Jeetje wat schrijven jullie veel! Wel fijn om ervaringen uit te wisselen! Ik ben er inderdaad ook wel een klein beetje blij mee dat ik nu weet wat ik heb. Hopelijk raak ik uit mezelf zwanger, dat is me eerder gelukt (ging helaas wel mis).
Hoi, Jeetje wat is er veel geschreven. Sophia: Ik ben vandaag net klaar met de kuur primolut. En wacht nu dus op mijn Ik zal waarschijnlijk zondag of maandag beginnen met clomid. Ben erg benieuwd. Veel succes alvast. Zora: knap hoor dat je al zo snel wat kwijt bent. Als je dit kan doorzetten ben ik benieuwd wat het effect is. Daan: Ik duim voor je vrijdag. RAvi: En>? HOe voel je je? Ik heb vandaag een lekkere 8) koortslip gekregen. dit kreeg ik wel vaker als ik ongesteld moest worden, maar nu dus al maanden niet gehad. Vandaag was het weer raak. xbren
Hoi, Jeetje wat is er veel geschreven. Sophia: Ik ben vandaag net klaar met de kuur primolut. En wacht nu dus op mijn Ik zal waarschijnlijk zondag of maandag beginnen met clomid. Ben erg benieuwd. Veel succes alvast. Zora: knap hoor dat je al zo snel wat kwijt bent. Als je dit kan doorzetten ben ik benieuwd wat het effect is. Daan: Ik duim voor je vrijdag. RAvi: En>? HOe voel je je? Ik heb vandaag een lekkere 8) koortslip gekregen. dit kreeg ik wel vaker als ik ongesteld moest worden, maar nu dus al maanden niet gehad. Vandaag was het weer raak. xbren
Elke, ik krijg geen fm's alleen bloedprikken op cd 23. Blijkbaar is de kans op overstimulatie met clomid toch niet zo heel groot. Gelukkig vandaag verder geen lichtflitsen meer gehad. Fijne avond allemaal!
Heey hoi Dacht dat ik weer aardig bij was, maar wat gaat het snel met ons topic! 'K ga d'r maar weer even voor zitten haha. @Zora, het valt ook wel weer een beetje mee hoor, van die pukkeltjes, maar zelf zie je het natuurlijk veel meer dan een ander. Ik heb ook best veel pigmentvlekjes, vooral in de zomer ziet dat er niet zo fraai uit vind ik zelf. Succes met afvallen! Ik heb zelf goeie ervaringen met Sonja Bakker, wil er ook wel weer een paar weekjes aan de slag. Maar dan niet echt om af te vallen, maar om weer een afwisselend voedingspatroon te krijgen. (Al wil ik ook wel weer naar het gewicht van vorig jaar, ben na onze bruiloft toch weer zo'n 3 kilo aangekomen, al was ik toen ook wel een beetje aan de magere kant. Maar door alle drukte die er toen bij kwam ging het ook ineens heel snel, zonder dat ik er zelf invloed op had. Mijn rok zakte op het eind van de avond zelfs een beetje af haha) @Kelly, spannend, wachten op de uitslag! Duim voor jullie! Ik heb geen idee of het aanslaan van de Clomid te maken kan hebben met je gewicht. Ik heb zelf geen last van overgewicht en het slaat goed aan. @Fleur: Welkom! Het gaat idd bij jullie wel traag, de doktoren zijn niet zo vlot. Ik kon al vrij snel na mijn bezoek aan de huisarts terecht bij de gyn, een week of 3 geloof ik. Toen kreeg ik ook meteen alle standaard onderzoeken zoals bloedonderzoek, echo, en de zaadjes van manlief zijn toen onderzocht. De cyclys daarna kreeg ik steeds een echo en ik heb een HSG gehad. Daaruit kwam het behandelplan, dus de Clomid. Maar ja, uiteindelijk ben je dan vanaf het bezoek aan de huisarts toch ook wel weer 4 a 5 maanden verder voordat er daadwerkelijk iets gebeurt. Heel veel succes! Ik hoop dat je snel verder kan en nog beter, dat je zwanger bent natuurlijk. @Marykay, dat zijn natuurlijk de verhalen die we willen horen! Tweede ronde Clomid is een superresultaat. Hoop dat van ons ook snel een aantal zullen volgen. En ja, een beetje jaloezie is ook wel begrijpelijk, we willen natuurlijk allemaal heel graag. Als je in elk geval maar zou weten dat het uiteindelijk gaat lukken, dat zou al een hele geruststelling zijn, maar ja helaas, dat kan natuurlijk niet. Ben benieuwd of en wanneer je ovutest positief zal zijn. Sterkte met de bijwerkingen. @Sophia, Welkom meid, nu maar wachten op je ongie, dan kun je ook beginnen met de Clomid. Succes! @Elke, ik weet niet precies wanneer mijn nod is. De vorige keer was het zo'n 16 dagen na mijn ei. Daar van uitgaande is het rond de 18e, volgende week vrijdag dus. Duurt dus nog wel even. Leuk, jonge kittens, is dit je eerste nestje? Lijkt me erg leuk. Wij hebben hier alleen maar manlijke dieren, dus dat wordt niks haha (we hebben een boxer en een kat). Hoop dat de behandeling wordt vergoed. @Daan, bij jou wordt het dus wel vergoed, mooi zo! Met mijn kleine nichtje gaat het goed. Ben er zaterdag bijna de hele dag geweest, echt om op te eten. Ik heb wel wat fotootjes op mijn hyves staan: http://hansjanenjildou.hyves.nl/ Ook met mijn zus gaat het al weer goed, ze heeft haar spijkerbroek al weer aan en loopt alweer op haar pumpjes haha. Maar ze is nog wel snel moe, maar dat hoort er ook bij. Ze geniet volop in elk geval. Wat vervelend dat je je zo down voelt, zal idd vast met de hormonen te maken. Ik moet zeggen dat ik me met dit weer wel weer happy voel, maar ik merk wel dat het wat wisselender is dan normaal. @Jes, ook nog welkom! Heel veel succes 13 mei. Duurt nog wel een tijdje jammer genoeg. @Brenda, jakkes een koortslip is erg vervelend! Ik heb er ook regelmatig last van, al gaat het de laatste tijd wel goed. Nog een tip: ik gebruik sinds kort van die 'pleistertjes' van compeed. Overdag geen succes, maar ik slaap ermee en de laatste keer zette de koortslip niet door, vond het erg prettig! Hopelijk komen je vlug en kun je beginngen met de Clomid. Ik voel nog helemaal niks bijzonders, behalve af en toe een steekje in mijn buik, maar ik voel elke keer zoveel dat ik er maar niet teveel waarde aan hecht. Denk idd ook dat als je niets voelt dat het dan wel eens positief kan zijn. Dat heb ik namelijk wel eens vaker gehoord. Geduld, geduld, geduld dus. Volgend weekend weet ik meer..... Ik heb vandaag een paar nieuwe collega's ontmoet (ga na de vakantie op een andere school werken) We hadden namelijk nascholing. Erg leuk! Ze waren heel positief, kwam erg leuk en enthousiast over. Ga er binnenkort even een dagje naar toe om kennis te maken en alvast wat te bekijken voor volgend schooljaar. Fijne avond nog! Liefs!
Ravi, wat een mooie foto's zeg! Leuk ook om te zien hoe jij eruit ziet, hi, hi! Wat had je een mooie trouwjurk aan zeg en jullie hadden zo te zien mooi weer bij de bruiloft.. Grappig dat jij ook van Dik Hout erg goed vind. Moet zeggen dat ik zelf ook alle CD's in huis heb!
Daan, bedankt voor het compliment. We hadden inderdaad echt super mooi weer, het was ook de laatste mooie dag in mei, de dag erna, toen we wakker werden in het hotel regende het. Echt geluk gehad dus. Vind Van Dik Hout idd erg goed. Ga de laatste tijd niet meer zo vaak, maar live vind ik ook erg leuk, vooral de theatertour was super.
Ravi, leuk zeg om je hyvespagina te bekijken. Wat een lief nichtje zo schattig. Ik ben 3/4 fries ik kan je blogs ook nog lezen . Ook grappig er zitten qua connectie maar 2 mensen tussen ons in. Een oud-collega van mij kent jouw zus weer. Dan is Nederland weer heel klein.
hey zora, zie dat jij hier schrijft, ff vraagje tussendoor ( sorrie meiden, maar was zora ff kwijt en wilde nog wat vragen) ik lees dat jij ondanks dat je wacht op de uitslag van het 2e zaadonderzoek toch clomid gebruikt, ( of heb ik dat nu helemaal verkeerd begrepen) ik mag van de gyn nog niet met clomid beginnen omdat dat volgens haar toch weinig kans op zwangerschap geeft met "onze"zaadkwaliteit, hoe is dat bij jou gegaan ,of natuurlijk bij de anderen? zijn er mensen bij die ondanks de slechte zaaduitslag toch alvast met clomid mochten beginnen? veel liefs jose
*ravi ik ben april 2007 gestopt met depil zat in juli 2007 al bij de huisarts omdat ik maar niet ongi werd voor de 2de keer, toen moest ik 2 maanden later terugkomen als ik het nog niet was. Dus in sept zat ik weer bij huisarts en half sept bij gyn. ook onderzoeken gehad, bloed geprikt, kikkervisjes man na gekeken, in november weer terugkomen voor o.a. de uitslag en toen doorverwezen naar fertilitykliniek waar ik pas in jan terecht kon. en in febr en maart clomid gebruikt. en nu zitten we al weerin april en wacht ik of ik ongi ga worden ja of nee. als ik uitga van cyclus van 28 dagen zou ik nu 4 dagen overtijd zijn, maar aagnezien mijn cyclussen niet geregeld zijn (Zie ondeschift) zit ik gewoon te wachten tot ik ongi word.
@ Elke: Ik heb ook twee britse kortharen. Zie mijn album. Hoeveel heb jij er en wat voor kleur? @ Kelly, spannend hoor, wachten duurt nog zo lang he. Mijn mannetje gaat dinsdag zijn zwemmers weer brengen. @ Ravi: Gelukkig dat het niet zo erg is, en inderdaad je irriteert je zelf altijd het meeste ook als het eigenlijk wel mee valt. @ Jose: Ik mocht nog niet aan de clomid omdat mijn fert. arts eerst een tweede zaadonderzoek wilde doen en omdat ik in de tussentijd een paar kilo's moest zien te verliezen mijn BMI is iets te hoog namelijk. @ All: Bedankt voor jullie lieve berichtjes, ben ik toch weer door bemoedigd. Ik hoop echt dat we binnen afzienbare tijd allemaal zwanger zjn. Liefs Zora
Weet iemand hoe het met Marieke gaat? Ik heb net gekeken en ze heeft 1 april voor het laatst geschreven. Ze zou op 2 april telefonisch de uitslagen en het verdere behandelplan horen . Vreemd hè ik begin me zorgen te maken. Ik ga d'r een pb sturen. Jullie horen van me. Door alle nieuwkomers valt het me nu pas op.
mmmmmmmmmiddag! tjongejonge, wat is hier veel bijgeschreven in korte tijd! Bij voorbaat mijn verontschuldigingen dat ik niet op iedereen reageer even. In elk geval alle nieuwkomers: van harte welkom! Mogen jullie maar snel zwanger raken van een kindje! Ik las al dat ook jullie nogal wat probleempjes met de vruchtbaarheid hebben. Samen staan we sterk hier! En nou even compleet ego: Vandaag weer fm gehad én samenlevingstest. Mijn eitje was afgelopen maandag naar de 13 mm gegaan (op dag 16) en vandaag (dag 19 dus) was íe 20.04 mm Heeft dus een enorme inhaalslag gemaakt van gewoon een ruime cm in een week tijd! Gisteravond geklust en dat was dus precies mooi op tijd! Volgens de Gyn staat eitje op knappen! Ben zooo blij! Volgende week donderdag bellen voor uitslag test en bloedprikken op progesteron. Trouwens, wel ff leuk om te vertellen: Wij hebben maandag toch een uur en een kwartier moeten wachten? Dat waren ze duidelijk nog niet vergeten! Ik kom me melden en de receptioniste zegt meteen: Nou mevrouw V. IK vind dat u deze keer maar niet zo lang moet wachten hoor!Dus ik: vind ik eigenlijk ook wel! Ik kon nog net ff plassen en toen was ik al aan de beurt! Volgens mij zelfs nog een minuutje eerder dan de afspraak stond! EN de zon schijnt! En op een ander forum is een dinnetje zwanger na haar derde iui! Dit is een heeeeeele goeie dag! @Marykay: nee, niks gelezen van Marieke. Hopelijk is ze gewoon te druk om te forummen Liefs Tezzz
@ Tezz, wat een goed nieuws meid! Ik snap dat jij aan het stralen bent @Zora, Fiene is een blauwe brits korthaar, net als die van jou Ze is gedekt door een blauw tabby kater, ben heel benieuwd naar de baby's @Mary Kay, ben ook heel benieuwd hoe het met Marieke is! @All, fijne avond!
Hallo allemaal, Ik miste Marieke inderdaad ook al, vandaag dat ik ook naar haar vroeg in mijn laatste berichtje. Goed idee Marykay dat jij even een PB stuurt. Ik hoop inderdaad dat ze te druk is.. Tezz, goed nieuws zeg! Hebben jullie niet gelijk de uitslag gekregen van de samenlevingstest? Ik mocht toen meteen meekijken onder de microscoop (er was helaas alleen bijna niets te zien). Hebben ze wel gezegd of ze veel activiteit zagen? Zo'n voorrangsbehandeling hadden jullie ook wel echt recht op toch? Fleur, spannend hoor. Heb je inmiddels al wel een keer getest? Veel succes! Ik voel me nog steeds niet super. Ik haat echt die kl*te hormonen. Morgen maar eens kijken hoe nu verder te gaan. Ik hoop dat er een super ei gegroeid is, zal wel niet, maar zou wel leuk zijn.. Iedereen een fijne avond!
Bij ons is de samenlevingstest niet gedaan Ik heb er tijdens mijn laatste fm om gevraagd ik voreg hoe het nou zat de fert arts zei dat ze dat nog maar heeeeel zelden doen dus dat het eigenlijk niet meer wordt gedaan. Maar waarom lees ik dan dat er zoveel meiden hier wel een samenlevingstest hebben gekregen :9 waarom ikke niet