wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    Woon in Delft, waarom wil je apotheek het niet meegeven? Moet vandaag nog in amsterdam zijn, vertrek om half 12 en moet nog naar hoeksche waard vandaag. Geen idee waar jij woont natuurlijK!

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    meiden gefeliciteerd! dit gaat zo de goede kant op..

Ceacillia je maakt echt nog wel kans..... je bent nog maar net begonnen met spuiten... echt waar meis.... probeer moed te houden.. je bent nu al lang bezig... en ik kan me voorstellen dat je er erg bezorgd over bent.... je lijf kan het! jij kan zwanger worden! je hebt het al een keer gedaan ... houd vertrouwen in je lijf....het komt goed

Marsim dat hele plas verhaal... ik vond het een hoop onzin.. ik heb van sensitest testen gebruikt, ze staan in mijn album... het enige wat ik wel deed was rond mijn eisprong 2 keer testen om 10:00 s,morgens en om 10: s,avonds... soms leek mij ei op dag 13 niet te komen en dan had ik s,avonds ineens een knalpositieve test en voelde ik hem s,nachts springen....ik moet ook zeggen dat het verplichte klussen ons erg ging tegenstaan dus ik wilde dat "moeten"zoveel mogelijk beperken...

xxxx jose

3. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Bedankt voor jullie lieve woorden meiden.

@Joseetje, verplicht klussen is met de pregnyl ook beperkt. We weten precies welke 3 dagen we 'moeten'

@Schatje, dag 4 beginnen met Clomid is geen probleem. Bij mijn zw was ik op dag 5 begonnen!

4. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    @ Joseetje, ik ben nu ook wel vroeg begonnen met het testen.
    Maar hoelang ging jij niet naar het toilet als je een test ging doen?
    Ik ben ook van plan om deze maand rond de eisprong 2x te gaan testen op een dag. Dus ben erg benieuwd of dat je s'avonds dan weer zolang je plas in moet houden om te testen?

@ all, het begint hier weer aardig op te schieten met de nachtdiensten.
    Heb zelf het gevoel dat ik woensdag of donderdag een positieve ovu-test zal krijgen dus zal nog een paar dagen duren.

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 3e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 2de ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. 1ste r Clomid 50mg> sloeg niet aan. 2e r Clomid 100mg > geen eisprong. 3e r Clomid 100mg > goede eisprong.
    4e r Clomid 100 mg > cyste ontstaan. Nu eerst weer aan de pil zodat de cyste weggaat
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > PCO en mag beginnen met Clomid 50 mg.
    lima84 > geen PCO, 3e ronde clomid 50mg, 14e ronde voor 1ste kindje

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup>
    Ede>

GEBOREN:

Kelly>bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009

AGENDA:

27-2 Zora 2e FM
    4-3 Elke verloskundige
    5-3 Juup fertiliteitsarts, kijken of clomid heeft gewerkt
    8-3 Caecilia NOD
    10-3 Indien 5 kg afgevallen prikinstructie
    17-3 Nightelf eerste echo

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Ede, gefeliciteerd!

@ joseetje26, bedankt voor het vertellen van jou verhaal.

@ Juup, gefeliciteerd! Zo'n 4 maanden wachten om te beginnen met clomid is wel lang ja. Maar jullie wachten werd beloond :D . Top.

@ tummetje, wat gingen ze toen doen nadat je ongie was geworden met primolut? Ook bloedprikken op dag 14 en 21? Vraag me zo af wat mij te wachten staat.

Ik vraag me trouwens af waarom ik niet meteen na de primolut met clomid kan beginnen? Waar willen ze op wachten? Of gaat het altijd zo? :oops: . De gyn vroeg ook wel of we vragen hebben, maar op dat moment weet je er amper 1 te bedenken. Alleen wanneer de dagen voorbij kruipen dan komen er steeds meer vragen in je op.

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    @ mp; ik moet bloedprikken op dag 1,2 of 3 na mn ongi (mag zelf kiezen), dan meten ze (ff uit mn hoofd hoor) o.a. fsh, insuline, lh en nog 2 dingen.. en geloof dat ik na mn ei (die we dus op echo's in de gaten gaan houden) nog een keer gaan prikken op progesteron.. om te kijken of het een goede eisprong is geweest.
    wat raar dat je moet wachten....:( dat je niet gelijk met clomid mag beginnen :( Maar ik weet nu al dat ik een hele makkelijke gyn heb, want als ik de verhalen zo allemaal lees, moeten veel wachten tot ze mogen beginnen met clomid.. :(

ik pb je ook ff ;)

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Juup en Esde PROCIAT :baby: :baby: Wat een leuk nieuws!

Caecilia, ben ook "pas" bij de derde ronde gonal zwanger geraakt. En helaas is dat toen nog misgegaan ook. Ze hebben bij het spuiten echt goede resultaten. Houd moed!

Zie wat nieuwe namen: allemaal welkom hier!

Marsim, succes met de nachtdiensten. Werk je in de zorg?

Joseetje, wat een gedoe met jouw badkamer. Zou ik ook echt last van kunnen hebben. Hoop dat er snel een goede oplossing komt en dat je dan eindelijk kunt gaan genieten met je dikke buik in bad :D

Fijn weekend allemaal,

Dankjewel voor alle condoleances. Afscheid was donderdag heel bijzonder. Proberen nu een beetje de draad van het gewone leven weer op te pakken.

Heb helaas wel weer een virus te pakken. Denk dat het de manier van beepje is om mama weer even "stil" te leggen. Wil morgen perse werken. Denk nl dat de CITO uitslagen binnen zijn... SPANNEND!

Liefs Elke

9. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 3e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 2de ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. 1ste r Clomid 50mg> sloeg niet aan. 2e r Clomid 100mg > geen eisprong. 3e r Clomid 100mg > goede eisprong.
    4e r Clomid 100 mg > cyste ontstaan. Nu eerst weer aan de pil zodat de cyste weggaat
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > PCO en mag beginnen met Clomid 50 mg.
    lima84 > geen PCO, 3e ronde clomid 50mg, 14e ronde voor 1ste kindje

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup> 2 november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg
    Ede>

GEBOREN:

Kelly>bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009

AGENDA:

27-2 Zora 2e FM
    4-3 Elke verloskundige
    27-3 Juup fertiliteitsarts, eerste echo
    8-3 Caecilia NOD
    10-3 Indien 5 kg afgevallen prikinstructie
    17-3 Nightelf eerste echo

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen
    [/quote]

10. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    Ik heb het idee dat ik zo lang moet wachten tot ik weer naar de arts mag. We hadden eigenlijk een afspraak voor donderdag maar toen ik belde dat de test positief was heeft die doos m verzet naar de 27e voor meteen een echo. Is dat normaal? Is er geen extra controle voor clomid e.d. gebruikers?
    Ik weet niet hoor? IEmand wel?

x Juup

11. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    @Juup: ik hoef ook pas de 17e weer naar de gyn. Dat is voor mij ook de eerste keer na de positieve test. Ik ben dan 8 week en dan kunnen ze met de echo al een heleboel goed zijn werd mij verteld.

Ik laat deze week alvast ff door een collega met de echo kijken of ze al kan zien hoeveel er in zitten. Ben zo benieuwd....

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Juup: hier in het zh wilden ze pas vanaf 9 weken een echo doen. Dan durfden ze pas met wat meer zekerheid te zeggen of alles goed zou zitten en is er ook al wat meer te zien.
    Hier dus ook ff moeten wachten op de eerste echo ;)

@nightelf: handig als je zelf in het zh werkt ;) Denk dat velen jaloers zullen zijn op je (dat je zulke mogelijkheden hebt bedoel ik dan ;) ).
    Wat zou je er trouwens van vinden als het er meer zouden zijn? Ikzelf had het echt wel erg leuk gevonden als het er 2 waren geweest. Denk niet dat ik manlief nog zo ver krijg dat we voor een 4de gaan :rolleyes: Denk dat mijn lijf trouwens ook wel genoeg heeft gehad nou ;)

@Marsim: voor zo ver ik het begrepen heb neemt de lh-waarde in je urine pas toe in de loop van de dag. Moet net als jijzelf zeg maar 'wakker worden'. Je plas opghouden heeft te maken met dat je urine geconcentreerd genoeg moet zijn om mee te testen. Ovu-tests gebruiken als je zelf heel onregelmatig werkt is dus best lastig. Ik zou idd aanhouden minimaal 4 uur te wachten ná je eerste plas na het wakker worden. Zelf deed ik ovutests tegen een uurtje of 4 's middags als ik net thuis was van de kids van school halen. Had ik tussen de middag wat gedronken en daarna niet meer. Em als ik m'n ei ernstig vermoedde kon ik dan 's avonds tegen achten nog eens testen. (en heb ook wel eens 's avonds tegen 11 uur getest, omdat ik het dan tussendoor vergat ;) ). Maar goed, ik heb dan ook een aardig regelmatig dagritme én een lange lh-piek. Maakt je ei opsporen wel wat makkelijker ;)

ja, Frumpie is er nog niet. Heb wel het idee dat ie superlaag zit al, dus we wachten in spanning af. Deze week ben ik uitgerekend en ik ben nog nooit overtijd gaan lopen, dus de spanning neemt toe! Ook bij onze kat, die mijn nieuwe persoonlijke lijfwacht lijkt te zijn geworden :rolleyes: :)

@All: knuffies all around! Het is bijna lente. Prachtige tijd voor mooie springende eitjes die bevrucht worden! :D
    GO eitjes GO! :D

Liefs Tezzz

13. Ede

Ede Lid

Sep 19, 2008
    41
    0
    0
    He Juup,

Je had mij wat vraagjes gesteld. Ik voel van alles!
    Krampjes steekjes en kriebels alsof je continu in een achtbaan zit.
    Daarnaast had ik na 1 week al lood in mijn benen bij het traplopen.
    Vanmorgen was ik ongelovelijk misselijk.
    Heb pijn onder in mijn rug en slaap als een blok!
    Val snel in slaap en slaap goed door.
    Mijn borsten zijn enorm zacht, Tepels erg pijnlijk maar af en toe ook intens jeuken.
    Kan dan zo lekker ongeneerd zitten krabben.
    Vind het heerlijk allemaal irriteer me er niet aan want ben allang blij dat ik na een jaar kan zeggen. We zijn zwanger! Hoe was jou test?
    Heb je een foto?
    Fijne dag.

Liefs Esde

14. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    @Tezz: een tweeling lijkt me helemaal geweldig, drie lijkt me erg zwaar, maar weet ook niet of mn lichaam dat aan kan. Heb nl arthrose in mn heupen (lichte vorm) en voeten (hele ernstige vorm) en ben al meerdere keren daaraan geopereerd, in mn voeten zijn bv alle gwrichten van mn grote teen vastgezet. Er is me ook gewaarschuwd dat ik moet zorgen dat ik niet te zwaar wordt. Gelukkig is, op dit moment, mn BMI net 20 dus heb wat speling.
    Mn man lijkt een tweeling ook super!

Alvast heel veel succes met je bevalling en hopen dat het niet al te lang meer duurt!

15. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    2,147
    967
    113
    hey meiden,

Soortje van inbraak, ik ben niet meer veel te vinden op zwp omdat het zwanger raken niet wilt lukken tot nu toe. Dus ben begonnen met Clomid, eerste ronde in november vmk. Nu ben ik deze maand met mijn tweede ronde begonnen en heb mijn eisprong maandag of dinsdag gehad. Sindsdien is dat baksteengevoel weg en nu heb ik het idee dat ik de hele dag met van die 'Frisk-tepels' (van die reclame ;)) rondloop, het doet gewoon zeer. Ook als ze wat minder stijf zijn doet het zeer. Is dit een normaal verschijnsel na het slikken van Clomid?

Liefs Rach

16. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    ik kreeg mijn 1e echo met 6 weken en 6 dagen, bij de gyn, en mag nu elke 2 weken komen tot aan de 12 weken en als alles nog steeds goed gaat dan mag ik naar de verloskundige toe.
    wij zagen toen een soort garnaaltje :D en zagen een hartje kloppen, zo een ontzettend wonder!
    heel veel succes met jullie eerste echo.

spannend tezz: het kan echt elke moment beginnen...... jeetje heel veel suxxes alvast!

hier morgen weer een echo! hoop dat we weer zo een mooi hartje kunnen zien kloppen :D vind het wel weer erg spannend hoor!
    geloof dat iedereen dat wel heeft he?

rach20: ik had het ook behoorlijk erg na mijn eisprong tot aan mijn nod..... haha hou vol meid

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    even over de 'tepelproblemen': draag m'n hele zwangerschap al geen bh's meer (alleen als het echt moet!). In het begin deden ze echt zeer en nu krijg ik enorm de kriebels van die bh (vooral als ik 'm uit doe). Van mijn borsten zelf heb ik niet zo veel last gehad, maar m'n tepels heel erg!

@Rachje20: Ik had na de clomid hetzelfde. Dat ze constant hard waren. Ik heb normaal gesproken nooit last van m'n borsten/tepels voor ongi, dus ik zag het wel als een gevolg van de clomid (of dat je progesteronwaardes hoger zijn eigenlijk door een goeie eisprong). Ik hoop dat het jullie eindelijk gelukt is weer zwanger te raken.

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Bij mijn zw heb ik met 6,5 weken een echo ekregen om te zien of het hartje klopte. Met 9,5 weken nog 1 en toen overgedragen aan de normale vk.

Heb best wat witte afscheiding sinds een dag of 2...

19. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Ede en Juup > Van harte gefeliciteerd meiden!

Caecilia > Ik begrijp heel goed wat je bedoeld....het lijkt soms net alsof iedereen je voorbij gaat hé? Hopelijk is het heel snel raak!

Tezzz> Wat spannend zeg. De beeb kan zich echt elk moment aandienen :)

Verder voor de nieuwe meiden op het forum > Welkom! Hoop ook voor jullie dat het gauw raak is!

Hier alles rustig. Moet ongeveer nog een week de pil slikken en dan kan ik weer bellen voor een afspraak. Ben zo benieuwd of die rotcyste weg is!

20. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    @ Elke, ik werk idd in de zorg. Ben verpleegkundige op afdeling neurologie/longgeneeskunde.

@ Tezz, het is idd erg lastig met dat testen in de nachtdienst.
    Ik heb zelf het idee dat ik nog vrij vroeg ben en aangezien vannacht mijn laatste nachtdienst weer is ( de 5e poehee) denk ik dat het de aankomende dagen beter zal gaan. Ik had vorige maand rond dag 17 een positieve ovu-test dus dat zal donderdag zijn.

@ All, ben helemaal blij want heb vannacht mijn laatste nachtdienst.
    Ik hou erg veel van nachtdiensten maar 5 is en blijft toch wel veel.
    Ik had woensdag eigenlijk alweer moeten werken maar heb mooi kunnen regelen dat ik woensdag vrij ben. Kan ik dus lekker rustig aan de slag met de ovu-testen. IK BEN OP ZOEK NAAR EEN EI (of meer) hahaha.

Share This Page