wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Dazwa wilde zeggen; balen, maar zoals je zegt wel nu een echte kans. Pco is gelukkig niet het ergste wat je kan overkomen. Doe je vriend maar aan de vitaminen! Hoop dat je heel snel geluk hebt!

2. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Stiekem 'hoopte' ik op PCO, al klinkt dat wat cru. Maar nu weet ik tenminste waarom ik niet meer ongesteld werd. En het belangrijkste: dat er wat aan te doen is (in de meeste gevallen dan).

Wat kan ik mijn man het beste geven? Ik las al iets over zink & selenium maar ik heb eigenlijk geen idee verder.

3. Niet meer actief

Dazwa, helaas welkom hier! Maar ik kan me best voorstellen dat je stiekem hoopte op PCO, nu krijgen jullie een goede kans om met clomid zwanger te raken..succes!

all, Ik ben net terug van de 1e fm, het spreekuuur liep erg uit vandaag, maar de follikelmeting heeft alles goed gemaakt! Vandaag simulatiedag 8 en aan beide zijden waren 6 follikels te zien, allen tussen de 12 en de 14,5mm. :) Maandag moet ik terug voor de 2e fm en als alles zo verder gaat dan mag ik volgens de arts woensdag, donderdag of vrijdag verwachten! De punctie komt dus langzaam in zicht, spannend!

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @dazwa, spannend meid, hoop dat de clomid goed aanslaat en dat bij je mannetje alles goed is!

@naatje, heb ook al bij je eigen topic geschreven...super meid, hoop dat dit jullie ronde wordt!

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Naatje, joepie de medicatie doet goed haar werk!

@Dazwa, pco is echt niet het eind van een kinderwens! Jammer genoeg wel het begin van de MMM

6. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    hm ik ben blij voor je dazwa dat jij het op deze manier een plek kan geven. ik zie dat niet helemaal zo. ja natuurlijk als het goed is krijg ik nu ook voor heet eerst een kans om voor een beebje te gaan, maar aan de andere kant is het toch echt een ziekte. eentje waar ze nog steeds niet alles van weten en die niet genezen kan worden. misschien zie ik het wel wat pessimistisch maar ik ben er echt niet blij mee. (niet bedoelt om jou aan te vallen trouwens!)

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    oh dubbel mijn pc was een beetje sloom...

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    5mare5 ik vond het juist een hele bemoedigende uitspraak van mijn arts. Ze bedoelde ermee dat we precies goed getimed hadden.

Naatje, dat is super nieuws meid! Duim, duim, duim....

Dawza: Tsja het is natuurlijk nooit een leuke uitslag PCO maar ik was er ook blij mee toen we het hoorden, eindelijk weet je waarom je lichaam niet alles doet zoals het hoort.

9. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Dat kan ik me voorstellen hoor. Ik ben er ook absoluut niet blij mee ;) Hadden we eindelijk vanwege mijn lichamelijke handicap (broze botten) een 'go' gekregen, laat mijn lichaam het op dit vlak weer in de steek! Maar met 'blij' bedoel ik dat er nu wel een ziektebeeld is, waar wat mee gedaan kan worden.

Veel sterkte!

10. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Overigens wees een vriendin me net wel op iets wat zelf ook door mijn hoofd spookte, maar wat ik vergeten was te vragen.

Ik krijg helemaal geen echo ofzo na het gebruik van de Clomid, om te kijken of het aanslaat en hoeveel eitjes er op springen staan. In verband met mijn korte romp is een meerlingzwangerschap absoluut niet wenselijk (één kindje in mijn buik wordt waarschijnlijk al heeel erg zwaar). Zou ik kunnen aankaarten dat ik eigenlijk toch een echo wil om te kijken of er niet in ene een eitjes explosie komt?

Liefs Danielle

11. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Normaal krijg je in je eerste periode met Clomid controle om te kijken of het werkt.

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    @dazwa: helder. dan snap ik het wat beter zeker als er ook nog meer complicaties zijn bij jou. Ik zou in ieder geval naar echo's vragen bij je gyn. de mijne heeft het zelf al aangeven dat ik echo's krijg maar zeker bij jou is het van levensbelang lijkt mij. dus ja gewoon vragen.

@zora: dat snap ik, maar als je het zo hoort klinkt het wel grappig ^^

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Dawza: Ik zou zeker om echo's vragen hoor.

14. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Bedankt voor jullie antwoorden! Ik vond het ook best gek. Ik heb wel op 26 maart een controle afspraak staan maar dat was volgens mij geen echo. En dat zou dan ook betekenen dat ik dan pas laat mag beginnen met de medicatie..

Hoe ging dat bij jullie? Wordt er gewoon door het ziekenhuis een echo datum geprikt (met het risico dat dat dan heel laat pas kan) of mag je zelf bellen als je in je cyclus zit? Dus dat het ziekenhuis daar op anticipeert?

15. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Naatje: supergoed nieuws, mn duimen draaien!

Dazwa: in het ziekenhuis waar ik onder behandeling sta, moet je op CD1 bellen voor een echoafspraak op dag 10,11 of 12. Ik zou ook zeker nog ff informeren of er geen echo gemaakt moet worden. Een gemiste kans zou zonde zijn, toch?
    Ik was idd ook 'blij', toen ik eindelijk hoorde dat ik PCO had, gaf tenminste een verklaring waarom ik zo onregelmatig was. En in de meeste gevallen is Clomid DE oplossing voor een beeb!

16. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Super. Ik zie er een beetje tegenop om te bellen, gek he. Bang dat ze me een zeur vinden ofzo. Maarja, dit is toch wel erg belangrijk ;)

17. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Je kunt volgens mij beter een keer te veel bellen, dan een keer te weinig, toch?

18. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    inderdaad het is toch blijkbaar hun fout? zij hadden dit zelf moeten bedenken!

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoi meiden, had even een vraagje. Belde net voor mijn bloeduitslag maar degene die mij dat kon vertellen was al weg. Wel was de uitslag binnen en de telefoniste wilde die wel aan mij geven maar had er verder geen verstand van. Progestron was 36. Is dit goed? Of heb ik dus geen goede eisprong gehad? Hoop dat we een expert hebben hier

20. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heb geen idee Leonizzie, misschien even google-en?

Dazwa, ik bel ook altijd zelf voor een afspraak als ik weer ongi ben geworden.

Share This Page