wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik kan wel begrijpen dat je toen opgelucht was! Ik zou het ook wel fijn vinden als er gestart kon worden met medicatie. Ik zit nu in ronde 25 als ik goed getelt heb, dus opzich is het 'fijn' dat er gevonden is waardoor het mogelijk zo lang duurt. Maar het is toch schrikken. Ik ben al de hele dag aan het lezen op internet en ik word er eigenlijk steeds verdrietiger van.
    De gyn zei nl dat het niets ernstigs is en sprak over een volgende cyclus die misschien wel gewoon goed gaat. Maar ik lees dit nergens op internet. Ik vraag me af of er wel wat gaat gebeuren, ook omdat ik nog jong ben, je hoort toch wel eens dat ze dan nog niet echt wat willen doen.
    Maargoed dat ik nergens op internet lees dat je ook eenmalig PCOS kan hebben en de volgende cyclus weer normaal kan zijn, daar word ik heel erg verdrietig van...

2. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    @all vanmorgen een FM meting gehad en er zijn 2 eitjes! van 23 mm dus klussenmaar waren nu wel mooi rond .

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Kanrboor Joehoe dat zijn hele mooie eitjes, veel plezier vanavond ;)

Duchess, het is heel normaal dat je zo schrikt hoor. Wij gaan er nu "goed" mee om, omdat wij het al een tijd weten, maar ik was behoorlijk van mijn stuk toen ik het voor het eerst hoorde hoor.
    Ik denk dat ze willen kijken of je na primoluut een cyclus krijgt zoals je zegt. maar duurt dat langer dan 44 a 50 dagen dan moet je gewoon aan de bel trekken hoor. Wanneer je jong bent dan willen ze niet altijd extreme stappen als ivf doen, maar Clomid kan gewoon hoor. Zeker wanneer je dus serieus een kinderwens hebt en al een tijd bezig. Dit mag je gewoon verwachten/eisen anders zou ik opzoek gaan naar een andere gyn.
    Wat jezelf kan doen om je cyclus te motiveren zeg maar, is bij overgewicht proberen af te vallen. Vermijd daarnaast zoveel mogelijk suikers (koek, snoep, cake, teveel alcohol)en beperk je koolhydraatinname of vervang die door meervoudige koolhydraten als volkoren pasta zilvervliesrijst en iets minder aardappelen. Dit heeft schijnbaar allemaal invloed op onze hormonen e.d Sommige boeken daar goede succesen mee en krijgen wel een eisprong dan weet je iig dat je wat hebt geprobeerd.
    Gebeurd het niet gewoon weer daar bij de gyn zitten en zeggen dat je aan de Clomid wil. Het kan zijn dat ze dan eerst een eileideronderzoek en zaadonderzoek doen (want ja Clomid helpt natuurlijk niet bij slecht zaad en dat willen ze uitsluiten) en vaak dan mag je beginnen.
    Hoop dat je hier wat aan hebt.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Leonizzie, bedankt! Daar heb ik zeker wat aan!
    Ik heb geen onvergewicht dus dat is al fijn natuurlijk. De rest zal ik proberen op te letten, wbt eten enzo..
    Bedankt! Nu weet ik idd wat er 'kan' gebeuren. Snapte er niet zo veel van eerlijk gezegd. :oops:
    Nu maar afwachten of mijn menstruatie op gang komt.. Zou willen dat dat nu meteen kon. :oops: Maar dat duurt ook nog even...
    Bah ik zit er nu helemaal doorheen ik denk dat de schrik eraf is en het nu echt tot me door begint te dringen. :cry:

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Ja het is ook niet niks hoor. Probeer erover te praten met je vriend of een goede vriendin. Ik had heel erg het gevoel dat ik/mijn lichaam niet werkte en dus minder vrouwelijk was, terwijl ik er wel heel vrouwelijk uitzie hoor. Zoals ik al eerder hier ergens schreef, ging ik meteen allemaal mooie en dure lingerie kopen haha. Dat was even mijn manier. Ik wist er toen ook niet zoveel vanaf. En had helemaal geen menstruatie. Weer aan de pil gegaan omdat ik toen nog geen kinderwens had en toen ik vorig jaar stopte had ik ineens wel een cyclus van 6 a7 weken. Pco is niet het einde van alles. Het is een syndroom wat ook kan verbeteren (bijv. door voeding, of na een zwangerschap enz) en je kan alsnog heel goed zwanger worden. wanneer de Clomid goed aanslaat (en dit is vaak zo) dan heb je eigenlijk net zoveel kans als een ander eigenlijk. Onze hormonen hebben gewoon een zetje nodig. ;)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja misschien valt het ook wel mee... Ik heb niet het gevoel dat ik minder vrouwelijk ben gelukkig. Maar ik ben zo bang dat het er nooit van gaat komen. :cry: Ik wil het zo graag (wie niet) en dit is gewoon een hele grote teleurstelling..
    Heb het net aan mijn moeder verteld en die begon er meteen over dat ik misschien maar moet wachten want ik wil zo veel tegelijk...... PFFFF. Wil veel tegelijk? Volgens haar ben ik bezig met een vakantie en kan dat niet als ik zwanger wil worden, slaat helemaal nergens op en helpt niet echt op dit moment.... heel fijn. :cry:

Weet iemand of het ook echt gebeurd dat je vanzelf weer een normale cyclus krijgt?
    Omdat de gyn het daar dus over had, dat ik misschien volgende cyclus gewoon een normale cyclus heb. Maar PCO is toch een syndroom en niet iets wat gewoon één keer toevallig gebeurt? of denk ik nu raar?

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Ehm ja je kan wel weer een normale cyclus krijgen hoor.
    Een aantal jaar geleden stopte ik met de pil en totaal geen cyclus. halverwege naar de hA maar volgens hem moest ik een jaar wachten. Na 14 maanden nog steeds niks, pas na een hormoonkuur. Omdat ik geen kinderwens had weer aan de pil gegaan (om de hormonen in balans te houden). Vorig jaar jan. getsopt met de pil en toen dus cyclus van 6 a 7 weken, maar wel aardig regelmatig. vond het zelf een wonder. de gyn wilde het ons "maar 3 maanden" zelf laten proberen aangezien ik hiervoor dus niks had en nu wel een kinderwens.
    Ik heb hier ergens anders op het forum gekletst met een meisje die waarschijnlijk Pco had en dit moeilijk te accepeteren (vruchtbaarheidsbehandelingen, topic eerst regelmatig nu waarschijnlijk pco). had het met haar ook over de voedingstips (had ook geen overgewicht) en toen kreeg ze ineens een cyclus. Maar zij raakte in de stress van het pco verhaal en dieet en zei te stoppen met zwanger raken en toen was ze dus ineens zwanger...
    Dus ja alles kan geloof ik wel met pco

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik heb na mijn zwangerschap helemaal geen eigen cyclus meer gehad, en voor mijn zwangerschap (toen ik gestopt was met de pil) varierde het van 5 weken tot 6-7 maanden....heb toen een ok gehad, "om alles schoon te maken" van binnen, en heb daarna 2 keer een menstruatie gehad is 9 maanden.
    heb in het begin van Clomid gebruik ook provera gehad, en nu voor een 2e kindje heb ik alleen de 1e keer provera gehad, omdat de Clomid niet aansloeg....nu 3 cyclussen met Clomid en zonder Provera

9. schatje1

schatje1 Niet meer actief

meiden ik verlies sinds vanmorgen bruinerig slijm.. (sorry voor details) kan ik dit al als ongi meerekenen? of moet je echt helderrood bloed verliezen?

Groetjes

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Schatje, dag 1 van je menstruatie is rood bloed. Dus nog niet.

Vanavond de eerste injectie weer gezet. Bij vrienden op de wc. Heb daarna maar doorgetrokken (was niet geweest) anders krijg je ook van die vage gezichten...

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Naatje>Bezig voor 3e kindje, PCO en wisselende zaadkwaliteit,2x IVF mislukt 3e IVF zwanger 2ling, helaas mk 6wk & ma 7w, 4 rondes clomid en 2 x IUI icm gonal- f mislukt, Nu ICSI 29/1 PU->15 eicellen 1/2 TP embryo('s)
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 2e ronde IUI icm clomid en Pregnyl, NOD 13-2
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 2de ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Gizmotje>PCO juni 2008 start clomid,met 150 mg 1e keer eisprong op dag 45 een cyclus van 62 dagen! en nu een eisprong op dag 21!
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Redu>PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Nightelf> PCO, clomid 100 mg, 3e ronde
    Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 > PCO, 4e ronde Clomid 100mg, follikel helaas doorgegroeid tot cyste. Nu eerst weer aan de Provera...
    Juup > PCO, 1e ronde clomid.
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > PCO en mag beginnen met Clomid 50 mg.

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Kelly>
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!

GEBOREN:

AGENDA:
    1-2 Naatje TP embryo('s)?
    6-2 SylviaM bloed onderzoek
    9-2 Luukske huisarts, maar kan geannuleerd ivm late eisprong
    9-2 Joseetje 20 weken echo!
    10-2 Nightelf FM
    12-2 Winnie Pooh NOD
    12-2 Leonizzie 1e FM
    13-2 Zora NOD
    14-2 Naatje testdag
    17-2 Caecilia 1e FM
    18-2 Elke nekplooimeting
    19-2 Luukske NOD
    20-2 Nightelf NOD
    20-2 SylviaM telefonisch consult
    4-3 Elke verloskundige
    5-3 Juup fertiliteitsarts, kijken of clomid heeft gewerkt
    10-3 Indien 5 kg agevallen prikinstructie

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

12. schatje1

schatje1 Niet meer actief

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Haha ceacilia dus je gaat de komende dagen weer als een junkie gedragen. In openbare gelegenheden steeds weer geheime plekjes zoeken voor je volgende shot...

Schatje, het kan wel een voorbode zijn van ongi, dus dat je het vandaag wordt

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @caecilia, fijn dat je zo snel weer kunt beginnen

@schatje, idd bij rood bloed kun je cd 1 laten beginnen

@leonizzie, zie dat je de Clomid er weer op hebt zitten, en nu op naar een mooie ronde....

@all, heb deze ronde weinig last van mijn borsten na mijn eisprong met Clomid.
    heb 's avonds wel echt flink maagzuur, zijn er meer meiden die dit zo tussen eisprong en NOD hebben?

15. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Dank je Luuske. Ja ik ben weer aan het broeden. vanmrgen vroeg op bed, voelde ik veel activiteit daar beneden. Weet alleen niet waar ze groeien (vorige x voelde ik duidelijk links) maar nu aan beide kanten. Eigenlijk wel een raar idee (als ik zo kijk naar vorige cyclus) Dat je misschien maar 7 of 8 dagen in de maand hebt dat je niks voelt in je buik (zo'n 2 dagen na je eerste dag menstruatie en dan de dagen erna) en de rest van de maand van alles. Eigenlijk met de aanloop naar de eisprong totdat je ongesteld wordt :(

Maagzuur herken ik niet Luuske, volgens mij is dat meer een zwangerschapskwaaltje. Spannend weekje voor je meid!

16. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Yes, ben zo blij. Blijk weer een goede eisprong gehad te hebben! Moet de 16e nog ff progesteron laten prikken en mn NOD zal ongeveer rond de 21e zijn. Nu maar hopen dat mn LF niet weer zo kort is.

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @nightelf, fijn meis dat je een mooie eisprong hebt gehad.....broed maar goed!

@leonizzie, denk zelf dat het toch te vroeg zou zijn met evt symptomen.....toch?
    idd door dat hele gebeuren let je wel super goed op je lichaam, merk ik zelf ook.....
    weet dat bij mij de "betere"eitjes rechts zitten, en heb daar vorige ronde ook het meeste last van gehad, en deze ronde ook. 4 jaar geleden zaten er ook 2 mooie eitjes rechts, en toen ben ik zwanger geraakt!

18. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik heb eerlijk gezegd mijn bruinverlies wel altijd als dag 1 van mn ongesteldheid meegerekend. Altijd zo gedaan, nu dus ook. De vorige keer bestond mn hele menstruatie uit alleen maar licht bruinverlies.

Overigens bedacht ik me gisteren dat ik straks misschien een probleem heb. Ik zit nu op dag 2 van de clomid (cyclusdag 6). Tot en met vrijdag moet ik Clomid slikken (cd 9) en van vrijdag tot en met maandagochtend gaan we met de hele familie een weekendje weg naar Zwolle. Nou is dat niet zo'n probleem want we kunnen evengoed gewoon vrijen :p Maar dan iets stiller.

Maar nu komt het! Maandag (cd 12) zou ik eigenlijk weer naar huis gaan, maar omdat ik die dag daarna weer in de buurt van Zwolle moet zijn voor een hele dag artsenbezoek, hebben we besloten dat ik samen met mijn moeder een nachtje hotelletje pak. Mijn man gaat dus gewoon naar huis en die zie ik dan dinsdagavond (cd 13) weer.

Je voelt hem aankomen. Straks krijg ik g*dsamme mijn eisprong op die maandagavond/dinsdag! Ik ben in staat om dat hotel er voor af te zeggen, maar dat vind ik ook weer zowat.. Mn moeder en ik gaan er juist die maandag nog een gezellig dagje uit van maken met shoppen enzo..

Zouden we dit probleem kunnen ondervangen, stel dat mijn ovutesten een eisprong rond die tijd aangeven, door maandagochtend (voordat we het huisje uitgaan) nog te vrijen? En dan dinsdagavond meteen weer? (voor als de eisprong dan nog niet geweest is). Het enig everschil is dan dat we anders maandagavond zouden hebben 'geklust'. En nu dus 's ochtends.. Maar sperma kan toch 1,5e dag overleven?

Pfff.

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    :) Krijg echt zo'n junk beeld in mijn hoofd. ;) (niet rot bedoeld hoor).

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wow! Goed nieuws! :D

Deel Deze Pagina