LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID? IN BEHANDELING: Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, Nu ICSI 29/1 PU->15 eicellen 1/2 TP embryo('s) Zora> PCO en slechte zwemmers. 2e ronde IUI icm clomid en Pregnyl, NOD 13-2 Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt. Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21! Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk Hannelore > 1e ronde clomid Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje. Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje. Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 3e ronde Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg Marieke1980 > PCO, 4e ronde Clomid 100mg, follikel helaas doorgegroeid tot cyste. Nu eerst weer aan de Provera... Juup > PCO, 1e ronde clomid. SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken Dazwa84 > PCO en mag beginnen met Clomid 50 mg. ZWANGER: Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO Joseetje26> uitgerekend 26 juni Kelly> Ravi> Ylona> Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus Redu GEBOREN: AGENDA: 1-2 Naatje TP embryo('s)? 2-2 Nightelf79 FM 3-2 gizmotje naar gyn..... 3-2 Mare naar gyn, controle 6-2 Caecilia NOD 6-2 SylviaM bloed onderzoek 9-2 Joseetje 20 weken echo! 13-2 Zora NOD 16-2 Nightelf NOD 20-2 SylviaM telefonisch consult 4-3 Elke verloskundige 5-3 Juup fertiliteitsarts, kijken of clomid heeft gewerkt OVERIG: Wanneer je gegevens wilt toevoegen: >klik op quote >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg >voeg je gegevens toe >klik op OK >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen
Ha nightelf79, Ik heb ook al die tegenslagen gehad. 50 mg 1e maand goed resultaat daarna niet meer. 100 mg niet 1 goede maand gehad. Zit nu ook aan de 150mg. De hoogste dosis dus nu moet het goedkomen dacht ik. Heb nu sinds 4 maanden ongeveer goed reactie op de clomid 150 en heb het zelfs op 1 januari voor 3 maanden mee naar huis gekregen. Dus nu moeten we het zelf gaan proberen zonder al die fm tussendoor. Dus hoop voor je dat het nog gaat lukken. En misschien lukt het met die 150mg wel goed. Maar mag ik vragen waarom ze metformine voor willen gaan schrijven, dit is een medicijn voor diabeten, het is suikermedicatie. Heb het nog nooit eerder gehoord. Kan het ook niet helemaal plaatsen. Maar goed kan al wel 1,5 jaar bezig zijn maar hoef ook niet alles te weten haha. ( gelukkig maar). Maar de metformine ik hoor het graag van je als je er tenminste over wil praten. Sterkte meid!
LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID? IN BEHANDELING: Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, Nu ICSI 29/1 PU->15 eicellen 1/2 TP embryo('s) Zora> PCO en slechte zwemmers. 2e ronde IUI icm clomid en Pregnyl, NOD 13-2 Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 1ste ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt. Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21! Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust Leonizzie> PCO 28 okt 1e ronde Clomid, 28 dec 2e ronde 100 mg Clomid Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk Hannelore > 1e ronde clomid Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje. Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje. Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 3e ronde Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg Marieke1980 > PCO, 4e ronde Clomid 100mg, follikel helaas doorgegroeid tot cyste. Nu eerst weer aan de Provera... Juup > PCO, 1e ronde clomid. SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken Dazwa84 > PCO en mag beginnen met Clomid 50 mg. ZWANGER: Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO Joseetje26> uitgerekend 26 juni Kelly> Ravi> Ylona> Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus Redu GEBOREN: AGENDA: 1-2 Naatje TP embryo('s)? 2-2 Nightelf79 FM 3-2 gizmotje naar gyn..... 3-2 Mare naar gyn, controle 6-2 Caecilia NOD 6-2 SylviaM bloed onderzoek 9-2 Joseetje 20 weken echo! 12-2 Winnie Pooh NOD 13-2 Zora NOD 16-2 Nightelf NOD 20-2 SylviaM telefonisch consult 4-3 Elke verloskundige 5-3 Juup fertiliteitsarts, kijken of clomid heeft gewerkt 10-3 Indien 5 kg agevallen prikinstructie OVERIG: Wanneer je gegevens wilt toevoegen: >klik op quote >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg >voeg je gegevens toe >klik op OK >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen
balen nightelf dat het niet echt opschiet. ik hoop dat ze één dezer dagen gewoon een groeispurt krijgen. Leonizzie ook al weer negatief? vervelend zeg dan weet je ook echt niet waar je aan toe bent. Juup: mijn slijmvlies was wel goed dat hadden ze de vorige keer al gekeken dus daar zal het niet aan liggen. ik word nu wel erg chago van dit hele gedoe. heel eerlijk gezegd ben ik echt niet uit te houden. mijn man is nu ook even naar het centrum is wel beter zo, ik zit alleen maar te zeuren :S
Ik lees dat sommige meiden een FM krijgen en andere weer bloedtesten... Mijn Gyn zei dat bloedtesten het meest betrouwbaar zijn, maar een FM lijkt me weer geruststellender
Hoi Dames...Pfff ik kan jullie niet meer bijhouden hoor. Het gaat nu wel heel erg snel. Even kleine update. Ik heb dus afgelopen woensdag mijn gesprek gehad bij de gyn. Niet echt geweldig positief. Ik krijg geen clomid meer, omdat ik al 7 rondes heb gehad zonder resultaat. De volgende stap is spuiten icm pregnyl, maar daar mag ik pas aan beginnen als ik minimaal 5 kg ben afgevallen. Ze hanteren een max. BMI van 35 en de mijne is 35,1. Hoe flauw. Bleh...baal hier echt van. Met carnaval en een aantal grote feesten/etentjes voor de boeg is afvallen niet echt een succes. Tot overmaat van ramp zijn mijn zoontje en man en ik alledrie hartstikke beroerd, dus ik heb er echt allemaal even de balen van. Sorry voor dit ego-bericht. Als ik me beter voel zal ik verder bijlezen. Groetjes Winnie.
Nightelf, he bah zeg, waarom mag het nou nooit eens lekker volgens de boekjes gaan? wat vervelend is dat toch. Het is gewoon niet eerlijk. Ik hoop dat ze gewoon nog even een groeispurt maken hoor. Zal aan je denken. Tja ik snap het ook niet zo goed, want mijn eisprong bleek dus heel erg goed te zijn met een progestron van 36, dus die heb ik zeker gehad. Voel me ook vandaag een beetje raar. Die steekjes onderin, vandaag soms een beetje dizzy en lichte steekjes in mijn hoofd. Kan dit niet plaatsen bij ongi worden, heb ik normaal nooit dit, maar vertrouwen erin dat ik zwanger ben heb ik eigenlijk ook niet meer. Zal je zien dat ik wel weer wat anders heb. Hoplijk kan ik maandag ook meteen terecht. Winniepooh, jammer meid, dat de 7e ronde nu niet gelukt is en wat ontzettend flauw dat je moet afvallen. Echt alsof het allemaal al niet intensief en frustrerend genoeg is ! En dan ben je ook nog eens niet lekker (nou ja kan een voordeel zijn, als je eetlust ook weg is). Dikke knuffel voor jou Sylviam, Het klopt dat een bloedtest meer betrouwbaar is in de zin of je weet of je een goede eisprong hebt gehad, maar fms zijn wel goed om te zien of er uberhaupt eitjes groeien en er een eisprong aanzit te komen. Op die manier kan je ook goed uitkienen wanneer je seks "moet" hebben, wanneer je het bijv. niet regelmatig doet. Dus ik vind het ook wel een voordeel.
Lekker onbeleefd trouwens van mij. Hallo Marsim, welkom hier! Dus jij hebt ook al een lange weg achter de rug. Hopelijk is het snel raak meid.
Marsim: metformine is idd een suikermedicijn, maar het schijnt dat PCO een relatie heeft met een insulineresistentie en mn suikerspiegel schommelt heel erg, vandaar dat ze dit willen proberen. Winnie: vervelend dat je eerst moet afvallen. Succes hiermee. Leonizzie: hopelijk duiden je kwaaltjes toch op een zwangerschap en ben je "gewoon" een late tester! Ik laat me verder mn hoofd maar niet gek maken, zit pas op dag 12, dus nog kans genoeg dat mn eitjes een groeispurt krijgen!
@Winnie, je zit in hetzelfde traject als ik. Ook 7 rondes Clomid en nu spuiten. Balen dat ze zo strikt met BMI zijn. Misschien goed plan om ook de griep te krijgen en dan snel naar de gyn.... dan zijn die kilo's er vast af. Succes meid!
Nou weer wat geleerd. Maar idd met een schommelende suiker snap ik het enigzins. Ach dag 12 zou idd nog kunnen. Ik had pas bij dag 14 of 15 een volrijp eitje die op knappen stond. Dus nog geen man overboord. Ik zal voor je duimen!
Sylvia en Leonizzie: Ik krijg FM's en bloedtesten, wordt dus goed in de gaten gehouden. Winnie: Wat rot zeg en wat belachelijk dat ze je op 0,1 te veel BMI naar huis sturen. Heel veel succes met afvallen, het lukt je vast, kop op meid, knuffel! Leonizzie: Wat balen zeg weer een negatieve test, zucht....sterkte ermee meid, knuffel. Nightelf, ook al niet echt goed nieuws het wil zo maar niet vlotten he, hoop dat ze snel een groeispurt krijgen. Vanmiddag de 2e IUI gehad en ik hoop voorlopig ook de laatste. Nu die rotwachtweken in. Fijn weekend meiden! Hopelijk snel meer goed nieuws hier. Liefs Zora
Zora, rustig aan doen dit weekend he? En heb je ze wel een tomtom meegegeven en wat dextropuur? Nee hoor sorry flauw grapje, wil jou gewoon in roze zien volgende maand
Vind het wel een leuk grapje hoor! Een tom tom zou niet verkeerd zijn, of misschien een snuifje speed. Die gasten zwemmen er al 2 jaar maar ze zijn nog nooit aangekomen.
He verdorrie dat ze dan nog de weg niet kennen he? Waarschijnlijk heb jij daar onderweg een heel lekker loungebankje staan...
hi hi, ja en een pot bier en een dikke auto. Dat kunnen ze ook niet weerstaan he die mannetjes. Meiden ik ben weg, vanavond verjaardag van mijn broer. Ik ben aan het lijnen maar straks even een SAS avond en ik neem ook lekker een borrel, die heb ik wel verdient.
nope helemaal niks. nu hebik ook geen last meer van mijn rug en mijn onderbuik. dat brengt een vrouw aan het twijfelen zeg.
hoi meiden wat schrijven jullie veel.. een bloedtest doen ze vaak achteraf om te kijken of het een goede eisprong is geweest en de fm,s zijn vaak om in de gaten te houden of er activiteit is en of het baarmoederslijmvlies wel dik genoeg is. volgesn de fm,s kan je ei netjes zijn gesprongen maar is het dan toch geen goede eisprong geweest. Leonizzie nou meid.... ik ga morgen op m,n werk meteen ff gluren of je al een testje hebt gedaan... maareh als je nu al 4 dagen overtijd bent dan is je lf toch allang 17 dagen voorbij? Ceacillia balen al die klachten.... ik kan daar niks zinnings over zeggen. ik duim voor je. zora wat goed dat je zelf de pregyl hebt gezet... stoere dame ben je en begreep ik nu dat je vanmiddag de iui al hebt? misschien een overbodige opmerking... maar hou je daar een beetje rekening mee betreft zaadjes man? van tevoren niet te vaak klussen? dit moet hem nu eindelijk gaan worden hoor... Naatje wat een mooie score..ze gaan je niet bellen joh, jemig.. ik lees echt zelden dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden... ik hoop op mooie emmy,s en een stuk of 8 cryo,s zou ook mooi zijn....en ik snap dat die zenuwen door je lijf gieren.... dit moet hem worden.... we kunnen je hier allemaal vertelen dat het goed komt... maar weten doen we dat niet zeker...het blijft afschuwlijk spannend en definitief... viel de punctie mee? Nightelf balen zeg... kom in actie eitjes! ( soms helpt het wel eens ze streng toe te spreken) Elke is alles goed meid? Nieuwe meiden hallo ! helaas dat jullie je hier aan sluiten maar hopleijk zijn we hier allemaal ook snel weer weg... gezellig kletsen aan de zwangere overkant... hier alles goed... ja buik heeft echt een groeispurt gemaakt... vandaag vroeg iemand me: hoe is het met mama en wreef over m,n buik... ineens drong het door.... ik word mama... dus voor iedereen die het gevoel heeft dat het nooit gaat lukken ( zoals ik had) en die de stille overtuiging heeft dat er geen kindje komt... omdat je gewoon een voorgevoel hebt... en misschien al had voordat je aan kids begon.... luister er niet naar... je kunt niet afgaan op dat voorgevoel... het lukt het grootste gedeelte van de vrouwen met pco om uiteindelijk zwanger te worden.. bijna 90% . xxx jose