wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl 15/1/09 start gonal-f 225IE
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 2e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21!
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 2e ronde
    Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 > PCO, 4e ronde Clomid 100mg

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus

GEBOREN:

AGENDA:
    20-1 Leonie bloedprikken op progestron 27-1 NOD
    20-1 Marieke1980 NOD
    21-1 Naatje acupunctuur
    21-1 Elke, 1e bezoek verloskundige
    22-1 Dazwa84 gesprek met gyn of de diagnose idd PCO is.
    22-1 Naatje 1e FM
    22-1 Caecilia 2de FM en waarschijnlijk Pregnyl
    23-1 Nightelf NOD
    26-1 Mare gesprek gyn, bloeduitslagen e.d
    27-1 gizmotje NOD dag
    28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder
    28-1 Elke echo, 9,5 weken
    28-1 Zora 1e FM
    29-1 gizmotje testen?
    3-02 gizmotje naar gyn.....

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen
    [/quote]

2. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Mare: welkom hier, hopelijk ben je snel ongi van de Primolut..

Nightelf: klinkt erg spannend voor jou zeg, duim duim duim...

Elke: misselijkheid is i.i.g. een teken dat er iets groeit toch? Maar het blijft natuurlijk vervelend. Hoe gaat het verder met je?

Luukske: hopelijk heb je snel je eisprong zeg.

Hier heb ik al een hele week een erg duidelijke streep op mijn ovutesten, maar nog niet donker genoeg. Dit heb ik echt nog nooit gehad. Meestal zijn ze licht van kleur en 2 dagen voor mijn ei wordt ie iets donkerder.
    Nu had ik vorige week toch nog even een zwangerschapstestje gedaan, omdat ik me de hele tijd zo misselijk voel, vooral 's ochtends en in de avond. Ook ben ik erg moe, heb pijn aan mijn tepels en zijkant borsten en er lopen ook aders over mijn borsten heen, wat ik ook nooit heb. Mijn laatste ongi verliep ook een beetje raar, maar 2 dagen en weinig. Ik voel mij echt zwanger eigenlijk.. Op de test was een licht streepje te zien binnen de aangegeven tijd en hij was (volgens mij) roze en net zo dik als de controlestreep. Maar volgens mij heeft Matcare gewoon indroogstreepjes, want ik heb vanmorgen nog een andere test gedaan en die geeft negatief aan. Wat een klotetesten zeg. Ik had het eigenlijk ook niet verwacht, maar je krijgt dan een klein beetje hoop door zo'n lichte verkleuring hé. Maar ik snap nu nog steeds niets van mijn ovutesten. Grrr, zwanger worden is zo leuk :(

Liefs Jojoba :)

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Marieke vandaag is jouw NOD, spannend. Nog geen ongi in aantocht? Ga je testen vandaag?

Nigthelf, heb je nog last van bruinverlies? Hopelijk is dat nu wel weg. Lukt het om te wachten tot donderdag? Of ga je stiekem vandaag al een testje wagen?

Luuske hoe is het met je rug? Ben je al aan het minderen met de medicatie?

Jojoba, das wel heel vreemd en frustrerend zeg?! Je zou zeggen dat je symptomen met aanhoudende ovutesten wijzen op een zwangerschap. Eigenlijk ook door die test toch? Want het streepje kwam toch binnen de tijd? Welke test heb je als 2e gebruikt? wanneer is jouw NOD dan eigenlijk? Kan me voorstellen dat je hier heel onzeker van wordt

4. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Leonizzie: Nog steeds bruinverlies en sinds vanochtend ook weer helderrood. Ben ban dat ik nu toch echt ongi wordt/ben , lijkt me alleen wel erg vroeg (ongeveer 11 dagen na mn ei). Voor de zekerheid waag ik donderdag maar een testje, omdat ik anders die dag denk ik ook maar weer met de Clomid ga beginnen. Dan tel ik dit als dag 1.
    Hou jij het wachten nog een beetje vol of krijg je het ook erg moeilijk?

Straks ff naar de ha, ben zondag door mn rug gegaan en kan nu echt niet meer fatsoenlijk zitten en liggen (wat duurt de nacht dan lang). Heb me dus ook maar ziek gemeld.

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Jojoba, zou het niet toch...? Misschien anders de ha/gyn vragen om een bloedtest. Dan weet je het echt zeker! Succes!

6. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Ik weet het niet hoor.. Vind het weer erg raar allemaal. Het was ook maar een licht streepje, maar niet eentje die je tegen het licht moest houden om het te zien.

Mijn NOD weet ik niet Leonizzie. Na mijn tweede miskraam in november ben ik na 55 dagen ongi geworden, maar deze was maar zo licht en dan die vage klachten vandaar dat ik een testje had gedaan.

De test met de streepjes was een Matcare strip en de test van vandaag een digitale van clearblue. Die van Clearblue is sowieso betrouwbaar.

Liefs Jojoba

7. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Jojoba, maar voor die digitale heb je veel hsg nodig. Misschien ben je nog niet zover? Of de matcare reageerd op stoffen die je nog hebt na je mk...

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi meiden,

Jojoba; mmm erg frustrerend zeg. Verder ga ik met Ceacilia mee, misschien nog te weinig HSG voor de Clearblue?

Nightelf: Sterkte met je rug en hoop dat het toch biet je ongi is.

Leonizzie:Voor jou nog een weekje, wordt spannend meis!

Hier neits bijzonders, 2e dag clomid vandaag.

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    hihi sorry dat ik lach maar het is toch echt wel hcg dat die testen nodig hebben. hsg is zover ik weet een foto van je baarmoeder :p

oké maar nu even serieus. Ik zie heel erg tegen morgen op. Ik ga het morgen allemaal aan mijn mama en mijn zusje vertellen. Ik vind dat echt lastig. Ik weet dat zij daar best verdrietig van zullen worden en ik heb vandaag al zo'n huildag en vrees dat het morgen dan ook zo zal zijn :S

10. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Sterkte Mare met het vertellen morgen. Weet uit ervaring dat dit erg moeilijk is, maar het lucht op om het er ook met iemand anders over te kunnen hebben als alleen met je partner!

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    dank je! ja ik denk ook wel dat het een hele opluchting wordt. dan hoef ik niet meer te liegen als mijn moeder vraagt waarom ik eigenlijk weer zo'nl ast heb van mijn acné. en dan komen hopelijk niet meer die grappig bedoelde opmerkingen van wanneer kunnen wij nu eens een kleinkind verwachten.

12. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Leonizzie > Het wachten duurt inderdaad altijd lang. Jouw symptomen lijken op zich wel op zwangerschapssymptomen ( veel plassen, zere boobs ), maargoed, je lichaam/geest kan je helaas ook flink voor de gek houden wanneer je iets zo graag wil!

Gizmotje > Ik help je wel mee met het vooruitduwen van de dagen haha! Hoe voel je je nu? Alweer wat opgeknapt?

Caecilia > Hopen dat ze donderdag mooi doorgegroeid zijn!

Nightelf > Wat verwarrend zeg, dat bruin/roodverlies telkens. Ik zou niet weten of het normaal is. Ik heb zoiets nog nooit gehad. Hoe is het nu met je rug? Ik duim voor je dat je donderdag toch een positieve test hebt!

Luukske > Veel sterkte met je rug. Hopen dat het klussen toch een beetje pijnloos verloopt…

Zora > Ik ga heel hard voor je duimen dat het voor jou deze ronde raak is!

Mare > Welkom hier! Alvast veel sterkte met het vertellen aan je moeder! En inderdaad zoals Nightelf ook zegt, het is misschien wel fijn om er ook met iemand anders over te kunnen praten ( mijn mams kan me altijd heel goed troosten haha ). Ik heb ook last van acné. Heb het in mijn jeugd ook al veel gehad maar toen ik aan de pil was is het heel mooi weggetrokken. Dacht ik eindelijk dat ik er vanaf was, maar nee hoor...

Jojoba27 > Ook bij jou klinkt het echt als zwangerschapssymptomen. Erg frustrerend zeg die testen. Misschien inderdaad ff een bloedtest? Dan ben je tenminste van dat onzekere gevoel af.

Ik heb vanmorgen negatief getest met de CB Digitaal. Krijg steeds meer het gevoel dat ik misschien geen goede eisprong heb gehad. Het is namelijk al een keer eerder gebeurd dat de follikel wel mooi groeide en ook groot genoeg werd, maar uiteindelijk niet sprong maar weer in elkaar zakte. Volgens de gyn was dit toen pure pech en kan dat iedereen een keer overkomen. Ik werd toen na ruim twee weken wel ongesteld (maar was niet echt een normale ongie, duurde maar heel kort ). Heb verder ook geen klachten die erop wijzen dat mijn ongie eraan zit te komen, maargoed, ik durf ook niet echt meer op mijn lichaam te vertrouwen. Hé bah, wat irritant weer zeg! Denk dat ik als ik aan het eind van de week nog niet ongie ben nog maar een test doe. Als die dan weer negatief is moet ik het ZH maar weer bellen. Zou het ook kunnen dat ik iets te vroeg getest heb?

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Het is moeilijk om te vertellen maar het lucht echt op 5mare5. Ik heb het een tijdje geleden verteld toen ik mijn laparoscopie kreeg en dat luchtte echt op. Er waren er toen al een handjevol mensen die het wisten maar nu weet bijna iedereen die dicht bij ons staat het. En dat geeft ons heel veel steun. Sterkte alvast en succes. :D

Haha en je hebt gelijk natuurlijk is het HCG. :) Tsja, ik heb nog niet zoveel ervaring gehad met HCG. Wel met HSG, daar zal het dus wel aan liggen. :)

14. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Net naar de ha geweest, blijk spit te hebben en mag de hele week niet werken, of in ieder heel rustig aan doen. Das fijn, ben een erg hyper persoontje die niet goed is in rustig aan doen.

15. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    wat vervelend. maar je mag toch juist niet stil blijven zitten. Je moet toch juist blijven bewegen zodat het snel weer over gaat. dat is als je niet zwaar tilt enz. natuurlijk

16. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Klopt, ik moet idd blijven bewegen, maar mag niet tillen. Ik heb lichamelijk best zwaar werk, ben radiologisch laborant, dus redelijk veel patiententransfers en repeterende bewegingen of juist veel zittend werk en geen van beide is goed.

17. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Zora je hebt humor :D

Marieke had al bij wachtbankje op je gereageerd. Maar ja erg frustrerend he die testen.... Weet niet of mijn klachten echt iets betekenen hoor, kan natuurlijk ook ongi klachten zijn. Je bent je nu zo meer bewust van alles. Zag vanmorgen ook ineens blauwe aders op mijn borst lopen vanaf je tepel zeg maar richting mijn hals. Dat heb ik echt nog nooit gezien, en dat komt omdat ik eigenlijk ook nooit mijn boobs echt zit te bekijken... Dus het zegt gewoon niets. Wat ik wel geleerd heb van mezelf is dat ik een heel ongedurig typje ben :oops:

Mare goed hoor dat je het gaat vertellen, kan er meteen meer rekening gehouden worden met je gevoel.

Nighthelf Das balen meid, dat is zeer pijnlijk... Doe maar rustig aan. he bah is toch wel echt vervelend zeker omdat je ondertussen ook een "soort van" ongesteld bent, dus dan zit je al niet helemaal lekker in je vel.
    he hoe zit dat met je beroep wanneer je zwanger bent? of kom je dan niet zoveel met radiologie in aanraking?

Vraag me af hoe het met joseetje is. die al een tijdje niet gezien.

18. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @nightelf, ken het gevoel helemaal....ben nu al een hele week thuis, en gaat echt super langzaam vooruit!
    werk zelf ook in zorg, als verpleegkundige, dus kan nu ook echt niks!

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Luuske dat is balen zeg, maar jou eitje komt eraan... Kan je aan de voorzichtige klus of sla je een ronde over?

20. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Leonizzie: Bij mijn werk heb je alleen maar voordelen als je zwanger bent, je hoeft geen nachtdiensten meer te doen, geen weekend- en avonddiensten, alleen nog maar dagdiensten. Verder wordt de hoeveelheid straling die je krijgt goed bijgehouden, dus veel risico's zitten er niet aan. Gelukkig maar.

Share This Page