wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Mare, haha ik haal die 2 altijd door elkaar ;)

@Nightelf, sterkte met je rug!

@Leonizzie, joseetje is vast druk met de badkamerverbouwing.

Vanavond weer spuiten en dan morgen nog en donderdag weer naar het zh. Schiet lekker op!

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @ceacilia, succes met de dokter donderdag...

@leonizzie, wil eigenlijk geen kans missen, dus dan maar voorzichtig klussen.....

3. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Misschien heb ik inderdaad te vroeg met de digitale getest, ik weet het niet hoor. We gaan er maar gewoon vanuit dat er een ei komt over een paar dagen (i hope so). Toch blijf ik de vage klachten raar vinden en de wat donkere ovulatietesten en natuurlijk het lichte streepje op de test.

Nightelf: jeetje balen zeg. Spit is zeer vervelend. Goed blijven bewegen en niet te zwaar tillen hé!

Luukske: hoe gaat het met jouw rug?

Caecilia: hopelijk is je fm helemaal mooi donderdag!

Joseetje: waar zit je inderdaad?

Liefs Jojoba

4. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ha ik heb ze dus allebei nog nooit gehad en die ene wil ik heel graag en van die ander hoop ik hem nooit te krijgen.

hebben jullie dat ook? aan de ene kant leer ik op dit moment mijn lichaam heel goed kennen. ik weet nu dingen die ik echt nog nooit gehoord had. en aan de andere kant baal ik daar best van. ik had liever naief zwange willen worden...

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Mare, het lijkt me geweldig om te denken: Kom we gaan proberen voor een kindje en dan spontaan zwanger te worden binnen een maand of wat... Ik zou er wat voor over hebben om dit allemaal niet te weten...

6. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ja precies... vooral als je dan al die tiener moeders ziet of mensen die ongewild zwanger worden en voor een abortus gaan. dat vind ik op het moment echt moeilijk!

7. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Zou ik inderdaad ook echt een "moord" voor doen hoor, als je ziet wat er allemaal kan gebeuren, wat er allemaal voor moet gebeuren om zwanger te raken en te blijven. Pff, soms denk ik wel eens waar zijn we aan begonnen... Maar ja, als het eenmaal zover is, is het natuurlijk wel iets heel moois.

Liefs Jojoba

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

hier idd nog eentje die al steeds zegt....je mag er ook eentje voor mijn deur leggen....haha...
    natuurlijk liever een eigen beebje, maar als je al die verhalen hoort van ongewenst....nou kom maar hier....

hier gaat het wel weer wat beter met mijn rug, kan nog niet werken, maar kan me wel behelpen binnens huis!
    klussen lukt ook, hebben eergisteren en vannacht eens geprobeerd.....hoop dat mijn ovu testen er een deze dagen uitspringen en een eitje zich aanmeldt!

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heb ik ook 'last' van hoor meiden, ik zag zwanger wonrden al als een wonder en nu helemaal. Het lijkt me heerlijk om er gewoon onbevangen in te staant. Wij hebben vanaf het begin al de pech gehad dat ik lange cyclussen had dus eigenlijk had ik vanaf het begin al geen goed gevoel erover.

Nu heb ik op zich geen moeite met IUI, ik zou natuurlijk liever spontaan zwanger raken maar ik ben super blij dat het tegenwoordig ook kan met een beetje hulp.

Zijn er trouwens nog meer meiden die zo slecht slapen als ze clomid gebruiken? Ik heb de hele nacht liggen wwoelen en draaien en was vaak wakker, had dit vorige cyclus ook maar toen had ik er ook opvliegers bij.

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @zora, met de Clomid merk ik toch wel dat ik het 's nachts behoorlijk warm heb, we hebben dan wel een waterbed dat ook wel warm is, maar heb het warmer dan normaal. en ik heb die klachten pas een aantal dagen na inname van de laatste Clomid.....verder geen klachten, sinds 2 rondes, de 2 rondes daarvoor allerlei kwaaltjes!

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Zora, met Clomid had ik ook warmte aanvallen (weiger om het opvliegers te noemen ;))
    Met de injecties niets van dit alles.

Vanavond nog 1 naald en dan morgen weer naar het zh. Heb nare dingen gehoord over de pregnyl spuit (vooral dat deze pijn doet...) Nu ja we zien wel. Gelukkig ben ik niet bang voor naalden :-D

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik vond de pregnyl spuit niet echt pijn doen hoor Caecilia. Mijn zus heeft m bij mij gezet. Het prikken voelde ik amper alleen het inspuiten van de vloeistof was even vervelend. Mar echt pijn, nee dat kan ik niet zeggen. Ik ben ook niet bang voor de volgende.

En ik heb wel een hekel aan naalden.

13. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Bah, ben nu toch echt ongi geworden. Heb nog wel een test gedaan voor de zekerheid, maar die was negatief.
    Toch ook maar de gyn weer gebeld, omdat ik al wat langer bloedverlies had en moet vanavond direct met de Clomid beginnen. Afgelopen maandag moet ik dan als dag 1 rekenen.

Heeft er iemand ook zo'n korte cyclus met Clomid (23 dagen)? Was ik wel benieuwd naar.

Zora: ik slaap ook superslecht door de Clomid, vooral door die opvliegers. Scheelt, heb toch last van mn rug en kan niet langer dan 1 uur liggen, slaap dus toch als slecht, 2 vliegen in 1 klap (haha)

14. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl 15/1/09 start gonal-f 225IE
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 2e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21!
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 3e ronde
    Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 > PCO, 4e ronde Clomid 100mg

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus

GEBOREN:

AGENDA:
    20-1 Leonie bloedprikken op progestron 27-1 NOD
    20-1 Marieke1980 NOD
    21-1 Naatje acupunctuur
    21-1 Elke, 1e bezoek verloskundige
    22-1 Dazwa84 gesprek met gyn of de diagnose idd PCO is.
    22-1 Naatje 1e FM
    22-1 Caecilia 2de FM en waarschijnlijk Pregnyl
    26-1 Mare gesprek gyn, bloeduitslagen e.d
    27-1 gizmotje NOD dag
    27-1 Nightelf FM
    28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder
    28-1 Elke echo, 9,5 weken
    28-1 Zora 1e FM
    29-1 gizmotje testen?
    3-02 gizmotje naar gyn.....
    10-2 Nightelf NOD

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    he he ben ik even vanuit een bouwput.....
    zit nu ff snel bij schoonma op de pc.... heb jullie gewoon gemist zeg...
    er er is zo ontzettend veel geschreven. ik heb nu geen tijd om alles goed bij te lezen.

Zora ik zie dat de 1e iui niet is gelukt, wat ontzettend vervelend meid.. ik snap dat dit zo langzamerhand echt heel erg naar begint te worden...

zelfs nu ik zwanger ben denk ik er nog bijna iedere dag aan terug wat een wonder het eigelijk is.... en die mensen die door de pil heen en per ongeluk zwanger raken? hoe doen die dat in godsnaam?

ik weet niet wie het vroeg maar ik sliep ook zo vreselijk slecht door de clomid, had het warm... veel draaien en zweten.

hier is de verbouwing in volle gang.. volgens mij word het wel mooi.

vorige week bij de vlos geweest en alles is goed. en ik voel de baby inmiddels... eerst wist ik niet wat ik voede maar nu kan ik er niet meer omheen... als ik s,morgens naar de wc ga en daarna nog even in mijn bed duik dan heb ik het wakker gemaakt en dan voel ik het... maar als ik gewoon zelf druk bezig ben dan voel ik niks want daarvoor zijn het nog te zachte duwtjes.

eergisteren moest ik met redelijke spoed naar de vlos... had zo,n pijn in m,n zij dat ik krom liep.. bleek enorme bandenpijn te zijn? mijn baarmoeder groeid meer naar links dus die banden moeten veel harder rekken.. en ik heb ernstige last van verstopping hahaha dus nee er was niks ergs aan de hand maar ik was wel geschrokken...... en juist op die momenten realiseer je je hoe een pril geluk het is...

xxx jose

16. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    hoi meiden.
    ceacilia ik duim voor je als je morgen naar het ziekenhuis moet.
    Nightelf balen meid dat je ongi bent gewordn.
    Ik had dat ook die opvliegers met de clomid het begon 2 dagen nadat ik begonnen was en na een week was het weer weg.
    Hier gisteren naar de huisarts geweest, ik was op mijn werk niet lekker geworden zwart voor mijn ogen enzo. Dus door mijn vriend opgehaald en naar dokter. Bloeddruk was goed en hb ook dus nu nog op mijn schildklier geprikt en die uitslag krijg ik vrijdag. Dokter denkt dat het gewoon zwangerschapkwaaltje is dus ben weer een beetje gerust gesteld.
    Eerst ben je bang dat het zwanger worden nooit zal lukken en dan ben je bang dat het misgaat. Maar ik laat me niet van mijn roze wolk vallen, dinsdag krijg ik een echo dus ben superblij, maar dat vindt ik dan weer moeilijk voor jullie. een dikke knuf voor allemaal van redu

17. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    ps zou iemand mij op de lijst willen zetten bij zwanger en in de agenda 27 januari eerste echo ik krijg het nl zelf niet voor elkaar.
    Alvast bedankt!

18. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl 15/1/09 start gonal-f 225IE
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21!
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.

ZWANGER:
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Redu

GEBOREN:

AGENDA:
    20-1 Leonie bloedprikken op progestron 27-1 NOD
    20-1 Marieke1980 NOD
    21-1 Naatje acupunctuur
    22-1 Naatje 1e FM
    27-1 gizmotje NOD dag
    27-1 Nightelf FM
    27-1 Redu eerste echo
    28-1 Zora 1e FM
    29-1 gizmotje testen?
    10-2 Nightelf NOD

OVERIG:

>klik op quote
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    [/quote]

Redu: Ik heb je in de lijst gezet

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg

IN BEHANDELING:

ZWANGER:
    Joseetje26>
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Redu

GEBOREN:

AGENDA:
    20-1 Marieke1980 NOD
    21-1 Naatje acupunctuur
    22-1 Naatje 1e FM
    27-1 gizmotje NOD dag
    27-1 Leonie NOD
    27-1 Nightelf FM
    27-1 Redu eerste echo
    28-1 Zora 1e FM
    29-1 gizmotje testen?
    10-2 Nightelf NOD

OVERIG:

>klik op quote
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    [/quote

Redu dat is ook even schrikken. Kan me voorstellen wat je zegt, eerst wil je zo graag en dan ben je zo bang dat je het weer kwijtraakt. daar kan Jose ook over meepraten, die was er de eerst weken ook niet gerust op.
    En je hoeft het niet moeilijk te vinden hoor voor ons (of laat ik voor mezelf praten) Ik geniet er juist van. Hoe meer hcg hier hoe beter, dat geeft me hoop.

Joseetje wat leuk dat je iets begint te voelen, wat bijzonder lijkt me dat! Lijkt nog maar zo kort geleden dat je voor je 1e echo ging.

Nightelf balen :( maar je kan wel weer gelijk starten met de Clomid dus lijkt het sneller te gaan. Ik weet niet of mijn cyclus ook zo kort is met Clomid. Dat gaan we deze ronde afwachten.

Even terugkomend op de tienermoeders. Ik werkte hiervoor in tehuis voor pubermeiden die door omstandigheden (tijdelijk) niet thuis konden wonen. En hoeveel "per ongelukke" zwangerschappen ik wel niet voorbij heb zien komen. Ook veel abortussen. Soms zelfs 2x! bij hetzelfde meisje. Toen ik te horen kreeg dat ik PCO had, had ik het daar soms verdomd moeilijk mee. Heb hierdoor trouwens ook al eens een bevalling meegemaakt. dat meisje had geen ouders meer en vroeg of ik erbij wilde zijn. Heel bijzonder om mee te maken! Maar had daardoor wel bedacht dat mijn vriend aan de kopsekant moet blijven, mocht ik ooit bevallen, want hoe je vagina er dan uitziet! Wist niet wat ik zag haha!

20. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Nog even Elke hoe was je eerste bezoek bij de VK? Heb je stiekem al een inwendige echo gehad?

En Naatje weer lekker ontspannen na je sessie bij de acupuncturist?

Deel Deze Pagina