wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora, even voor jou !
    Sterkte vanavond, ik hoop dat het allemaal meevalt! Maar ik hoop ook dat anderen begrijpen hoe je reageert (je zus en mams dan)

LIEFS EN EEN DIKKE KNUFFEL

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoop dat ze voor ons de tweede keer ook een betere uitslag hebben. En dank je wel voor je duimen.

Mijn zus is nu voor de derde keer zwanger en is alle drie de keren heel snel zwanger geraakt. Ze heeft een zoontje, de andere zwangerschap is uitgedraaid op een miskraam helaas.

Mijn broer heeft ook drie kinderen waaronder een tweeling, ook beide keren na 1 x proberen zwanger.

Mijn beide nichten waren snel zwanger, mijn moeder heeft vier kinderen alle vier de keren snel zwanger, eigenlijk (nog) niemand met vruchtbaarheidsproblemen in de familie. Niet dat ik ze dat toewens hoor maar is wel frustrerend.

En een vriendin van mij is door de pil heen ongepland zwanger....zo oneerlijk.

Maar goed, op dit moment zit ik ook vol zelfmedelijden, is hopelijk morgen weer over. Wel fijn dat ik er even met jou over kan kletsen.

Ik ga ook heel erg blij zijn voor mijn zus. En op een rustig moment als er geen anderen bijzijn ga ik haar eerlijk vertellen hoe ik me voel denk ik....

3. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik denk ook wel dat e er begrip voor kan hebben... Tis gewoon zo oneerlijk.. Bij ons in de familie zijn ze ook al zwanger als er alleen maar naar wordt gekeken.. Het geluk zit ons gewoon even niet mee. Vind het ook fijn als er zo'n forum als dit is.. Kun je toch even je gedachten delen met mensen die er hetzelfde voor staan... Heb een hele tijd afstand genomen van het forum maar nu we met de behandelingen zijn begonnen is het toch wel handig om hie rmeer over te weten via "echte mensen", haha!
    Ik denk dan ook maar dat we nog jong zijn en gelukkig kunnen ze heel wat tegenwoordig op dit gebied! Dat troost mij dan wel weer als de gedacht ein me opkomt dat het misschien wel helemaal nooit gaat gebeuren.. Daar ebn ik heel bang voor.. Heb gelukkig een hele lieve vriend die me heel erg steunt en mensen om ons heen verwachten het ook nog niet van ons dus dat scheelt weer vragen.. Ze zitten te wachten tot we gaan trouwen haha! Kunnen ze lang wachten! Zijn jullie wel getrouwd?

4. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Stom! haha! kijk net in je album en daar zitten trouwfoto's in!hahah!

5. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Hai meiden,

@Fleur, mijn ziekenhuis gaat met clomid uit van een cyclus van 35 dagen ze raden mij steeds aan om pas op dag 36 te testen. Is me niet gelukt hoor ik testte stiekem toch op dag 31. Maar morgen zou je kunnen testen. En qua zwangerschapsverschijnselen je kan ook niets voelen en toch zwanger zijn. Mijn duimen draaien voor je. Veel plezier met je hubbie en gefeliciteerd!

@ Zora, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Ik heb ook last van jaloerse gevoelens en ik ben eerst gedachtes als ik hoor van nieuwe zwangere in mijn omgeving . Heel veel sterkte meis vanavond en succes met afvallen. Ga je het met Sonja doen? Ik ben met haar boek 2 jaar geleden 10 kilo afgevallen en het lukt me goed om ze eraf te houden.

@Sophia, ik hoop dat de duivels snel komen en je met tempen je ei gauw gevonden hebt. Wel goed dat je gyneacoloog weet van je moeder en dat je goed in de gaten wordt gehouden

@Jose, ik hoop dat de uitslagen van je man binnenkort verbeterd zijn en je met clomid kan beginnen. Zonder clomid ben ik ook 8 maanden niet ongesteld geweest, maar nu toch wel weer 2x.
    Om je in te voegen in de lijst. Druk bij de laatste lijst op quote. Haal in je antwoord aan het begin en aan het van het bericht

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn mannetje steunt me gelukkig ook. Gisteren was hij na het nieuws echt overdreven vrolijk en heb toen wel even gezegd dat ik samen verdrietig zijn dan prettiger vind. Dat begreep hij gelukkig. En ja, wij zijn 26-09-2006 getrouwd, dus al een tijdje terug. Ben ook heel blij dat ikhier kan praten met lotgenoten dan heb je niet het idee dat je de enige bent.

Ben soms ook wel bang dat het nooit gaat gebeuren maar ben inderdaad bij dat ze anno 2008 veel kunnen.

@ Sophia: bedankt dat je aan me denkt meid.

@ Marykay: hoop dat jij je ei snel vind meid. Ik ben nu begonnen in het boek van Sonja: Zomerslank. Dat duurt maar vier weken. Het eerste boek heb ik al een aantal keer gedaan.

7. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

even snel een berichtje van mij; ben helaas ongi geworden :( , maar ja zat er ook aan te komen. nu moet ik volgende week dinsdag een hsg doen. best snel eigenlijk na 1 kuur clomid, maar ik vind alles best, als ik maar snel zwanger ben :) . baalde vanmorgen wel stevig. heb gelukkig wel een eisprong gehad volgens de progesteronwaarden, dus dat valt dan wel weer mee. op naar de volgende kuur.

Groetjes

8. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Hoeveel kilo moet je afvallen Zora? Je ziet er zo slank uit op je foto's! ikzelf ben ook aan het afvallen en veel aan het sporten.. Met PCO gaat het allemaal zo verschrikkelijk langzaam... Jakkes...

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Jojoba: Knuffel meid.

@ Anneke: Ik ben al drie kilo kwijt, maar om op een goede BMI te zitten moet er nog een kilo of vier af. En dan zit ik op een BMI van ongeveer 25. Ik weeg nu 76 bij een lengte van 1.72m. Toen ik trouwde woog ik ongeveer 71. Dus ben wel ietsie zwaarder.

Gaat hier ook langzaam hoor. En ben ook nog gestopt met roken 8 januari, dan is het helemaal drama. Hoeveel wil jij afvallen?

Zo ik ga zo lekker naar huis. Duim voor me meiden iklaat morgen weten hoe het was. Fijne avond Anneke en nogmaals bedankt voor je steun.

10. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Hoi, hoi,

Fleur: alles wat je schrijft is zooooo herkenbaar! Alsof ik over mezelf lees. Ik had ook in januari zo'n moment van: alweer een jaar bezig en nog geen één eerlijke kans gehad om zwanger te worden.
    In februari voor het eerst een goede cyclus met behulp van Clomid, dus wie weet bij jou ook snel.

Zora: Ook wat jij beschrijft is heel erg herkenbaar. Dat geworstel tussen al die emoties: verdriet, onzekerheid, schuldgevoel van egoïsme, jaloezie.
    Ik hoop dat het vanavond meevalt...Heel veel succes in ieder geval.
    Ik heb ook even snel in je fotoalbum gekeken. Ik snap echt niet dat jij moest afvallen...
    Ik ben vandaag met Sonja begonnen en dat viel niet tegen, gelukkig.

Anneke: Ik heb het ook afgelopen september/oktober aan een paar mensen verteld die dicht bij ons staan. Hierdoor snappen ze wat je meemaakt en waarom je soms zo reageert enzo.
    Mij luchtte het heel erg op.

Jojoba: KL(*&&TE dat je ongi bent geworden! Echt niet leuk!
    En volgende week al een HSG. Ik ben bang dat ik er ook aan moet gaan geloven. En ik zie er zo verschrikkelijk tegenop!

Gelukkig was ik gisteren klaar met de Clomid.
    Morgen naar het ziekenhuis en dan hoor ik hopelijk hoe of wat nu verder.

Fijne avond!

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    he meiden,

Hier even een ego berichtje:

Net terug van de gyn. Cd 14 en TWEE eitjes, of ik kan beter zeggen eieren van 28 en 26 mm :confused: . Gyn was niet tevreden over opbouw van het baarmoederslijmvlies. Was maar 5 mm. Moet minstens 7mm zijn. Donderdag mag ik terugkomen en dan controleren ze of de eitjes gesprongen zijn. Morgen verplicht klussen hihi.

Ben benieuwd, maar gematigd optimistisch, dat was de gyn tenslotte ook!

Fijne avond

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Naam: Lotje2
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: 24april
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek gyn: wacht op zaaduitslag
    Voor: follikelmeting 4 april

Naam: Elke29
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: begin mei
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid ditmaal 100mg(
    Volgend bezoek gyn: 17 april
    Voor: progesteron en echo om te kijken of de twee mega eitjes gesprongen zijn :)

Naam: Ravi
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    NOD: 21 april??? uitgaande van 32 dagen
    Bijzonderheden: tweede ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie
    Voor: vervolgplan

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 10 mei
    Bijzonderheden 4de ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: 15 april
    Voor: follikelmeting, maar dat zal op dag 9 niet zo spannend zijn

Naam: Daan81
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: mei 2007
    NOD: 26-04
    Bijzonderheden: 3e ronde Clomid, 100 mg
    Voor: op zoek naar een ei

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje erg slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Misschien IVF....
    Volgend bezoek gyn:14 april telefonisch spreekuur.
    Voor:bespreken verder behandelplan

Naam: Tirtilisko
    Leeftijd: 20
    Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt)
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg
    Volgend bezoek gyn: voor cd 11
    Voor:Folikelmeting

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    NOD: 27 april uitgaande van cyclus 35 dagen
    Bijzonderheden: 3de ronde clomid 1st x 100mg
    Volgend bezoek gyn: 21-4 bloed afname 22-4 uitslag 28-4 uitslag semenonderzoek
    Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde / semenonderzoek

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    NOD: 22 april
    Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50. Ei gevonden rond dag 20
    Volgend bezoek gyn: do 17 april bellen
    Voor:uitslag samenlevingstest. Dan ook bloedprikken voor progesteron

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half mei?
    Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid
    Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur.
    Voor:...

Naam: Zora
    Leeftijd: 24
    Bezig sinds: februari 2007
    NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe
    Bijzonderheden: mannetje moet eerst terug voor tweede zaadtest half april, en ik moet proberen BMI onder de 25 te krijgen. (nu 25,7) en kijken of cyclusduur korter blijft/wordt.
    Volgend bezoek fert.arts: 25-04 14.00 uur
    Voor: Uitslag zaadonderzoek en verder behandelplan.

Naam: Fleur76
    Bezig sinds: 14 april 2007
    NOD: geen idee, cyclus is nog steeds niet geregeld
    Bijzonderheden: PCO, wacht op ongie zodat ik met de 3e ronde Clomid (50 mg)kan beginnen
    Volgend bezoek gyn: 24 april 8.30
    Voor: inwendige echo, tempkaart bespreken, bespreken of ik naar hogere dosis Clomid ga of misschien wel iets anders

Naam: Sophia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: juni 2006
    Kinderen: 0
    NOD: nog geen idee
    Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd, nu bezig met Primolut dus afwachten geblazen! Dan Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: Staat nu voor 19 mei, maar is onder voorbehoud
    Voor: Weet ik niet

Naam: Jojoba27
    Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor)
    NOD: 13 april??
    Bijzonderheden: sinds december 2007 PCO geconstateerd, eerste clomid kuur 50 mg
    Volgend bezoek gyn: bellen na NOD
    Voor:

13. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo,

Elke, wel positief dat je al twee van die grote eieren hebt! Spannend hoor! Succes met dat verplicht klussen! Fijn om weer even goed nieuws te horen!

Haan, jij veel succes morgen!

Marieke, hoe was het vandaag bij jou?

Zora, ik hoop dat je de avond een beetje door bent gekomen! En bedenk wel dat jou tijd ook nog komt! Wel moed houden he!

Jojoba, kl*te zeg dat ze toch zijn gekomen! Zo'n HSG is zeker snel, maar wel fijn dat het ziekenhuis waar je bij loopt wel doorpakt! Succes met de volgende ronde!

Marykay, veel succes verder met de zoektocht naar het ei!

Ik heb vandaag echt een kl*te dag gehad, mijn portomonnee is gewoon gejat vanochtend op het station. Ik had hem in de auto nog en toen ik voor de automaat stond om een kaartje te halen was hij foetsie! Ik baal er zo erg van, gelijk de pinpas laten blokkeren (was gelukkig nog niets vanaf gehaald). Al mijn passen en rijbewijs zater erin. Vanavond gelijk maar even aangifte gedaan, maar ja die zie je natuurlijk nooit meer terug..
    Morgen weer naar het ziekenhuis, om te kijken of er op het laatste moment nog een eitje is gaan groeien. Ik ga er zelf niet meer vanuit..

14. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Hier even snel een berichtje van mij. Heb ouderavond (nu even pauze) en wil toch even iets vragen aan jullie.

Ik ben zaterdag ongesteld geworden. Maar heel matig. Het is nog steeds heel matig. Toch begonnen met clomid. en het zit me toch niet lekker.
    Ik ben trouwens normaal gesproken ook niet zo heftig ongesteld, maar nu is het echt minimaal.
    Is dit erg om toch met clomid te beginnnen.

Fijne avond (ik ga nog even kletsen met mijn ouders)
    gr brenda

15. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Brenda, is het wel rood of alleen maar oud bruin verlies. Als het rood is het wel goed dat je begonnen bent. Ik had na de duphaston ook niet heel erg veel verlies. Morgen voor de check het ziekenhuis bellen.
    Succes nog met de ouderavond!

16. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hallo meiden!

Wauw het gaat hier zo snel met de berichten dat het bijna niet te doen is om op iedereen persoonlijk te reageren haha! Bij deze wens ik iedereen daarom heel veel sterkte en succes.
    De gevoelens van jaloezie etc zijn zoooo herkenbaar. Zo fijn om te weten dat je niet de enige in het schuitje bent! Ik trek me echt vaak op aan jullie verhalen!

Vandaag gelukkig goed nieuws gehad van het ziekenhuis. De gynaecologen hebben overleg gehad en vinden een bewerkingstest van het sperma nog wel zinvol! Het houdt in dat mijn man in het ziekenhuis sperma moet produceren, dat gaat dan in een soort machine waarin het stofje dat de zaadcellen minder beweeglijk maakt er als het ware afgespoeld wordt. Als de bewerkingstest positief is, mogen we in de volgende ronde beginnen met IUI! De gynaecoloog vond het heel goed dat we gestopt zijn met roken ( volgens haar heeft het wel degelijk invloed op de zaadkwaliteit ) en raadde mijn man aan om ook foliumzuur te gaan slikken. Het schijnt dat dit ook een positief effect heeft op de zaadcellen ( misschien ook een goede tip voor de andere dames waarvan de man verminderd vruchtbaar is! ) Ik zal voorafgaand aan de eventuele IUI behandeling ook weer met hormonen behandeld worden om de eisprong op te wekken. Ik weet nog niet of dat met Clomid 100 mg zal zijn of met injecties. Voor ons is dit nieuws toch wel heel positief omdat de IVF op deze manier nog even naar de achtergrond geschoven wordt. Als er wel meteen sprake zou zijn geweest van IVF zouden we alles even op een laag pitje zetten maar met dit nieuws durven we het de komende tijd wel weer aan! Het is toch iets minder heftig dan een IVF behandeling. Het wachten is nu op een vragenlijst van het ziekenhuis, die moeten we invullen en dan bellen om een afspraak te maken. Ik hoop zo dat de bewerkingstest positief gaat zijn!

Knuf voor iedereen!

17. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden

Voor: progesteron en echo om te kijken of de twee mega eitjes gesprongen zijn :)

Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie

Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

Bijzonderheden: mannetje moet eerst terug voor tweede zaadtest half april, en ik moet proberen BMI onder de 25 te krijgen. (nu 25,7) en kijken of cyclusduur korter blijft/wordt.

Bijzonderheden: PCO, wacht op ongie zodat ik met de 3e ronde Clomid (50 mg)kan beginnen
    Voor: inwendige echo, tempkaart bespreken, bespreken of ik naar hogere dosis Clomid ga of misschien wel iets anders

Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd, nu bezig met Primolut dus afwachten geblazen! Dan Clomid 50 mg

Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor)
    NOD: 13 april??
    Bijzonderheden: sinds december 2007 PCO geconstateerd, eerste clomid kuur 50 mg
    Volgend bezoek gyn: bellen na NOD
    Voor:

18. Jojoba27

hoi,

@marieke1980: oh dat is goed nieuws zeg! succes met alles..

@elke: wat positief nieuws dat je 2 eitjes hebt, hopelijk komt het ook allemaal goed met je baarmoederslijmvlies. klus ze! :)

@haan: in de hoeveelste ronde clomid zit jij? ik vind het ook wel eng om die hsg te doen, heb verhalen gehoord dat het soms best pijnlijk is.

@daan: balen zeg dat je portomonee is gejat, stelletje &%#$%@! ze moeten gewoon van andermans spullen afblijven!

ik heb echt heel erge buikpijn van de ongi, kon net gewoon niet rechtop lopen, zo erg heb ik het nooit. vind inderdaad ook dat het ziekenhuis waar ik loop erg snel is met alles, vind mijn gyn ook super! alles wordt zo snel geregeld. woensdag begin ik weer met mijn 2de ronde clomid en volgende week dus de hsg en mijn eerste follikelmeting.

Groetjes en fijne avond

19. Jojoba27

Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

NOD: 18 mei??
    Bijzonderheden: sinds december 2007 PCO geconstateerd, eerste clomid kuur 50 mg niet zwanger/wel eisrpong, nu 2de clomid kuur 50 mg
    Volgend bezoek gyn: dinsdag 22 april
    Voor: hsg

20. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Daan: Dat is echt superKL(*Y&^^*TE zeg dat je portemonnee gestolen is met alles erop en eraan.
    Ik hoop voor je dat je vandaag een betere dag hebt! Succes in het ziekenhuis!

Elke: Wauw! 2 eitjes! Dat wordt klussen geblazen! Ik hoop dat je baarmoederslijmvlies zich ook goed heeft opgebouwd.

Brenda: Als het roodverlies is, denk ik dat het wel goed is. Het kan zijn dat je baarmoederslijmvlies zich heel matig heeft opgebouwd en er daardoor minder is?Weet het niet precies, anders even bellen met de gyn.

Marieke: Goed nieuws zeg! Ik kan me zo goed voorstellen dat je opgelucht bent! Nog even geen iVF! Ik ga hier als een gek duimen draaien dat de bewerkingstest positief is....Het moet gewoon!

Jojoba: Ik zit nu in de 4e ronde Clomid. Eerst een keer 50mg en vorige week voor de 3e keer Clomid 100mg geslikt.

Ben toch wel weer een beetje zenuwachtig voor straks in het ziekenhuis. Ga ook voor het eerst met mijn moeder en niet met mijn man. Hij kon echt niet en het is ws niet zo'n heel boeiende afspraak.
    Alles werkt in principe.
    Maar je weet het nooit bij die gyn, hoe je er vandaan komt!

Tot later, doeii

Deel Deze Pagina