wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    ik voel mij ONGEDULDIG! Echt heel erg, weet niet hoe ik deze weken door moet komen, heb veel te veel tijd om handen. :( Heb wel nog steeds een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, maar ja dat kan van alles zijn natuurlijk. Hoe kom jij die weken toch door Zora?
    Wordt nu wel spannend voor jou he? Zou je in principe morgen ongi moeten worden? Zit je vervelende puist(je) er nog steeds?

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hihi nee puist (laat dat -je maar weg) is weg gelukkig.

Tsja, hij kom ik die weken door, moeilijk hoor, veel op ZP zitten haha. En ik denk er ook heel veel aan. Maar ja je kunt niets anders doen dan wachten.

En omdat ik bijna zeker weet dat ik ongi word is het misschien ook iets minder vervelend.

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Nou ik vind het knap van je. Toen ik nog gewoon moest wachten op afspraak gyn, slikken van duphaston e.d. toen ging het allemaal wel. Dan was ik voor mijn gevoel nog actief bezig ofzo. Dacht toen wel eens; wou dat ik eens in de wachtweken kon zitten en weten hoe het is dat er misschien wel "iets" gebeurd. maar vind het echt vreselijk. Misschien was het anders geweest als ik gewoon werkte, maar met dat thuiszitten zit ik vele uren hier op het forum. Met mezelf afgesproken dat ik om 12.00 uur iig eens iets nuttigs ga doen, keukenkastjes schoonmaken ofzo...

4. Niet meer actief

Leonizzie, hahha ik zit niet thuis, maar werk heel onregelmatig...moet zeggen dat ik ook vaak op het forum te vinden ben :oops: Ik moet soms ook echt met mezelf afspreken dat ik eerst wat aan het huis ga doen voordat ik op het forum kom kijken.

Zora, gelukkig je puist weer weg, ik hoop toch dat je ongi weg zal blijven!

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 1e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje> PCO juni 2008 start clomid,helaas resistent voor clomid... nu eisprong uit mezelf denk ik....
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 2e ronde

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus

GEBOREN:

AGENDA:
    18-1 Zora NOD
    19-1 Caecilia 1ste FM/zaaduitslag en uitslag bloedtest
    16-1 Nightelf bloedprikken op progesteron, 23-01 NOD
    20-1 Leonie bloedprikken op progestron 27-1 NOD
    22-1 Dazwa84 gesprek met gyn of de diagnose idd PCO is.
    28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder
    28-1 Elke echo, 9,5 weken

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik heb mijn datum (22-1) er ook ingezet. Omdat ik dan te horen krijg of het PCO is of niet. Hoop dat dat ook mag :)

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Tuurlijk mag dat. :D

Ik ben weg, fijn weekend meiden, ik ben van het weekend neit veel online. Maar denk dat ik ongi word hoor, de krampen zijn al in aantocht. Zucht. :(

Toch hoop ik stiekem wel een beetje. :rolleyes:

8. Niet meer actief

Dazwa, welkom hier, ik geloof dat ik jou nog geen welkom had geheten :oops: Goed dat jejezelf op het lijstje hebt gezet, succes volgende week!

Zora, fijn weekend en ik hoop met je mee!

9. Niet meer actief

LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl 15/1/09 start gonal-f 225IE
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 1e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje> PCO juni 2008 start clomid,helaas resistent voor clomid... nu eisprong uit mezelf denk ik....
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 2e ronde

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus

GEBOREN:

AGENDA:
    18-1 Zora NOD
    19-1 Caecilia 1ste FM/zaaduitslag en uitslag bloedtest
    16-1 Nightelf bloedprikken op progesteron, 23-01 NOD
    20-1 Leonie bloedprikken op progestron 27-1 NOD
    22-1 Dazwa84 gesprek met gyn of de diagnose idd PCO is.
    22-1 Naatje 1e FM
    28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder
    28-1 Elke echo, 9,5 weken

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen
    [/quote]

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Zora, meestal weet je zelf het beste wat je lichaam doet... toch duim ik nog voor je hoor!

11. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi meiden,

even gekeken hoe het hier gaat.....

kan helaas niet lnag achter de PC, heb acute rugklachten sinds woensdag....balen dus....zit flink onder de medicatie.....

zal zo snel mogelijk weer van me laten horen, als het wat beter gaat!

12. Niet meer actief

luukske, wat balen meis...ik hoop dat het snel beter zal gaan met je rug, beterschap!

13. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    naatje: fijn dat je echo er goed uitzag, stap voor stap kom je steeds dichterbij.... succes ermee

luukske: balen zeg rugklachten dat is geen pretje doe maar lekker rustig aan!

leonizzie: wanneer is jou NOD dag? spannend weer he die wachtweken...... is het gelukt met het poetsen van je keuken kastjes? haha :)

dazwa: welkom hier meid. ik hoop voor jou geen pco maar toch fijn dat je met ons mee komt kletsen.... succes bij de gyn alvast....

zora: inderdaad hoop ik hetzelfde dat de :evil: niet komen.... en kun je ons goed nieuws vertellen..... duim duim duim duim duim duim

hier vandaag maar de dokter bezocht.. keelontsteking... en een beginnende oorontsteking... maar ja ik hoop maar dat mijn eitje hier geen last van heeft ondervonden... wat een gedoe... maar lekker in mijn bedje blijven het weekend.... :rolleyes:

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Luuske wat heb je gedaan dan? Echt heel vervelend wanneer je zo'n pijn hebt. Doe maar heel rustig aan hoor, laat je verwennen.

Gizmotje, jaja ik heb mij zowaar kunnen losrukken van de computer en mijn kastjes doen nu bling bling. Was wel even goed voor me even iets anders, voel namelijk heel veel.. Zeuderige buik, steken in mijn baarmoeder en lies en (moet trouwens ook heel veel plassen, maar dat viel mijn zus eerder op dan ik) dat is allemaal nieuw voor me, want ik weet dus eigenlijk niet echt hoe dat met Clomid voelt, want vorige ronde had ik voornamelijk last van mijn enkel haha en zat ik onder de morfine. Maar ja is iig wel goed om te onthouden voor de volgende ronde wat ik nu allemaal voel. dan kan ik het dan beter loslaten.
    Hoop wel dat je snel wat opknapt, want denk dat je je behoorlijk beroerd voelt (gelukkig is het buiten koud en is het heerlijk vertoeven in bed). Denk niet dat het invloed heeft gehad op je ei eigenlijk, had misschien meer uitgemaakt wanneer je het echt voor je eisprong had.

15. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    haha ik voel me erg belaberd ja maar komt wel weer goed... goed dat de kastjes weer blinken....
    vorige keer had ik van de clomid wel dat ik meer moest plassen naar mijn idee maar volgens manlief moet ik altijd al veel plassen haha ik duim hard voor je hoor............. voor ons allemaal

16. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    haha tja ben ook wel een plasser moet ik zeggen, maar nu drink ik niet extreem veel en moet er ineens 's nachts ook 3 keer uit en niet een beetje... :oops:
    Laten we hopen dat wij hier allemaal in 2009 nog een baby op de wereld zetten. Dat zou toch heel mooi zijn. Beterschap meid.

17. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Vandaag toch maar ff de gyn gebeld, omdat ik nog steeds bruinverlies heb. Volgens haar zou het best een innestelingsbloeding kunnen zijn, is het nl precies de juiste periode voor (7 tot 10 na je ei).
    Maar dan nog 50% kans dat ik gewoon ongi wordt, zei ze. Kan verder niks anders doen dan afwachten. Dat valt me alleen wel erg zwaar, ben altijd erg ongeduldig geweest en zit nu voor het eerst echt op het wachtbankje.

Hopelijk lukt het me om in iig tot mn NOD te wachten met testen.

Ga nu lekker sporten, even mn hoofd ergens anders bij en morgen lekker naar de musical Evita!

Fijn weekend allemaal!

18. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hallo allemaal,

Mijn naam is Marieke en ik heb al eerder op dit forum geschreven. Ik ben er een tijdje tussenuit geweest omdat mijn man en ik even een rustperiode hadden ingelast. Zal nog even kort "mijn verhaal" doen.

Eind 2007 zijn we doorverwezen naar het zh. Ik was een jaar eerder al gestopt met de pil maar mijn cyclus kwam niet op gang ( werd maar 2-3 keer per jaar ongesteld ). In het zh is PCO vastgesteld. Dat was voor mij niet echt een verrassing. Het zaad van mijn man is ook getest en dat bleek ook niet zo goed te zijn. Hoeveelheid enzo was prima, maar de beweeglijkheid was slecht. Tot maart dit jaar hebben we wat aangemodderd, allerlei onderzoekjes enzo gehad, Clomid geslikt waarvan de 50mg niet aansloeg, de 100 mg wel. Op dat moment hebben we besloten om even een rustperiode in te lassen omdat het ons even een beetje teveel werd. In oktober van 2008 zijn we weer met goede moed begonnen. Manlief heeft een nieuwe zaadtest gehad ( nadat hij inmiddels een aantal maanden gestopt was met roken ) en deze was flink verbeterd! Dat was goed nieuws! Ook ik mocht weer beginnen aan de Clomid 100mg en die sloeg weer goed aan. Vorige maand een goede eisprong gehad op dag 17 maar helaas ongesteld geworden. Deze maand volgens de gyn op dag 14 mijn eisprong al gehad. Nu zit ik dus in de wachtweken en is 20 jan mijn NOD.

Het gekke is, vorige maand had ik vanaf ongeveer een week voor mijn ongie vreselijk last van mijn tepels. Nu heb ik dat helemaal niet! Is het normaal dat dit zo verschilt?

Nou het is toch een heel verhaal geworden haha!

Ik zou het leuk vinden om hier weer mee te lezen en schrijven! Ik wens alle meiden erg veel succes en dat 2009 maar een hoop positieve testen mag brengen!

19. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

hoi hoi,

Allereerst Marieke1980 wat leuk dat je weer meeschrijft en ik zie dat het erg spannend wordt voor jou de komende dagen.

Nightelf79: ik hoop voor je dat het een innestelingsbloeding is.

Gizmotje: balen joh dat je ziek bent, beterschap ermee..

Luukske: sterkte met de rugklachten, dat is zeker geen pretje. Rustig aan hé..

Naatje: het gaat jou lukken deze keer hoor, dat moet gewoon.. Als iedereen hier heel hard voor jou gaat duimen komt het helemaal goed!
    Kop op meid!

Zora: hoe gaat het bij jou, merk je al iets van een eventuele (hoop van niet) ongi?

Hier eigenlijk niets nieuws, voel me eierstokken nog af en toe wat drukken, maar heb nog geen vruchtbaar slijm. Ben benieuwd hoor of ik een eisprong krijg. Ik maak me nu alleen druk over mijn schildklier. Volgens de uitslagen van het bloedonderzoek was mijn schildklier nog niet te traag, maar lag hij wel tegen de ondergrens aan. Nu heb ik hier ergens gelezen dat een te trage schildklier kan bijdragen aan een miskraam. Alleen de gyn zei toen van niet?! Ik weet het nu ook niet meer. Misschien ga ik maandag de gyn wel bellen om te vragen wat ik moet doen, of ik toch ingesteld moet worden voor de medicijnen om een herhaalde miskraam te voorkomen of toch niet. Ik wil echt geen miskraam meer meemaken hoor... En dat ze dan pas achteraf zeggen "oh ik denk toch dat de schildklier ermee te maken heeft, laten we u nu maar in gaan stellen op medicijnen". En weer een ronde verloren.

Sorry hoor voor het gespui, maar het zit me gewoon dwars. Misschien maak ik me ook wel weer druk om niets, zucht :rolleyes: Heb gewoon een slechte dag vandaag... :(

Liefs Jojoba

20. Niet meer actief

Marieke1980, welkom terug!

Nightelf79, ik hoop voor je dat het een innestelingsbloeding is...ik duim voor je!

Gizmotje, beterschap meis!

Luukske, hoe gaat het nu met je rug, heb je een beetje kunnen slapen?

Zora, mijn duimen draaien overuren voor jou dit weekend!

Jojoba, spui maar lekker hier....ik zou ook even maandag bellen als ik jou was, je moet niet met dat gevoel blijven rond lopen...knuffie!

Vandaag al weer de 3x gonal gespoten, nog maar 5 dagen en dan al weer min 1e fm...lijkt ineens heel snel te gaan allemaal

Share This Page