wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Hoi Brenda,

Ik neem de Clomid vaak tijdens mijn ontbijt in en 's avonds rond koffietijd. Ik slik 100mg, vandaar dus 2x 50mg op een dag.

Bij mij werken de ovulatietesten goed!
    Dus je kunt ze gerust gebruiken.

Fijn dat je eindelijk kunt beginnen.

DOei, doei

2. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Nog even een vraagje:
    Hebben jullie ooit weleens overstimulatie gehad? Wat zei jullie gyneacoloog daarover?

x bren

3. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hai,

Brenda, fijn dat je kan beginnen met Clomid. Ik nam de pilletjes altijd voor het ontbijt, maar iedereen doet het weer anders.
    Bij mij is inderdaad over overstimulatie gesproken als je meer dan twee eitjes hebt die aan het groeien zijn dan wordt de cyclus afgebroken. Vorige maand had ik twee eitjes tijdens de Clomid 100 mg, dit mocht ik toen nog doorzetten, waren het er dus meer geweest dan was het stop gezet vertelde de fertiliteitsarts.
    Ik persoonlijk heb nog nooit ovulatietesten of temperatuurkaartjes gebruikt, dit omdat ik om de twee dagen terug moet komen in het ziekenhuis tijdens de ovulatie, ze houden dus precies in de gaten hoever je bent. Gezien dat ook weer erg verschillend is per ziekenhuis zijn er veel meiden die wel de testen gebruiken. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen!

Sophia, ik begrijp je angst, misschien is het verstandig dit kenbaar te maken bij de gyn/ fertiliteitsarts. Dan weet je precies hoeveel je binnen krijgt. Veel succes.

Ravi, ik ben heeeel hard aan het duimen [-o< !

Jojoba, ik hoop voor je dat de :evil: heel snel komen!

Elke en Marieke, nogmaals veel succes morgen!

4. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Daan. Jij moest om de twee dagen teugkomen. Maar hoe doen ze dat dan bij mensen die dit niet hoeven. Die ontwikkelen met 100 mg misschien wel twee eitjes en komen hoeven niet steeds naar het ziekenhuis te komen. Waarom kappen ze het bij jou dan af en bij mensen die niet op controle komen zetten ze dan waarschijnljik gewoon door.......

x

Elke en marieke van mij ook heel veel succes!

5. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Nou ik hoop eigenlijk dat ze wegblijven :D , het kan nog steeds allebei de kanten op.

6. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Brenda, dat is dus het verschil tussen de ziekenhuizen. De meeste van ons hebben wel follikelmetingen waar het uit blijkt hoeveel eitjes er groeien. Hoe ze dat in de gaten houden bij vrouwen die geen controles hebben, geen idee? Bij mij hebben ze het niet afgekapt omdat ik er twee had, zou ik er meer hebben gehad dan zou het zijn afgebroken. Gelukkig mocht ik die ronde doorgaan. Echter nu wordt het waarschijnlijk afgebroken omdat er helemaal geen enkel eitje aan het groeien is...

Jojoba, sorry :oops: . Ik dacht dat jij aan de primolut zat om het op te wekken... Sorry! We gaan duimen voor je dan dat ze niet meer terugkomen.

7. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

maakt niet uit, dacht al zoiets.

8. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    b]Naam: Lotje2
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: 24april
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek gyn: wacht op zaaduitslag
    Voor: follikelmeting 4 april[/b]

Naam: Elke29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: begin mei
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid ditmaal 100mg(
    Volgend bezoek gyn: 14 april
    Voor: follikelmeting

Naam: Ravi
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    NOD: 21 april??? uitgaande van 32 dagen
    Bijzonderheden: tweede ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie
    Voor: vervolgplan

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 10 mei
    Bijzonderheden 4de ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: 15 april
    Voor: follikelmeting, maar dat zal op dag 9 niet zo spannend zijn

Naam: Daan81
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: mei 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 26-04
    Bijzonderheden: 3e ronde Clomid, 100 mg
    Volgend bezoek gyn: 15 april
    Voor: op zoek naar een ei

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje erg slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Misschien IVF....
    Volgend bezoek gyn:14 april telefonisch spreekuur.
    Voor:bespreken verder behandelplan

Naam: Tirtilisko
    Leeftijd: 20
    Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt)
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg
    Volgend bezoek gyn: voor cd 11
    Voor:Folikelmeting

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 27 april uitgaande van cyclus 35 dagen
    Bijzonderheden: 3de ronde clomid 1st x 100mg
    Volgend bezoek gyn: 21-4 bloed afname 22-4 uitslag 28-4 uitslag semenonderzoek
    Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde / semenonderzoek

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    NOD: 22 april
    Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50. Ei gevonden rond dag 20
    Volgend bezoek gyn: do 17 april bellen
    Voor:uitslag samenlevingstest. Dan ook bloedprikken voor progesteron

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half mei?
    Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid
    Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur.
    Voor:...

Naam: Zora
    Leeftijd: 24
    Bezig sinds: februari 2007
    NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe
    Bijzonderheden: mannetje moet eerst terug voor tweede zaadtest half april, en ik moet proberen BMI onder de 25 te krijgen. (nu 25,7) en kijken of cyclusduur korter blijft/wordt.
    Volgend bezoek fert.arts: 25-04 14.00 uur
    Voor: Uitslag zaadonderzoek en verder behandelplan.

Naam: Fleur76
    Bezig sinds: 14 april 2007
    NOD: geen idee, cyclus is nog steeds niet geregeld
    Bijzonderheden: PCO, wacht op ongie zodat ik met de 3e ronde Clomid (50 mg)kan beginnen
    Volgend bezoek gyn: 24 april 8.30
    Voor: inwendige echo, tempkaart bespreken, bespreken of ik naar hogere dosis Clomid ga of misschien wel iets anders

Naam: Sophia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: juni 2006
    Kinderen: 0
    NOD: nog geen idee
    Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd, nu bezig met Primolut dus afwachten geblazen! Dan Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: Staat nu voor 19 mei, maar is onder voorbehoud
    Voor: Weet ik niet

Naam: Jojoba27
    Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor)
    Kinderen: 0
    NOD: 13 april??
    Bijzonderheden: sinds december 2007 PCO geconstateerd, eerste clomid kuur 50 mg
    Volgend bezoek gyn: bellen na NOD
    Voor:

Naam: Kelly1980
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen:bezig voor eerste kindje
    NOD:???? cyclus duurt nu al 13 weken! (zonder medicatie)
    Bijzonderheden:4-4-08 PCO vastgesteld, uitstrijkje gemaakt, bloedafname en sperma ingeleverd voor onderzoek. 28-04 uitslagen en behandelplan en hopelijk dus eindelijk provera en clomid
    Volgend bezoek gyn:28 april
    Voor:uitslagen en behandelplan

9. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    zo sta ik eindelijk ook op de lijst, werd tijd!
    Ben een paar dagen niet hier geweest en moest meteen 5 pagina's doorlezen....
    Ik hoop echt dat een van jullie snel met leuk nieuws komt want dat hebben we wel verdiend, na al die slechte berichten :( :(

Dikke kus Kelly

10. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Brenda,
    Dat klopt hoor wat je zegt....
    Ik word ook helemaal niet in de gaten gehouden. DUs stel dat er 5 eitjes groeiden, dan zouden we dat niet weten en zou alles gewoon doorgaan.
    Ik blijf het erg vreemd vinden dat ik daarin niet in de gaten wordt gehouden en heb vaak pas 1x per 8 weken een afspraak.
    Daarom gebruik ik dus idd ovulatietesten.

Jojoba...het wordt spannend voor jou zeg!

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    navond!

wat is dat toch raar dat sommigen gewoon niet in de gaten worden gehouden bij gebruik van Clomid. Misschien heeft het ook te maken met hoe groot/ druk het ziekenhuis is? Ik hoefde ook geen ovu-tests te gebruiken omdat ik elke paar dagen terug mocht voor een follikelmeting. Ik hou trouwens wel zelf mijn temperatuur bij, maar niet omdat ze dat vanuit het ziekenhuis hebben gezegd! Dat deed ik al maanden daarvoor. Vandaar ook dat ik al wist dat ik geen eisprong had. Ik vind het toch wel een slechte zaak eigenlijk dat je niet in de gaten wordt gehouden bij het gebruik van medicatie. Als ik jullie ervaringen soms lees, ben ik heel blij met het ziekenhuis waar ik heen ga zeg! 2 maart ben ik naar de ha gestapt en nou ben ik al zo ver geholpen dat ik weer een eisprong heb gehad! Natuurlijk heb ik de mazzel gehad dat de clomid direct is aangeslagen, maar in 5 weken tijd ben ik toch compleet binnenste buitengekeerd en een heel eind op weg geholpen.

@Jojoba: je zit al tegen je nod! Ben je al een beetje zenuwachtig ;)

Liefs voor iedereen!

Tezzz

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo allemaal, druk druk druk hier zeg!
    Elke: je vroeg of wij gewoon thuis zwanger kunnen worden... nou daar geloof ik helemaal niet meer in, mijn cyclus is verdwenen, in juli voor het laatst op eigen kracht ongesteld geworden, ik moet eerlijk zeggen dat ik sindsdien ook geen testje meer heb gedaan, ik vond dat zo ontmoedigend. af en toe spookt het wel eens door m,n hoofd dat ik misschien wel zwanger kan zijn maar die kas is zo minimaal dat ik echt niet ga testen, m,n collega was zwanger en dat voelde op het begin als een grote knikker boven je schaambeen, af en toe voel ik wel eens maarja niks natuurlijk stom he?

Brenda, ja stom he? dat je zo blij kan zijn dat je ongesteld bent, de meeste zijn blij als ze het juist niet meer worden want dan zijn ze zwanger, nou ik zou er ook blij mee zijn ik zit op eh? dag 150 ofzo?

Daan: ja kans ik groot dat volgende zaaduitslag beter is, kwam ik er vorige week tot m,n schrik achter dat m,n man nu tegen de pijn met een electrische deken ligt, dat is dus ook helemaal niet goed want zo,n ding word echt loeiheet op standje 3. je vroeg wanneer we in moeten leveren, dat hebben we afgelopen donderdag gedaan.

tezz: mooi, je ei opgespoord! heb je tenminste het gevoel dat je echt een kans maakt ! of nou ja een gevoel is het niet het is een feit dat je dan een kans maakt! hopelijk goed nieuws.

verder ( schaam schaam) het lukt echt niet om mezelf toe te voegen, is er iemand die het stap voor stap uit kan leggen ?

gr jose

13. Goedemorgen!

Even snel, mijn gyn weet van mijn moeder.

Enne hij adviseerde om te gaan tempen, dat is de enige maniet om te weten of er een ei is. Ik wordt straks wel in de gate gehouden door follikelmeting inderdaad.

Iemand vroeg of de :evil: er al zijn, nee nog niet wel flinke krampen!

LIEFS

14. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    Vandaag precies een jaar geleden dat we gestopt zijn met de pil.
    en nog steeds me cylcus niet in orde.

Vandaag (als ik uitga van 28 dagen) 7 dagen overtijd. Maar testje wagen doe ik niet, want ik weet zeker dat ik niet zwanger ben.
    Heb geen zwangerschapsverschijnselen, waarschijnlijk niet eens een ei gehad. Wel pijn rond me tepels, als ik er op druk, maar dat kan komen omdat ik ongi moet worden.

Gister met me vriendin wezen zwemmen met dr kleine meid van 2. En dan doet het stiekum wel pijn hoor alle mensen die je ziet met een baby of kleintje lekker spelen in het zwembad. Hopelijk komt mijn tijd nog. Ben pas een jaar bezig, maar het schiet allemaal maar niet op. Als mijn cylcus nou maar regelmatig zou zijn, dan zou ik al lang blij zijn. Ben soms best een beetje bang, wat als het nou niet lukt?

Sorry hoor moest het even kwijt.
    zit niet zo lekker in me velletje vandaag.
    Heb ook lekker paar uurtjes vrij genomen om de middag met me hubbie, die ook nog jarig is, door te brengen

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zo meiden, ik heb alles even vluchtig doorgelezen jullie hebben zoveel gekletst.

@ Marieke: Wat balen van de slechte uitslag zeg, ik ben er echt bang voor dat wij dat over twee weken ook te horen krijgen. Knuffel meid.

@ Lotje: Voor jou ook een dikke knuffel en heel veel sterkte, neem je tijd om het te verwerken hoor meid.

@ Fleur: Voor jou ook een dikke knuffel meid.

@ Brenda: Succes met je Clonid Stasrt, dat het maar snel raak mag zijn voor jullie.

@ Iedereen eigenlijk een dikke knuffel.

Ik heb mijn ei nog steeds niet gevonden. En ook nog geen rare dingen gevoeld. Ben vandaag weer streng begonnen met lijnen en hoop dat mijn cyclus niet heel lang word dit keer.

Verder hoorde ik gisteren van mijn moeder dat mijn zus zwanger is van de tweede. Ik heb snel opgehangen en een potje zitten janken. Daarna voelde ik me een egoist omdat ik blij moet zijn voor hun. Maar ik ben zo jaloers en zie het echt niet zitten om weer 6 a 7 maanden alleen maar over zwanger zijn te praten. Mijn broer heeft ook drie kleine kinderen en mijn schoonzusje praat over niets anders dan zwanger zijn en kinderen.

Vanavond chinezen bij mijn ouders mijn moeder is jarig maar zie het echt niet zitten. Mijn zus is de enige van de familie die van onze MMM afweet dus ben benieuwd of ze het me vanavond verteld. (mijn moeder heeft het stiekem verteld) Zal voor haar ook wel moeilijk zijn.

16. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Zora, ik snap je probleem, hoewel je het mooi vind voor hun dat ze zwanger zijn is het heel moeilijk om al dat "zwangerpraat" constant aan te horen.. Ik zie dat bij ons on de vriendengroep ook wel, Dan ga ik na eentijdje maar even bij de jongens zitten want al dat babypraat steekt enorm.. Wil me er ook niet bij inmengen want dan wordt ik misschien wel heel erg enthousiast maar omdat het bij ons nog wel even kan duren is het moeilijk om in een korte termijn vooruit te kijken.. De meeste vriendinnen die stoppen met de pil gaan ervanuit dat het binnen een maand of 3 wel raak moet zijn dus praten ze honderduit over babydingen.. Ikzelf wil er ook wel over praten maar durf het niet echt... Bang om mezelf straks weer tegen te komen denk ik...

Succes vanavond bij het etentje!
    En jullie tijd komt ook nog wel en dan waardeer je het des te meer...

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je wel Anneke dat is ook zo. Ik ben altijd heel positief en probeer heel postief overal in te staan. Ik ben nu twee keer heel verdrietig geweest. Toen de fert. arts me naar huis stuurde om een paar kilo af te vallen terwijl ik maar een paar kilo 'te zwaar'' ben en nu ik hoor dat mijn zus zwanger is. Ik kan nu gewoon elk moment in tranen uitbarsten, ik hoop dat ik het vanavond in kan houden wil mijn zus niet kwetsen en de rest van de familie weet het niet.

Heb vandaag gewoon een zielige dag, ga het liefst thuis in bed liggen....

18. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Misschien moet je het ook aan meer mensen vertellen.. Dit heeft mij wel geholpen.. Mn vader en mn zus weten ervan en nog een paar hele goeie vrienden.. Hierdoor is het niet een "issue" en kunnen ze begrijpen als je zo nu en dan es uit de schroef springt.. ik zit nu aan de hormonen en dat is ook vrij heftig.. Wil niet dat iedereen het weet maar de mensen waar je wat aan kunt hebben in deze moeilijke tijd hebben we het verteld en ik moet zeggen dat dat wel oplucht..
    Ik ben ook erg positief ingesteld hoor! Heb ook een paar keer een tegenslag gehad.. Dan is het even goed huilen en dan maar weer proberen om het weer positief tegmoed te zien wat de volgende stap gaat zijn..

En zo nu en dan mag je best even depri zijn en in je bed kruipen maar probeer de moed erin te houden! Jouw tijd komt zeker! Al het goede duurt even, hoe moeilijk dat het ook is....

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ga mijn best doen Anneke, al is het alleen al door jouw peptalk. Zelf hou ik ook altijd van die peptalks, toch fijn als iemand anders er wat aan heeft en dat is in dit geval zeker zo.

Wij krijgen 25-4 verdere uitslagen en morgen moet hubbie voor de 2x zijn zwemmers inleveren. Als we het verdere behandelplan en de uitslag hebben gaan we het in de familie vertellen. Dan kunnen ze er rekening mee houden en kunnen we er open over praten. Mijn zus weet het al wel dus misschien heeft zij het er ook moeilijk mee.

20. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    25-4 hebben wij ook weer een gesrpek met de gyneacoloog.. Wij hadden de eerste keer ook niet superzwemmers en eigenlijk leek het toen niet zo goed, maar de tweede keer waren ze perfect dus je kunt nog alle kanten op! het is zo'n momentopname, Als je vriend koorts heeft gehad is het ook meestal wat minder en zo zijn er nog meer van die dingen.. Dus hopen op een goeie uitslag ook voor jullie! Ik zal voor jullie duimen!
    Denk dat het voor je zus ook wel moeilijk is.. Mijn zus is ook bezig om zwanger te worden en ookal gun ik het haar van harte het zou wel zeer doen als ze meteen zwanger is.. Het is een heel dubbel gevoel ...
    Ik probeer er ook voor haar te zijn maar zij zitten in het stadium van lekker klussen en dan maar op het wachtbankje en eigenlijk is het romantische er voor ons wel af ... Zulke verhalen steken mij dan wel....

Deel Deze Pagina