hier idd ook niet echt een kralenkrans, wel helemaal geen cyclus van mezelf(ook niet na mijn vorige zwangerschap), en niet echt overbeharing, maar wel overgewicht, bij mij schommelt het heel erg, dus dat is idd ook niet goed bij PCO. @zora, als ze bij jou van overgewicht spreken.....schandalig.....zie mijn foto's ik ben klein en echt wel flink, daar kan ik wel inkomen , dat gezegd wordt dat ik te zwaar ben( ben ik ook al van kinds af aan geweest), maar bij jou..... @all, hier blijven de ovu testen spoken....heb nu gewoon al 1 week, vanaf de 1e dag dat ik ging testen, donkere streepjes....maar geen een die positief is.....
leonizzie ik ben gewoon zenuwachtig voor jou, ik heb al de hele week zón goed gevoel bij je ik duim voor je hoor meid, dat zou een goed begin zijn van het nieuwe jaar! Hier alles ok vanmiddag naar de gyn voor een inwendige echo, ik kijk er erg naar uit en mannetje ook. Weet iemand wat ik kan verwachten wat je wel en niet kan zien? Zora waar zit dat overgewicht dan ik zie het nl niet, ik ben een beetje stevig en de gyn heeft het nooit over afvallen gehad. Meid wat een onzin je bent echt niet te dik! verder duim ik voor iedereen. gr redu
Redu, goh das lief... wordt er emotioneel van. Maak me zelf geloof ik ook een beetje gek. Net geplast en nog niks te bekennen. Zolang ik niet test kan ik nog een beetje hopen en dromen, maar wanneer ik vanmiddag negatief test, dat is dan zo'n reality! Jullie zijn iig de eerste die het horen lieve meiden!
hihi leonizzie nou dan wordt het vandaag wel een spannende dag voor jou! ik houd het in de gaten of je nog gaat testen! *duimvooreenpositest* @jose: ja ik weet dat de zwemmertjes soms best lang kunnen overleven. maar toch denk ik dat we precies verkeerd geklust hebben zeg maar. maar ik wacht deze week af en als ik dan niet ongesteld wordt dan ga ik testen. ik heb echt een hekel aan testen namelijk!
je heel logisch hoor.... het is zo deprimerend steeds maar weer die hagelwitte testen...ik werd op een gegeven moment steeds droeviger van dat testen... luuske mooie jurk hoor! het is heel verschillend hoe men omgaat met gewicht enzo.... de een moet afvallen de ander niet... ligt mischien ook een beetje aan de bloeduitslagen... sommmige meiden hebben en te hoge of lage insuline productie als ze pco hebben,.. afvallen kan dan helpen. weten jullie trouwens dat foliumzuur zorgt voor een betere kwaliteit van onze eitjes? Redu wat ze nu kunnen zien is of het een of meerdere vruchtjes zijn en of het netjes in de baarmoeder zit... voor een kloppend hartje is het nog te vroeg denk ik... tenzij je mischien al 3 dagen langer zwanger bent... soms hangt het echt op een dagje of er iets klopt of niet. ohhh spannend meid... het is zooo gaaf om eindelijk eens in dat ziekenhuis in de wachtkamer te zitten voor een leuke echo.... ipv zo beladen wat je nu weer mischien voor slecht nieuws krijgt met het hele vruchtbaarheidsbehadelingen verhaal...ik zat daar echt met een heel ander gevoel... succes vanmiddag gr Jose
@Leonizzie: nog niet getest dus? Snap het best: de angst dat je droom weer in duigen valt Je moet pas testen als je echt niet meer tegen de onzekerheid kan. Als ik jou was zou ik in de ochtend testen trouwens. Ochtendplasje is veel meer geconcentreerd he
Ja dat is ook weer waar. maar heb nu een beetje in mijn hoofd vanmiddag en dat gaat er denk ik niet meer uit. ga eerst zo naar de fysio en ben ik dan nog niet ongi, doe ik maar eens een kruidvattestje...
Leonizzie, wat spannend, ik denk aan je vandaag en hoop dat dit een superdag wordt voor jou. Hier sinds vandaag een ongi krampen gevoel onder in mijn rug. Kan dat door de Orgametril komen die ik sinds 4 dagen slik? Al een hele tijd geen last meer van gehad namelijk! Oh ja, ik had gisteren de arts nog gesproken over of het nodig is dat ik een echo krijg bij mijn eerste eisprong, ivm het risico op springen van meerdere eitjes. Hij heeft me op zich wel gerustgesteld want hij gaf aan dat bij een lage dosering (ik begin met 50 mg) de kans niet heel groot is dat er een 'explosie' is en dat ze daarom eigenlijk niet met een echo werken. Dat de kans op meerlingen ook niet ontzettend veel hoger ligt. En mijn mans zaad is ook niet supergeweldig dus ik ben allang blij als er 1 eitje bevrucht kan worden Dus nou ja, we gaan gewoon door zo en ik ben allang blij dat ik nu verder kan.
Nou meiden net een kruidvattestje gedaan en helaas negatief. Wel een mooie contolelijn en daar waar ik een testlijn verwacht een donker stipje : . grr zal wel een vuiligheidje in de test zijn ofzo. Verder geen gevoel alsof mijn ongi eraan komt. Nu daar maar op wachten en anders over 2 dagen maar eens in de ochtend testen?
oh jammer dat ie (nog) negatief is. hopelijk krijg je nog een tweede streep erbij. ik zou ook idd over twee dagen met ochtendurine testen!
Ja vind het ook heel irritant. dat hoort er toch niet te zitten? Zal volgende keer de test eerst bestuderen voor ik hem gebruik haha.
Hoi Iedereen, Ik wil me ook even voorstellen, ben nieuw hier! Ik ben Juup! Bijna 30-er met eeuwige kinderwens.In juni gestopt met de pil na 12 jaar gebruik en bij toeval in september achter PCOS gekomen. Had hele lange cycli en veel buikklachten. Zou met clomid gaan beginnen maar eigenlijk zit alles steeds tegen waardoor ik nog steeds niet ben begonnen. Ik heb net een kuur provera achter de rug om mijn menstruatie op te wekken zodat ik met clomis kon starten! Vandaag dag 9 , geen menstruatie. Was verwacht op dag 4 , bijsluiter zei 3-7 dagen. Ziekenhuis gebeld, morgen bloedprikken en donderdag een afspraak. Ik denk dat ze gaat kijken hoe de boel er voor staat. Merk toch dat het nu al veel impact heeft op mijn gesteldheid en dat ik behoefte heb om vragen te stellen en te kletsen met mensen die ook deze ervaring hebben. Heb mijn omgeving beperkt ingelicht omdat ik merk dat mensen heel snel geneigd zijn (uit goede bedoeling) om te vertellen wat je MOET doen en hoe je je MOET opstellen en voelen. Heb ik niet zo'n behoefte aan dus ik lucht nu mn hart bij een paar mensen die lekker luisteren en snappen dat het ruk is als je lijf niet doet wat je hoopt! Groetjes Juup
@Juup: welkom! en stel al je vragen hier gerust (doe ik ook), het is erg fijn om ervarings deskundigen om je heen te hebben en meiden die je als geen ander begrijpen.
Hoi Juup, helaas welkom hier. Mooie uitspraak: dat het ruk is dat je lijft niet doet wat je hoopt. Vind ik een lekker woord ervoor haha. Vervelend dat je ongi nog niet komt, kan me voorstellen dat dat extra spanning met zich meebrengt. Hoop dat je donderdag meer duidelijkheid krijgt of gewoon ongi en kan beginnen met de clomid.