wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 3e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 3de ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. 7 rondes clomid. Nu 1e ronde puregon spuiten.Bezig voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    5Mare5 > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. 1ste r Clomid 50mg> sloeg niet aan. 2e r Clomid 100mg > geen eisprong. 3e r Clomid 100mg > goede eisprong.
    4e r Clomid 100 mg > cyste ontstaan. Nu eerst weer aan de pil zodat de cyste weggaat
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > 1e ronde Clomid (50mg) niet aangeslagen.
    lima84 > geen PCO, 3e ronde clomid 50mg, 14e ronde voor 1ste kindje

ZWANGER:

Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    5Mare5>
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup> 2 november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg
    Naatje> 19 november 2009 (mijn verjaardag) uitgerekend van onverwacht spontaan wonder

GEBOREN
    Kelly: bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009
    Ravi: bevallen van een meid, Sinne

Suzanne is 28 februari bevallen van een dochter genaamd Merel
    Tezz: bevallen van een jongen, Kiyan, op 5-03-2009

AGENDA:

17-3 Caecilia fm en pregnyl
    17-3 Nightelf eerste echo
    23-3 Winnie Pooh 1e FM
    24-3 Elke geslachtsbepaling :D
    24-3 Luukske NOD
    24-3 Dazwa84 weer naar gyn
    27-3 Juup fertiliteitsarts, eerste echo
    2-4 Naatje eerste echo

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

Heb even Kiyans geboortedatum goed gezet ;)

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Lieve meiden,

Hier gaat alles goed. Na de bevalling natuurlijk nog maar erg weinig tijd gehad om op het forum te komen en meestal als ik net bijgelezen ben, is het alweer tijd voor een voeding :)
    De bevalling is wederom behoorlijk snel gegaan. Ik ben op woensdag 4 maart 's middags dus gestript om de boel een beetje op gang te brengen. Volgens de vk had ik wel lang genoeg rondgelopen met mn bekken/rug/schaambeen-problemen ;) Heb die nacht nog heerlijk kunnen slapen en s morgens om 6.59 werd ik wakker van een kramp die wel erug veel op een wee leek ;) Direct kwamen de weeen om de 5 minuten, dus om 7.30 heeft manlief de vk gebeld, die er om 7.45 was. Inmiddels kwamen de weeën toen al om de 3/ 4 minuten, dus ze was mooi op tijd. Toen de kraamhulpen arriveerden om 8.15 heeft ze mn vliezen gebroken en had ik al 8 cm. ontsluiting. Weeën namen toen wat af in frequentie maar werden wel heftiger. Laatste keer dat ik op de klok heb gekeken was het 8.48 uur. Daarna werd het me iets té heftig ;) Om 9.11 uur is Kiyan geboren. Leuk detail: op het smep-topic maken we altijd een poll om geboortes te voorspellen. Manlief had zowel de datum als de tijd tot op de minuut nauwkeurig :confused: Spooky! :)

Kiyan had nogal wat vruchtwater ingeslikt en heeft de eerste 24 uur helemaal niks kunnen drinken. Daardoor kwam mn bv ook later pas op gang en zakte hij te snel/ veel in z'n gewicht. Helaas zijn we dus kunstvoeding moeten gaan bijgeven. Hij doet het er prima op, daar niet van, maar het is wel een enorm trage drinker! Hij kreeg niet genoeg binnen omdat ie zo traag dronk aan de borst, maar uit de fles drinkt ie dus net zo traag! :confused: Ik ben nu dus een beetje van alles wat aan het doen. Eerst de borst, dan een flesje en tenslotte nog wat afkolven. Zo kom ik mn tijd dus wel door en is het ff afgelopen met het uitgebreid forummen ;). Ik heb hier geen foto van onze kleinste man staan, maar op m'n hyves wel. Als jullie 'm dus willen bewonderen, ff pb-en. Maar kan best zijn dat ik niet zo gauw reageer of al eerder wel een fotootje in m'n album heb geplaatst ;)

Enorm ego-verhaal. Sorry! En ik heb de laatste paar blz ook niet zo goed doorgelezen. :oops: Ik denk wel veel aan jullie! En weet je wat ik me vanacht bedacht? Op 5 maart 2008 ben ik naar de ha gestapt vanwege het ontbreken van een cyclus. Op 5 maart 2009 is onze Kiyan ter wereld gekomen!
    8)

Liefs van mij!

Tezzz
    (17.00 uur weer voedertijd ;) )

3. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Nou meiden,

Ik baal als een stekker.
    Zit er even flink doorheen.
    Kijk mijn banner zegt genoeg.

Had er deze maand zo'n goed gevoel over maar zelfs dat heeft niet geholpen.
    24 maart een afspraak bij de gyn. Aan de ene kant heel fijn dat we verder gaan kijken maar aan de andere kant ben ik verschrikkelijk bang.
    Gaan waarschijnlijk weer een stapje verder, had zo gehoopt dat dat niet zou hoeven.

4. smaya

smaya Lid

2 jan 2008
    94
    0
    0
    flevoland
    hoi lieve allemaal, nou ik kan wel janken, bij de echo zien ze niks ik moet donderdag weer terug komen en ik denk dat ik deze kuur niks doet dus denk dat ik over moet op 100mg.

@joseetje26 dankje meid ik voel me gewoon niet blij, ik blijf maar heen er weer gaan bah. Ik hoop dat jij ook snel je kleine krijgt ;)

@Zora, dankje mop, ik heb de echo gehad er was niks gegroei en vind dat ze heel snel deed nou kom donderdag maar terug zegt ze en ik weet niet of dit spul wat bij me gaat doen hoor.

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Wendy 1984, ik had met 100 mg een super eisprong, de ronde erop ineens niets... Ik had ook hee veel bijwerkingen van 100 mg, enorme opvliegers, en humeurwisselingen enzo, dus ik dacht; Mijn god 150 mg moet vreselijk zijn. Vandaag mijn laatste ingenomen en tot nu toe.....niks geen last....

Smaya heb je al eerder Fm gehad? Zo nee met Clomid kan het later komen, zo ja en op dag 12 wel effect dan weet je het nog niet zeker, maar dan weet je dat het anders of niet werkt. Had ik dus ook, zie verhaaltje hier boven. Dag 10 nog geen groei geen paniek maar op dag 14 of 15 probeerden de gyn's mij nog van hoop in te praten terwijl ik gewoon voelde (ook aan mijn onderbuik) dat er niks gebeurde. Vond het heel frustrerend..!

Zora, waarom duurt het zo lang he? Mt Duphaston (maar ik begreep van mijn gyn dat iedere gyn iets anders uitschrijft) heb ik de laatste dag die pil geslikt en de volgende avond of die morgen erop mijn ongi. Wat ik wel fijn vind, maar jij bent wel bekend met provera toch?

6. smaya

smaya Lid

2 jan 2008
    94
    0
    0
    flevoland

nee want ik slik voor het eerst clomid, vandaag voor het eerst hoe groot moet je eitje zijn of worden om te springen?

ik ga maar effe chocola eten of zo om effe weg te eten hahah wie weet gaan ze daar van groeien.

groetjes

7. Juup

Juup Lid

27 jan 2009
    89
    0
    0
    @ dames die gereageerd hadden..

Voor mij (ons) is het meer dan vanzelfsprekend om het hun apart te vertellen. Het is meer zo dat ik zat met het gevoel niet open te kunnen zijn. Ik vind het niet erg om tegen anderen een smoesje op te hangen tot de 12weken maar bij hun voelde het zo lullig omdat zij met zoveel openheid spreken over de vervelende zaken die er bij hen spelen.

Ik wacht wel tot 12weken, wil wat meer zekerheid maar dan ga ik het zeker apart vertellen en ook het clomidverhaal erbij. Misschien geeft het nog wat hoop. Vond het nu gewoon extra sneu. Had altijd bedacht dat als de clomid niet aan zou slaan ik haar zou informeren, is ze niet de enige in de mm. Maar het sloeg wel aan....

Nou ja, ze snapt wel waarom ik op zo'n verjaardag en voor 12weken niets kon zeggen maar het voelt bij mezelf gewoon rottig omdat ik het hun zo gun en ik zelf ondanks dat het zo snel is gegaan al jaren baal als iemand eerder zwanger is. (Begrijp me niet verkeerd: Kan heel blij voor anderen zijn is NIET uit misgunning maar uit lang gekoesterde wens voor mezelf)

Sterkte weer voor allen

8. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Duivels zijn gekomen hoor :) !

Op cd 10 moet ik weer heen voor een echo. We doen weer mee!

Veel succes allemaal meiden!

9. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 3e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 3de ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. 7 rondes clomid. Nu 1e ronde puregon spuiten.Bezig voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    5Mare5 > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. Bezig aan 5e ronde Clomid waarvan slechts één ronde met succesvolle eisprong.
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > 1e ronde Clomid (50mg) niet aangeslagen.
    lima84 > geen PCO, 3e ronde clomid 50mg, 14e ronde voor 1ste kindje

ZWANGER:

Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    5Mare5>
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup> 2 november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg
    Naatje> 19 november 2009 (mijn verjaardag) uitgerekend van onverwacht spontaan wonder

GEBOREN
    Kelly: bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009
    Ravi: bevallen van een meid, Sinne

Suzanne is 28 februari bevallen van een dochter genaamd Merel
    Tezz: bevallen van een jongen, Kiyan, op 5-03-2009

AGENDA:

17-3 Caecilia fm en pregnyl
    17-3 Nightelf eerste echo
    23-3 Winnie Pooh 1e FM
    24-3 Elke geslachtsbepaling :D
    24-3 Luukske NOD
    24-3 Dazwa84 weer naar gyn
    25-3 Marieke1980 naar gyn voor FM
    27-3 Juup fertiliteitsarts, eerste echo
    2-4 Naatje eerste echo

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

10. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Tezzz: je bevalling ging inderdaad heel snel zeg :confused: .. en je manlief is echt freaky zeg, knap dat hij dat zo goed heeft kunnen voorspellen.

Smaya en Wendy1984: dikke knuffel meiden, balen zeg...

Marsim: jij ook een dikke knuffel..succes met de volgende ronde alvast.
    Je lichaam kan je goed voor de gek houden met allerlei vage symptomen..

Luukske: hoe is het afgelopen met je bijeenkomst, mag je blijven.. [-o<

Marieke1980: hopelijk ben je snel ongi en kun je weer lekker verder. Ik weet maar al te goed dat wachten zonder actie heel lang duurt.

Zora: hopelijk wordt jij ook heel snel ongi en gaat dit een superronde worden voor jou..

Leonizzie: wat fijn dat je weer aan het werk bent.., snap je helemaal om niet zo veel met het forum bezig te zijn, maar toch elke nieuwschierig naar wat de andere meiden meemaken..

Juup: inderdaad is het vanzelfsprekend dat je dat doet. Ik denk dat het voor ons allemaal vanzelfsprekender is, misschien dat mensen die er minder moeite voor hoeven te doen er wat harder in zijn. Hopelijk is zij ook snel zwanger en kunnen jullie lekker samen zwanger zijn..

Joseetje: wat een rotperiode voor je klusman zeg.., hoe gaat het verder met jou?

Caecilia: er is in ieder geval al wel iets aan het groeien, hopelijk groeit het snel door, ik duim heel hard voor je.

Rachje: hoe is het bij jou afgelopen?

Hier "lekker" weer aan het wachten op het wachtbankje, pfff..
    Niet veel nieuws eigenlijk.

Liefs Jojoba

11. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Het is definitief niet gelukt deze maand.
    Vannacht flink ongi geworden.
    Baal als een stekker. Nu volgende week dinsdag maar weer afwachten.
    Heb dan een dubbele afspraak bij de gyn om eens te kijken hoe nu verder. Het is weer een stapje verder en dat maakt me wel bang.
    We wachten maar weer af.

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Tezz, wat een supersnelle bevalling! Hoop dat Kiyan snel sneller gaat drinken. Scheelt je een hoop tijd en stress!

@Meiden die ongi zijn geworden... balen! (Behalve Marieke super eindelijk weer van start!)

@Juup, fijn dat je dat al van plan was. Snap je gevoel. Hoop dat het er niet nog eens voor de 12 weken over gaat.

Om 10:15 moet ik weer in het zh zijn. Kijken of mijn ei van 16,5 mm doorgegroeid is naar minimaal 18.
    Ik ben sinds gisteren aan de antibiotica. Bah maar helpt wel vannacht voor het eerst in 3 nachten weer geslapen!

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    smaya, zo rond de 20 a 22 mm. moeten ze groeien om te springen. Ze groeien gemiddeld zo'n 2 mm per dag.

Marsim balen meid :(

Jojoba veel succes op het wachtbankje

Ceacilia, hopelijk is je eitje mooi gegroeid, ga voor je duimen.

14. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Marsim balen joh. Hopelijk brengt de volgende ronde meer geluk!

Caecilia > Ik duim dat je ei mooi gegroeid is!

@all > gisteren gehoord dat een vriendin zwanger is. Ze is gestopt met de pil en was daarna meteen zwanger, niet eens meer ongie geweest. Gun het haar enorm, maar moest stiekum wel even een traantje laten...

15. Jojoba27

Marieke1980: ik ken het gevoel, je bent heel blij voor die ander, maar zelf wil je ook zoooo graag... Toen ik net mijn tweede miskraam had gehad, kwam er ook een hele goeie vriendin mij vertellen dat ze meteen zwanger is geraakt na de pilstop en een paar dagen later nog een goeie vriendin van mij die nu al van haar derde kindje zwanger is. En dan denk je echt, zij heeft er dadelijk al 3 en wij zijn nog met nummer 1 bezig. Er zijn toen ook wat traantjes gelaten.. Je voelt je dan zo opgelaten, terwijl je ook superblij bent voor je vriendin.

Het is niet eerlijk, maar onze tijd komt nog. Ik duim voor je dat je heel snel zwanger raakt en dat de behandeling dit keer goed aanslaag.

Marsim: balen joh, nogmaals dikke digiknuffel..

Caecilia: hoe is het afgelopen met de fm meting vandaag. Hoop dat het eitje mooi is doorgegroeid!

Liefs Jojoba

16. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Marieke, heel herkenbaar en dat doet zo'n pijn.

@Jojoba, vind ook dat je nu snel aan bod moet zijn!

Echo vanmorgen was goed. Ei is in 1 dag van 16,5mm doorgegroeid naar 19 mm. Dus pregnyl prik gehad. Dacht toen ik naar het zh liep dat ik wat urine verloor. Bleek gewoon heel veel vruchtbaar slijm te zijn. Dus wist ik eigenlijk voor de fm al dat het goed was. Nu vanavond en morgen klussen en dan is de wachtbank weer helemaal voor mij ;) (en voor iedereen anders na ei natuurlijk!)

17. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Goed nieuws Caecilia! Flink aan de klus! :)

18. Jojoba27

Klus ze Caecilia en hopelijk heb jij mooi roze nieuws over 2 weekjes!

19. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Geweldig nieuws Caecilia. Veel plezier met klussen.

Balen Marsim :(

Heb vandaag de eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien. Ben zo blij en opgelucht. Zo bijzonder om te zien, hoop zo dat het jullie ook snel gegund is!

20. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant

Deel Deze Pagina