Ooooh heerlijk daar heb ik ook trek in hahaha. Ik heb vers gegrilde kipkluifjes bij de slager gehaald en ik ben vergeten daar wat bij te kopen
Kom ff binnenvallen Je kent me (nog) niet, maar ik schrijf hier ook af en toe. Wou je even vertellen dat pco geen ziekte is, maar een syndroom. Het houdt in dat pco ook weer weg kan gaan. Voor de zwangerschap van mijn dochter was ik al een jaar of 3 regelmatig ongi. Na die bevalling ging het weer mis met m'n cyclus. Na de geboorte van mijn zoon was ik weer compleet regelmatig. 'Helaas' ben ik toen met de pil begonnen (blijkbaar stimuleren de hormoon-shocks bij mij de pco of zo ). Toen ik stopte met de pil ging het dus weer mis en werd ik uiteindelijk helemaal niet meer ongi. Ik heb dus pco en ben met de derde ronde clomid zwanger geraakt. Nu is het dus afwachten wat mijn cyclus gaat doen na de bevalling. Het zou zo maar kunnen dat ik nu weer regelmatig wordt Ik was persoonlijk ook zeer opgelucht dat bij mij de diagnose 'pco' werd gesteld. En ook dat ik na 136 dagen eindelijk ongi werd (opgewekt met provera)!Ze weten er nog niet alles vanaf misschien, maar ze weten wél wat ze eraan kunnen doen. En uiteindelijk is dát toch het belangrijkste, lijkt mij @Leonizzie: wat ik begrepen heb moet de waarde van je progesteron 30 zijn en ook daar zit je ruim boven. Jij goed eitje gehad dus! Hopelijk heb je 'm goed benut! @All: Woensdag bij vk geweest en alles was weer goedgekeurd. Frumpie doet een poging in te dalen maar heeft nog ruimte om te bewegen. Koppie zit nog steeds netjes beneden. Ben zelf erg druk met de babykamer en alle andere kamers op orde te brengen, wat best langzaam gaat omdat m'n rug en bekken niet zo lekker mee werken. En m'n buik begint ook behoorlijk in de weg te zitten trouwens Maaaaaaar ik geniet me nog steeds suf van die dikke buik hoor! Zo jammer van die bekkenproblemen, want ik vind het zo jammer dat ik over uiterlijk 8 weken die buik moet missen! Ik wens jullie allemaal zo spoedig mogelijk ook zo'n mooie gevulde buik toe! 't blijft zoooooo gaaf! Dikke knuffels van mij! Liefs Tezzz
Leonizzie, gelukkig maar. Zulke verwennerijen zijn altijd goed. En een goed gesprek doet vaak wonderen. Heb zelf vorig jaar bijna 4 maanden in het gips gezeten en mocht en kon ook niks, ik herken het dus. Tezz: geniet nog maar lekker van je laatste weekjes met dikke buik.
Dank je wel Tezz. Jammer van je bekken. Je bent dus nog aardig druk bezig meid. Pas je goed op jezelf? Nog een paar weekjes... Spannend!
hoi meiden. dwaswa ik denk niet dat je je echt voor hoeft te bereiden op bijwerkingen... de een voelt niks en de ander heeft het pas door als je inmiddels alweer gestopt bent met het middel... en ik vond het altijd lastig om uit elkaar te houden wat nu waar van kwam..... want ik ervaarde vreselijk veel onzekerheid en stress ,dacht echt dat het nooit ging lukken. Elke meis... ik snap helemaal dat je vreselijk in spanning zit... een paar daagjes nog meis... het komt echt goed... heb vertrouwen in je lijf....echt waar je hebt straks een prachtige echo... Tezz, jemig nog maar 8 weekjes.... spannend hoor al zijn die lichamelijke klachten erg lastig.... helemaal als er nog meer kindjes rondlopen. leonizzie, lief hoor je mannetje... hij wil je gewoon ff in de watten leggen gr jose
hi mEIden... Ik lees hier ook een beetje mee, maar weet niet echt of ik me hier mag aansluiten... Of ik PCO heb weet ik niet (en de Gyn ook niet): testosteron is goed, bloedwaarden goed, geen kralenkrans van cyctes, geen overgewicht, geen overbeharing.... Wel sinds een half jaar zeer lange cyclussen en nu voor het eerst aan de Clomid Moet deze maand van dag 5-9 innemen (ik was dag 5 pas bij de Gyn) en heb op dag 6 echt knallende hoofdpijn gehad (tegen de migraine aan)... hebben jullie daar ook last van met de Clomid? Of zou het gewoon toeval zijn? Verder is mijn temp sinds de Clomid veel hoger, heeft een van jullie dit ook? Zo, begin gelijk met veel vragen he?
Dazwa > Welkom! Ik kan me voorstellen dat je opgelucht was toen je hoorde dat je PCO hebt. Ik had hetzelfde. Er viel gewoon een stuk onzekerheid weg en had echt zo'n gevoel van: prima, ik weet nu wat ik heb en nu gaan we ervoor! Silvia > Welkom hier! Tuurlijk mag je je hier aansluiten! Ik heb van de Clomid niet zulke erge hoofdpijn gehad. Wel beetje dizzy af en toe en slecht slapen ( warm en levendige dromen ). Ik heb mijn temp nooit opgenomen tijdens de Clomid, dus ik weet niet of die hoger was. Zou maar zo kunnen! Leonizzie > Nog 3 daagjes. Spannend! En heerlijk zo'n mannetje die je zo verwend! geniet er maar lekker van! Hier nog steeds geen ongie en ook geen positieve test. Hoofdpijn is ook weg. Weet nu bijna wel zeker dat ik geen goede eisprong heb gehad. Bah, weer een ronde "verspilt". Baal er best een beetje van....
@SylviaM, welkom hier! Voor de zw van mijn zoontje noemde de gyn dat ik een pco like had. Miste alle symptomen van pco behalve het uitblijven van de cyclus. Ik was toen in 2 rondes met Clomid zwanger! Dus alles kan! Hoofdpijn kan van de Clomid komen maar ook van spanning om de MMM etc. @Marieke, balen meis! Maandag toch echt even met het zh bellen! @Leonizzie, gisteren mijn man gewoon verteld aan het begin van klussen dat als ik begon te lachen dat ik mijn cheerleader fantasie wel zou hebben. Hij lag helemaal dubbel! We kunnen er vaak best om lachen hier. Zo ook hadden we van de week met klussen de tv aanstaan op tmf en die draaide clasics met het nr... All that I want is another baby... We schoten allebei heel hard in de lach :-D Hier gisteren 23:00 uur stipt een bijzonder pijnlijke eisprong gehad. Als ik Clomid slik dan voel ik ze... maar dit was echt veel erger! Nu ja weten we wel waar we aan toe zijn! Nu voel ik me belabberd. Zal wel van de pregnyl komen.... ben moe moe en nog eens moe en behoorlijk sjacherijnig!
poeh, gisteren had ik mijn laatse dag primolut en ik merkte al de hele tijd dat ik er heel erg moe van was. maar vandaag na een dag winkelen voelde ik mij zo brak dat ik bijna moest huilen. dat was echt niet meer leuk. en we waren maar 6 uur onderweg. (voor ons niet heel lang). ben echt blij weer thuis te zijn. @sylvia: ik hoop dat de clomid snel bij je gaat werken en je snel in verwachting mag zijn!
dank voor het warme welkom! @5Mare5: mag jij na je ongi ook beginnen met Clomid? @Caecilia: klinkt veelbelovend je verhaal. Laten we hopen dat de Clomid idd gaat helpen. Ik heb trouwens op 1 cyclus na wel altijd een eisprong gehad (volgens mijn temp kaartje). Fingers crossed! Weten jullie waarom sommige al met Clomid beginnen op dag 3 en sommige op dag 5?
@Sylvia, ligt aan wat je gyn zegt maar kan allebei. Maakt niets uit. Je moet volgens de gebruiksaanwijzing starten tussen dag 3-5 .
sylvia, als het goed is mag ik op dag 3 beginnen met clomid idd. maar maandag ga ik weer naar de gyn en dan hoop ik alles te horen te krijgen en een recept mee te nemen ^^
Hoi Sylviam, welkom hier. Ik krijg geen hoofdpijn van de Clomid (maar ben geloof ik ook niet zo hoofdpijn gevoelig) Wel enorme warmteaanvallen, met name 's nachts in bed. Vervelende is dat ik daar deze week nog steeds last van heb, terwijl het dus wel enkele weken terug is dat ik de laatste nam. Ik begin ook op dag 3, maar het kan ook dag 5 weet eigenlijk niet waarom ze er een verschil in maken? Ceacila grappig dat je het met je man bespreekt. Ook goed dat jullie lekker kunnen blijven lachen hoor! Marieke, weet het even niet zo uit mijn hoofd, maar je had wel Clomid gebruikt toch? Wacht ik ga eerst even jouw berichtjes teruglezen, voor ik "dom" reageer
hallo sylvia M, welkom hier, hoop ook voor jou op een mooie beeb in 2009 meid. 5mare dat kan echt door die pilletjes komen hoor... ik werd er ook huilerig van... van de clomid ook trouwens. Ceacillia goed zo dat je je ei goed voeld... wat raar dat het met die pregyl zo zeer doet? mmmja is toch meer geforceerd waarschijnlijk... met clomid springt ie natuurlijk op z,n eigen tijd... heb je mark al gebeld? of kom je eerst naar onze badkamer kijken als hij klaar is? Marieke waarom zou dit een verspilde ronde zijn? dat weet je toch helemaal niet zeker? ik werd de ene keer 14 dagen na ei ongie en de andere keer 17 dagen later... en dan kan het ook nog zijn dat je pas laat posi test? of dat je ei later is gesprongen? Jojoba hoe is het met je meid? Nightelf alles goed? Redu heb je al last van kwaaltjes hier alles goed... ik heb gisteren echt een supersuffe dag gehad.... zo,n 16 uur geslapen en lekker met hubbie in bed genesteld met een berg dvd,s... en helaas.... m,n misselijkhied is zomaar ineens terug dus ik hang bijna iedere morgen weer boven de pot... ik snap er niks van... gr Jose
Marieke duh, hoe had ik dat nou kunnen vergeten want wij zitten allebei op 100mg Clomid. Krijg jij Fm's tussendoor? Ik zou als ik jou was toch even een afspraak maken met de gyn, (zeker wanneer je bijv. morgen nog steeds geen positieve test in handen hebt). En met haar bespreken of het toch niet handig is dat je meer onder controle staat en of de dosis niet omhoog moet uiteindelijk. Straks slik je 6 maanden Clomid, terwijl deze dosis niet genoeg voor je doet. Ik begreep namelijk dat er al eerder een eitje bij jou wel groeide maar niet sprong. Lijkt me heel vervelend, met iets bezig zijn terwijl je elke keer onzekerheid hebt of het wel werkt. Sylviam, ik weet trouwens niet zeker of mijn temp. Hoger wordt door de Clomid. Schijnbaar heb ik enbetrouwbare temperaturen en hoef ik het niet meer te doen. In die zin toen ik begon met Clomid ook steeds vrij hoog, en niet met een duidelijke dip en stijging. Ben nu voor mezelf blijven tempen. Tijdens de Clomid Kelderde mijn temp van 37.3 naar 36.8 daarna 2 dagen naar 37 en voor mijn eisprong ineens weer naar 36.7 en daarna altijd tussen de 37.2 37.3 Ben benieuwd wanneer ik ongi wordt of hij dan weer onder de 37 komt. Het is dus gewoon even een tijdje proberen meid.
hoi meiden Silvia m van harte welkom hier! Ceacilia super dat je ei zo gevoeld heb ik duim voor je meid op een mooi beebje. Joseetje ik ben vooral erg duizelig en heb het zuur en vooral heel veel plassen, maar vindt het niet erg denk maar dat de hormonen zijn werk doen. Dinsdag mijn eerste echo vindt het heel spannend, ik zag bij de gyn altijd wel iemand met echo foto's naar buiten komen. Zou ik die nu echt ook krijgen ooh ik hoop het zo! Leonizzie wanneer ga je testen ik heb zón goed gevoel over je ik duim echt hoor meid! dikke knuf voor allemaal liefs redu
tuurlijk krijg jij ook zo,n mooie echo foto meis..... en daarna een mooie banner aanmaken he? xxxx jose
Ik denk niet dat mijn ei later is gesprongen. Tijdens de laatste echo in het ziekenhuis ( was toen cd 14 ) zag de gyn namelijk dat de follikel alweer aan het "inzakken" was, de follikel is dan niet meer mooi rond ( alsof ie op knappen staat ) maar ziet er wat gekartelder uit. Volgens de gyn kwam dit omdat ik waarschijnlijk net een eisprong had gehad. Verder ben ik nu bijna een week overtijd, en dat lijkt me wel erg laat als ik wel een goede eisprong heb gehad....Het is ook een beetje het voorgevoel dat ik heb hoor! Het is namelijk al eens eerder gebeurd dat de follikel weer in elkaar zakte zonder dat ik een eisprong had gehad. Vind het moeilijk om positief te blijven denk ik Leonizzie> Ik ga morgen inderdaad bellen. Bij de laatste echo werd gezegd dat we het 6 mnd zelf thuis mochten proberen met de Clomid ( zonder de echo's in het zh ), maar ik ga gewoon vragen of ik tóch elke maand de echo's mag. Denk dat dat bij mij wel wat onzekerheid wegneemt.
Welkom hier, Sylvia. Hopen dat 2009 een goed jaar wordt! Marieke: ik zou idd ook de gyn vragen of je niet elke maand een echo kunt krijgen. Die onzekerheid elke keer lijkt met ook vreselijk. Leonizzie: wanneer ga je testen? Of heb je er stiekem al een gedaan?!? Mn duimen draaien iig overuren!
hallo allemaal..... ik heb even een paar daagjes rust genomen van het forum... kan me er soms teveel mee bezig houden..... hoe gaat het met jullie allemaal? hier nog maar 2 dagen en dan is mijn nod........ spannend heb eigenlijk helemaal geen klachtjes dus denk wel dat ik gewoon ongi ga worden maar ik duim toch nog hoor! leonizzie: heb jij al een testje gedaan? doeiii