hey leonizzie bedankt voor je berichtje! had niet mee gekregen dat lotje hier niet meer schrijft ahaha ja nou het is waarschijnlijk wel pcos... was duidelijk te zien op de echo heb het zelf ook gezien... wel een hele klap in mijn gezicht hoor wist het eigenlijk zelf al wel maar wilde het niet waar hebben...maar helaas maar denk dat ik de hoop nog niet moet opgeven als ik al die positieve verhalen zo hoor... tuurlijk zijn er ook negatieve ervaringen maar daar moet ik me nu geloof ik nog maar niet mee bezig houden want dan is het helemaal zo knudde allemaal... en hoop doet leven denk ik? xxx
Het is ook niet niks om te horen. Dat weet ik zelf nog wel. Ging meteen allemaal sexy lingerie aanschaffen omdat ik me even minder vrouwelijk voelde. dat zoiets specifiek vrouwelijks bij mij niet werkte..! Maar echt meid, het is niet zo dat je veel minder kans maakt hoor. Wanneer je goed reageert op Clomid, heb je gewoon net zoveel kans als een ander. Het nare aan het verhaal is dat je vaak wat meer onderzoeken krijgt dan een ander en ineens je veel meer bewust bent van wat er allemaal niet zou kunnen werken, wat meer stress oplevert. zo doen ze vaak ook eerst een zaadonderzoek, voordat ze je Clomid geven, tja en dat hebben "normale" stellen niet meteen wanneer ze zwanger willen worden en dat kan wat spanningen met zich meebrengen. Maar echt, niet getreurd, PCO is zeker nog lang niet het einde van een kinderwens!
@ leonizzie dat herken ik heel erg wat je daar zegt joh! ik voel me inderdaad ook minder vrouwlijk maar dacht dat dat raar zou zijn om te denken, dus eigenlijk best fijn om te lezen dat jij dat ook zo ervaren hebt... en geloof ook dat dat iets meer stress oplevert... en ze had het idd ook over sperma onderzoek waarop mijn vriend even heel witjes wegtrok hahah maar hij vond het gelukkig niet erg en hij zei ook dat dit niks was vergeleken met de onderzoeken die ik heb/moet ondergaan ik geef meer bloot letterlijk en figuurlijk dus was echt blij met zijn reactie... waar ik me wel een beetje zorgen om maakte is dat de gyn zei dat als je een BMI boven de 32 hebt er niet word begonnen aan andere vruchtbaarheid behandelingen is dat jou ook verteld of weet jij hier iets van? ik ben nu al 35 kilo kwijt en zit nog op een BMI van 37 :S @sylviam nee ik heb helaas wel heel duidelijk zo'n "kralenketting" dus kan je niet helpen eigenlijk...
Ik twijfel nogal of ik wel of niet PCO heb, mijn Gyn zegt dat ik het zou kunnen hebben omdat er ook mensen zijn zonder symptomen. - mijn BMI is 22 - geen extra beharing - laag testosteron - LH/FSH oke - geen kralenkrans (altans, 4 maanden geleden voor het laatst gecheckt) - lange cyclus, maar wel met eisprong En nu dus aan de Clomid, wat denken jullie? Zijn er meer meiden met zo'n onduidelijke resultaten?
@Sylvi, volgens mij had ik al gereageerd op je vraag... maar bij mijn eerste zw heb ik Clomid geslikt terwijl ik geen pco had. Geen symptomen maar wel lange cycli. Clomid wordt niet alleen gebruikt bij pco maar pco is het meest voorkomende probleem waarbij Clomid wordt voorgeschreven. Na mijn bevalling kwam het weer niet echt op gang en ik had geen kralenkrans maar wel meerdere eitjes dus nu pas (3 jaar later) noemt de gyn het pco.
hoi, mijn symptomen waren ook niet ergt duidelijk hoor... bloedwaarden waren amper afwijkend en met de 1e echo een klein beetje wat meer eitjes te zien en op de uitgangsecho waren ze er weer niet. wel heleeee lange cyclussen of eigenlijk bijna geen cyclus.... en wat btreft die beharing.. ik scheer al sinds m,n 13e m,n benen dus ja ondertussen zijn dat lelijke donkere stoppels... maar of dat nou echt overbeharing is...mijn bmi is 25,6 ofzo.... tja... tot op de dag van vandaag heb ik nooit duidelijk de diagnose pco uit de mond van de gyn gehoord... mijn huisarts had in zijn computer staan dat mijn eierstokken dit beeld leken te vertonen dus dat was ook niet heel overtuigend.... ceacilla venijnig lijkt me dat dat je van die pregyl zwangerschapssymptomen krijgt...je weet dan niet meer wat je moet denken.. en zora het kan best zijn dat je het niet als zodanig hebt herkent omdat dit je eerste zwangerschap is... trouwens ik voelde de 1e weken helemaal niks... leonizzie ja ik ben de verbouwing wel een beetje zat..... het is overal zo stoffig...het is vermoeiend om steeds die werklui in je huis te hebben... gr jose
twijfeltante, bij mij hebben ze daar niks over gezegd, maar ik heb ook niet echt overgewicht. Weet wel dat wanneer je echt te zwaar bent ze vaak niet aan vruchtbaarheidsbehandelingen beginnen. Wat knap van jou dat je al zoveel bent afgevallen joh! Sylviam. Toen ik een aantal jaar geleden stopte met de pil en uiteindelijk bij de huisarts kwam vanwege uitblijven menstruatie had ik wel een kralenkrans en duide mijn bloeduitslag ook op pco. Ben daarna weer aan de pil gegaan. Ben nu een jaar van de pil af en nu heb ik bij inwendige echos ook geen kralenkrans meer, en ik had een cyclus van om de 6 a 7 weken. Moest het dus ook eerst 3 maanden zelf proberen, maar ze wilden me niet te lang laten aanmodderen aangezien ik dus een aantal jaar terug 14 maanden lang geen ongi had. Heb ook geen overgewicht enz. Dus ik weet het verder ook niet
@SylviaM, Ik ben nu aan het spuiten omdat we na 7 rondes Clomid niet zwanger zijn. Daarna is de kans dat het lukt erg klein. Waarschijnlijk ligt dit bij ons ook aan het zaad van mij man. Dit was bij 3 testen nooit geweldig en de laatste keer zelfs nog net iets slechter.
Hallo dames, mijn bezoek bij de gyn was wel raar. uit de bloeduitslagen van twee weken geleden bleek dat ik wel een eisprong gehad heb (progesteron: 30,8) omdat ik ziek was toen heb ik echt geen idee wanneer dat dan was. daarom dacht ik ook dat mijn temp nog hoog bleef, maar het vermoeden dat het toch wel een eisprong was. maar nu heb ik wel de primolut genomen en dus mijn ongie uitgesteld echt heel dom allemaal. nu blijft het wachten op mijn ongie en maandag weer naar de gyn.
nee, ik probeerde vanavond erachter te komen wanneer nou mogelijk mijn eisprong geweest kan zijn maar ik zou het echt niet weten. en we hebben zeg maar de laatste tijd niet erg veel geklust dus ik denk ook niet dat we wat dat betreft een kans gemaakt hebben. ik wacht nog een paar dagen of ik ongesteld wordt en anders zien we maandag wel weer verder. misschien dat ik dan wel test...
Ik had bij mijn eerste echo een kralenkrans volgens de gyn. Daarom ook diagnose PCO. Ik had eerst ook hele onregelmatige cyclussen, maar uiteindelijk werden ze uit zichzelf al wat korter en ik heb wel elke cyclus een goede eisprong uit mezelf. Ik twijfel nu dus zelf soms een beetje of het wel PCO is. Bij de FM zie ik nl. niet echt een kralenkrans, of ik kijk niet goed ofzo. : Ik heb ook geen last van overbeharing gelukkig. Wel ben ik iets te zwaar, maar niet overdreven, voor foto zie album.
In de meeste ziekenhuizen doen ze geen IUI/IVF of ICSI als je een te hoge BMI hebt. Mijn BMI is 27 en bij mij is er ook al meerdere malen op aangedrongen dat ik af moet vallen omdat ik dan meer kans heb om zwanger te raken. Ik vond het zelf onzin want ik ben niet te dik, alleen een beetje stevig. Ik ben nu wel aan het afvallen omdat ik toch wel alle kansen wil pakken. Maar even als voorbeeld dat het wel belangrijk is dat je BMI niet TE hoog is. Wel even complimenten dat je al 35 kilo kwijt bent. Echt respect, ik vind dat zo knap. (Ik ben trouwens bezig met IUI). Ik heb (zeggen ze) PCO en mannetje heeft slechte zwemmers vandaar.
5mare5 balen dat je al primolut hebt geslikt terwijl je een eisprong hebt gehad. Maar wel positief dat je een eisprong hebt gehad toch? Leonizzie: Wanneer ga je testen, voel je al iets? Liefs Zora
poeh zora, dat ze bij jou al willen dat je afvalt. wat een rare maatschappij leven wij dan in als artsen het dan al zeggen. je bent echt niet te dik. zou dat echt al uitmaken? ja ik ben wel blij dat ik een eisprong had, maar zou willen weten wanneer en ja had gewild dat we gebruik hadden gemaakt van de kans. en ik baal echt van die primolut omdat ik mij daar ook echt heel slecht van voelde. en nu is het wachten, wachten, wachten
Mare dat is zeker balen zeg! Maar wel goed om te weten dat je een eisprong uit jezelf had, voelt toch altijd fijn om te weten dat lichaam soms werkt. Als ik jou was zou ik ma. voor je naar de gyn gaat voor de zekerheid een testje doen, u never know! Balen dat je zo'n last had van de primolut en hopleijk wordt je nu snel ongi en kan je de volgende ronde in. Ceacila en Zora, whaahh, Ik durf niet! haha. Wilde het eerst vanmorgen doen zodat, mocht het positief zijn ik het nog met mijn vriend kon delen. Maar hij moest vandaag al om half 6 op. Toen draaide ik mij om en sliep gewoon verder haha. Moet om half 1 naar de fysio. Wanneer dan nog geen ongi doe ik het msschien erna. Ik voel nog niks aankomen ofzo. Voel me wel ontzettend zenuwachtig!
oh spannend meid.... duim duim duim! Zora die kralwnkrans die kun je op de echo niet missen hoor.... ziet er meestal echt overduidelijk uit... maar omdat je cyclus zich redelijk stabiliseerde lijkt het me ook logisch dat er dus niet een heel peleton eitjes in een krans ligt te wachten want er springt er dan wel steeds eentje... 5Mare zou je niet een testje doen? ook al heb je weinig geklust.. je hebt een goede eisprong gehad... en dus zeker een goede kans... weet je dat zaadjes soms 5 dagen kunnen blijven leven na het klussen? twijfeltante wauw goed man zoveel afgevallen... echt ontzettend knap gr Jose