wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kriebelken

Aug 14, 2008
    19
    0
    0
    Hallo iedereen

Ik ben Isabelle en zal mijn verhaal hier eens kort uit de doeken doen.

- mei 2008 getrouwd
    - wouden snel kinderen
    - ga op controle bij de gynaecoloog in juni voor uitstrijkje
    - ik vroeg hem alles te controleren omdat wij kinderen wouden en ik een vriendin heb die ook pco heeft
    - diagnose: pco- eierstokken
    - vrijwel direct begonnen met clomid
    - 1 pilletje sloeg niet aan
    - 2 pilletjes: 1 mooie follikel van 24 mm
    - geen bevruchting geweest
    - maand daarna terug 2 pilletjes, overstimulatie, had een cyste van meer dan 3 cm.
    - is spontaan weggegaan
    - niets genomen
    - op controle: één eitje groeit 14 mm
    - vijf dagen daarna op controle: gestopt met groeien nog steeds eitje van 14 mm
    - drie dagen clomid gekregen
    - vier dagen nadien eitje slechts 2 mm gegroeid
    - cyclus afgebroken
    - gynaecoloog vertelde me doodleuk: 'jij bent een moeilijk geval, de ene keer reageert je lichaam goed, de andere keer niet', ik zou verder gaan met inseminatie en ivf
    - ik zo emotioneel, zag toekomst in duigen vallen
    - besluiten om naar gynaecologisch centrum in gent te gaan en te veranderen van gynaecoloog
    - onderzoeken gedaan: bloedtesten, genetisch onderzoek ...
    - hsg ondergaan: beide eileiders zijn open (deed geen pijn hoor, in tegenstelling tot de horrorverhalen die je soms hoort)
    - zelfde maand clomid genomen: een atypische dosis (7 pilletjes gespreid over vijf dagen)
    - op controle op cyclusdag 14: mooie follikel van 2 cm.
    - zelfde avond pregnyl ingespoten
    - 2 dagen voor NOD: POSITIEVE test
    - niet te geloven
    - bloedtest bevestigt de test
    - eerste echo op vijf weken: enkel een zwarte vlek te zien in de baarmoeder, maar het zit toch daar! en is geen buitenbaarmoederlijke
    - overmorgen donderdag 1ste spannende echo!
    - zo dit was mijn verhaal

Groetjes
    Isabelle
    -

2. twijfeltante

Jan 17, 2009
    69
    0
    0
    welkom kriebelken
    wat fijn dat je zwanger bent!

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    :(:

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ceacillia wat goed dat je even een dagje thuisblijft. Het is ook niet niks en je reageert ook sterk op die hormonen. Doe maar even rustig aan even bijtanken meid, emotioneel en lichamelijk!

Sylviam sinds ik Clomid gebruik voel ik ook heel erg aan de steken waar mijn eitjes groeien. Daarvoor voelde ik ook weleens steken, maar wist nooit waar ik ergens in mijn cyclus zat en deed ook geen ovutesten, dus verbond het toen nooit zo aan eispongen ed

Naatje, wat vervelend is dit nou, dus wanneer de pijn toeneemt is dat eigenlijk nog een goed teken ook, maar dat is niet bepaald fijn lijkt me. Dus eigenlijk moeten we nu duimen dat jij nog een tijdje pijn hebt. He getver...

5. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hoi Kriebelken,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik begrijp alleen niet helemaal goed wat je bedoeling is. Kwam je ons gewoon even je verhaal vertellen om aan te geven dat er ook met PCO hoop is op een zwangerschap? Niet lullig bedoelt hoor, ben gewoon even nieuwsgierig!

Groetjes!

6. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    gizmotje moest jij niet naar de gyn vandaag, ik ben nieuwsgierig!

Naatje ik hoop dat je zwanger bent hoor meid ik duim voor je.

Zora snap het hoor meid, weet ook nog hoe het voelt meid knuffel voor jou.

nightelf 3 follikels goed he daar moet toch wel 1 goeie tussen zitten he!

Hoop dat het verder met iedereen goed gaat.

groetjes redu

7. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Voel me weer iets beter. Begin sinds vanmiddag wel echt ongi krampen te krijgen...

8. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    We gaan naar Portugal!

9. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heerlijk zeg, voor ik het vergeet, alvast een fijne vakantie!

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Fijn dat je je beter voelt. Ik hoop dat het geen ongikrampen zijn meid.

11. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @caecilia, fijn dat je je wat beter voelt, maar hoop dat het geen ongi pijn is die je voelt....

@juup, fijne vakantie

@redu, hoe gaat het met jou?

@leonizzie, dag 5 alweer....je bent alweer op de helft met de Clomid

@all, ik ga deze ronde als verloren beschouwen....ga maar even contact op nemen met arts, want die pos ovu testen zijn er weer....denk dat mijn lijf van slag is.....

12. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    @Luuske: waarom denk je dat deze ronde verloren is als je een positieve ovulatietest hebt?

13. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    sylvia, ik heb afgelopen ronde een vmk gehad, 2 dagen na mijn NOD.
    ben toen maar 4-5 dagen ongi geweest, veel oud bloed en 2 dagen echt flink rood :cry: .

ben toen op dag 10 begonnen met ovu testjes, normaal heb ik mijn ei met Clomid zo rond dag 17-19, maar wilde nu het zekere voor het onzekere nemen ;) .

ik had op dag 11 een zo goed als pos test, en meende dus dat mijn ei eraan zat te komen, uiteindelijk ook dag 15 een nog duidelijkere test (dus dat zou kunnen ivm mijn andere rondes). na dag 17 zijn de test streepjes steeds lichter geworden, tot bijna wit, dus ik dacht dat ik mijn ei echt had gehad :oops: .

maar ik wilde zeker zijn, en heb toen ovu testen van sensitest besteld, ik gebruikt zelf al babyboom testen, en daar had ik alle rondes ervoor mijn ei gevonden :D .
    ik heb toen 1 dag niet getest, en daarna de sensitest geprobeerd, dus 7 dagen na de pos. test van bb. deze gaf tot mijn verbazing een pos test aan......werd er gek van..... :( :confused: :(

Nu ben ik dus vanaf 29 januari aan het testen met babyboom en sensitest, en die van sensitest blijven positief, en die van babyboom zo goed als positief.....babyboom is trouwens 's ochtends duidelijke dan 's middags, maar sensitest blijft donker :( .

we hebben trouwens bijna deze hele ronde om de dag geklust, soms elke dag, dus daar ligt het niet aan ;) .

ik heb helemaal geen klachten of iets dergelijks, en dat had ik afgelopen ronde wel, toen had ik super gevoelige (.)(.) na de eisprong en al helemaal na de innesteling.....
    heb gisteren een zw schaps test gedaan, en die was neg.

ik krijg geen controles omdat ik goed reageer op de clomid 150, dus moeten zelf met ovu testen proberen.......

denk dat ik volgende week gewoon even contact opneem met mijn arts, en dan kijk hoe en wat.

ik heb mijn banner vrij royaal gezet, heb normaal een cyclus van rond de 35 dagen.

14. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Luuske, je lichaam is door de mk denk ik nog wel wat van slag en hcg kan ook positief op een ovu test geven... Misschien toch een zw testje wagen? In het kader van je weet maar nooit?

Vandaag weer aan het werk. Nog steeds wat krampjes en pijntjes. Dus we zien wel...

15. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Luukske, ik sluit me bij Caecilia aan.

Hier voel ik niets, niets, niets. Misschien een beetje te vroeg om wat te voelen maar ik heb altijd het idee dat je toch iets moet voelen van de innesteling ofzo.....maar nee....zelfs geen last van de pregnyl.

16. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    Een ovulatietestje schijnt inderdaad eerder positief uit te slaan op HCG dan een zwangerschapstestje...
    En als je ovulatietestjes na je MK weer negatief zijn geworden zouden die HCG hormonen weer weg zijn en kan het dus van eventuele nieuwe HCG hormonen zijn....

Ik heb in mijn vorige 2 rondes (ook na een MA) ook rare cyclussen gehad met 2 positieve ovulatietesten waar een week tussen zat... Gyn heeft geen idee hoe dat kan...

17. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @ceacilia, ik hoop dat je gewoon gaat knallen met een mooie test!

@zora, ik hoop voor je dat het goed is als je niks, nada voelt!

@sylvia, heb je nu wel weer een normale cyclus, met "normale"ovu testjes?

meiden ik ga volgende week rond mijn NOD wel een testje wagen voor de zekerheid (indien het zo zou zijn ben ik nu toch nog te vroeg voor een zwangerschapstest) en anders echt maar weer die vervelende Provera.

snap het eigenlijk niet, want heb gewoon die andere 3 rondes goed gereageerd op de clomid, en ben uit mezelf zongi geworden.

18. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    @Luuske: het lijkt er wel op dat dit een normale cyclus gaat worden.... (maar dat dacht ik de vorige keren ook).
    Ik heb na mijn MA 2 lange cyclussen gehad met dubbele positieve ovulatietesten - 1 week uit elkaar - en nu is dus mijn eerste ronde aan de Clomid... zoals het er nu naar uit ziet word het een cyclus van 30 dagen.

19. redu

redu Bekend lid

Sep 30, 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Zora ik heb ook geen innesteling gevoeld hoor dus dat hoeft niet altijd, heb eigenlijk niks gevoeld tot na nod en daarna vooral veel ongikrampen.
    Ik duim voor je!

ceacilia ik duim ook voor jou hoor meid het is druk op het wachtbankje, zal voor jullie ff de kussens opschudden :)

Hier alles ok, vindt het moeilijk voor jullie om over mezelf te schrijven, wil jullie niet nog verdrietiger maken, ik gun het jullie ook zo.

dikke knuf redu

20. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    meiden, kon het niet laten en heb cb ovu testen gedaan, zie mijn album. de andere testen zijn sensitest en babyboomshop.

zo zijn mijn testen dus nu al een dag of 5-6, en zo was het rond cd 16 ook.... :(

hier wordt je toch tureluur van..... :confused: :confused:

we gaan maar gewoon netjes door met om de dag klussen.....vinden we niet zo erg hoor ;)

Share This Page