wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Marieke, leuk dat je ook bij ons komt schrijven, welkom!

Ik heb vandaag idd ook een follikel meting gehad. Het zag er allemaal erg goed uit volgens de gyn! :) yoepie! er waren 2 follikels, waarvan de grootste nu 11 mm is. Ik moet maandag ochtend terug komen. Blijkbaar groeien follikels ongeveer 2 mm per dag, dus bedacht dat ik waarschijnlijk (als de groei doorzet wat ik hoop!) voor die tijd mijn eisprong kan hebben gehad! I hope so!
    Ben wel benieuwd of er dus 2 eitjes zijn, de kans op een tweeling nu veel groter wordt.
    Daan, dat heb jij dus ook (2 eitjes); het zal dus wel vaak voorkomen. En bij ons zijn de eitjes dus ongeveer even groot. Welk dag ben jij deze ronde begonnen met het slikken van clomid? (Ik had gisteren mijn laatste pil)

Elke, jij hebt vrijdag je echo toch? ben benieuwd of er bij jou al wat is gaan groeien.

Ik heb trouwens aan de gyn gevraagd naar de bijwerkingen, maar blijkbaar is 50 mg zo weinig, dat er gelukkig nauwelijks bijwerkingen zullen zijn!

Haan, hebben de :evil: :evil: :evil: al doorgezet?

2. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Ravi> Spannend, mischien een nieuwe baan! Hoop voor je dat het doorgaat!

Daan> wauw, twee eitjes! Hopelijk zijn ze vrijdag weer een stuk gegroeid!

Lotje> Jij ook twee eitjes! Super zeg! Nu maar hopen dat je komend weekend je eisprong hebt!

@all> Bedankt voor het warme welkom! Ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en vind het ook erg leuk om al jullie verhalen te volgen! Ik ben gisteren begonnen met de tabletten en qua bijwerkingen merk ik nu wel wat meer ( had ik bij de 50mg geen last van ). Vooral wat duizelig en meer zweten ( bah!). Volgende week dinsdag moet ik weer heen om te kijken of de 100mg is aangeslagen!

3. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Marieke1980: Welkom! Ik had bij de 100mg ook weinig bijwerkingen. Alleen aan het einde van de 5 dagen wel een ongelukkig gevoel, terwijl ik niet ongelukkig ben! Ik hoop voor je dat je niet teveel bijwerkingen hebt.
    Fijn dat je volgende week al een beetje zult weten of het aangeslagen heeft.

Lotje: De duivels hebben hier weer doorgezet! Een buikkrampen die ik heb, niet normaal! Ben er gewoon beroerd van! \
    Spannend voor jou zeg!Hopelijk zet de groei door van de follikels! Ben benieuwd wat er maandag weer uit gaat komen!

Daan: 2 eitjes! Ben benieuwd wat er vrijdag uitkomt! Misschien wel een tweeling, haha! Wij hebben het er ook weleens over. Mijn man lijkt het wel leuk!

Ravi: Duimen draaien dus of je aangenomen wordt. Allemaal spannende dingen dus!

Ik vind het leuk nu een forum/topic te hebben gevonden, waarbij we allemaal in het zelfde schuitje zitten! Jullie snappen het tenminste en dan hoef je niet alles helemaal uit te leggen hoe het werkt (technisch gezien) en hoe onzeker het allemaal kan zijn!
    Ik ben benieuwd of ik een goeie eisprong heb gehad. Hopelijk kom ik daar over 2 weken achter als ik naar het ziekenhuis ben geweest...
    Ooohhh en ik mag vrijdag alweer beginnen met hormonen! Ben zo blij dat het al zo snel is...Normaal zit er elke keer 8 weken tussen en nu maar 31 dagen!

Ik ga lekker op de bank hangen vanavond!

Doeii

4. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo allemaal,

Lotje, ik had vorige week vrijdag mijn laatste pilletje. Moest het slikken van dag 3 tot en met dag 7. Vandaag was dus de 12e dag voor mij. Voor jou dan? Maar goed hé dat jij ook twee eitjes hebt! Kunnen ze maandag dan zien of je een eisprong hebt gehad? Misschien een domme vraag maar ik heb echt geen idee :oops: ...

Ik vind het inderdaad ook een fijn topic, ik zag er altijd tegenop om me aan te sluiten bij zo'n grote groep die al heel lang met elkaar op het forum zitten, dus dit is echt helemaal goed!

Haan dat is inderdaad wel fijn dat je zo snel alweer mag beginnen, heb je ook het gevoel dat er een beetje schot in zit.

Marieke sterkte met de Clomid, nog een paar daagjes...

Allemaal nog een fijne avond!

Liefs Daan

5. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Daan, ik had eergisteren mijn laatste pil en moest slikken vanaf 28 februari (was inmiddels cyclusdag 11). Eigenlijk had ik over 3 dagen al terug moeten komen voor een nieuwe fm, maar dit kon niet omdat dit op een zaterdag valt, daarom wordt het maandag. Maar als alles goed gaat heb ik (volgens mijn eigen berekeningen) mijn eisprong dan misschien al gehad. Ik vermoed dat ze het op de echo wel kunnen zien als je een eisprong hebt gehad.

Ik ga zo maar wat LH testjes bestellen via het internet. Want wil mijn eisprongetje natuurlijk niet missen!
    :D Hopelijk krijg ik nu eindelijk (voor het eerst) eens een positieve lh test!

fijne avond en slaap lekker allemaal!

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He meiden,

Wat een positieve berichten allemaal :D .
    Het lijkt wel pasen, iedereen mag eieren gaan rapen hihi.

Morgen mogen wij naar de kliniek. Ik ben heel benieuwd en vind het
    stiekem ook erg spannend :oops: . Morgen zwemmers inleveren en meteen de uitslag (vindt mannetje echt vreselijk) , uitslag van het bloedonderzoek en een inwendig onderzoek. Dan wordt vastgesteld hoe ernstig de pco is en wat de clomid heeft gedaan. Over 24 uur weet ik meer...

Bleh, wachten is niet leuk :(

Liefs Elke

7. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    He Elke,

Wilde je even heel veel succes wensen morgen! Het wachten vind ik inderdaad ook één van de ergste dingen. Wist je maar wanneer het raak zou zijn, dan kan je ten minste ergens naartoe leven.
    Mijn mannetje heeft nog geen test gehad, maar de fertiliteitsarts begon er woensdag wel over dat dat binnenkort ook moet gebeuren. Hij vind het ook echt drie keer niks. Maar ja, hoort erbij he!
    Heb je morgenochtend een afspraak of pas aan het eind van de dag?
    Ik ga voor je duimen!

Lotje veel succes met het opsporen van de eitjes. Ha ha het lijkt inderdaad net pasen :D !

Allemaal een fijne avond.

Liefs Daan

8. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    hihi, idd de paashaas lijkt wel in een goede bui!

Elke, spannend joh. heel veel succes morgen! ik hoop voor je dat je allemaal positieve berichten krijgt daar!

Daan, jij ook veel succes morgen! hoop voor je dat je eitje(s) netjes gegroeid zijn!

ben heel benieuwd naar jullie uitslagen morgen!

9. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee hoi,

Elke, heel veel succes morgen! Spannend! Wel fijn dat jullie meteen de uitslag krijgen.

Ik weet niet of en wanneer ik de uitslag van het bloedonderzoek krijg. Heb dus ook nog niet een nieuwe recept voor Clomid. Ik zal maandag of dinsdag toch maar even vragen hoe het nu verder gaat. Lijkt me toch wel handig om alvast een nieuw recept te hebben. Maar misschien is het helemaal niet nodig :) Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn. We hebben goed ons best gedaan haha (en voor de zekerheid gaan we nog maar even door ;) )

Fijne avond nog!

10. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    En? Elke en Daan, ben benieuwd hoe de echo was!

Hoop op goed nieuws!

Marieke, valt het mee met de bijwerkingen?

11. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo allemaal,

Het eitje was opnieuw gegroeid, naar 18.8 mm. Helemaal goed dus! Vanavond verplicht klussen, want morgen is de samenlevingstest. Ik moet zeggen dat ik daar wel een beetje moeite mee heb. Vind het een beetje een raar idee :( !
    Moet ook zeggen dat ik een beetje tegen de eendebek op zie :-k .Heeft één van jullie hier al ervaring mee?
    Waarschijnlijk heb ik dan zondag de eisprong en de fertiliteitsarts vertelde dat ik waarschijnlijk maandag terug moet komen. Waarom? Ik kom elke keer weer buiten met allemaal vragen, echt irritant. Hebben jullie dit ook?

Lotje heb je inmiddels de LH testjes binnen? Of gaan jullie er dit weekend gewoon helemaal voor?

Ravi, het is inderdaad te hopen dat een nieuw recept niet nodig. Ik duim voor je!

En Elke, hoe was het? Ben erg benieuwd!

Meiden allemaal nog een fijne avond.

Liefs Daan

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Meiden,

Poeh he, wat een verschrikkelijk spannende dag!

Maar al met al goed nieuws:

-zaad bijzonder goed :p (mobiliteit van 80%)
    -bloedonderzoek bijzonder goed > geen afwijkingen
    -inwendige echo > duidelijk pco beeld
    eierstokken bomvol :confused: , maar wel EEN EITJE in rijping!

Woensdag mag ik terug voor een follikelmeting (fm) en waarschijnlijk is ook rond die dag een eisprong.
    Eigenlijk heel goed :D nieuws dus en mogen we flink aan de klus volgende week

Fijn weekend!
    Liefs ELke

13. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Wat een goed nieuws van jullie alletwee, goed zeg! \:D/

Daan, Ik heb zelf nog geen ervaringen met de samenlevingstest, weet niet eens precies wat dat inhoudt; heb mijn gyn er nog niet over gehoord. Jouw eitje is wel snel gegroeid zeg! en wat is er met je 2e eitje gebeurd is die ook nog gegroeid? Ik denk dat je maandag terug moet komen om te kijken of je eitje al gesprongen is of niet. Alleen maar goed toch zoveel controles!

Elke! gefeliciteerd joh! echt super goed nieuws! :whistle: neemt een hoop spanningen weg denk ik, echt fijn! En woensdag pas je eisprong? Ik zou er maar rekening mee houden dat ie ook eerder kan komen.. je weet maar nooit. Better safe then sorry, toch?
    En konden ze vandaag geen fm doen? lijkt me heel irri om nog niet te weten hoe groot je eitje is!

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Lot,

Ze hebben vandaag ook gemeten. Maar hij was pas 12 mm.
    Vandaar dat ik woensdag weet terug moet.

Schrok wel van de hoeveelheid eitjes in de eierstokken.
    Zaten bomvol! Verlaten al die eitjes met een menstruatie de
    eierstok of blijven ze zitten? (Misschien een domme vraag :( ,
    maar werd niet echt blij van de aanblik...)

groetjes Elke

ps Lot, wanneer mocht jij ook al weer terug?

15. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    haha, moet wel lachen; ik kan me niet voorstellen dat al die eitjes bij een menstruatie de eierstok verlaten! hihi, maar goed ik weet er ook niets van..
    Wel gek hoor dat pco. bij mij was op de laatste echo juist eigenlijk geen pco beeld meer te zien. Dat kan dus per moment in de cyclus verschillen.. wat dat betreft: wie weet en heb je gelijk dat die eitjes (bij een menstruatie) de eierstok verlaten.
    Maar ik zou er maar niet druk om maken hoor. Wees blij dat je eitjes hebt toch ;)

Ik mag a.s. maandag weer voor een echo, ben erg benieuwd! baal wel dat ik vandaag niet mocht, maar ja.

heb de LH testjes binnen. Ik ben echt benieuwd of ik binnenkort een positieve lh test krijg!

16. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo,

Elke wat een goed nieuws zeg :thumup: ! Helemaal goed! Is wel een geruststelling he... En inderdaad wat Lotje zegt, ik zou maar flink aan het klussen slaan volgende week, zou natuurlijk zonde zijn als je de eisprong mist. En even een geruststelling voor je, er verlaat maar een eitje bij de menstruatie. Ik had precies dezelfde vraag en die heb ik toen maar gelijk gesteld. Mijn fertiliteitsarts vertelde dat je vanaf jonge leeftijd al je eitjes al in je lichaam hebt. Elke maand verdwijnt er dus één, en dit gaat door tot je in de overgang komt. Hoop dat ik het een beetje goed uitleg en dat ik het natuurlijk goed begrepen heb ;) !
    Meiden succes he!
    Liefs Daan

17. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee dames!

Goh wat goed nieuws allemaal!

Daan, dat wordt idd flink klussen de komende tijd! Ik heb geen ervaring met de samenlevingstest, maar wel met de eendebek. Dat valt wel mee hoor, ik moest voor een uitstrijkje omdat ik dit jaar 30 word. Dat kon nu dus mooi bij de gyn in plaats van de huisarts, dat vond ik wel fijn.

Lotje, wat balen dat je vandaag niet kon/mocht. Wat voor LH testjes heb je? Ik had die van Romed, maar kon er niks mee (misschien had ik ook geen eisprong hoor) ik vond ze heel vaag, ze werden bijna helemaal paars/roze, maar kon er maar 1 streep op herkennen, ook toen ik volgens de gyn binnen 2 dagen een eisprong zou krijgen. Misschien ga ik nog eens een andere soort proberen.....

Elke, fijn! Al die positieve uitslagen. Hopen dat ie woensdag goed is gegroeid, ik duim voor je.

Fijn weekend allemaal!

18. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Elke: wat een goed nieuws zeg! En een eitje van 12 mm....Dat wordt zeker aan de klus de komende week en dan kijken hoe het er woensdag voor staat!
    Dit moet wel een enorme opluchting voor je zijn. Ging je man niet naast zijn schoenen lopen?haha...

Daan: Wow, wat een groot eitje alweer, die eisprong zal er nu wel heel snel zijn!
    Vandaag de samenlevingstest: hoe ging het? Viel de eendebek mee? Ik vond 'm namelijk niet meevallen. Ik heb zelf geen samenlevingstest gehad, waarom jullie wel?
    Meid, ik hoop je hier weer snel met goed nieuws te zien.

Lotje: Nog even en dan is het maandag!
    Wat gek dat er bij jou laatst een verminderd PCO-beeld te zien was...Ik heb wel ooit begrepen dat je in de loop der jaren erover heen kan groeien of dat het er na een zwangerschap/bevalling ook anders voor kan staan. Let's hope so!
    En jij gaat dus ook met LH-testjes in de weer.
    Ik heb gisteren mijn ovulatietesten binnen gekregen.
    Ik krijg geen follikelmetingen en nu ik weet dat ik wel een cyclus heb op 100mg, wil ik het nu wat geplander doen allemaal, voor zover dat kan.
    Nu moet ik wel op cyclusdag 14 naar de gyn en wil dan zowieso een inwendige echo, want dan zou er al iets van dominante follikel aanwezig moeten zijn.

Ravi: Een nieuw recept alvast in huis hebben is geen overbodige luxe toch! En wie weet heb je het helemaal niet meer nodig! Spannend, spannend!
    Wanneer weet je meer?

Hier gaat alles goed! Een paar hele drukke dagen achter de rug, dus had geen puf om te reageren. Gisteren van 0900-2030 uur gewerkt aan één stuk, dus was aardig gaar.
    Gisteren ben ik ook weer opnieuw met de Clomid 100mg begonnen..
    Ik vind het zo spannend! Eindelijk vanuit mezelf ongesteld geworden! Nu is er weer zoveel meer hoop! Met de bijwerkingen valt het wel mee..
    De vorige keer had ik vooral dat ik het aan het einde van de 5 dagen steeds prikkelbaarder werd. En ik droom heel erg veel en ingewikkeld...

Straks de boodschappen in huis halen en vanmiddag komt mijn neefje en blijft ook logeren! Hij is 14 mnd en echt mijn oogappeltje zeg maar..

Fijn weekend!

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He meiden,

Thanx voor jullie leuke reacties! :)
    Hoop ook echt dat woensdag mn ei goed gegroeid is.
    Zelf gebruik ik de digitale ovulatietester van clearblue icm
    de teststaafjes voor de persona (zijn goedkoper :p )

Daan, jouw ei is idd al behoorlijk groot!
    Wat doen ze precies bij een samenlevingstest?

Ravi, heb je nog iets gehoord van je nieuwe baan?
    Zou je daar ook weer in de onderbouw gaan werken?
    Mijn kids hebben deze week de cito terug gekregen.
    Heftig hoor. Super goed gemaakt, maar veel kinderen emotioneel
    of van blijdschap of toch teleurstelling...

Lotje, ben ook echt benieuwd hoe ver je ei is maandag. Je loopt
    twee dagen voor mij en jouw ei zou dan denk ik zo'n beetje
    "sprongklaar" moeten zijn :rolleyes:

Haan, heel veel plezier met je neefje en...
    die prikkelbare buien :evil: > schrijf hier alles maar lekker
    van je af!

Daan, dankjewel voor je uitleg. Als ik het goed begrijpt blijven de eierstokken dus zo vol zitten :( . Kan toch nooit goed zijn? Bij een
    vriendin van me hebben ze de eierstokken leeggemaakt. Ik zal het
    woensdag toch nog eens vragen. Vind t maar niets die bomvolle eierstokken :(

Fijn weekend meiden!

Liefs Elke

20. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hallo allemaal!

Er is alweer veel geschreven zie ik! Wat een goede berichten allemaal!

Elke> Fijn dat de uitslagen goed waren. En nu maar hopen dat het eitje woensdag weer een stuk groter is!

Daan> Wauw, wat een groot ei haha! Super zeg! Ik moet zodra ik een eisprong heb ( hopelijk gauw haha ) ook voor de samenlevingstest. Ik heb de eendebek al een aantal keren ervaren en het is niet echt fijn, maar ook niet heel pijnlijk ofzo hoor!

Lotje> Bij een samenlevingstest gaan ze kijken of de zaadcellen goed kunnen "overleven" in het slijmvlies van je baarmoedermond. Dit kan geloof ik namelijk minder worden onder invloed van Clomid. Ze maken mbv de eendebek een soort uitstrijkje en dat leggen ze onder de microscoop om te kijken of er levende zaadcellen inzitten.

Haan> Spannend om weer te beginnen aan de Clomid! Hopelijk heb je straks een ( of meer ) mooie eitjes! Fijn weekend met je neefje!

Hier gaat het prima. Vanavond de laatste tabletten Clomid. Weinig last van bijwerkingen gelukkig. Dinsdag weer heen voor een FM. Ben zoooo benieuwd of het deze keer wel aangeslagen is! Mannetje heeft afgelopen week voor de tweede keer zijn zwemmers ingeleverd. De vorige keer was de beweeglijkheid iets verminderd. Hopelijk is dat nu verbeterd! Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina