wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    leonizzie: spannend voor jou! hoop dat je echt positief test meid!

juup: helaas ook welkom hier voo rjou hoop dat je snel in verwachting bent!

zora: succes met dieeten........ valt altijd niet mee!

sylviaM: helaas voor jou ook welkom hier..... heel veel succes ook jij!

MEIDEN IK DURF HET BIJNA NIET TE TYPEN........ MAAR HEB VANDAAG 1 DAG NA NOD POSITIEF GETEST....... BINNEN EEN MINUUT TWEE DIKKE STREPEN......... ZIT NOG STEEDS ONTZETTEND TE TRILLEN.... VOLGENDE WEEK DINSDAG NAR DE GYN........... IK HOOP DAT ALLES GOED GAAT......... LIEFS GIZMO

2. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    @gizmotje...WOWIEEEEEEEEE, hoe onwijs cool! Ik hoop echt dat het helemaal klopt. Hoelang ben je al bezig? Kan ik vast ergens zien hoor, zal eens zoeken! Wat super! Nou als het na die ene dag al zo duidelijk is kan het bijna niet missen toch! Ik duim mee! MOet je niet bellen als je zwanger bent of moet je sowieso die datum aanhouden van je afspraak....ik ben truus ongeduld!

3. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    bedankt meid. zal het even vragen morgen inderdaad even bellen..... heb net nog een testje gedaan en weer twee mooie streepjes.... ik ben 14 maanden bezig geweest.. pco.. clomid 50 mg en 100 mg werkte niet, toen met clomid 150 mg een eisprong op dag 45.
    nu tweede keer 150 mg een eisprong op dag 21 en nu na lang gehoopt een positieve test...... ohh ohh....

hoelang zijn jullie al aan het oefenen?

liefs

4. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    trouwens sylvia, ik zag bij jou foto's van een kinderbedje staan in een kinderkamertje... heb je al een kindje?

5. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    Vanaf eind oktober, is dus nog redelijk kort maargoed, ik heb al een kinderwens sinds ik kan praten en altijd rationeel besloten om te wachten tot de tijd rijp was. Nu de tijd rijp maar het ei niet ;) hahahaha, sorry haha! Ik had altijd zoiets van als ik op mn 30e geen vaste vent heb dan regel ik ergens anders een kind. Uiteindelijk nu ruim een jaar getrouwd met iemand die ook mega graag kinderen wil. Dan is dit wel een domper. Gelukkig kwamen ze er "toevallig " achter omdat ik naar de gynaecoloog moest. Was in juni al met de pil gestopt en zij hebben daaruit geconcludeerd dat we al vanaf toen bezig waren. We hebben ze natuurlijk in die waan gelaten....anders waren ze niet zo snel in actie...
    Nu donderdag hopelijk het nieuws dat ik clomid mag gaan slikken, ligt al vanaf november in de kast hier maar liep telkens anders en daardoor mocht ik niet starten! x en geniet van je momentje!

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    gizmotje! =D> =D> WAUW echt te gek meid. Het is je enorm gegund. Wat fijn weer positief nieuws. Stemt ook hoopvol dat hier elke maand wel iemand zwanger wordt, lijkt zo.
    Heb je het je mannetje al verteld? Ik wil weten wat zijn reactie is haha! Dikke knuffel

7. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @gizmotje, gefeliciteerd meis.....eindelijk weer eens wat roze erbij!! :thumup:

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    gefeliciteerd gizmo. fijn dat je zo snel (lees na nod) al een duidelijke test hebt!

edit: wilde net clomid halen bij de apotheek hadden ze het niet op voorraad. hopelijk is het er morgen!

9. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Super Gizmotje! Eindelijk gelukt!

Balen Leonizzie, maar ja geen bloed geeft moed en misschien ben je een late tester.

Juup: Gezellig dat je mee komt kletsen.

Vandaag mn eerste FM van deze cyclus gehad, een eitje van 11 mm en verder nog niks. Het is nog maar dag 9, dus ik hoop dat er vrijdag weer meer te zien is, dan heb ik weer een FM.
    Was ik helemaal vergeten aan de gyn te vragen wat mn progesteronwaarde was de vorige cyclu, dus heb het zelf ff opgezocht (handig als je in het ziekenhuis werkt en toegang hebt tot de labuitslagen). Die was 31,7, volgens mij heb ik dan toch een goede ovulatie gehad. Iemand een idee?

10. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl 15/1/09 start gonal-f 225IE
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 2e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21!
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 3e ronde
    Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 > PCO, 4e ronde Clomid 100mg
    Juup > PCO, provera achter de rug, geen menstruatie, hopelijk eindelijk aan de clomid.
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu

GEBOREN:

AGENDA:
    27-1 gizmotje NOD dag
    27-1 Leonie NOD
    27-1 Redu eerste echo
    28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder
    28-1 Elke echo, 9,5 weken
    28-1 Zora 1e FM
    29-1 gizmotje testen?
    30-1 Nightelf FM
    3-2 gizmotje naar gyn.....
    3-2 Mare naar gyn, controle
    6-2 Caecilia NOD
    9-2 Joseetje 20 weken echo!
    16-2 Nightelf NOD
    20-2 SylviaM telefonisch consult
    4-3 Elke verloskundige

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    las gister dat je bij waardes tussen de 20 en 60 een eisprong hebt gehad. of was het zelf 15? maar met 31 had je idd een eisprong. hopelijk gaat deze lekker verder groeien

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    :confused:

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
    YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!
    FILSTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD! :D

13. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    5Mare5: dankje, wist het ff niet meer hoe het zat.

14. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, 26/12/08 gestart met pil voor 4e IVF 4/1/09 start decapeptyl 15/1/09 start gonal-f 225IE
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21!
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Juup > PCO, provera achter de rug, geen menstruatie, hopelijk eindelijk aan de clomid.
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > PCO en mag beginnen met Clomid 50 mg.

ZWANGER:
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Redu

GEBOREN:

AGENDA:
    27-1 gizmotje NOD dag
    27-1 Leonie NOD
    27-1 Redu eerste echo
    28-1 Winnie Pooh gesprek gyn hoe nu verder
    28-1 Elke echo, 9,5 weken
    28-1 Zora 1e FM
    29-1 gizmotje testen?
    30-1 Nightelf FM
    3-2 gizmotje naar gyn.....
    3-2 Mare naar gyn, controle
    6-2 Caecilia NOD
    9-2 Joseetje 20 weken echo!
    16-2 Nightelf NOD
    20-2 SylviaM telefonisch consult
    4-3 Elke verloskundige

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

15. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Redu: had je vandaag geen echo?!? (Hoezo nieuwsgierig) :oops:

16. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    jemig! staat die pc een paar uurtjes uit.. LEES ik gewoon dat Gizmotje zwanger is jiiiiihhhoeeeeeeee! gefeliciteerd!

Redu hoe was je echo meid?

juup helaas welkom hier...mensen doen soms een beetje raar over deze forums maar het heeft mij zo ontzettend geholpen.... niet die stomme opmerkingen van mensen die er niet mee te maken hebben.. tips en trucs ( zo was mijn timing vaak niet goed.. had ik hier niet geschreven was ik nog niet zwanger geraakt) en gewoon je hart kunnen luchten.... en nee dit heeft er echt niets mee te maken dat je er teveel mee bezig bent...

het valt mij ook op hoor... had altijd gewoon een menstruatie en na 11 jaar pilgebruik ineens niet meer? ik blijf het gek vinden

leonizzie huh een stipje? nou ja zolang die ongie wegblijft is er hoop toch?

hier alles ok... beetje herrie van de verbouwing....

ik heb m,n broertje met down vorige keer verteld dat ik zwanger was... omdat je het nu echt goed gaat zien en hij niet gek is... maar door die verbouwing schoot het er even bij in om hem te zien..

blijkt dat hij helemaal in de stress is geschoten... een van zijn vaste begeleiders ging bij alledrie haar kinderen bijna meteen de ziektewet in en is dus bijna 3 jaar af en aan weg geweest... hij was bang dat ik ook weg was.....paniek in de tent!

dus hij moet morgen toch maar in de herrie en het stof patatjes komen eten.... vind het zo sneu... soms weet je gewoon niet wat er in dat koppie omgaat.......

xxxx jose

17. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    @joseetje26 Gefeliciteerd met je zwangerschap. Idd sneu dat je broertje een nare koppeling maakte! Moet je hem tijdens de frietjes maar alle leuke dingen vertellen die hem te wachten staan. HIj wordt tenslotte oom.

Verder vroeg ik me af wie mij de basis know hows kan bijbrengen: Ik weet niets over maten van folikels en wat goed is, wat niet. De afkortingen, wat er exact met de rondes van clomid bedoelt wordt. Moet nog ff inburgeren hahaha!

18. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Juup: Les 1 (hihi): bv 3e ronde Clomid houdt in dat dat de 3e cyclus mbv Clomid is.
    Een follikel boven de 10 mm wordt veronderstelt te groeien naar een eisprong toe. Gemiddelde groei is 2 mm per dag en vanaf 20 mm kunnen ze springen.

Toen ik net in de MMM zat, dacht ik er ook niet aan om bij een forum te kletsen, maar dit forum maakt je zoveel wijzer, de grens om bepaalde vragen te stellen is lekker laag hier en het is zo fijn om er met anderen over te kletsen die in hetzelfde schuitje zitten en niet altijd alleen maar met je partner of iemand anders die het weet.

Nu maar hopen dat je snel met de Clomid mag beginnen en dat het ook snel resultaat heeft natuurlijk!

Het is idd opvallend dat er zoveel meiden zijn die na langdurig pilgebruik PCO hebben ontwikkeld. Ik ben er hier jammergenoeg ook 1 van. Was voordat ik met de pil begon altijd superregelmatig, maar toen ik er na 7 jaar mee stopte was er geen cyclus meer te bekennen. Ben benieuwd of deze relatie ooit onderzocht wordt!

19. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    Ok dan, dat maakt het al wat duidelijker. Ben benieuwd donderdag of ik nog een keer een spontane eisprong ga krijgen of dat ze me primolut geven of gewoon clomid. Ik had rond kerst een eisprong gehad uit mezelf maar toen hadden die debielen dat niet gezegd en moesten we beschermde sex hebben omdat we een HSG hadden (ken ook een afkorting ;), echt lekker handig! NOT! Maargoed, het zou op zich leuk zijn als we nu eens een aangenaam nieuwtje kregen. Vorige keer waren we blij, ten eerst omdat er een natuurlijke eisprong was geweest ookal was ie onbenut en ten 2e omdat we provera hadden en dan met clomid mochten starten. Word ik weer niet ongesteld, echt een domper. DUIMEN DUS VOOR DONDERDAG!

20. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0

IN BEHANDELING:
    Dazwa84 > PCO en mag beginnen met Clomid 50 mg.

ZWANGER:
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Redu

GEBOREN:

AGENDA:
    27-1 gizmotje NOD dag