wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    hoi allemaal

Elke wat fantastisch meid dat je een mooie echo had en nu genieten he!

leonizzie ik doe ook nog steeds aan broekloeren hoor!

Hier alles ok beetje misselijk en duizelig maar dat vindt ik niet erg.
    verder zijn mijn (.)(.) flink gegroeid, ga over 3 wk trouwen en mijn bh voor de bruiloft past niet meer. ha ha
    ik moet nu echt wat in huis gaaan doen want het is een klerezooi, wanneer begint die nesteldrang, ik kan niet wachten.

groetjes redu

2. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    :)

hihi daar verheug ik mij ook op...

3. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Mare, pregnyl is 1 spuit die ik op dag 13 heb gekregen. Middel blijft een dag of 12 in je lijf en geeft al die tijd effect...

@Redu, trouwen met z'n 3-tjes romantisch hoor! Weet iedereen het al of gaan jullie het op de grote dag vertellen?

4. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    eigenlijk met zijn vijven, mijn vriend heeft al 2 kids uit een vorig huwelijk.
    En we hebben het al verteld hoor nou ja van de daken geschreeuwd ha ha.
    Ik denk maar zo als het mis gaat is het fijn dat je fam dat weet, maar het gaat niet mis hoop ik, het voelt zo goed aan en het hartje klopt dus ik duim!

gr redu

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Elke: Fijn dat de echo goed was, wat zal er dan een last van je schouders gevallen zijn meid! Nu lekker gaan genieten hoor!

Redu: leuk hoor, bijna trouwen. Spannend!

Leonizzie: Ben zo benieuwd, ga je morgenochtend weer testen? Duim duim duim!

Marieke: Succes vandaag!

Vanochtend weer bloedgeprikt in het ziekenhuis, ze prikte eerst mis en ging toen wroeten om mijn ader te vinden, dat lukte maar au au au. Hoop dat het niet helemaal blauw gaat worden.

Vanmiddag hoor ik wanneer de IUI is, ben benieuwd!

6. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Spannende dag dus Zora. Duimen met je mee dat het morgen is!

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @caecilia: oké dat wist ik niet. nou moet wel heftig zijn als het 12 dagen lang in je lichaam blijft.

@zora: hopelijk mag je morgen al voor de iui!

@redu: wanneer ga je precies trouwen? pas je dan je jurk nog wel :p

8. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Redu ga je trouwen? Heb ik helemaal gemist. Wat leuk meid. Staat juist mooi hoor een paar flinke boobs in een jurk. Hoop dat je enorm gaat genieten die dag.

Zora spannende dag vandaag, zou leuk zijn morgen, kan je rustig het weekend in. ik ga morgenochtend testen. Mocht ik dan nog niks in handen hebben bel ik even naar de fertiliteitsverpleegkundige (op advies van Ceacilia aangezien het met Clomid dus niet langer dan 35 dagen mag duren). ik snap het gewoon niet, want ik heb mijn eitjes zien groeien en weet ook zeker dat ik een goede eisprong heb gehad aan mijn progestron te zien, dus dan neem ik aan dat ik toch goed reageer op de Clomid. Heb er nu weer een zorg bij, eerst of je dan misschien wel zwanger bent, maar nu of alles wel weer juist werkt. Pff ik vind het wat...

Mare ja ik doe ook aan broekloeren haha, elke tocht naar de wc is weer spannend. Man dacht dat ik nou zo ver zou komen haha, maar het gebeurd toch.

9. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    ga 20 febr trouwen dus denk dat mijn jurk dan nog wel past.
    De rits zou voor de zekerheid nog niet vast gestikt worden, dus dat gaat helemaal goed komen en er zijn belangrijkere dingen dan een jurk, hoewel het wel een plaatje is.

gr redu

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ja klopt er zijn belangrijkere dingen maar ik had toch wel gebaald als ik mijn jurk niet meer had gepast aangezien die toch wel best duur was. maar 20 februari is niet meer ver. spannend!

11. twijfeltante

17 jan 2009
    69
    0
    0
    hmmmz misschien wel een hele hele domme vraag maar heb het hier al een paar keer voorbij zien komen... moet je eerst ongesteld worden voordat je van de gyn pilletjes krijgt? (clomid of iets dergelijks?)
    ben namelijk nogsteeds niet ongi geworden en zit er even helemaal doorheen.... heb dan wel gehoort dat ik waarschijnlijk PCOS heb maar wat er ons nu verder staat te wachten? en wat ik nu verder moet doen of kan doen hoor ik 13 feb. pas :( (jaja vrijdag de 13e alsof de duvel ermee speelt)
    voel me zo onzeker nu en zoooo niet vrouwlijk... en word ook gek van de mensen die steeds zeggen "och maak je niet druk je bent nog jong" of ook zo'n fijne... "komt vanzelf goed doe maar rustig aan en maak je niet zo druk" ...

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    mensen beseffen helemaal niet wat het met je doet. echt jammer.

ik mocht pas beginnen als ik ongesteld ben op dag drie. ik heb daarom ook primolut gekregen om een menstruatie op te wekken, helaas nog niet gelukt. ik heb al wel de clomid in huis en daar staat ook iets over een mogelijkheid om op een andere dag te beginnen maar dat moet in overleg met de gyn dus weet niet of iedere gyn dat doet.

13. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Hallo dames,

Toen ik stopte met de pil en onze kinderwens in vervulling wilde laten gaan werd ik ook een hele lange tijd niet ongesteld.
    Na 2 maanden kreeg ik voor het eerst een klein beetje oud bloedverlies maar niet echt overtuigend ongesteld.
    Meerdere keren bij de huisarts geweest en maar aankijken.
    Uiteindelijk doorgestuurd naar de gyn.
    Deze schreef me gelijk provera voor voor 10 dagen.
    Ik werd niet gelijk op dag 11 ongesteld maar na het stoppen van de provera duurde het in ieder geval niet lang.
    Toen ik ongesteld werd moest ik op dag 3 beginnen met mijn clomid tot en met de 7e dag. Dag 11 of 12 is vaak terug komen voor de inwendige echo.

En al die mensen die praten over ach je bent nog zo jong, nou daar heb ik mijn buik ook vol van hoor.
    Ik ben 27 en ben natuurlijk achteraf wel blij dat wij idd op tijd zijn begonnen. Maar als je iets heel graag wilt dan is het heel pijnlijk dat het niet lukt. En over het niet vrouwelijk voelen. Ik had het gevoel dat mijn lichaam me in de steek had gelaten. Het ligt aan mij dat ik geen kinderen kan krijgen zonder hulp. Zo voelde het in het begin. Maar moet eerlijk zeggen ondanks alles wat alle mensen zeggen dat ik weet dat zoiets nu eenmaal kan gebeuren en ook al is het een soort van blokkade op dit moment ik ben er van overtuigd dat het uiteindelijk een keer zal gaan lukken. Met of zonder hulp.
    Een kindje krijgen is niet zo vanzelfsprekend als we dachten. Maar misschien des te mooier als je straks wel een keer zwanger bent.
    Laten we maar zo zeggen. Hoe langer we moeten wachten hoe mooier het kindje wordt. Als we maar blijven oefenen en vooral heel belangrijk:
    Het gebeurd met ons lichaam maar je bent niet alleen, blijf communiceren met je partner want ook hij zal het er moeilijk mee hebben.

Succes dames.

14. twijfeltante

17 jan 2009
    69
    0
    0
    @ mare
    thnx voor je antwoord! idd mensen denken er vaak heel luchtig over...ver van hun bed he... neem aan dat ik dan ook wel eerst ongi moet worden... maar daar is tot nu toe nog niks van te bespeuren :( nooit gedacht dat ik zo graag ongesteld had willen worden hahaha

@ marsim
    mijn huisarts had mij ook gerust nog een eeuwigheid laten aanmodderen hoor! maar heb gewoon gezegd nee het is mijn lijf en ik wil NU naar een gyn en gelukkig luisterde die haha en ben het zeker met je eens dat je moet blijven communiceren met de partner maar ik merk dat ik dat soms heel lastig vind...

ik moet maar gewoon vertrouwen hebben in de gyn denk ik... en dat vind ik, merk ik, heel moeilijk ... omdat ik niet weet wat er allemaal gaat gebeuren

15. twijfeltante

17 jan 2009
    69
    0
    0
    oja btw marsim hoe lang zijn jullie al aan het proberen als ik vragen mag?

16. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @twijfeltante: het is jammer dat je pas 13 feb weer naar de gyn gaat anders zou je ook naar iets vragen om je menstruatie op te wekken. oh man ik ken het gevoel. wachten op je menstruatie en hopen dat die maar heel snel mag komen en dan weer heel snel over mag zijn ^^

17. twijfeltante

17 jan 2009
    69
    0
    0
    ja idd de 13e lijkt echt nog een eeuwigheid te duren...

18. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    ha twijfeltante,

Wij zijn inmiddels al 1,5 jaar bezig met zwanger te worden.
    Waarvan nu een jaar met clomid.
    Sinds ongeveer 4 maanden heb ik nu met clomid goed resultaat,
    maar met de hoogste dosis 150 mg.
    Toen tussendoor nog eens een negatieve samenlevingstest gehad enzo.
    Nu voor 3 maanden de medicijnen mee naar huis. Dus op goed geluk.

19. twijfeltante

17 jan 2009
    69
    0
    0
    een negatieve samenlevings test? hoe bedoel je?

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    dat houdt in dat zijn zwemmertjes niet goed kunnen overleven in haar lichaam.

even heel kort uitgelegd en misschien te ongenuanceerd maar dat zou marsim dan moeten aanvullen...

Deel Deze Pagina