wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Mijn gyn. die gaf aan dat ze er niet voor kiezen bij de laagste dosis (50) omdat de risico's op meerlingzwangerschappen niet héél erg veel hoger zijn. En ook omdat ik al temperatuur om te kijken of ik een eisprong krijg.

2. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    is dus erg verschillend bij gyn want ik had bij 50mg wel elke keer een follikelmeting, heb de eerste keer 50mg een stuk of 8 eitjes aangemaakt dat was dus veel te veel dus zal wel per ziekenhuis en persoonlijke situatie verschillen groetjes redu

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik had bij 50 mg ook teveel follikels, maar goed ik ben bezig met IUI en dan wordt je sowieso in de gaten gehouden.

4. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Wat gebeurt er dan als je teveel folikkels hebt? Wordt de cyclus dan afgebroken?

Ik moet zeggen dat ik het ook wat apart vind dat ik geen echo krijg hoor. Ik heb er echt specifiek naar gevraagd en eigenlijk hebben ze me wel weten te overtuigen. Maar ja als ik dit dan weer lees ga je toch weer twijfelen..

Net mn eerste Clomid genomen....

5. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    bij mij niet dat vond ik ook wel raar.
    de arts zei dat de kans heel klein was dat ze allemaal bevrucht zouden worden.
    De cyclus daarop had ik maar 1 eicel en baalde toen heel erg.
    Ik dacht als er van de 8 geeneen bevrucht raakt dan zeker niet van 1 eicelletje, maar dat was juist de goeie.Niet alle eicellen zijn ook van goeie kwaliteit. Ik kreeg ook de eerste keer nog een echo na mijn verwachte eisprong om er zeker van te zijn dat ik weer geen cyste aan het ontwikkelen was.

gr redu

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hallo meiden,

Sorry dat ik jullie topic binnenval maar ik kom net terug van de gyn.... Mijn cyclus duurt nu alweer 118 dagen, en heb een hoop valse streepjes op de test gehad bleek vandaag.... :cry: Er was een hele kralenkrans te zien zoals jullie dat noemen. PCO is niet genoemd maar ik zag wel dat ze het opschreef.

Nu lees ik hier van alles over clomid enzo, maar daar heeft ze niets over gezegd.
    Ik heb nu een kuurtje primolut om de menstruatie op te wekken en de volgende cyclus moet ik meteen bellen als de cyclus langer dan 5 weken duurt. De gyn zei dat het volgende ronde gewoon weer normaal kan zijn, is dat zo? Ik lees hier op de site dat iedereen meteen met clomid begint?

Pff ik ben nog even in shock en heb achteraf zoveel vragen, maar nu ben ik alweer thuis! :cry:

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ben ook niet meteen met clomid begonnen. Bij mij hebben ze ook eerst even afgewacht of mijn lichaam het zelf ging doen. Succes meid!

8. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Duchess: ik ben ook niet direct met Clomid begonnen, ik moest eerst drie kilo aankomen (BMI moest hoger dan 20 zijn) en ze hebben een hele cyclus met echo en bloedonderzoek onderzocht.

Lima84: mijn gyn kiest ervoor om elke cyclus mbv echo's te volgen, dus ook mn eerste met 50 mg Clomid. Ik vind dat zelf wel een fijn gevoel, je weet gewoon precies waar je aan toe bent.

Zora en Naatje: ik duim voor jullie!

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oke dat is al weer een beetje een geruststelling...

Dan wachten we maar even af... Pff ik voel me echt een beetje in shock, voel niks, denk niks.. Direct na het nieuws voelde ik me eigenlijk best goed, ik was blij dat er iig een verklaring was... Maar toen we thuis kwamen barstte ik in huilen uit en nu voel ik gewoon niks. Bah! Ik blijf lekker een dagje thuis van t werk.. (gelukkig kan dat ;) )

Maar de gyn heeft dus verder niet veel gezegd. Alleen uitgelegd hoe het werkt en wat er mis is en dus primolut voorgeschreven. Heb nog een telefonische afspraak voor over 3 weken. Dan wil ze weten of de primolut gewerkt heeft. Maar verder wordt er niks onderzocht ofzo? Of is dat ook normaal? :oops:

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @duchess,

bij mij is PCO vastgesteld in 2003-2004, heb toen eerst allerlei onderzoeken ondergaan(bloed echo's etc.), en een ok ivm bloedingen tgv de vele cystes en vleesboom tijdens pilgebruik, verder helemaal geen eigen cyclus na stoppen met de pil. Na de ok 6 maanden rust, en daarna begonnen met Clomid, dit was in sept 2004. in april 2005 bleek ik zwanger.

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bij mij werd de eerste IUI poging afgebroken. En we mochten ook niet klussen. Maar dat heb ik lekker wel gedaan. ;) (niet dat het geholpen heeft) maar ik wilde geen kans laten schieten. ;)

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Terug uit het zh. Alles is weer rustig en geen cystes dus vanaf vanavond ga ik weer met de puregon starten.
    Volgende week dinsdag moet ik weer op controle.

Heel gedoe bij de apotheek. Ik had vorge ronde 2 ampullen mee. Bij iedere ampul zitten 6 naalden dus 12 totaal. Ik heb bijna een hele ampul over. Gezien het erg duur medicijn is (iets van 300 euro per ampul) en hij 4 weken na openen goed is heeft ze er nu maar 1 voorgeschreven. Dus ook maar 6 naaldjes.
    Vorige keer 10 dagen gespoten dus 2 naaldjes over... nu heb ik er maar 8. Ging ze heel moeilijk over doen. Dan moest ik het maar gewoon weggooien zodat ik een nieuwe verpakking kon krijgen met naalden en medicatie! Lekkere manier van omgaan met de gezondheidskosten... Na heel veel gepraat heeft ze de naalden voor diabetes patienten erbij gepakt en die passen gewoon op de puregon pen... zucht... Heb er 2 meegekregen. Als ik nu langer dan 10 dagen moet spuiten moet ik maar terugkomen...

13. gizmotje

gizmotje Actief lid

30 sep 2008
    138
    0
    0
    hoi luukske ik had een eisprong op dag 21......... succes

14. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    @Caecilia: wat fijn dat er geen cystes zijn! En wat een stom gedoe bij de apotheek!

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @caecilia, fijn meid dat alles rustig was....
    vervelend he dat zo lastig wordt gedaan bij sommige apotheken.

Ik werk zelf in de thuiszorg, en weet idd dat spullen die niet geopend zijn gewoon weggegooid worden bij de apotheek, dus vaak krijgen we van mensen de overgebleven spullen mee, en kunnen we in geval van nood(nieuwe clienten of weekend) ons reserve voorraadje gebruiken.....

soms te belachelijk voor woorden.....

16. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ceacilia super nieuws meid! Heb je jezelf weer bij elkaar kunnen vegen voor de aankomende ronde?

Zora nog even positief blijven meis. Je voelt niets en dat is toch goed? want dan voel je ook geen ongitekenen toch?

Lima84, ik kreeg eerst ook geen chos bij 50 mg en moest temperaturen, maar omdat ze niet wijs werd uit mijn temp.kaartje en dus ook geen eisprong kan vaststellen krijg ik nu echos. Ik vind het wel prettig.

Duchess, het kan goed dat je na de primoluut weer een regelmatigere cyclus krijgt. Als ik jou was zou ik wel gaan tempen, om te kijken of je een eisprong krijgt. Bij je telefonische afspraak, zou ik als ik jou was even vraag wat hun plan is voor de komende tijd. Vaak willen ze nog wat meer onderzoeken voor je aan de Clomid mag beginnn en ik moest het sowieso eerst 3 maanden zelf proberen omdat ik wel een cyclus had (alleen lang). Misschien goed om even een lijsje met vragen te maken.
    Verder hebben wij er hier ook 1 in ons midden die al heel lang geen menstruatie had en een kuurtje primoluut kreeg, waarbij de ongi nog steeds uitbleef en toen was ze zwanger..!

Daarover gesproken, hoe gaat het eigenlijk met Mare? Zolang niet gezien

17. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    @ Duchess. Ik kreeg van de huisarts eerst ook Primolut mee. Dit veroorzaakte wel een bloeding maar die bleef daarna net zo lang weer weg.

Uiteindelijk ben ik zelf naar de gyn. gegaan omdat ik daar al zat, maar dan vanwege andere redenen. Ik had dus de mazzel dat ik gewoon een afspraak kon maken. Want als het aan de huisarts lag haden we nu nog op een cyclus zitten wachten.

18. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik ben me trouwens een partij labiel. Heb net even een potje zitten janken. Kan echt merken dat ik weer ongesteld ben, haha. En hoe! Ik loop gewoon weer bijna leeg :|

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gelukkig kan ik zelf bellen en hoeft het niet meer via de huisarts. Dat is wel fijn!
    Het is dus gewoon normaal dat er verder nog niks gebeurt. Dat stelt me toch een klein beetje gerust. En ook dat het vanzelf weer op gang kan komen na de primolut!
    We zullen het zien, bedankt voor jullie reacties!

Ik wil inderdaad ook gaan temperaturen bij de volgende cyclus. Dat wilde ik al voordat ik wist dat ik PCO had. En nu al helemaal. Ik wist nl zeker dat ik een eisprong gehad heb maar blijkt dus van niet. :rolleyes: Met temperaturen heb je dan toch iets meer zekerheid..

Wat ik wil zeggen is dat ik t knap vind hoe jullie ermee om gaan. Misschien ben ik gewoon heel zwak of stel ik me een beetje aan, maar ik vind het echt heel erg. :oops: Ik ben zo geschrokken!
    En dan zie ik hoe sterk jullie hier zijn en dat geeft mij toch weer wat moed!

20. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Het is toch helemaal niet gek als je schrikt dat je hoort dat je PCO hebt? In mijn geval was ik stiekem wat 'opgelucht'. Ook omdat omdat ik meteen beginnen mocht met medicatie. Nu konden we eindelijk echt iets doen, in plaats van zitten wachten.

Succes!

Deel Deze Pagina