wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Dazwa: Rosenmontag (bij ons afsluiting van carnaval)is de dag voor vastenavond en dat is weer de dag voor aswoensdag. 40 dagen na aswoensdag begint Pasen, de zondagen niet meegerekend volgens mij. Allemaal Katholieke dagen, volgens mij is carnaval van oorsprong ook een katholiek feest, bedoeld om voor de vastendagen nog ff flink los te gaan :)

Ik wil idd de tijd wel vooruit zetten, vooral omdat ik niet precies weet wanneer mn ei is geweest (volgens de ovulatietest die als eerste positief was, zou ik morgen kunnen testen, maar de gyn dacht dat ik zaterdag of zondag mn ei gehad zou hebben en dan zou ik uiterlijk zondag ongi moeten worden).

Ga nu maar lekker ff playstationen (ben best wel gameverslaafd), hopen dat de tijd dan wat sneller gaat. Ben blij dat ik morgen en zaterdag iig gewoon aan het werk ben, minder tijd om te denken.

2. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Dank voor de uitleg, al is het nu nóg ingewikkelder geworden hahaha. Heb jij een echo gekregen bij de gyn dan om te kijken wanneer je ei zou springen? Ik heb alleen een temperatuurlijst gekregen en ik denk dat daar totaal niets uit te halen valt. Het is dat ik positieve ovutesten heb gehad, anders zou de gyn straks nog zeggen (denk ik) dat ik geen eisprong heb gehad. Erg handig als je dan ook geen echo krijgt, maargoed, daar was het normaal..

Gamen is zeker leuk :D Heb je toevallig ook de Wii?

Groetjes Daan

3. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Ik heb trouwens pas 24 maart weer een afspraak bij de Gyn. Maar ik mocht wel bellen als het deze ronde niet gelukt was..

4. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    hoi dazwa,

ik wil je totaal niet ontmoedigen maar ik heb alle keren met clomid in de cyclus dat ik geen eisprong heb gehad positieve ovulatie testen gehad.... en volgens mijn temperatuur helemaal geen eisprong. mijn gyn vertelde dat ik geen eisprong had gehad, ook niet uit het prikken van het progesteron :(
    toen vertelde dat ik positieve ovulatie testen had gehad, zei hij dat vrouwen met pco vaker "valse positieve ovulatie testen" hebben. ik ben er toen mee gestopt.

ik weet het ook niet maar dit is wat mijn gyn zei. succes meid

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Ah dat zou wel kut zijn ja.. dat het misschien wel door de medicijnen komt, zou best kunnen, ik heb er wel aan gedacht inderdaad.... Voorheen waren al mijn testen heel licht. Ik zie nu wel een beetje een verloop zeg maar. Dat ik eerst een piek had en dat het nu weer lichter wordt... Ik ga gewoon de gyn bellen na 2 weken, dan weet ik ook of ik zwanger ben of niet..

6. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Dazwa: deze cyclus heb ik 4 echo's gehad (op dag 9, 12, 16 en 23). Op dag 23 zag ze dat mn ei gesprongen was. Er wordt tot nu toe ook elke cyclus nog een progesteron geprikt om te kijken of het een kwalitatief goede eisprong was (deze cyclus 43,7). Maar ik las al dat het per ziekenhuis nogal verschilt wat er gedaan wordt. Ik ben wat dat betreft wel erg blij met het ziekenhuis waar ik loop/werk!
    Temperaturen hoef ik niet gelukkig, mn gyn vind dat niet nodig, omdat ze altijd met echo controleert.

Wij hebben thuis nog geen WII, wel een playstation 2 en portable en een nintendo DS. Een WII lijkt me wel erg leuk, maar vind ze nog erg duur.

7. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    @Luuske: balen van je ongi!
    @Dazwa: volgens mijn Gyn kon ik wel gewoon ovulatietestjes gebruiken met Clomid en heb ook een positieve test gehad afgelopen maand ;)

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Luukske: toch weer op dag 1? Baluh :(

Ik had met clomid juist minder lang ongi. Eerste 2 dagen heftiger dan gewoonlijk, maar daarna nog maar 2 á 3 daagjes licht. M'n laatste ongi was zelfs met 3 dagen al klaar! Terwijl ik altijd gewend was aan 6 á 7 dagen ongi.

@Dazwa: over de ovutests: idd minder betrouwbaar bij dames met pco, maar dat ligt niet aan de clomid, maar aan het feit dat je lh niet werkt zoals zou moeten. Ik had wel duidelijke positieve ovutests met een duidelijke temp erbij. Hier heb ik trouwens geheel op eigen houtje steeds getempt want zowel de ha als de gyn heeft er nooit iets over gezegd.

ladiezzzzz: knuffies van mij! En geef de moed niet op! :D

Liefs Tezzz

9. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Tezzz, succes met de laatste loodjes.

Wij hebben hier een xbox360, wel leuk maar eigenlijk zijn we niet echt van die gamers.

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Hier een WII ook geen echte gamer maar af en toe wel erg leuk!

Vanmiddag was ik even onder de douche gesprongen. Even gewassen ook daaronder... had ik opeens een klodder (sorry lekker smakelijk ;)) vruchtbaar slijm in mijn hand :confused: wist niet wat ik zag. Echt alsof ik in mijn hand gespuugd had. Dus denk dat de spuiten hun werk wel doen! Vanaf vanavond klusser de klus tot en met zaterdag!

Morgen 9:00 uur zh

11. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Luukske > wat ontzettend balen meid. Dikke knuf voor jou!

Caecilia > hahaha, ik zit net lekker een yoghurtje te eten, lees ik jouw bericht hihi! Toch geweldig hoe je alles op dit forum kan bespreken ;)

Nightelf >voor jou wordt het ook spannend zeg! Ik duim voor je.

Tezzz >ontzettend lief dat je zo met ons meeleeft en van die lieve berichtjes achterlaat!

@all > Ik ben gelukkig weer een stuk positiever. Ik heb me er maar bij neergelegd want ik kan er toch niets aan veranderen! Heb de komende tijd gelukkig genoeg afleiding ( oplevering nieuwe huis en beginnen aan scriptie ) dus hopelijk helpt dat me lekker door de "ik wil wel maar ik kan niets" periode heen ;)

12. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Hoi meiden,

Nog even over de ovutesten.. ik heb vandaag voor de zekerheid nog zon (dure!) digitale CB test gedaan, en deze was vanavond negatief. Dat is toch 'goed'? En dat maakt de kans dat ze allemaal vals positief waren toch een stuk lager, want ze horen toch maar even een piek te geven en daarna weer negatief te zijn? Want bij die van sensitest zag ik ze dus ook wat afnemen.

Verder is mijn bloed op 1,5e maand terug op LH gecontroleerd en daar was verder niet zoveel op aan te merken. Misschien was ie IETS te laag maar niet veel, zei de gyn...

Ik hoop dus dat het een echte eisprong is geweest..

Ik heb gisteren en vandaag trouwens eens gevoeld aan mijn baarmoedermond en gisteren had ik niet het idee dat die hoog en open was. Totdat ik vandaag voelde, toen leek hij wel lager en (nog) dichter. Ik weet het niet meer hoor. Mijn man zegt ook: gewoon afwachten.

Zucht.

13. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Hey meiden, hier nog steeds geen ongi...
    Gisteravond na het klussen wel een roze veeg op het toiletpapier, maar verder nog niks, ook geen bruinverlies. Zal ws morgen of overmorgen ongi worden (nav die roze veeg en mn gevoel) :(

14. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Ik ga voor je duimen...

15. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He lieve meiden, was de afgelopen druk aan het shoppen voor een bikini voor mijn vakanstie as. dinsdag. Was ook wel goed om even met iets anders bezig te zijn dan zwanger worden, of in mijn geval eigenlijk niet. Als alles goed was verlopen had ik woensdag ong mijn eisprong :( maar ja helaas.
    Ik ga zo vast de medicijnen ophalen en dan kan ik maandag na mijn echo ermee beginnen. Dus op naar de volgende ronde.

Luuske wat balen meid... had het zo voor je gehoopt!

Marieke, wat vervelend meid. Wel goed dat je het iets beter kan loslaten, maar begrijp heel goed dat dit toch best frustrerend is, voelt zo gek om weer even aan de pil te moeten. Hoop dat die cyste snel weg is!

16. knarboor

knarboor Fanatiek lid

Apr 21, 2008
    1,201
    0
    0
    hallo meide

vanmorge zon drang om te testen en zowaar een lichte 2e streep! kan dit wel zo 5 dagen voor nod

17. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Een streep is een streep toch? Alvast een voorzichtige felicitatie!
    Ik wacht iig tot zondag met testen.

18. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    spannend!

19. knarboor

knarboor Fanatiek lid

Apr 21, 2008
    1,201
    0
    0
    @ nightelf had jij deze ronde ook een fm meting en eitjes?

20. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    @Knarboor: ja, ik heb 4 x FM gehad en er waren eerst 3 dominante eitjes zichtbaar en waarschijnlijk is er 1 gesprongen. Heb je al weer getest?

Hier nog steeds geen ongi (blijf maar lekker weg :( ) en ook geen ongitekenen, alleen pijnlijke (.)(.) en af en toe wat steekjes. Als ik morgen nog niet ongi ben, ga ik toch maar een testje wagen.

Zit nu alweer op mn werk, hopen dat het een beetje rustig blijft en morgen naar de HHB.

Share This Page