JOEHOE DE CYSTE IS WEG! Ben hier heel blij mee! Ik moet nog twee pillen van de strip en als ik dan in de stopweek ongesteld wordt mag ik op dag 3 weer met de Clomid beginnen. Vervolgens op dag 10 weer een echo. De gyn zei dat ze het zowieso deze ronde nog met de Clomid wil proberen. Hopelijk krijg ik nu gewoon goede eisprongen van de Clomid, zo niet ( als er bijv weer een cyste ontstaat ) dan gaan we waarschijnlijk over op spuiten. Juup> Het komt vast allemaal goed meid! Probeer lekker te genieten. Luukske > Hopelijk heeft het klussen zijn vruchten afgeworpen Knarboor > Hoe voel jij je? Heb je kwaaltjes? Caecilia > Nog ff doorspuiten en hopelijk is het voor jou ook deze maand raak!
marieke wat fijn dat de cyste weg is... nu hopen dat de clomid volgende ronde voor een mooie eisprong zorgd..komt vast goed... knarboor voel je je goed meid? Luuske fijn he die ovu testen....als we die toch niet hadden.... ik duim voor je.... kom op zaadjes en eitje! Zora hoop dat je cyclus snel weer op orde is meid..... ceacillia...jemig.... ik heb het gevoel dat je zo snel gaat.... nu moet het toch echt een keer gaan lukken ......... hier alweer goed en slecht nieuws.... goede nieuws is dat hubbie vrij onverwachts naar huis mocht... slechte nieuws is dat badkamerman vandaag zou beginnen... maar zijn vriendin heeft met de 12 weken echo gehoord dat het met 10 weken is misgegaan..... ik vind het zo erg... want hij was zo blij..... hij begint later aan onzej badkamer... moet wel zeggen dat het bij mij begint te kriebelen......15 weken nog.... de tijd gaat ineens zo snel..... gr Jose
Marieke, fijn dat de cyste weg is! Ik hoop dat het de vvolgende ronde met clomid raak zal zijn! Luukske, goed dat de testen ook laten zien dat je ei geweest is...ik hoop dat de zaadjes je ei weten te vinden! joseetje, jeej wat erg voor je badkamerman, vreselijk! all, het zal denk nog wel ff duren voordat wij kunnen starten met spuiten, ik ben nu in afwachting van mijn eerste ongi na de mislukte ICSI. Ik zit vandaag op dag 30 en ben bang dat er geen ei is geweest, dus waarschijnlijk ook geen ongi ...Ik mag de kliniek bellen als ik over de 35 dagen zit voor een provera kuurtje om mijn ongi op te wekken, als ik op dag 40 zit ga ik bellen, dus heb nog ff te gaan
@Naatje, succes met wachten! @Marieke, joepie eindelijk weer starten! @Joseetje, ik heb de laatste tijd ook het gevoel dat de pogingen me door de vingers glippen (maar ja afgelopen cyclus was 25(!) dagen dan gaat het natuurlijk hard). Laatste poging spuiten alweer. Daarna IUI (met spuiten ) Lijkt me vreselijk nieuws voor de badkamerman. Hij komt volgende week bij ons langs. Hoop dat hij binnenkort de kracht heeft om bij jullie de klus af te maken. Fijn dat je man weer thuis is! Hoe voelt hij zich?
Goedemorgen meiden! @ Marieke: Wat een goed nieuws! En nu duimend at die stomme cyste wegblijft. @ Caecilia: Alweer op de helft, ik hoop dat deze ronde jullie wat moois brengt. @ Joseetje: Jeetje heftig zeg, wat erg voor die man en zijn vriendin. Fijn dat je mannetje weer thuis is. @ Naatje: We wachten samen op ongi...... @ Luukske: Ik ga voor je duimen meid, je hebt je ei goed benut haha. @ all: hier laatste Porvera vandaag, nu is het dus afwachten wanneer ongi komt.
@ceacilia, alweer op de helft.....hoop dat je de IUI bespaard wordt, en je deze ronde gewoon op roze mag! @marieke, gelukkig dat je cyste weg is.....nu op naar die mooie 2e streep op de test.... @joseetje, jeetje wat erg voor je klusjesman, is niet niks..... Fijn dat hubbie weer thuis is, en geniet ervan deze laatste 15 weken! @naatje, ja die ovu testen zijn idd een uitkomst.....heb 4 rondes nu echt mij ei gevonden.... hoop voor jou dat je misschien toch een eisprong hebt gehad, en dat je uit jezelf ongi wordt.....deze IUI MOET jullie kans zijn! @zora, hoop dat je snel ongi wordt, en weer aan een nieuwe ronde mag beginnen! @all, buikpijn is helemaal weg, hebben wel nog geklust, al was het voor de fun! over een kleine 14 dagen weten we weer meer....
@jojoba27, bedankt voor je antwoord, is er al bij jou nieuws? @Dazwa84, hoe is het nu met jou? Al nieuws over de uitslag van je man? @Esde, tjonge wat heftig zeg. Jullie hebben gelijk even rust te nemen, ik hoop echt dat het lukt en dat de rust blijft. @luukske, lees dat je je eisprong hebt gehad... nu weer afwachten! Spannend is dat altijd he? het lijkt zo lang.... @joseetje, ik hoop dat het snel beter gaat met je hubbie! En dat jullie allebei een beetje rust kunnen pakken. @Juup, vervelend dat je alles mee pakt. Probeer ondanks alle verhalen en zelfbescherming een beetje positief te blijven. Want het is en blijft een bijzondere periode die al zolang zo gewenst is. Ik wil met mijn ervaring ook niemand bang maken, maar wil ook niet doen of er niks gebeurd is. Probeer je een beetje af te sluiten voor negatieve verhalen. @ marieke, wat goed dat je cyste weg is! Nu kan je weer verder! Hoop dat het snel raak mag zijn... @naatje, ja vervelend is dat wachten op iets wat misschien wel helemaal niet komt... maar goed dat jullie weer gaan beginnen. Vind het wel spannend voor jullie hoor! @all, hier een flinke dipdag. Ik moest gister of maandag ongesteld worden en stiekem toch nog maandag na werktijd getest, natuurlijk negatief. Toen begon de angst. Niet alleen om ongi te worden maar ook wat als het wel een keer zo is? We zijn nu redelijk stabiel en dan begint er weer een emotionele achtbaan. Ik heb er nooit echt diep over nagedacht wat een volgende zwangerschap teweeg kon brengen omdat ik altijd zoiets had van: zien we wel als het zo is. Helaas ben ik gisteravond ongesteld geworden... DAcht het al wel, want had gistermiddag al roze met afvegen. Had mijn man gebeld en hem gevraagd of hij mijn held kon zijn als dit door ging zetten. Omdat ik al wist dat als het rood werd ik echt overstuur zou zijn. En gelukkig voor mij ging ik niet echt overstuur maar wel heel verdrietig. En manlief was eventjes echt mijn held. Vol positief vertrouwen om mij weer op te fleuren. Nu moet ik morgen weer naar het ziekenhuis voor een echo... Nieuwe ronde nieuwe kansen.... Liefs Rach Zo heb alles weer bij gelezen
@ Luukske: Je hebt je ei gehad en goed geklust nu maar hopen op een mooi wondertje @ Rachje20: He wat balen meid dat het weer door is gekomen. Even flink huilen lucht altijd wel op. Goh wat hebben die mannen met ons ook wat te verduren he. Ik weet wel je doet het met zijn tweeën. Fijn dat hij even je held heeft kunnen zijn. Dan weet je zeker dat je er niet alleen voor staat. @ All: Hier voornamelijk s'avonds wat buikpijn. Raar gevoel in mijn buik, niet extreem veel pijn. Raar gevoel bij mijn eierstokken net alsof ik mijn ei nog moet krijgen en dat er wat aan het groeien is. Maar bij het echt groeien van een ei heb ik het de hele dag en nu alleen s'avonds. Verder helemaal geen klachten alleen 2 dagen geleden een keer wat misselijk geweest s'morgens maar ja dat kan natuurlijk van alles zijn, haha. Nou we wachten maar af en hopen op iets heel moois.
Super Marieke dat je cyste weg is. Kun je weer met frisse moed aan de volgende ronde beginnen! Rachje20: wat kunnen mannen soms toch ongelooflijk lief zijn!
rachje ik vind je zo sterk en positief daar heb ik echt bewondering voor! marieke wat fijn dat de cyste zo is weggegaan bij mij hebben ze het operatief moeten verwijderen, gelukkig dt je dat bespaard is gebleven. Nu op naar een positieve test! Marsim ik duim voor je hoor volgende week lekker in het roze. ceacilia ik leef met je mee hoor, nu op naar een positieve test. Zora het zit je ook niet mee, hopen dat je ongi snel komt en dat de volgende ronde nu eens raak is. Ik zal wat hcg jullie kant op sturen, misschien dat het helpt! Dikke knuf redu
@rachje20: wat een heftige dagen zo voor jou en wat een verschrikkelijke domper dat je weer ongesteld bent geworden.. Maar wat ontzettend fijn dat je zo'n geweldige man hebt.. Ik heb hier ook zo'n kanjer, die af en toe wel wat meer mag laten weten wat hij er allemaal van vindt, maar we kunnen er ook goed over praten gelukkig... Afgelopen maandag heeft mijn man zijn zaad ingeleverd dus de uitslag zal nog wel even duren denk ik, tenminste, in het vorige ziekenhuis was het 2 weken. Ik denk dat we 24 maart, als we weer heen moeten, de uitslag zeker wel te horen krijgen. In het begin baalde ik heel erg dat ik 24 maart pas weer terecht kon bij de gyn terwijl al lang en breed duidelijk was dat deze ronde Clomid niet is aangeslagen.. Maar nu heb ik me er min of meer bij neergelegd. En de 24e komt al weer snel dichtbij. Het is alleen zo jammer en ik denk dat iedereen dat wel herkend, dat je zoooo veel van die 'verloren weken/maanden' er tussen hebt zitten. Leven jullie ook echt van afspraak naar afspraak?
@ Rachje, sterkte meid, fijn dat je mannetje je zo goed opvangt. Hier ook een topper hoor, ben heel blij met hem. @ Dawza: Ik leef ook van afspraak tot afspraak, kan niet wachten tot mijn ongi komt en ik weer met de clomid kan beginnen en een afspraak voor de 1e FM kan maken, ik wil weer verder..... @ Redu: 12 weken alweer meid, jeetje wat gaat de tijd toch snel. @ Marsim: Duim voor je. Pfff had gisteren een vriendin aan de telefoon en we hadden het op een gegeven moment over leeftijd. Besefte ineens dat ik niet meer voor mijn 26e mama zal worden. (ben jarig in augustus) Was wel even slikken ben nl. op mijn 23e gestopt met de pil en wilde dolgraag een jonge mama zijn.
Zora het is zo naar...die momenten tussendoor dat het ineens net iets dieper doordringt dan op andere dagen.... je gaat door en door...kan me voorstellen dat die momenten echt moeilijk zijn... Naatje wat irritant dat die cyclus dan zo moeilijk gaat...... dat maakt het extra lastig om spontaan iets te proberen....wachten en nog eens wachten.... ik lees hier soms niets anders dan wachten.... Rachje wat naar meis.....kan me niet voorstellen hoe moeilijk het moet zijn... het is naar dat zwanger worden niet lukt... en als het dan lukt zal het ook doodeng zijn.... ik weet niet of ik het je mag vragen... en je hoeft het ook niet te vertellen...maar waarom is het misgegaan? en is er een reele kans dat het weer kan gebeuren...? fijn dat je mannetje zo lief is....in tijden van nood leer je elkaar echt kennen he? Ceacillia... ja het gaat snel he meis...... poging na poging....wat zegt het ziekenhuis er nu eigenlijk over? heb je wel vertrouwen in ze? Luuske goed zo meid klussen moet wel leuk blijven...daar hadden hubbie en ik de grootste moeite mee...op het problematische af... Redu wat gaat de tijd toch snel.....fijn hoor meid! nou hier blij dat hubbie thuis is..... voel me meteen een stuk beter en heb meteen een gat in de dag geslapen... gr jose
dankjewel meiden! Fijn he dat we een lieve man naast ons hebben die ons weer op de been helpt. @Joseetje, in tijden van nood kan je of uit elkaar of naar elkaar toe groeien. Wij zijn zeer zeker heel hecht geworden na het verlies van Jaylie* zelfs zo close dat we een week voor haar eerste verjaardag getrouwd zijn. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ontzettend verwend ben dat ik mijn hubbie (ondanks dattie militair is) heel vaak bij me heb en stiekem niet zo fijn voel als hij er niet is. Gelukkig voor mij word dat steeds minder en kan ik nu ook weer op mijn eigen benen staan. Natuurlijk mag je dat vragen en ik wil het je best vertellen. Als je maar probeert er niet te diep over na te denken. En er een beetje voor af sluit. Helemaal nu, je hoort te genieten van je zwangerschap en dat zal ik ook tegen iedereen verkondigen want ik vond het heeerlijk (maar ook niet altijd hoor). Wat er met Jaylie* is gebeurd is puur pech. Ik had een kleine en verkalkte placenta. Terwijl ik niet rookte. Zelf denk ik dat mijn placenta verouderd was en daarom al verkalkt en klein. Jaylie* had ook al een rimpelig en droog huidje. Voor mezelf weet ik 100% zeker dat ze 2 weker ouder was dan dat de echo zei (ben 2 weken terug gezet). Maar goed opzich kunnen kindjes zich prima 2 weken extra redden in de baarmoeder. Ik denk zelf doordat ze al 2 weken overtijd was dat ze het benauwd heeft gekregen en daardoor in het vruchtwater heeft gepoept. Er is totaal geen verklaring voor en het hoeft zich zeer zeker niet te herhalen. Maar daarom ben ik ook zo bang. Als het mis was gegaan met 13 weken kijk je uit tot die 13 weken voorbij zijn. Bij mij zijn het de volle 42 weken waar ik zo bang voor ben. Gelukkig gaat de gyn me beter in de gaten houden als het zover is en gaan ze met 36 weken me vaker aan de ctg leggen en op het laatst elke dag. Met 38 weken gaan ze kijken of het kindje er klaar voor is en word ik ingeleid. Zoniet blijft het nog lekker even zitten. Want je wilt ook geen kindje de wereld in sturen wat er nog niet klaar voor is. Zo heel verhaal weer Maar zoals ik al zei, laat het een beetje langs je heen waaien... moet je niet teveel bij stil staan. Liefs Rach
@ zora: Meis, ik wilde dit ook altijd, steeds rationele beslissingen genomen als het maar voor mn 30e was. Ik word in juli 30 en heb dan hopelijk dit kindje nog veilig groeiend in mn buik. Dan ben ik toch een beetje mamma voor mn 30e. Jong zijn is te meten aan de geest dus ik duim voor een beebje in je buik voor augustus ! @marieke; Joepie dat de nare cyste weg is en op naar de dromen! @ Rachje, bedankt meid, ik hoor allerlei enge dingen, nu weer van de fysio, na vlokkentest kindje overleden, miskramen etc. Pff. Nou ja, ik volg mn gevoel en dat is nog goed. Tuurlijk wel spannend allemaal. @ all: Mijn vent kan niet omgaan met hormonen en ik had gisterenavond een behoorlijk portie rondvliegen. Kon geen smsje neutraal lezen van een vriendin en alles maakte me enorm kwaad haahah, woedend zeg maar. Vond iedereen egoistisch en betweterig. Ik ervaar het op mijn manier. Word ik eindelijk assertief na al die jaren want heb er met desbetreffende vriendin een heerlijk gesprek over kunnen hebben tegen alle verwachtingen in. Man is weer bijgedraaid, die zijn meestal het zieligst he. Nou ja, we kunnen er weer tegenaan. Was wel even schrikken, wat een rare dingen die hormonen, wist niet dat ik zo duivels kon worden! Kind zit volgens mij nog steeds...geen bloed, geen enge dingen. Nog 2 weekjes en dan eindelijk naar de arts....OOK IK LEEF NOG STEEDS VAN AFSPRAAK NAAR AFSPRAAK zoals iedereen hier....tja, we moeten het er maar mee doen. Liefs en sterkte
@jose: wanneer mogen we meekwijlen op die laatste echo? Ik hou ook van mooie dingen en fijne berichten tussendoor dus ben razend nieuwsgierig....dan kan ik weer denken aan die prachtige afloop met alles er op en eraan enzo...YOU KNOW!
@ Rach: heftig meid en ik kan me heel goed voorstellen dat je geen onbezorgde zwangerschap meer zult hebben. Gelukkig gaan ze je mocht het zo ver zijn goed in de gaten houden. @ Juup, dank je meid en ja...hormonen zullen onze mannen er ooit aan wennen haha...
Meiden een onverwachte wending van ons verhaal, zoals jullie weten wacht ik op mijn ongi omdat we toch nog een IUI poging mochten gaan doen. Vandaag zit ik op cd30 en vanmiddag een testje gedaan om zeker te weten dat ik niet zwanger was om over een paar dagen toch provera te kunnen vragen bij de kliniek....maar de test was ineens positief en de volgende die ik deed ook...Net de kliniek gebeld waarschijnlijk heb ik een onverwachte vroeg eisprong gehad door de hormonen van de laatste ICSI...we zijn zwanger! 2 april hebben we onze eerste echo, tot die tijd is het nog heel erg spannend...eigenlijk wilde ik het nog even voor me houden, maar ik deel ook mijn slechte dagen met jullie dus ook onze onverwachte positieve testen...(testen staan in mijn album)
Wow! Ik sta echt met mijn mond open, wat een super neiuws Naatje. En geweldig dat je het ok al met ons wilde delen. Jeetje, zie je wonderen bestaan! Dat hoop, wanhoop, verdriet en geluk zo dichtbij elkaar liggen.... Knuffel en gefeliciteerd Zora
Wat een onverwacht en supergoed nieuws Naatje! Zit hier gewoon te shaken van de schrik (hormonen denk ik)! Geniet ervan!