@Nightelf, balen! Hier nog nooit zo'n korte cyclus gehad met Clomid (sowieso nog nooit zo'n korte cyclus gehad...)
Caecilia: ik heb ook nog nooit zo'n korte cyclus gehad (zie onderschrift). De gyn vindt dit nu wel zo shocking kort, dat ik nu al op CD9 voor de eerste FM moet. Normaal is dit in m het ziekenhuis waar ik loop rond dag 11.
Caecilia: wordt er bij jou dan niet elke keer een of meerdere FM gedaan. De gyn doet dat bij ons elke cyclus, ongeacht hoe lang je al met de Clomid of andere hormonen bezig bent.
Dag meiden, Jojoba> Jemig, vind het toch wel vaag hoor, die ovutesten enzo. Wat verwarrend allemaal! Zora> Ik slaap ook minder goed als ik Clomid gebruik. Ook warm, maar ook hele levendige dromen waar ik wakker van word! Caecilia> Succes morgen met de FM! Leonizzie> Hoe is het met de klachten? Nog 6 daagjes meid. Spannend! Luukske> Fijn dat het toch nog gelukt is met klussen. Ik duim voor een mooi ei! Nightelf> Shit zeg, weer een teleurstelling! Sterkte meid en we gaan gewoon weer verder met duimen voor een positieve test! Hoe gaat het nu met je rug? Ik heb van de Clomid een vrij normale cyclus tot nu toe. Wij mogen het de komende 6 mnd zonder ziekenhuisbezoeken proberen, omdat de Clomid lijkt aan te slaan. Maar ik heb mezelf wel voorgenomen dat als ik ga twijfelen of ik wel een goede eisprong krijg, ik wel weer om echo's ga vragen. Geeft wat mij betreft toch wat meer zekerheid. Mare> Hoe ging het vertellen vandaag? Hier nog steeds geen ongie ..wel behoorlijke koppijn en moe en koud ( maar dat kan ook een aankomende griep zijn natuurlijk ). Verder geen last van (.)(.), ook niet misselijk, en ook geen krampen ofzo. Het kan dus alle kanten nog op! Denk dat ik morgenochtend nog maar eens ga testen. Als die weer negatief is wacht ik het weekend nog even af. Als ik dan nog steeds niet ongie ben bel ik maandag het ziekenhuis even denk ik. Ik heb het ook vrij moeilijk met mensen die zomaar zwanger worden. Op mijn werk vertelde een collega doodleuk dat zijn vriendin zwanger is, maar dat het niet gepland was. Een vriendin van me was gestopt met de pil, is niet eens meer ongesteld geweest want toen was ze al zwanger! Vind het soms echt ongelooflijk hoe gemakkelijk het bij sommige mensen gaat. Kan ik me niks bij voorstellen! Meiden, we houden hoop hoor! Ook wij zijn een keer aan de beurt
jemig redu wat lees ik nou? je bent zwanger! jemig meid gefeliciteerd! hoe heb ik dat nou gemist? snap er helemaal niets van... heel herkenbaar hoor je gevoelens.... eerst ben je zo gefocust op het zwanger worden volledig ( en naief) in de veronderstelling dat als je eenmaal zwanger bent de rest ook wel goed komt... nou ik heb peentjes gezweten de 1e 13 weken... vond steeds wel weer iets om me druk over te maken.... en soms nog hoor..... ik vond een potje foliumzuur dat nog redelijk vol was en ineens zit ik me af te vragen of ik het wel iedere dag heb genomen... dat gaat natuurlijk helemaal nergens over... dus echt waar... die gevoelens zijn heel herkenbaar.. maar..... tot de 12 weken kruipt de tijd..... en daarna gaat het zo ontzettend snel... ik probeer ieder moment in min geheugen te griffen om alles te kunnen onthouden... Jojoba ik kan me voorstellen dat je onzeker word van die schildklierwerking... dat zou ik ook worden.... ik hoop dat je goed onderzocht bent en dat ze met een goede diagnose komen... of in ieder geval wat meer duidelijkhied en geruststelling... ceacillia sorrie hoor... heb het niet zo goed gevolgd...reageer je goed op het spuiten? hahahaha en van dat verhaal over die muts..... je wil niet weten hoe het er nu al steeds meer uit komt te zien... na de sex? m,n man noemt het gekscherend een sinaasappeldoos...... het is allemaal zo goed doorbloed.. maarja ik voorzie jullie vast weer van info die jullie heeeelemaal niet willen horen hahaha ja af en toe moet je er ook maar om lachen... elke hoe is het met jou meis? ben je al lekker misselijk? wie wil mij trouwens in het rijtje erbij zetten? 9 feb de 20 weken echo ( jemig ongelooflijk.....) en op 26 juni uitgerekent xxxxjose
so nightekf dat is balen en maar zo'n korte cyclus. wel zo fijn dat het nu direct weer goed in de gaten gehouden wordt! het vertellen ging best goed. ik was zo enorm gespannen. mijn familie heeft mij getroost en ze hebben allemaal goede hoop voor mij. wel apart om te horen vooral als je zelf soms zo gaat twijfelen. verder was wel één ding raar. ik heb als kind al wel eens last gehad van cystes en ben eraan geopereerd. toen zeiden de artsen dat ik misschien kinderloos zou blijven. mijn moeder heeft hier dus heel lang mee gelopen zonder het aan mij te vertellen omdat zij zo hoopte dat de artsen ongelijk hadden. er zijn dus zeker wel tranen gevloeid vandaag.
Jemig Mare5, daar schrik je dan wel van denk ik of niet van die cystes? Snap dat er enige tranen zijn gevloeid. Wel fijn dat je familie het nu weet, dan hoef je het niet meer voor je te houden en kun je er ook nog met iemand anders over praten dan met je vriend/man. Joseetje: het gaat hard bij jou hé, alweer de 20 weken echo joh... Wat leuk dat je de baby al kunt voelen. Duurt het nog lang die badkamerverbouwing? Nightelf: jammer meid dat je toch ongi bent geworden, op naar de volgende ronde. Je hebt idd wel een korte cyclus, ik had 'm met clomid meestal tussen de 28 en 35. Marieke1980: heb je nog opnieuw getest? Caecilia: succes vandaag in het ziekenhuis met je fm. Hopelijk groeit er een eitje goed door! Elke: hoe was het bij de vk? Naatje: hoe gaat het bij jou? Hier vanmorgen weer erg misselijk, ik weet niet wat het is hoor. Heb geen zwangerschapstesten meer gedaan. Mijn ovutesten blijven nog vrij donker aangeven (donkerder dan normaal als mijn ei nog niet in zicht is), maar nog niet donker genoeg voor een eisprong, normaal gesproken zou je denken dat je ei er dan aan komt? Heb ook geen vruchtbaar slijm ontdekt. Vaag allemaal weer. De aders zitten ook nog steeds op mijn borsten en mijn tepels doen bij vlagen nog zeer. Ook heb ik ongipijn af en toe. Pffff, gek wordt je ervan! Hoop dat mijn ei toch een dezer dagen komt hoor.. Anders toch maar weer even de gyn bellen ofzo. Liefs Jojoba
LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID? IN BEHANDELING: Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl 15/1/09 start gonal-f 225IE Zora> PCO en slechte zwemmers. 2e ronde IUI icm clomid en Pregnyl Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt. Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21! Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk Hannelore > 1e ronde clomid Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje. Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje. Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 3e ronde Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg Marieke1980 > PCO, 4e ronde Clomid 100mg ZWANGER: Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO Joseetje26> uitgerekend 26 juni Kelly> Ravi> Ylona> Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus Redu GEBOREN: AGENDA: 20-1 Marieke1980 NOD 21-1 Naatje acupunctuur 21-1 Elke, 1e bezoek verloskundige 22-1 Dazwa84 gesprek met gyn of de diagnose idd PCO is. 22-1 Naatje 1e FM 22-1 Caecilia 2de FM en waarschijnlijk Pregnyl 26-1 Mare gesprek gyn, bloeduitslagen e.d 27-1 gizmotje NOD dag 27-1 Leonie NOD 27-1 Nightelf FM 27-1 Redu eerste echo 28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder 28-1 Elke echo, 9,5 weken 28-1 Zora 1e FM 29-1 gizmotje testen? 3-02 gizmotje naar gyn..... 9-2 Joseetje 20 weken echo! 10-2 Nightelf NOD OVERIG: Wanneer je gegevens wilt toevoegen: >klik op quote >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg >voeg je gegevens toe >klik op OK >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen[/quote Joseetje heb je erbij gezet meid! Marieke het lijkt of mijn klachten minder worden. Heb geen pijnlijke (.)(.) meer, sinds gisteren. Heb ook geen steken in mijn lies meer. Slaap nog steeds wel moeizaam en onrustig, droom veel en wordt vaak wakker. Het enige wat ik nog heb, blijft een licht zeurend gevoel in mijn onderbuik, daarnaast zijn mijn darmen ook onrustig. Ik wacht het maar rustig af en ga ervan uit dat ik gewoon ongi wordt. Mare goed dat je het verteld hebt en dat ze zo fijn reageerde. Is ook wat voor je moeder dat ze daar altijd mee heeft gezeten. Gelukkig is de wetenschap tegenwoordig behoorlijk ver en kan je ook met cystes zwanger worden Dazwa heel veel sterkte vandaag meid. laten we hopen dat je geen PCO hebt. caelcila hopelijk heb je hele mooie eitjes vandaag. laat je het weten? Jojoba, ik vind jou klachten toch echt vaag hoor. Snap dat je er gek van wordt. Wat moet je hier nu mee? Heb je dit gevoel vaker voor een eisprong? Alleen is het dan weer vreemd dat je geen vruchtbaar slijm hebt. Het lijkt zo op zwangerschap, maar ja ons lichaam houdt ons wel vaker voor de gek. waarom het nou niet gewoon mee wil werken?!
@Jojoba, je klinkt in mijn oren nog steeds erg zwanger... @Mare, fijn dat het vertellen goed ging. Dat van die cystes is zeker iets om met je gyn te bespreken! Hier ook zoiets... toen ik de pil wilde omdat ik heel veel last had van puistjes en een heel erg onregelmatige cyclus zei de ha toen we met recept de deur uitliepen: Ik kan niet garanderen dat je hierdoor niet onvruchtbaar wordt... blijft ook altijd door mijn hoofd spoken maar hij had ongelijk! Hoop dat die artsen van toen ook helemaal ongelijk krijgen! Vanmorgen weer naar het zh geweest. Rechts was ei doorgegroeid naar 18mm en links nog steeds 11mm. Dus pregnyl gekregen (5000 eenheden) Prik deed meer pijn dan de puregon en voelde de vloeistof nu ook. Nu is het klussen en afwachten. Moet mezelf de komende dagen niet gek gaan maken want van deze injectie kun je zw verschijnselen krijgen. En ik reageer normaal snel op medicatie... dus ga ervanuit dat ik er wel iets van ga merken... Nu dus binnen 36-40 uur mijn ei!
LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID? IN BEHANDELING: Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl 15/1/09 start gonal-f 225IE Zora> PCO en slechte zwemmers. 2e ronde IUI icm clomid en Pregnyl Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt. Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21! Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk Hannelore > 1e ronde clomid Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje. Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje. Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 3e ronde Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg Marieke1980 > PCO, 4e ronde Clomid 100mg ZWANGER: Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO Joseetje26> uitgerekend 26 juni Kelly> Ravi> Ylona> Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus Redu GEBOREN: AGENDA: 20-1 Marieke1980 NOD 21-1 Naatje acupunctuur 21-1 Elke, 1e bezoek verloskundige 22-1 Dazwa84 gesprek met gyn of de diagnose idd PCO is. 22-1 Naatje 1e FM 26-1 Mare gesprek gyn, bloeduitslagen e.d 27-1 gizmotje NOD dag 27-1 Leonie NOD 27-1 Nightelf FM 27-1 Redu eerste echo 28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder 28-1 Elke echo, 9,5 weken 28-1 Zora 1e FM 29-1 gizmotje testen? 3-2 gizmotje naar gyn..... 6-2 Caecilia NOD 9-2 Joseetje 20 weken echo! 10-2 Nightelf NOD OVERIG: Wanneer je gegevens wilt toevoegen: >klik op quote >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg >voeg je gegevens toe >klik op OK >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen
Flink aan de klus Caecilia! En hopen op een mooie positieve test! Hier weer negatief getest vanochtend en ook nog steeds geen ongie. Nu het weekend afwachten en dan maandag ( indien geen ongie ) het ZH maar bellen. Nog een vraagje trouwens. Ik hoor jullie vaak over vruchtbaar slijm. Wat is dat precies en hoe ziet dat eruit ( ) ?.
@Marieke, spannend! Vruchtbaar slijm heb je rond je eisprong. Je merkt dan bij het afvegen op de wc dat er op het papier veel slijm komt te zitten. Dit slijm is uitrekbaar en helder. Je kunt er draden van trekken. Dit betekend dat de baarmoeder open staat voor sperma. Haha ik moest opeens erg lachen om jullie aanmoedigingen Zie jullie opeens met van die chearleaderpakjes naast ons bed staan. Hihihi