wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @zora, balen meid dat het niet echt duidelijk is....

@leonizzie, hoe gaat het met jou?

@ceacilia, klus ze!

@smaya, ik heb ook de klachten pas erna....duizelig etc....
    ook rond mijn eisprong ben ik erg duizelig.....

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He luuske, Ja gaat goed hoor met mij. Net even naar de acupuncturiste geweest, merk dat ik daar baat bij heb, voel me rustiger en fitter en dat is nou net wat je volgens haar nodig hebt om een kans te hebben op een innestelling haha. Verder op mijn werk een goed gesprek gehad en voorlopig werk ik 2 dagen op kantoor en 2 dagen thuis en dat geeft me heel veel rust, zeker nu de komende periode met alle FM's e.d.
    Hoe gaat het met jou? Was dus even spannend op je werk. gelukkig mag jij blijven, maar zulk soort veranderingen brengt altijd spanningen mee op het werk.
    Maar eh, ze zit nog maar heel kort voor je NOD, dus... hoe voel jij je?

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Fijn dat het zo geregeld kan worden op je werk Leonizzie!

4. Niet meer actief

Ik heb net de verloskundige gebeld en zij zet mij op 5 weken en 1 dag omdat de eerste dag van mijn laatste menstruatie 10 februari was en zij vond het verstandiger om de eerste echo in het ziekenhuis te doen ipv in de fertilliteitskliniek omdat ze in het mijn vorige zwangerschappen daar ook gevolgd hebben. Ik ben draagster van de B sterptokken en daardoor heb ik last gehad van bloedverlies en vroegtijdige weeën en onze oudste dochter is ruim 7 weken te vroeg geboren. Nu dus in overleg met haar de afspraak in de kliniek afgezegt en een afspraak gemaakt gemaakt bij de gyn in het ziekenhuis voor de eerste echo, 9 april 9.00u is het zo ver! Ik moet dan we een weekje langer wachten, maar dan zit ik wel meteen op de plek waar ik moet zijn ;)

5. Niet meer actief

LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. 3e ronde IUI icm clomid en Pregnyl
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 3de ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. 7 rondes clomid. Nu 1e ronde puregon spuiten.Bezig voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    5Mare5 > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. Bezig aan 5e ronde Clomid waarvan slechts één ronde met succesvolle eisprong.
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > 1e ronde Clomid (50mg) niet aangeslagen.
    lima84 > geen PCO, 3e ronde clomid 50mg, 14e ronde voor 1ste kindje

ZWANGER:

Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    5Mare5>
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup> 2 november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg
    Naatje> 17 november 2009 ( rond mijn verjaardag) uitgerekend van onverwacht spontaan wonder

GEBOREN
    Kelly: bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009
    Ravi: bevallen van een meid, Sinne

Suzanne is 28 februari bevallen van een dochter genaamd Merel
    Tezz: bevallen van een jongen, Kiyan, op 5-03-2009

AGENDA:

23-3 Winnie Pooh 1e FM
    24-3 Elke geslachtsbepaling :D
    24-3 Luukske NOD
    24-3 Dazwa84 weer naar gyn
    25-3 Marieke1980 naar gyn voor FM
    27-3 Juup fertiliteitsarts, eerste echo
    1-4 Caecilia NOD (Nee geen grapje ;))
    9-4 Naatje eerste echo
    20-4 Nightelf termijnecho

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen
    [/quote]

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Naatje ik blijf het een ongeloofelijk en bijzonder verhaal vinden! BEn oprecht heel erg gelukkig voor jou!

Zora ik hoop echt dat je ongi morgen komt. Heb je zekerheid en je zit dan lekker nog voor het weekend, jou is ook weleens een portie geluk toegewenst

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je wel Leonizzie, vind ik lief van je.

Naatje, jammer een weekje langer wachten maar wel fijn dat je dan op de goede plek zit waar ze ook je verleden kennen en meegemaakt hebben.

8. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. 05/02/09 gestart met Thyrax, nu even zonder clomid.
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg 3de ronde Puregon en Pregnyl. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan 09 vmk
    Winnie Pooh > geen PCO. 7 rondes clomid. Nu 1e ronde puregon spuiten.Bezig voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    Marieke1980 >PCOS. Bezig aan 5e ronde Clomid waarvan slechts één ronde met succesvolle eisprong.
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken

ZWANGER:

Ylona>
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    5Mare5>
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Naatje> 17 november 2009 ( rond mijn verjaardag) uitgerekend van onverwacht spontaan wonder

GEBOREN

AGENDA:

21-3 Jojoba27 bloedprikken progesteron/schildklierwaarden
    23-3 Winnie Pooh 1e FM
    23-3 Jojoba27 uitslag bloed
    24-3 Luukske NOD
    28-3 Jojoba27 NOD
    9-4 Naatje eerste echo

OVERIG:

>klik op quote
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    [/quote]

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede

IN BEHANDELING:
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. 05/02/09 gestart met Thyrax, nu even zonder clomid.

ZWANGER:

Ylona>
    Redu>
    5Mare5>spontaan zwanger geraakt, uitgerekend 25 september

GEBOREN

AGENDA:

21-3 Jojoba27 bloedprikken progesteron/schildklierwaarden
    23-3 Winnie Pooh 1e FM
    23-3 Jojoba27 uitslag bloed
    24-3 Luukske NOD
    28-3 Jojoba27 NOD
    9-4 Naatje eerste echo

OVERIG:

>klik op quote
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Hallo dames,

ik wilde weer eens even komen spieken hier, maar zie dat er helaas niet echt veel is veranderd.

ik hoop echt dat de clomid hier snel zijn werk goed gaat doen! succes de dames die op de wachtbank zitten!

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @leonizzie, fijn dat je niet steeds naar kantoor hoeft te gaan, maar ook thuis kunt werken.....zal zeker meer rust brengen.....

hier idd 6 dagen voor NOD, andere rondes begon ik nu bijna al met bruinverlies....nu (nog) niks, alleen beginnen nu de gevoelige (.)(.) te komen, en heb ik vaker wat steekjes in mijn lies.....ben benieuwd wat deze ronde brengt!

@mare, alweer bijna 13 weken....wat gaat dat snel meid....

@zora, ik duim dat je ongi snel komt!

@naatje, is idd beter dat ze je goed in de gaten houden....

@jojoba, blijf fijn op het bankje zitten.....is erg gezellig!

12. Juup

Juup Lid

27 jan 2009
    89
    0
    0
    @naatje: Pff, ja meis, is aftellen. We kijken er zo naar uit. Volgende week mogen we al. Jij in april zo te zien. Nou ja, we gaan maar van het positieve uit he. Ik begin nu echt moe te worden, heb verder ook een prima eerste trimester volgens mij. Nu begint het dus toe te slaan, elke dag iets eerder stoppen met werken, mag van mn werkgever thuis werken dus dat komt goed uit, dan plof ik op de bank en mieter ik in slaap. En echt geen trek in brood. HAha..nou ja, heb geduld, het kan nog alle kanten op gaan. Ik ben tevreden. Manlief praat elke dag wat tegen de buik, ik wrijf er lekker over, eet gezond en luister naar mn lichaam, meer kan ik er niet van maken.
    Succes meid.

@ SMaya: ik was ook erg moe door alle hormoonpillen...dat hoort erbij denk ik! Succes...

Aan alle andere lieve dames: Sorry sorry sorry als ik niet op iedereen reageer, ik lees alles maar als ik wil gaan typen weet ik steeds niet wie wat had geschreven....kan bij het hele gebeuren horen maar ben een ei. Ik hoop voor jullie snel een goed ei en denk aan jullie. Jullie zijn kanjers en verdienen het super. Ik realiseer me heel goed wat een mazzel ik heb, ik ga er echt vanuit dat iedereen op een dag deze mazzel heeft. Veel geluk en geduim dus vanuit hier voor alle meiden die ik niet @..... schrijf.! Liefs Juup

13. Juup

Juup Lid

27 jan 2009
    89
    0
    0
    Luuske, klinkt spannend meis, hou je ons op de hoogte...

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @juup, ja ik hou jullie zeker op de hoogte.....
    heb hele nacht steken in mijn lies gehad, maar ja....kan vanalles zijn!

15. smaya

smaya Lid

2 jan 2008
    94
    0
    0
    flevoland
    @Leonizzie...., bedankt mop voor je advies, en de rest ook.

@Juup.... van harte meis, ben heel blij voor je geniet er van.

Nou ik heb dus strak me afspraak in het ziekenhuis voor fm en sta weer met zenuwen te wachten, er is nog geen lh piek te vinden hier me banner geeft aan dat het vandaag me eisrong is maar niks te voelen of te zien :(

maar goed straks laat ik jullie wel weten hoe het is gegaan daar.

klachten die ik heb zijn volgens de arts niks met clomid te maken maar goed ik ga straks effe met ze praten.

veel liefs

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Succes Smaya!

Meiden hier nog steeds geen ongi! Aaargh!

17. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    ah meiden, ben ik weer. Lees alles mee maar ook ik ben de draad even kwijt met reageren.
    @ Luukske, het komt nu wel dichtbij zeg!
    @ zora... nog steeds geen ongies?
    @ de zwangere dames die aftellen tot de echo, wat spannend he?

Hier in afwachting tot de fm-meting volgende week maandag. Dus kan zeggen dat het rustig is en we hebben er zin in!

18. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Goedemorgen!

Rachje: succes alvast volgende week, hopelijk is er veel activiteit te zien!

Zora: nog geen ongi in zicht? Heb je er ook nog geen testje tegenaan gegooid, je weet maar nooit toch..?

Smaya: succes in het ziekenhuis straks!

Luukske: spannend voor jou, ik hoop het zo voor je..

Naatje: voor jou ook spannend naar je eerste echo. Hoe voel je je verder?

Juup: ook al veel succes volgende week met de echo. De symptomen klinken goed..

Hier eigenlijk niet veel te melden. Morgen bloedprikken en dan maandag de uitslag. Vind dat ook altijd wel weer spannend.

Liefs Jojoba

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Rachje: Lekker weer een Fm in het vooruitzicht...

@ Jojoba: Succes morgen met bloed prikken! Je hebt vast een prachtig ei gehad. Ik denk niet dat ik zwanger kan zijn, hebben maar weinig geklust en had geen goed ei. Nog even geduld, bij Caecilia duurde het ook lang na de laatste pil Provera. Als er na het weekend nog geen ongi is bel ik het ziekenhuis. Ik zit nu op dag 8 na de Provera.

Had trouwens vorige week verjaardag van mijn oma, was heel gezellig. Maar mijn nicht vroeg op een gegeven moment: 'wanneer komt er bij jullie een kleine?' Ik: 'Euh, als de tijd rijp is'. Zegt ze: 'Nou pas maar op een ongelukje zit in een klein hoekje, ik kan het weten!'

Weten mensen niet dat 1 op 10 stellen vruchtbaarheidsproblemen hebben. Je kunt er toch niet zomaar vanuit gaan dat iedereen zo 'hup' zwanger wordt.

20. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    @jojoba, ja vind ik ook altijd spannend. En je moet tot maandag wachten... dat is wel eventjes tegen aan hikken. Ik hoop dat ze goed nieuws hebben!

@Zora, sommige mensen zijn gewoon onwetend. En ook als ze het wel weten hebben ze er soms een mening over waar je niet op zit te wachten.
    Ik vind dat heel irritant een vriendin van mij zegt regelmatig: 'niet voor het 1 of het ander maar vind het echt wel tijd dat je zwanger raakt' of ' ik had verwacht dat je nu al wel zwanger zou zijn'. Zijn uitspraken waar je niks mee kan. Is ook 1 van de redenen waarom ik haar minder zie omdat ik dat niet altijd trek.
    Dus kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt als je nicht er zo'n opmerkingen over maakt. Vooral ' ongelukje zit in een klein hoekje'... grrrr.... Een huisarts zei mij ooit eens toen ik overtijd was: 'dus je bent bang dat je zwanger bent?'
    Ik werk in de kinderopvang en een moeder zei mij laatst: 'lijkt me heerlijk dat je zo naar huis gaat en geen kind die je aan de kop zeurt.' Die heb ik trouwens even de waarheid verteld.
    Mensen denken gewoon niet verder na en staan er niet bij stil dat het iemand anders kan kwetsen. Terwijl wij over elk woord nadenken en domme opmerkingen maar moeten snappen....
    vinden jullie dat ook zo vermoeiend?

Deel Deze Pagina