LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID? IN BEHANDELING: Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. Zora> PCO en slechte zwemmers. 3e ronde IUI icm clomid en Pregnyl Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 3de ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt. Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk Hannelore > 1e ronde clomid Winnie Pooh > geen PCO. Helaas 7e ronde Clomid voor 2e kindje. Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje. Mare > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg Marieke1980 >PCOS. 1ste r Clomid 50mg> sloeg niet aan. 2e r Clomid 100mg > geen eisprong. 3e r Clomid 100mg > goede eisprong. 4e r Clomid 100 mg > cyste ontstaan. Nu eerst weer aan de pil zodat de cyste weggaat SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken Dazwa84 > PCO en mag beginnen met Clomid 50 mg. lima84 > geen PCO, 3e ronde clomid 50mg, 14e ronde voor 1ste kindje ZWANGER: Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO Joseetje26> uitgerekend 26 juni Ylona> Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus Redu> gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje! Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009 knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009 Juup> 2 november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg Ede> GEBOREN Kelly: bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009 Ravi: bevallen van een meid, Sinne Suzanne is 28 februari bevallen van een dochter genaamd Merel Tezz: bevallen van een jongen, Kiyan, op 6-03-2009 AGENDA: 10-3 Indien 5 kg afgevallen prikinstructie 16-3 Caecilia fm en pregnyl 17-3 Nightelf eerste echo 27-3 Juup fertiliteitsarts, eerste echo OVERIG: Wanneer je gegevens wilt toevoegen: >klik op quote >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg >voeg je gegevens toe >klik op OK >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen
Even een vraagje want er is vast iemand hier die dat weet. Mijn vriendje wil graag onder de zonnebank omdat hij nogal witjes ziet en helemaal nu ik lekker gekleurd ben. Is dit schadelijk voor de zaadkwaliteit? en zo ja voor hoelang?
@Leonizzie, zaad moet niet te warm worden. Ik zou het gewoon niet doen. IIg 3 dagen maar of het langer is weet ik niet. Griep heeft 3 maanden effect.
Hallo meiden, @Ravi en Tezz gefeliciteerd met jullie bevalling. @Ceacillia Succes met de volgende ronde, jammer dat het niet gelukt is. @Jojoba en Leonizzy leuk dat jullie terug zijn op dit forum. @all we hadden een zware dag vandaag, zoals jullie weten vorige week een positieve test. Gisteren begon ik wat te twijfelen en we dachten kom laten we vanmorgen nog een test doen om te zien of de streep al wat duidelijker was geworden en leuk om te bewaren. Nu was de test vanmorgen negatief en hebben we meteen de fertiliteit gebeld om dit te bespreken deze gaven een bloedonderzoek als optie en daar kwam uit dat we niet Zwanger zijn. Geen HCG gevonden. Verder doet de fertiliteit helemaal niets en we moeten afwachten terwijl ik al 2 maanden niet ongesteld ben geweest. Daarnaast kregen we vanavond het droevige bericht dat mijn opa kanker heeft met uitzaaiingen in de lever en longen. We hadden hem nog zo graag blij gemaakt met het nieuws, nu gaat dit niet meer. Voor de rest van de meiden ik vergeet jullie niet en denk aan jullie. We komen er allemaal wel. Tot horens groetjes Esde
jeetje ede. Wat een rotdag! Zo blij om te kunnen vertellen dat jullie zwanger zijn en dan is het toch niet zo en dat verschrikkelijke nieuws van je opa. Heel veel sterkte ermee meid!
Hé Esde, wat raar dat je toch eerst een positieve test had en nu weer niet? Vreemd hoor... Sterkte met het nieuws van je opa. Caecilia: ik heb inderdaad een iets te trage schildklier. Volgens de gyn kon dit niets te maken hebben met mijn miskramen. Nu hoorde ik laatst toch een ander verhaal van iemand die in het buitenland naar een gyn was geweest ivm een miskraam en die bevestigde dat het wel degelijk een verband legt (?), alleen dat Nederland dit niet erkent als verband en in het buitenland doen ze dat wel. Vreemd verhaal toch? Liefs Jojoba
jeetje ceacillia...dit had je echt niet verwacht..... het lijkt me spannend om aan iui te moeten gaan denken... maar dit schiet zo ook niet op meid.........laat asjeblieft volgende ronde de ronde zijn! Jojoba vervelend allemaal zeg....nou ja dat is een understatement..... het is gewoon klote en ja.... hoogste tijd dat de oude garde in het roze komt... heb je bijwerkingen van die thyrax? of merk je er niet zoveel van? Juup maak je nou niet zo,n zorgen meid..... wel of geen kwaaltjes... bij mij begonnen de kwaaltjes met 7 weken pas.... en tussen week 8 en 9 ineens niets meer.... ik dood ongerust....had ik er maar van genoten achteraf want daarna werd het spugen 10 keer zo erg.... ik heb ook vanaf eisprong tot week 7 krampen en pijntjes gehad....steken en een ongie gevoel....ik ging soms echt naar de wc om te kijken of er geen bloed was...... nou hier ligt hubbie nog steeds in het ziekenhuis aan de morfeine....en we weten ook wat het herstellen van de schade in de badkamer gaat kosten.... laat ik het zo zeggen.... daar kun je een leuke 2e hands auto van kopen of heel je babyuitzet.....maar.... hij kan wel volgende week al beginnen en dan kunnen we dit over 2 weken achter ons laten.pppffffff ik vind het zoooooo zonde.....ben meteen weer een streskip..... xxxxxx jose
@Ede, meis wat een klap(pen). Heel veel sterkte met al jullie verdriet! @Joseetje, wat ongelofelijk balen dat de badkamer zoveel gaat kosten. (Dachten jullie zo'n goede deal te hebben). Wat voor merk waren die tegels eigenlijk? (Weet ik zeker dat ik straks niet met hetzelfde zit...) @Jojoba, mijn schoonzus heeft 2 mk's gehad en heeft ook schildklierproblemen...
Suzanne, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Merel! Ravi, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Sinne! Tezzz, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Kiyan Caecilia, Heel veel succes met deze nieuwe ronde, ik zal heel hard duimen dat IUI niet nodig zal zijn! Ede, wat een verdrietig nieuws meid...dikke knuf voor jou en je mannetje! Jojoba, wat balen vervelend dat er nu ook een te trage schildkleir aan het licht is gekomen, maar je leest idd vaker dat vrouwen daardoor vaken een miskraam krijgen. Wat vreem dat ze dit in Nederland niet erkennen? Nou meid ik hoop dat je snel in het roze mag...ik duim voor je! Joseetje, heel veel sterkte met je hubbie! all, hier gaat het echt met ups en downs...Ik voel me sinds onze laatste ICSI erg doelloos, normaal moest ik rond deze cyclusdagen steeds naar de kliniek voor follikelmetingen, inseminatie's, punctie's en terugplaatsingen...maar nu gebeurd er helemaal niets en dat bracht een enorme leegte. Na een goed gesprek met hubbie hadden we besloten om weer te beginnen met ovulatietesten om toch een beetje mijn cyclus in de gaten te houden en hopelijk een verdwaalde goede eisprong niet te missen...Ik ging uit van mijn langste cyclus het afgelopen jaar en dat was 39 dagen, daarom 1 maart begonnen met testen. Ik had een doosje met 5 testen van het kruidvat gehaald en meteen op de eerste test die ik deed verschenen 2 streepjes. Maar ik dacht dat de testlijn nog donkerder moest worden, dus dinsdag weer getest. Ook op deze tweede test verschenen twee treepjes, maar na mijn idee iets lichter dan maandag. Gister er dus maar weer een testje tegenaan gegooid en toen was de testlijn nog maar heel licht...Dus ik ging er vanuit dat mijn ovulatie waarschijnlijk zo rond 1 of 2 maart geweest is en mijn verwachte NOD rond 17 maart zou zijn... ...maar gister weer een testje gedaan en ik ben de draad helemaal kwijt...de test was weer positief?!? Dus ik op het internet zoeken naar antwoorden...Gezien dat bij PCO uit onderzoek naar voren is gekomen dat de verhouding tussen de hormonen LH en FSH afwijkt van de standaardnormen. Het LH is hoger dan het FSH, verwacht ik dat de testen daarom steeds positief zijn, ze meten immers een LH piek...ROT PCO! ](*,) ...meiden mag ik weer met jullie meeschrijven, al zit ik dan niet meer in de mmm, ik blijf een PCO-er...
Hey Naatje, wat ontzettend *piep*! Snap dat je doelloos voelt nu. En dan die testen waar je ook niks aan hebt. Wat sh*t... Meis ik denk aan je! Liefs Rach
@naatje, de ovu testen van de kruidvat geven echt vals positieve uitslagen aan. als ik je mag adviseren, bestel ze bij www.babyboomshop.nl, heb hier nog nooit vals pos. testen bij gehad, dit in tegenstelling tot de sensitest testen, deze zijn zo gevoelig dat ze voor een PCO-er minder betrouwbaar zijn. met die babyboom testjes heb ik gecontroleerd met die dure CB digitaal ovu testjes, en die gaven echt op dezelfde dag(en) een pos. test. ik hoop voor je dat het op deze manier toch een beetje draaglijk blijft voor jou en je hubbie, want jullie doorlopen traject is echt niet niks geweest! @ede, meid wat een verdrietig nieuws! hoop dat je samen met je hubbie erdoor heen komt in deze moeilijke tijd! @joseetje, jeetje meid wat een gedoe met jullie badkamer....jammer van het geld..... heel veel succes met je hubbie, hoop dat hij niet te lang aan de morfine hoeft te blijven.... @leonizzie, ik zou idd neit onder de zonnebank gaan, in ieder geval niet te lang @zora, ben je nu begonnen met de Provera?
Over het algemeen wel goed. Mag niet klagen. We proberen nog steeds onze weg te vinden nu met de clomid en het ziekenhuisgedoe. Manlief durft namelijk niet meer mee naar het ziekenhuis. Merk dat het voor hem ook een zware periode is. We praten er veel over. Maar ben wel heel blij dat ik geholpen wordt in het ziekenhuis. Eindelijk serieus genomen. Nu mijn nod over 3 á 4 dagen nadert vind ik het wel heel spannend. Mijn lichaam is van slag en eerste wat je denkt is: ja het is zover. Maar er echt op hopen durf ik ook niet meer dus het is afwachten... Ik hoop nog steeds op een wonder bij jullie! Hoe gaan jullie er mee om?
Rach, lijkt me idd zwaar voor jullie dan hubbie niet mee durft naar het ziekenhuis, wel geod dat jullie er samen over kunnen praten. Spannende dagen voor jullie, ik hoop dat dat je gevoel goed is....ik duim voor je! Wat ons betreft liggen hubbie en ik even niet op een lijn, hij kan geloven in wonderen en ik vind dat erg moeilijk ...zonder eisprong geen ei en al hebben dan wel een keer een verdwaalde eisprong, dan zijn de zwemmers van hubbie nog steeds niet top, dus zou echt een wereld wonder moeten zijn... Luukske, bedankt voor de tip ga meteen even op de site kijken!
Naatje, sterkte meid, ik geloof ook in wonderen! En ik hoop dat er bij jullie 1 mag gebeuren. Rachje: Welkom hier, weet niet of ik dat al had gezegd. En wat heb je een prachtig meisje in je banner. Sterkte met alles! @ Luukske: Ja ik zit vandaag op dag 5 Provera. Dus nog 5 dagen en dan nog 3-7 wachten op ongi, en dan nog 12 dagen tot de 1e FM, dus ben voorlopig nog wel even zoet met wachten helaas. Waarschijnlijk vanmiddag onze vakntie boeken. 15 dagen Tenerife in een 5* hotel op een rustige maar toch centrale ligging. Hoop dat het hotel nog vrij is wanneer wij willen.
dat lijkt me ook lastig niet op dezelfde lijn. Is ook moeilijk hoop houden. Maar is er nog kans op een nieuwe behandeling?
@zora, ja dankjewel ben ook erg trots op d'r... Oh irritant he dat lange wachten tot je eerste meting! Zou wel fijn zijn even lekker op vakantie... even weg en lekker genieten, geef jullie helemaal gelijk!
Zora, vervelend dat wachten, ik hoop dat je ongi zich snel aandiend na de provera zodat je snel verder kunt! En ik hoop dat je lekker op vakantie kunt, ff lekker weg naar de zon...heerlijk! Rachje, ja is heel moeilijk als je niet op een lijn zit, gelukkig wel dat we ondanks alles nog steeds de wens hebben op een derde wondertje, maar om evt te kijken naar verdere behandelingen niet...ik zou nog steeds wel verder willen, maar hubbie kan zich er bij neer leggen dat we uitbehandeld zijn.