goed" genoeg, dus misschien dat ze over een tijdje dat nog eens willen testen. Ondertussen zou ik hem iig een multivitamine dagelijks laten slikken waar ook foliumzuur en zink in zit en veel vitamine C. Het zaad kan hierdoor verbeteren. Hou je ons op de hoogte?

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Dankjewel! Hee, dat van die vitaminen wist ik niet. Ik liet hem wel al vitaminen slikken gewoon omdat dat geen kwaad kan, maar hij vind het zelf erg goor van die grote tabletten en zelf 'vergeet' ie ze steeds. Ik slik zelf de tabletjes van Gravitamon, dus die zou hij ook kunnen nemen?

7. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Ik hoop het Leonizzie, meestal was dit bij mij ook een teken dat er iets groeit, maar ik sta nergens meer van te kijken. Elke keer denk ik oh, dit kan ook al. Al teveel teleurstellingen moeten verwerken. Ik ben nu gisteren op dag 8 van mijn cyclus begonnen met ovutesten.

Dazwa: welkom op dit forum. Bij mij gaven ze na de uitslag van het bloed Provera mee om de ongi op te wekken en daarna mocht ik meteen beginnen met clomid op dag 3. Het zaad van mijn man is de eerste keer dat ik bij de gyn kwam gecontroleerd en dit bleek meer dan goed te zijn. Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent.. Succes bij de fertiliteitsarts binnenkort!

Liefs Jojoba

8. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Danielle: mn man slikt multivitamines van Centrum, zit echt alles in. Ik begrijp je gevoel heel goed. Als je stopt met de pil, ben je er voor je gevoel klaar voor en als het dan geen enkel nut heeft, achteraf, zoals bij zoveel PCO-klantjes... dan voel je je gewoon k*t. Succes bij de gyn iid en hoop dat je snel wat verder komt!

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Danielle, weet niet precies wat er in gravitamon zit, maar denk het wel. Ik liet mijn vriend gewoon de Etos zwanger worden pillen met mij meeslikken, (en zijn zaad was goed, ondanks dat hij rookte) maar die zijn idd ook erg groot. Uit onderzoek bleek laatst dat foliumzuur dus ook een positieve uitslag had op de zaadkwaliteit van de man, ook in combinatie met zink en heel veel vitamine C, blijkt dat bij 88% van de gevallen het zaad verbeterd, dus baadt het niet dan schaadt het zeker niet toch?

Jojoba, we gaan duimen voor positieve ovutesten over een paar dagen. Tja het is ook wel zo dat je na een tijdje van alles (denkt) te voelen en je jezelf ook wil beschermen. Maar een beetje luisteren naar je lichaam kan iig geen kwaad

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Snap wel wat je bedoelt meid, wij hebben eerst ook een hele tijd aangemodderd. Echt om moe van te worden. Nu eindelijk af tellen, maar kan je vertellen dat dat ook zenuwslopend is hoor.

Het hangt inderdaad zoals de andere meiden zeggen een beetje af van je arts hoe snel jullie verder kunnen. Succes!

11. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    hoi meiden ik had ff wat afstand genomen omdat ik het erg moeilijk had met de clomid en zo wilde er ook niet teveel mee bezig zijn , maar nu heb ik net een test gedaan en ZWANGER! ik kan het nog niet beseffen.

groetjes redu

12. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Van harte Redu! Geniet ervan!

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Redu! Super meid gefeliciteerd! de eerste van 2009! You go Girl!

14. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

REDU GEFELICITEERD!!!!!
    Geweldig meid, geniet er van! :) :)

15. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    REDU GEFELICITEERD meid!

16. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Redu gefeliciteerd!

Ga zo als een echte junk spuiten op de wc op werk ;) Moet vanavond overwerken...

17. Niet meer actief

Redu, wta een geweldig nieuws, GEFELICITEERD meis!

18. Niet meer actief

LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 1e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje> PCO juni 2008 start clomid,helaas resistent voor clomid... nu eisprong uit mezelf denk ik....
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 2e ronde

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus

GEBOREN:

AGENDA:
    18-1 Zora NOD
    19-1 Caecilia 1ste FM/zaaduitslag en uitslag bloedtest
    16-1 Nightelf bloedprikken op progesteron, 23-01 NOD
    20-1 Leonie bloedprikken op progestron 27-1 NOD
    28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder
    28-1 Elke echo, 9,5 weken

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Redu, proficiat meid, wat een fantastisch nieuws!!
    Ben je nu zwanger geraakt in de je eerste ronde met clomid?

Naatje, zijn de :evil: :evil: al gearriveerd?
    Ben je vandaag ook bij Geertgen geweest voor de uitgangsecho?

Caecilia, knap dat het spuiten zo goed gaat! You go girl! :D

Dazwa, welkom hier!

Zora, nog een paar daagjes [-o< [-o< [-o<

Jojoba, flink klussen, dan mis je je ei zowiezo niet ;)
    Hoe voel je je verder? Ben je nog veel verdrietig?

Leonizzie, hoe gaat het met het voetje?

All, misselijkheid, is er weer :D . Dat je met zoiets vervelends zooooo blij kan zijn :oops:

20. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    hoi meiden, bedankt voor de felicitaties, ik ben in de tweede ronde clomid zwanger geraakt ik ben nu denk ik 5 wk zwanger en ga morgen de gyn bellen om een afspraak voor een echo te maken. Spannend en heel onwerkelijk, je bent er al zo lang mee bezig en ik had het gevoel dat het nooit zou lukken en ik deed die test en binnen twee minuten een streep dat is zo onwerkelijk, we zijn allebei sprakeloos. Ik gun dit jullie ook zo ontzettend ik duim ook voor jullie hoor meiden ik zal wat hcg jullie kant op sturen.

groetjes redu

Share This Page