wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heb even voor je ge googled Leonizzie. Progesteron waarde moet minimal 20 zijn voor een goede eisprong. Dus 36 is een hele mooie score!

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    haha ik was ook al op onderzoek uit. En volgens mij mag ik heel tevreden zijn. Jippie! Het zit eens mee.

3. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Wat fijn Leonizzie!

Ik heb net de uitslag van mijn ziekenhuis zwangerschapstest binnen en die was negatief. Wat een verrassing ;) Ik mag nu dus beginnen met de Orgametril! 10 dagen.

Ik heb meteen gevraagd of ik een echo mag krijgen maar dit kon zij (de verpleging) niet aangeven. Maar ik heb wel a.s. maandag een bel afspraak met de gyn. die ons nu behandeld.

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Goed zo Dazwa dat is fijn, je kan beginnen!
    Ik kreeg de eerste keer trouwens ook geen FM hoor. de 2e keer wel omdat ze toch wilde zien of het goed werkte. Het is overal geloof ik anders. In jouw geval kan je zeker vragen om een meting, dat is zelfs heel verstandig.
    Heel veel succes

5. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Fijn Leonizzie dat je een goede eisprong gehad hebt! Nu maar hopen op een positieve test. Weet je al wanneer je gaat testen?

Dazwa: hopen dat je maandag meer hoort. Enne, die tabletten (Orgametril) zijn die om een ongi op te wekken? Ik kreeg hier altijd Provera voor. Zal wel op hetzelfde neerkomen.

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Die zijn inderdaad om een ongi op te wekken, moet het 10 dagen slikken. De vorige keer slikte ik Primolut en dan maar 5 dagen (maar dit was niet icm Clomid, maar gewoon om een cyclus uit te lokken)

Best lang, 10 dagen, maar het zal wel normaal zijn.

7. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Leonizzie, fijn dat je een goede eisprong hebt gehad!

Gisteren had ik eipijn vandaag niet echt meer. Vreemd want ei zou volgens de medicatie vannavond tussen 21:00 uur en 03:00 uur 's nachts pas moeten springen...
    Nu ja vanavond nog een keer flink aan de klus ;)

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    @dazwa: hoe lang duurde het voordat je ongesteld werd met primolut? ik heb vandaag de laatste dag van 5 dagen en ben wel heel benieuwd hoe lang het gaat duren. ben nu sinds oktober niet meer ongesteld geweest en toen was het echt heel pijnlijk en was ik er best ziek van, zal nu ook wel weer zo zijn. :(

9. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Dazwa: een Provera-kuurtje is ook altijd voor 10 dagen. Daarna duurt het nog 3-7 dagen voor je ongi wordt., Maar ik werd het beide keren dat ik het moest gebruiken al binnen 2 dagen na de kuur. Succes!

Mare: na de Provera had ik een hele lichte menstruatie, veel minder als anders en verder ook nergens last van (behalve hoofdpijn door de Provera). Hopelijk valt het bij jou ook mee.

Zelf een beetjeboel een shitdag vandaag, ik verveel me, heb flink last van de Clomid, ook nog steeds van de rug en gewoon balen dat we alweer een ronde verder zijn. :(

Gelukkig doet mn man wel hartstikke lief, kreeg gisteren een dikke bos bloemen, zomaar omdat ie me zo zielig vond. Terwijl hij het nu natuurlijk ook zwaar te verduren heeft.

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    ja het is toch altijd fijn als je man zo lief voor je is. ik weet niet waar ik zonder mijn man zou zijn. en hij krijgt op dit moment elke keer de volle lading als ik weer eens chago ben.

11. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Oh wat balen joh dat je zo heftig ongesteld was. Ik duim voor je dat het nu minder is. Ik werd na mijn Primolut kuur van 5 dagen na 2 dagen al ongesteld. Ik werd het toen heeeeel licht. Ik was het normaal in mijn stopweek van de pil ook heel zwaar (meer dan een week, heel erg vloeien) maar nu dus totaal niet. Ik hoop dat het nu ook weer licht is.

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    ja dat zou wel beter zijn!

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    nightelf fijn dat je man zo lief is... heb je gewoon ff nodig nu..

ik werd ook altijd meteen binnen 48 uur ongie als ik stopte met primolut, werd daar trouwens heel erg nukkig van ..ik reageerde mentaal niet echt goed op dat middel.

ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zullen zijn.

Naatje spannend meid zo snel al een punctie, jemig... dit moet hem dan echt gaan worden he? zou mooi zijn als je een of meerdere cryos ook zou hebben...

en wat betreft die progesteron score... dat is een keurige eisprong hoor... helemaal prima.

Elke hoe is het toch met je meid?

gr Jose

14. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Moet ik me overigens nog voorbereiden op bijwerkingen van de orgamestril? (zelfde als provera) Ik heb de bijsluiter natuurlijk wel gelezen maar niet iederee heeft daar natuurlijk last van.

15. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Het enige waar ik last van had bij Provera was knallende hoofdpijn, verder niks.

16. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    He Nightelf, balen meid dat je zo'n last hebt van de Clomid en je niet lekker in je vel zit. Ik had er vorige keer ook wel wat last van. Lichamelijk dan, mijn vriend vindt dat ik een stuk meegaander en liever ben sinds ik homonen gebruik ...ehm..? :D
    Soms heb je ook van die momenten he? Dat het ineens even zwaar valt. Fijn dat je mannetje daar rekening meehoudt. Die van mij kwam gisteren met een heel mooi pandorabedeltje thuis. Ik houdt van verassingen en vorig weekend ookal bloemen. (hm wat heeft hij op zijn geweten?)
    Hoeveel dagen Clomid nog?

Ceacila de spannende periode breekt weer voor jou aan, we gaan duimen! Heb je niet tijdens het klussen ineens aan ons in onze cheerleader pakjes gedacht? Ik kan soms zoiets echt hebben, dat we lekker bezig zijn en dan ineens aan iets denk of een binnenpretje heb, wat ik het liefst meteen wil delen dan ook, heel erg. Dat delen heb ik ondertussen afgeleerd. Vriendje vindt dat niet sfeerverhogend...

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Bleh, heb ik net een heel bericht getypt, klapt internet eruit...

Voel me niet zo denderend, dus als jullie het goed vinden hou ik het heel even kort.

Ben vandaag 9 weken en bij de vorige zwangerschap is het beepje op deze dag gestopt. Het is dus heel spannend nu. Woensdag krijgen we weer een echo en hopen op goed nieuws. Het is zo spannend. Deze week ook bij de verloskundige geweest, maar dat is zo onwerkelijk, net of je daar niet hoort te zitten...

Liefs, een onzekere Elke

ps een dikke knuffel voor ieder die hem nodig heeft!

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl 15/1/09 start gonal-f 225IE
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 2e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21!
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 3e ronde
    Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 > PCO, 4e ronde Clomid 100mg

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu

GEBOREN:

AGENDA:
    26-1 Mare gesprek gyn, bloeduitslagen e.d
    27-1 gizmotje NOD dag
    27-1 Leonie NOD
    27-1 Nightelf FM
    27-1 Redu eerste echo
    28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder
    28-1 Elke echo, 9,5 weken
    28-1 Zora 1e FM
    29-1 gizmotje testen?
    3-2 gizmotje naar gyn.....
    6-2 Caecilia NOD
    9-2 Joseetje 20 weken echo!
    10-2 Nightelf NOD
    4-3 Elke verloskundige

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

Even de lijst geupdate...

19. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Leonizzie: nog 3 dagen Clomid, zondag weer de laatste tabletjes. Mn man is normaal noooit zo dat ie onverwacht een cadeautje meeneemt. Vond het zo lief! Maareh, het klinkt alsof die van jou iets goed te maken heeft, twee weken achter elkaar een cadeautje :)

Elke: spannend hoor, kan me voorstellen dat je je onzeker voelt!

Ga maar es ff kijken of de aardappels al gaar zijn, mannetje zal ook wel zo thuis zijn.

20. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Haha, tja... Nee we hebben het in dec. soms best moeilijk gehad, voornamelijke vanwege mijn breuk en hij had het dus druk op werk en alles thuis doen. Ik had niet altijd het beste humeur, want vriend moest ook heel veel weg voor zijn werk. We hebben toen goed gepraat en nu gaat het super tussen ons echt heerlijk, dus hij doet dit om me te verwennen denk ik.
    Nu komt hij thuis met een burger king menu!

Share This Page