wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Marsim: succes met de zoektocht! .... jij paashaas ;)

2. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Juup, gefeliciteerd meid, wat heerlijk, en wat snel! Dat de kleine maar mooi en veilig mag groeien :D

Hier verder helemaal niks, geen tekenen van eisprong, dus de Clomid heeft deifinitief niets gedaan. :(

3. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Goed zoeken in alle hoeken haha :D

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Dazwa: klote meid :( Kan nog een lange cyclus worden als je pas over zo'n poos weer terecht kan bij de gyn. Hoop dat je nog een verlate eisprong krijgt. Het kán wel. Mijn kids zijn ook verwekt met late eisprongen ;)

5. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Nou vanmorgen weer een ovu-testje gedaan en de lijn begint al wat donkerder te worden. Dus het zal idd wel woensdag of donderdag een positieve test zijn. En dan maar weer klussen.

Ik ga zo lekker naar mijn bedje toe want mijn reeks van 5 nachtdiensten zit erop.

Iedereen een hele fijne dag!

6. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi allemaal, ben ik ook weer! Ben het hele weekend en vrijdag niet online geweest. Druk met poetsen thuis en familiebezoekjes.

@ Marsim: Succes met de zoektocht naar je ei!

@ Dawza: Balen meid, knuffel!

@ Tezzz: Dus Frumpie zit er nog, ben nu wel benieuwd hoor....

@ Joseetje: wat een gedoe toch met die badkamer, je zou ze toch. En heo mijn mannetje onder alles is: Hij was heel optimistisch, maar dat begint nu ook af te nemen en hij is er heel verdrietig onder als er weer iemand ons heeft ingehaald.

@ Ede en Juup: Van harte gefeliciteerd meiden, geniet ervan!

@ Tummetje: Welkom hier!

@ Caecilia: Onze tijd komt ook meid, dat moet gewoon! Voor de andere meiden hier is het gewoon 'makkelijker' omdat ze niet met het probleem 'verminderde zaadkwaliteit' zitten. Wij helaas wel. Maar het is 1 x gelukt bij je meid, het lukt vast en zeker ook nog een 2e keer! Daar duim ikk voor en hoop ik op! En natuurlijk op mijn 1e!

Ik heb vrijdag 2e FM gehad en ik heb nu een wat langzamer ei dan vorige mand. Vrijdag was ie gegroeid naar 14 mm. Gisteren bloedgeprikt en LH was nog hee laag dus vanmiddag weer FM en bloedprikken. Ik denk zelf dinsdag of woensdag de IUI, dus het komt dichterbij en ik ben eindelijk over het weekend heen!

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 3e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 2de ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. 1ste r Clomid 50mg> sloeg niet aan. 2e r Clomid 100mg > geen eisprong. 3e r Clomid 100mg > goede eisprong.
    4e r Clomid 100 mg > cyste ontstaan. Nu eerst weer aan de pil zodat de cyste weggaat
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > PCO en mag beginnen met Clomid 50 mg.
    lima84 > geen PCO, 3e ronde clomid 50mg, 14e ronde voor 1ste kindje

ZWANGER:
    Tezz> uitgerekend 6 maart 09, PCO, na 3de ronde clomid 50 mg zwanger
    Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Ravi>
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup> 2 november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg
    Ede>

GEBOREN:

Kelly>bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009

AGENDA:

2-3 Zora 3e FM en bloedprikken
    4-3 Elke verloskundige
    8-3 Caecilia NOD
    10-3 Indien 5 kg afgevallen prikinstructie
    17-3 Nightelf eerste echo
    27-3 Juup fertiliteitsarts, eerste echo

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen
    [/quote]

8. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Zora, super dat je over het weekend heen bent ook al duurd deze cyclus dus ietsjes langer).
    Klopt bij ons is jammer genoeg meer aan de hand. Hoop dat het bij jou 3x scheepsrecht wordt!

@Joseetje, hier ook gedoe met de badkamer. We waren er helemaal uit de buurman ging het doen... laat hij gisteren weten dat hem een grote klus is aangeboden. 3 jaar werk voor 4 dagen per week. Super voor hem (zeker in deze tijd) maar daarmee zal hij onze badkamer moeten afzeggen...

9. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    Hi meiden!

Ik moet deze maand nog even overslaan, maar mag volgende cyclus weer met Clomid beginnen..
    Ze hebben mij trouwens een chromosomen onderzoek aangeboden, heeft een van jullie daar ervaring mee?

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi meiden,

Ruim anderhalf uur weggeweest voor 1 FM en bloedprikken. Het liep gigantisch uit. Nou, mijn langzame ei blijkt supertraag te zijn, want is niet meer gegroeid. Voor de zekerheid even bloed geprikt om te kijken of ik niet al een eisprong heb gehad, maar dat denk ik niet. Vanmiddag wordt ik gebeld hoe en wat.

Ze stelde voor de dosis clomid volgende keer toch weer te verhogen, maar ik ben bang dat ik dan weer te veel eitjes heb. Ik heb namelijk om en om rechts en links een ei. Rechts is snel, links is traag. Heb dat al een paar keer aangegeven maar volgens mij willen ze daar niet zo aan. De eerstvolgende keer is dus rechts weer aan de beurt en als ik dan de clomid verhoog heb ik weer kans op teveel eitjes. Zucht....snappen jullie het nog?

Nou, wordt weer vervolgd,

Liefs een ongeduldige Zora

@ SylviaM: nee geen ervaring mee, maar weet wel dat ze dat vaker doen als je meerdere MK hebt gehad. Ga je het doen?

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Zora, balen! Het zh geeft aan dat niet van tevoren is vast te stellen aan welke kant een ei gaat groeien... Heel herkenbaar.

Misschien voorstellen om iets anders te gaan proberen en te stoppen met Clomid. En net als ik gaan spuiten. Dan kunnen ze tijdens de injecties bijsturen en je dosis verhogen als het te snel gaat. Dan heb je veel minder kans op verloren rondes door over/onderstimulatie... Misschien iets om over na te denken.

Laat je weten hoe en wat na het telefootje?

12. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Nou meiden, ben net weer gebeld en helaas geen activiteit ook niet in mijn bloed, we beginnen dus weer opnieuw. Ik moet met Provera beginnen en dan toch 50 mg clomid. Ik had nu de assistente aan de telefoon en zit nog op mijn werk dus had niet zo'n zin om een discussie te beginnen. Ik kijk het even aan tot de volgende poging. Op hoop van zegen dan maar dat ik dan niet te veel eitjes heb. Als dat wel zo is zal ik tegen die tijd dan wel mat mijn arts bespreken of spuiten niet beter is of dat we de dosering clomid om en om doen. Voor nu ben ik :( alhoewel ik een beetje rust ook niet heel erg vind. Vind het alleen zo zonde van de verspilde tijd weer, maar ja het is voor een goed doel.

13. gizmotje

gizmotje Actief lid

Sep 30, 2008
    138
    0
    0
    zora: jeetje meid wat een gedoe he? nu even wachten op de ongi en dan weer met de clomid, hoop dat het goed aanslaat en er niet heeel veel eitjes gaan groeien, heel veel succes meid!

sylviam: ik weet het niet hoe of wat met het chromosomen onderzoek meid. Sterkte ermee meid.

@ll: hier vandaag maar liefst 2 uur in het ziekenhuis gezeten bij de gyn, het liep heel erg uit! Maar ja, tot slot kom je er normaal gesproken nooit voor je plezier, dus we hadden geduld.
    Toen we eenmaal binnen waren kreeg ik een inwendige echo, wat een vervelend ding he?
    maar er was al echt een kindje te zien met armpjes en beentjes, echt zo ontzettend mooi! :D :D ik gun jullie dit ook allemaal zo erg! het is al 2.5 cm groot, en mag nu naar de verloskundige toe.
    Volgende week woensdag de 11e hebben we een intake gesprek voor de combinatie test. Dan kunnen we weer even spieken naar onze frummel.

tezz: ennn. al nieuws bij jullie? spannend............ :D

dag lieve meiden!

liefs gizmo

14. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    2,147
    967
    113
    hoi meiden,

bedankt voor jullie antwoord! We duimen hier nog een weekie volgende week dinsdag mag ik testen.
    Ik duim ook voor jullie, en Tezzz voor jou hoop ik dat de kleine snel besluit op de wereld te komen!

Liefs Rach

15. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Zora, verspilde tijd is het rotste... meid sterkte hoop dat de provera snel aanslaat!

16. schatje1

schatje1 Niet meer actief

hoi meiden!

hier inmiddels op dag 4 vandaag.. ben inmiddels ook vandaag begonnen met clomid.. dus hopen maar weer :)

Groetjes

17. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ceacillia wat vervelend van de badkamer..... ik baal ook zo van de onze... we zouden vanavond met die jongen plan de campagne maken om het op te lossen..... maar manlief is plotseling opgenomen in het ziekenhuis met een niersteen aanval....pppffff heb soms echt het idee dat ik gek word.... er komt geen einde aan al die onzin..... dus ik heb mezelf getroost met een berg babyspullen... die liggen nu op het lege bed... had liever dat hubbie er gewoon in lag.....

die witte afscheiding? heb je die nog? was bij mij een van de eerste zwangerschaps symptomen.. dik en wit was het... echt anders dan anders...

Zora jemig.... ben je eindelijk over dat weekend heen.... heb je een traag ei...........je geduld word wel op de proef gesteld..wat naar dat je mannetje er ook zo verdrietig om is.... het is ook verdrietig als iedereen je voorbij gaat...en iedere mislukte iui is een stapje verder....bah...

Gizmotje wat fijn dat je een mooie echo had... gefeliciteerd meid!

Marsim nog even over dat plassen en die ovutesten....ik hield echt nergens rekening mee.... enze gaven altijd goed m,n eisprong aan, wel goed opletten he? je ei springt 24 tot 36 uur NA het begin van je LH piek...dus als hij posi is nog goed doorklussen , ik heb dat zelf de 1e 2 rondes fout gedaan en dat is zonde.

nou hier dus alleen thuis.... niet leuk... ik heb samen met hubbie een lijst met klussen gemaakt... met onze namen wie wat gaat doen... ga er morgen maar eens aan beginnen.... anders komt het nooit af en voordeel is dat hubbie niet in de weg loopt en zich nergens mee kan bemoeien... en dat is dan ook meteen het enige voordeel....

xxxx jose

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Joseetje, nee afscheiding is eigenlijk weer weg. Wel misselijk maar dat kan echt heel goed de pregnyl zijn.
    Meid wat zal je balen van je badkamer. Eerst al die stress en rotzooi en dan moet het misschien allemaal weer...
    Sterkte voor je man. Klinkt pijnlijk!

19. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    @Zora: het zit je ook niet mee meid! Hopelijk slaat de provera snel aan en kun je met frisse moed verder voor de volgende ronde.

Gisteren heeft een collega van me even met de echo gekeken of er al wat te zien is. Een heel klein vruchtzakje gezien (ongeveer 7 mm) en het is er maar 1 en geen 2 of 3. Vermoedde echt dat er meer in zouden zitten, omdat ik al best groei, een aantal broeken kunnen al niet meer dicht.

20. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

ben weer thuis van een lekker weekendje in Zeeland, hadden het weer mee, en was echt genieten met zijn 3-tjes....
    ga vandaag of morgen weer beginnen met de ovu testjes, want begin al en toe weer iets te voelen....

@zora, balen meid, maar hoop dat het bij jullie snel raak is, en ik hoop dat je met de Clomid 50 gewoon 1-2 eitjes hebt!

@tezz, en nog niks?

@caecilia, nog 4 daagjes zie ik!

@ede en Juup, gefeliciteerd meiden.....

@sylvia, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn beste vriendin heeft het laatst ook gehad, moest samen met hubbie verschillende buisjes bloed laten prikken, en zij krijgen over een paar weekjes de uitslag.....duurt iets van 8 weken.....

@jose, balen meid van je man.....hoop dat hij snel thuis is!

@marsim, idd goed klussen, en niet te vroeg stoppen.....kan nooit kwaad, als het maar leuk blijft!

@dazwa, balen meid dat de Clomid zijn werk niet heeft gedaan, hoop dat je snel opnieuw kunt beginnen....

@marieke, hoop voor jou dat nu alles rustig is.....en je weer snel kan beginnen.....

@nieuwe meiden, welkom hier!

Share This Page