wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Daan,

Wat balen zeg! Zeker omdat het de vorige keer wel zo was...
    Heb geen idee of eitjes later in de cyclus nog kunnen gaan rijpen, maar hoop voor jou van wel :)

Vind het wel goed dat je over het spuiten bent begonnen, heb zelf ook veel last van opvliegers en dat is echt geen pretje :( Zou wel even informeren bij de verzekering ivm vergoedingen.

Veel succes

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Daan: tja, ik weet natuurlijk nog niet of mijn eitje daadwerkelijk gaat springen, maar het eitje wat ietsjes groter was dan de rest op dag 12, was niet het eitje van 13 mm op dag 16! Alles kan nog lijkt me, maar dan is je eitje wel wat laat :( Van mijn dochter ben ik overigens zwanger geraakt van een eitje op/na dag 20. En van mijn zoontje waarschijnlijk ook. En neem van mij aan: late eitjes geven ook leuke kids hoor! ;)
    Maar als het nou toch niet wil lukken: goed dat je vast over spuiten begint i.v.m. de opvliegers. Met zo veel last ervan is het 'klussen' al helemaal geen pleziertje meer! ('schat, ik ben zoooow heet' '- ah, mooi!''neehee, ga van me af want ik heb het zo heet!') ;)

Maar alle gekheid op een stokje: Ik ben het ook al behoorlijk zat! En voor mij is de mmm pas begonnen! Sterkte hoor!

3. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Elke bedankt voor je snelle reactie! Op de site van mijn verzekering staat dat alle behandelingen vergoed worden (tot 3 x IVF), ik bel er denk ik toch ook nog maar even achteraan!

Tezz, dank je. Je bent de eerste vandaag die een glimlach op mijn gezicht weet te toveren. Ik heb echt een mega baaldag! Ik hoop dat je glijk hebt met mijn ei-mysterie!

4. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest ivm wisselende cyclussen en ik heb ook PCO! Nooit gedacht want ik ben niet te zwaar, heb geen acne enz. Maar goed, heb het toch, heb het op de echo gezien. 13 mei gaan we naar de fert. arts, kijken wat er dan gaat gebeuren!
    Groetjes!

5. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Daan: Goed dat je over het spuiten ben begonnen. Ben erg benieuwd hoe dat verder gaat.

Jes1: Heb ook geen enkele tekenen. Dat komt wel vaker voor! Heel veel succes alvast voor 13 mei en ik hoop dat je wat aan de verhalen van ons hebt.

WelTrusten! Ik duik er lekker vroeg in vandaag.

6. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    He Brenda, dank je wel! Nu kan ik rustig slapen..

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    even een algemene noot voor de nodige opfleuring:

Mijn man en ik hebben in de eerste 11 jaar van onze relatie precies 2 keer onveilig gevreeën. Ondanks dat ik dus waarschijnlijk mijn (bijna) gehele leven al pco heb (Ik ben altijd al superonregelmatig geweest, op een periode van 2 jaar na en heb al heeeeel lang te kampen met overbeharing en acne) ben ik van die 2 x onveilig vrijen ook beide keren zwanger geraakt! De gyn die ik dat maanda vertelde noemde dat 'heel bijzonder'!

Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat de wonderen toch zeker nog de wereld niet uit zijn! Het is mij tot 2 x toe gelukt! Dan kan het jullie ook lukken!

wou ik ff kwijt! :)

@Jes1: het zal misschien wel een schok voor je zijn geweest, maar ben je ook niet blij dat het beestje nou een naam heeft? Pco is behandelbaar. Soms redelijk snel en vaak ook duurt het lang voor resultaat, maar de artsen kunnen er wat mee. Hou dat in gedachten! Sterkte met wachten tot je eindelijk naar de fert.arts mag. Duurt dat dan nog weer lang he? O ja, welkom hier natuurlijk! :)

@Daan: ben blij dat ik je een heel klein beetje heb kunnen opvrolijken :) Maar je mag ook best balen hoor! Ik baalde donderdag ook ontzettend toen de clomid nog niet zo goed leek aan te slaan als ik had gehoopt! En hoewel ik nu vanalles voel gebeuren in m'n buik ben ik nog steeds vreselijk bang dat het eitje niet gaat springen! Dat was steeds het geval in de afgelopen maanden en dat blijft dus ook nu mijn angst. :( Lekker knuffen met je man! Dat helpt!

Liefs allemaal!

8. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Heey hoi,

Nou ik ben een beetje vervreemd geloof ik, onze internetverbinding liet het even afweten. Ik heb wel een beetje meegelezen af en toe (bij mijn ouders) maar niet geschreven.
    Heb dan ook het gevoel dat ik een beetje achterloop.
    Dus bij deze, voor alle nieuwe meiden: Welkom!

@Daan; getsie wat balen dat er nog helemaal geen activiteit te bespeuren is. Wie weet is er nog wel kans dat het op dag 17 beter lijkt. Het kan volgens mij ook ineens wel snel gaan. Bij mij groeide het toen ook in twee dagen 6 mm. Ik hoop het! Goed van je dat je ook naar het spuiten geinformeerd hebt. Ben benieuwd hoe het afloopt. Duim voor je!

@Zora, ik had iid ook vlak voor/tijdens de eisprong weer last van pukkels, erger dan anders. Al heb ik sowieso niet zo geweldig glad huidje :( , hoopte nog op een positief effect door de hormonen, maar tot nu toe nog niet echt. Al is het een tijd geleden wel veel erger geweest.
    Hoe gaat het met afvallen? Volg je echt een dieet, of probeer je gewoon te letten op wat je eet?

@Tezz; Jippie! Goed nieuws voor jou! Heb je ook ovulatietesten, zodat je het zeker weet? Ik heb ze net binnen, net te laat voor deze ronde, dus die ga ik de volgende ronde proberen. Succes met klussen ;)

@Marykay, Ik heb precies hetzelfde gevoel wat betreft die samenlevingstest. Dan doen ze bij ons dus ook niet, maar ik zou het toch wel graag willen omdat ik het gevoel heb dat het wel eens niet goed zou kunnen zijn. Ik heb het gevraagd, maar ze doen het bij ons ziekenhuis niet meer. Moet er maar op vertrouwen dat het goed zit, maar het spookt toch steeds door mijn hoofd.

@Tirtilisko, wat een teleurstelling dat de 100 mg niet goed aanslaat. Kan me goed voorstellen dat je erg van je stuk bent van dit nieuws. Je hoopt toch dat het genoeg is. Heel veel sterket en liefs!

@Brenda; ik heb je site even bekeken, prachtig hoor om het op deze manier bij te houden. Denk dat het ook helpt om het allemaal een plekje te geven. Ook leuk om een beeld te hebben van de mensen hier! Prachtige trouwjurk trouwens :D

@Haan, Yes! Super dat het goed aanslaat nu. Dat is toch wel het nieuws waar je op zit te wachten. Nu kun je met een goed gevoel, en met een reele kans aan de klus! Geweldig hoor, ben erg blij voor jullie

@Kelly, het is idd best wel spannend om het zaad te laten testen (vooral voor de mannen denk ik) Tja er hangt toch veel van af. Succes!

@Lovely, fijn dat je er weer bent! Hoe gaat het tot nu toe met de clomid? Al last van bijwerkingen?

@Elke, altijd toch wel pijnlijk als iemand vertelt dat ze zwanger is. Ik begin er ook steeds meer moeite mee te krijgen. Niet dat ik het ze niet gun, maar we willen zelf ook zo graag...........

@Lotje, hoe gaat het nu met jullie? Trek je het nog een beetje? Sterkte!

Hier is het op het moment een beetje rustig, zit in de wachtweken en heb mezelf voorgenomen om niet te vroeg te testen (zei ik dat vorige ronde ook al niet?) Ik wil mezelf niet gek maken en weet ook niet of ik nu hoop heb of niet. Het ene moment denk ik: het zou wel eens kunnen, maar aan de andere kant heb ik er ook niet altijd vertrouwen in. Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe het is om een positieve test in handen te hebben, maar bij die gedachte heb ik ook een heel onwerkelijk gevoel. Net alsof ik voel dat het niet zal gebeuren. Nou ja, dit is ook een beetje onnozel gebazel.
    Ik had deze ronde trouwens wel wat ze noemen vruchtbaar slijm, dat had ik de vorige keer niet. Verder ook geen last gehad van bijwerkingen oid.

Nou dit was het eerst maar weer, ben nu geloof ik weer redelijk bij.

Liefs!

9. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    He Ravi.

Dankjewel voor het compliment!
    Ik duim voor je dat het deze keer raak is. De voortekenen zijn positief toch? Wie weet..............

Tezz: Jeetje datis wel heel bijzonder hoor. Inderdaad eenpostief verhaal!

x bren

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Daan wat balen meid, maar inderdaad nog niet de moed opgeven. Knuffel meid.

@ Jes: Ik heb ook niet alle symptonen van PCO hoor. Heb een vergrote eierstok, en zo nu en dan wat puistjes maar geen acne. En ik heb overgewicht maar dat is minimaal, mijn BMI is 25,7.

@ Tezzz: Volgens mij heb ik mijn eisprong nog neit gehad, de laatste twee keer heb ik m gevoeld en had ik echt een paar uur erge buikpijn. Ook gaan vanaf mijn eisprong tot mijn ongi mijn tepels erg pijn doen. En dat heb ik tot nu toe nog niet.

Fijn dat je even positieve verhalen post. Wat bijzonder zeg hoe je de eerste twee keer zwanger bent gerakt. Zie je wel: Wonderen bestaan.

@ Ravi: Fijn om te horen heb goede hoop dat mijne eisprong eraan komt. Ben sinds gisteren ook begonnen met ovu testen. Weet dat het niet helemaal betrouwbaar is met PCO maar probeer het toch maar. Als je erg veel last hebt van puistjes kan je huisarts je dan niets voorschrijven?
    Ik ben zelf aan het dieeten maar het gaat neit echt goed. Ben nog maar 3 kilo kwijt en ook dat schommelt erg. Heb nu even een stopweek, maar wil volgende week weer streng zijn voor mezelf.

@ Brenda: HEb ook even op e site gekeken. Mooi hoor, kanp van je dat je dat helemaal bijhoudt en balen dat jullie weer overnieuw moeten beginnen omdat je site gehackt was.

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    @Haan:Gelukkig geen 150 mg , goed dat 100 mg is aangeslagen!

@Daan81: Kl@#te dat er geen activiteit te zien is, ik hoop toch dat het deze cyclus nog gaat aanslaan...

@lovely30: Veel succes deze ronde! Dat het maar raak mag zijn ( maar dat geldt voor iedereen!)

@Tezz: Wat goed dat je ei zo goed gegroeid is , nu nog springen!Het vruchtbaar slim is in ieder geval heel positief. Wat een wonder zijn je eerste 2 kids!

@Brenda80: Mooie website heb je zeg! Op naar de :evil: :evil:

@Tirtilisko: Wat ontzettend balen zeg! Ik hoop echt voor je dat 150 mg wel gaat aanslaan

@Zora: heel veel succes met afvallen en met je eitje natuurlijk

@Marykay: Wij zijn op dit moment ook wachtende op alle uitslagen, ik hoop dat de clomid toch aanslaat en dat je niet hoeft te spuiten

@Jes1: Welkom hier, ik heb mij net 1 week geleden gemeld hier. Heb zelf ook geen uiterlijke kenmerken van PCO en ben met een BMI van 20 aan de magere kant. Maar ben zelf wel blij dat het beestje idd een naam
    heeft!

@Ravi: ik duim voor je dat het raak is

@all: hier niet veel te melden, ben alleen vanochtend naar t ziekenhuis gescheurd met het potje van mijn man. Dus nu is het wachten hier helemaal begonnen! Verder rustig hier. Dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft!

12. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Even een vraagje tussendoor: heeft het aanslaan van de clomid iets te maken met lichaamsgewicht en duur van je cyclus voor behandeling of is dit regelrechte onzin? Kwam ineens bij mij op ( ben nog maar een leek) en moest het even kwijt!

13. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    Hoi allemaal,

Bij mij is vorig jaar september ook pco geconstateerd.
    Ik ben 31 jaar en sinds 14 april 2007 bezig voor ons eerste kindje

Doordat het zolang duurde voor ik bij de fertiltykliniek kon (wachttijd) en mijn lange cyclussen ben ik in februari met clomid 50 mg begonnen. en had toen een cyclus van 35 dagen.
    12 maart voor de 2de keer clomid gebruikt weer 50 mg.

Tijdens deze 2de keer clomid moest ik ook mijn temperatuur bijhouden om te kijken of ik een eisprong heb gehad. en dan vanaf de eisprong dag 5 en dag 8 bloed prikken voor het progesteron gehalt . Er zat wel wat temp verschil, 36.3 naar 36.5 en toen naar 36.8 en nu constant afwisselend, 36.8, 37, 36,9 Waarschijnlijk heb ik geen ei gehad.
    Wel voor de zekerheid. Wel nog overleg gepleegd met de arts en toch bloed geprikt.

24 april moet ik pas weer terugkomen en dan hoor ik de uitslag van het bloed en hoe nu verder.

Nu deze cyclus weet ik ook weer niet wanneer ik het moet worden. Ik zou ook weer een cylcus van 35 dagen kunnen hebben, dan moet ik het as maandag worden. Maar ik denk van niet, normaal heb ik een week van te voren last van me onderrug en dat heb ik niet.
    ik zou misschien ook wel zwanger kunnen zijn, maar dat geloof ik niet omdat ik waarschijnlijk geen ei heb gehad en zo voel ik me ook niet.

Al met al is het behoorlijk frustrerend. Elke maand is voor mij een gemiste kans. En zo ben ik maandag 14 april (verjaardag van hubbie) al weer een jaar bezig om alleen nog maar me cylcus op orde te krijgen.

die dokters zijn ook zo laks he, ja kom over 6 weken maar weer terug. Pfff duurt allemaal zo lang, is ook wel logisch natuurlijk kan niet binnen 1 week zien of de hormonen aanslaan.

ik heb nog gevraagd waarom ik geen fm onderzoeken krijg. die arts zei dat ze eerst wilden weten of ik wel een eisprong heb.

ik hoop dat het snel 24 april is en dat ik naar de 100 mg mag.

grtjes
    Fleur

14. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Jes en Fleur welkom bij dit topic ik hoop dat jullie net als de rest zal zwanger mogen worden!

Fleur, krijg je op dag 8 al de bloedtest voor de progesteronwaarde? Ik kreeg de mijne altijd op dag 21 en nu zelfs 23 omdat de waarde 2x erg laag was en waarschijnlijk omdat mijn ei pas op dag 18 of 19 sprong.

Kelly, spannend nu! Moet je nu lang wachten voor de uitslag?
    Volgens mij heeft gewicht niets te maken met wel of niet aanslaan van clomid.

Zora, ik hoop dat je snel een positieve ovu-test in je handen krijgt.

Tezz heb jij 'm al in handen?

Ravi, en heb je al zw-symtomen? Ik weet nu 2 verhalen van zwangeren die helemaal niets voelen en toch harstikke zwanger zijn. Volgens mij is dat de sleutel.

Daan, wat jammer dat er nog niets te zien was ik hoop dat er nu een groespurt is ingezet.

Een positief verhaal. Op het PCOSforum schrijf ik met een meisje die net 2 weken na mij begonnen was met clomid en zij is nu de 2de ronde zwanger met 50mg terwijl ze te horen hadden gekregen dat haar man slechte zwemmers had. Daardoor rekende ze er zelf eigenlijk helemaal niet op. Ik ben superblij voor haar! Toch moet ik bekennen ook een beetje jaloers.

Vandaag de eerste ovu-test gedaan. Ik begin maar ruim op tijd, nu met de 100mg heb ik geen idee meer wanneer ik 'm kan verwachten. De opvliegers zijn er ook weer 's nachts. Vanochtend had ik last van flikkeringen in mijn ogen, ik ben de hele tijd zo moe en heel snel geirriteerd. Fijn hé die clomid.

Elke en Haan, hoe gaat het bij jullie met de bijwerkingen?

Lotje, ik ga je topic volgen en duim hard voor positief nieuws voor jullie.

liefs,
    marykay

15. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Fleur op welke cyclusdag zit je nu? Kan het niet zijn dat je ei pas laat is gesprongen?

16. Hallo, mag ik me bij jullie aansluiten?

Ik kom net terug van de gyn en ik heb ook PCOS, wij zijn nu 15 maanden bezig en het wil dus niet vlotten. Het afgelopen half jaar had ik een mooie cyclus dus er was hoop en nu draaft hij weer heerlijk door.

MOrgen begin ik met primolut om de :evil: op te wekken en dan begin ik met Clomid, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en ik hoop voor ons allemaal dat we snel zwanger zijn :rolleyes:

17. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Sophia, gezellig dat je erbij komt. Je hebt al een lange weg achter de rug voordat je hoorde dat je PCO hebt. Vreemd hé hoe je lichaam je voor de gek kan houden de ene x wel en dan weer een tijd niet. Heel veel succes ik hoop dat de clomid snel zijn werk voor je doet.
    groetjes,
    marykay

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    We worden een populair clubje :D

Welkom: Jes, Sofia en Fleur,
    Hoop dat je jullie je hier snel thuis voelen!

Zijn jullie ook zo benieuwd hoe het nu met Lot is? Lot, als je leest, laat je even wat horen. Hoop dat t naar omstandigheden goed met je gaat!

Ravi, ik ben benieuwd! Wanneer is je NOD?

Mary Kay, ik heb ook ontzettend veel last van opvliegers. Echt niet leuk!
    Lichtflikkeringen heb ik nog niet gehad. Wanneer mag jij voor een fm? Ik mag maandag. Dan is het voor mij cd 13.

Kelly, volgens mij heeft het aanslaan van clomid wel degelijk te maken met lichaamsgewicht. Vrouwen met een te hoog BMI moeten vaak ook afvallen voordat ze aan deze medicatie mogen beginnen.

Hoop dat de zwemmers allemaal hun diploma krijgen ;) Wanneer krijg je de uitslag?

Tezz, heb je nog meer van de positieve verhalen, die kunnen we hier nl wel gebruiken hihi

Daan, had je nog gebeld? Ik heb net de aanvraag vanuit de kliniek voor vergoeding binnen gekregen. Nu moet ik zelf nog een aanvraag doen en dan hopen dat het vergoed wordt....

Fijne avond,
    Groetjes Elke

ps heb mijn Brits Korthaar laten dekken en over 8, 5 weken komen hier als het goed is kittens> kan er nu al helemaal van genieten :D

19. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo meiden,

Elke, inderdaad worden we populair. Komt omdat we zo lief zijn, ha, ha!
    Jonge kittens zijn echt schattig! Leuk hoor! Ik heb net gebeld met mijn zorgverzekeraar en alles schijnt vergoed te worden. Beter dus. Jij moet het echt speciaal aanvragen?

Sophia, welkom en veel succes!

Marykat, die lichtflitsen heb ik nog maar twee keer gehad, en die opvliegers ja die herken in maar al te goed! Veel succes met je zoektocht naar het ei!

Fleur, welkom. Ik heb mijn progesteron laten checken een week na de eisprong. Waarom moet jij al zo vroeg? Jammer dat je geen follikelmetingen hebt. Ja zo is het overal weer anders. Is er bij jou in de buurt geen ander ziekenhuis waar je eventueel naartoe zou kunnen gaan waar je meer begeleiding krijgt? Veel succes!

Kelly, succes met het wachten op de uitslag! Altijd fijn he lekker spontaan in de ochtend romantisch doen met elkaar, ha, ha!

Zora, Dat je al drie kilo kwijt bent vind ik al heel goed! Ik heb volgende week een afspraak met een dietiste, ben benieuwd.. Veel succes volgende week dan maar weer met streng zijn!

Ravi, he ik miste je al! Ik vind je voornemen in ieder geval al goed om niet te vroeg te testen ;) ! Dat vruchtbare slijm is al een goed teken! Ik hoop heeeel erg voor je dat het raak is, ik ben hard aan het duimen voor je! Hoe gaat het met het nieuwste familielid? Met je zus ook alles oke?

Jes, welkom en veel succes!

Marieke, hoe gaat het?

Tezz, succes morgen, ik duim voor je. En veel plezier vanavond ;) !

Ik moet zeggen dat ik me nog steeds erg down voel, zit ook heel de tijd te brullen. Zo ben ik normaal helemaal niet. Ik schuif alles maar af op die stomme hormonen! Ik hoop zo dat er vrijdag toch iets te zien is..... [-o<

20. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    bedankt allemaal voor het welkom

*Marykay ik heb dag 5 en dag 8 vanaf mijn vermoeidelijke eisprong (weet ik niet zeker, maar na overleg met de arts) bloed laten prikken, dus dat was dag 22 en 25 van me cylcus.
    Zit nu op dag 31 van me cyclus. Mijn ei is niet later gesprongen hoor
    Op dag 16 was mijn temp 36.3 op dag 17 36.5 op dag 18 en 19 36.7 en daarna is mijn temp constant rond de 36.9, 37, 36.8 geweest en niet meer onder de 36.8 gezakt

*Daan81 ik ben van mijn ziekenhuis doorverwezen naar de fertilitykliniek. Mijn ziekenhuis is niet gespecialiseerd in kinderwensen, waarbij het niet 1-2-3 lukt.
    waarschijnlijk als ik na ander ziekenhuis ga heb ik misschien weer lange wachttijd nu zit ik al in de molen.

grtjes
    Fleur

Deel Deze Pagina