wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Hoi meiden,

Sorry voor dit ego berichtje maar moet het even kwijt. Ben helemaal een beetje van slag.

Vandaag had ik dus onze controleafspraak bij het AMC. Ik heb in februari 50 mg. Clomid geslikt en al een aantal weken weet ik dat dit dus niet aangeslagen is (tot op heden geen menstruatie en ook niet zwanger).

We hadden dus goede hoop dat we door mochten met een hogere dosis Clomid, vooral omdat het de vorige keer zo 'makkelijk' ging, zeg maar, omdat bleek dat ik PCO had.

Wat een tegenvaller.

De gyn. vertelde eigenlijk direct dat ze te hard van stapel was gelopen door gelijk met Clomid te starten. Ze gaf aan dat wij eigenlijk een 'bijzonder' stel zijn. Dit omdat ik in een rolstoel zit vanwege breekbare botten. Ze zei dat er met Clomid een verhoogd risico is op meerlingen (joh, daar had ik zelf notabene nog over gebeld, om te vragen of ik geen follikelmeting moest). Door mijn handicap heb ik een klein postuur (1.30) en een wat kromme rug. Mijn romp is korter zeg maar.

Nu wilde ze de hele behandeling even stop zetten. Om in het team te overleggen of het verstandig is om door te gaan met Clomid, uit o.a. morele overwegingen (omdat anders de cyclus mogelijk steeds moet worden afgebroken, bij meerdere eitjes). Ze gaf aan dat we dan mogelijk aan IVF moeten denken, zodat het geen tweeling kan worden.

Ook moeten we nu ineens een gesprek met de maatschappelijk werker. En ze wilde weten hoe we het aan zouden pakken, in onze situatie, als we een kindje zouden krijgen. Of we hulp nodig hadden, hoe ik het met mijn rolstoel ga doen, etc.

Ineens voelt het net alsof we nu plotseling 'goedgekeurd' moeten worden. Terwijl wij net als elk 'gezond' stel zijn. Mijn man werkt fulltime, ik werk parttime als jongerenwerker. We hebben huisje boompje beestje, wonen al jaren zelfstandig. Ik heb een vol en druk sociaal leven en mijn man ook.

Het twijfelstuk 'gaan we door met Clomid' kan ik enigszins begrijpen. 1 kindje is waarschijnlijk al een grote belasting voor mijn lichaam, laat staan meedere. Aan de andere kant denk ik: had het meteen tegen me gezegd en had me niet het Clomidtraject in laten gaan.

Voel me dus erg leeg nu. En dat terwijl ik notabene bijna nog 'zin' had in deze afspraak. Misschien heel naief maar ik dacht: nieuwe rondes, nieuwe kansen. Maar voorlopig zijn er dus eventjes geen nieuwe kansen. Worden we eerst 'besproken' en is er weer onzekerheid. En ondertussen is iedereen in de omgeving zwanger. Dat trok ik nog een beetje omdat ik uitkeek naar de 'nieuwe' ronde(s) Clomid. Maar nu is er een beetje een gat..

Het gaat dus waarschijnlijk nog lang duren.

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Dazwa, meis wat een verhaal. Ik snap dat jullie je even heel leeg voelen. Ik hoop dat ze jullie in het zh snel bespreken en dat wellicht ivf uitkomst kan bieden en snel kan worden ingezet.

Overigens is mijn ervaring op dit forum dat met 50mg Clomid er heel erg weinig meerlingzw's optreden.

Heel veel sterkte!

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Pff wat een verhaal meis!
    Ik vond het al zo vreemd dat je gewoon zonder fm de Clomid mocht slikken.

Maar tussen Clomid en IVF zitten nog wel wat stappen moet ik zeggen.
    Vraag me af waarom ze het daar niet over heeft gehad.

En moet zeggen dat ik de reden (met IVF geen tweelingen) ook niet sluitend vind.
    Wat doen ze dan wanneer je een 1-eiige tweeling zou krijgen?
    Want dat kan je ook met IVF niet voorkomen!

En wat belachelijk dat je nu ineens met een mw moet gaan praten zeg :(
    Alsof jullie er niet goed over na hebben gedacht!
    Alsof jullie niet al tijden bezig zijn met dit alles.
    Belachelijk!

Ik pb je ff meis.

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    Dazwa, jeetje wat een verhaal meid....
    ze wisten bij de eerste keer toch ook wie ze tegenover zich hadden zitten!
    idd wat Caecilia zegt, de kans op een meerlingzwangerschap is 5%, dus das 1 op de 20....

ik zou me hier idd erg rot bij voelen, maar ik hoop dat jullie eruit komen....

@all, hier nog steeds niks....morgen testen of het lijntje duidelijker is dan afgelopen week....

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Zelf zou ik zeggen: Ik wil gewoon verder met de Clomid en dan goed gemonitord worden. Dat ga ik ook zeker aangeven in ons volgende gesprek.

6. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Jeetje Dazwa, wat een verhaal zeg. Zo heb je ook het idee dat je niet serieus genomen wordt. Tuurlijk is het fijn dat ze je goed in de gaten houden. Maar ze moeten je niet 'anders' dan anderen gaan behandelen. Heel veel sterkte ermee.

Tezz: heb even in je album gekeken, wat een prachtkereltje.

Luukske: Spannend dus!

7. Niet meer actief

Dwaza, jeej meis wat een verhaal...ik zou ook proberen eerst goed controleerd met clomid verder te gaan, bj IVF heb je inpricipe maar 3 kansen en die kan je volgens mij beter nog ff achter de hand houden...sterkte meis!

luukske, bij jou dus nog ff spannend...ik duim dat de test morgen vet positief is!

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden, sorrie lang niets laten horen.....wel iedere dag gelezen.

Luuske spannend meis.... niet te hard roepen dat het een vmk word hoor...er is geen enkele reden waarom dat weer zou gebeuren...je bent nog steeds niet ongie...en ik had ook steeds ongiekrampen enzo

Jojoba, goed zo meid...een eisprong van jezelf...misschien is die schildklier wel het hele probleem.

dwaza, laat je niet uit het veld slaan meis....tuurlijk moet je misschien wat aanpassingen doen als je mama word, al is het maar vanuit praktisch oogpunt en natuurlijk moet je voorzichtiger zijn als je lijf kwetsbaarder dan normaal is maar verder....ik vind het nogal wat...je hebt vast heel goed over zwanger worden nagedacht en het is niet aan hen om een oordeel te vellen.. vind het dan ook belachelijk dat je naar maatschappelijk werk word doorverwezen.
    ik ben het eens met de anderen....probeer ivf zolang mogelijk uit te stellen want je hebt maar weinig kansen en trouwens ze kunnen toch op fm,s zien of er meer dan 1 groeit? al zouden ze 5 keer afbreken om die reden? who cares? altijd beter dan een ivf poging van 4000,- denk dat jouw verzekeraar graag die clomid vergoed..
    kan me voorstellen dat je je een beetje verloren voelt na dit gesprek...en als je er echt een naar gevoel over hebt een second opinion vragen hoor! dit is te belangrijk...

mensen die zelf geen beperking hebben snappen soms gewoon niet dat met wat aanpassingen vaak alles echt wel lukt...mijn moeder is vanaf haar geboorte blind en heeft ons ook nog alleen opgevoed...meteen na mijn geboorte kwam er een maatschappelijk werkster die vond dat mijn moeder naar een vrouwenhuis moest met mij of zelfs afstaan ter adoptie..pppfffffff je zou ze toch? nee hoor meid....jij kan prima voor een kind zorgen...het gaat ze geen donder aan hoe jij denkt dat ze gaan doen! (sorrie last van hormonen!)

hier beetje nare periode...huis nog steeds een drama.... badkamer word voorlopig niet afgemaakt.... en de babykamer is nog onbegaanbaar..... en ik moet veel huilen...pppffffff maar met beebje is alles goed.....echt een achtbaan die hormonen...ik heb veel last van mijn rug en daardoor slaap ik slecht...daardoor word je dan ook een beetje onstabiel...

ik wens jullie ook allemaal de hormonen achtbaan..... het word nu echt tijd zora, Jojoba, leonizzie.... jullie zijn nog van de oude garde....dit duurd nu echt te lang he?

xxxxxxx jose

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Het wordt een MEISJE :D :D :D

Groetjes, een zeer verraste en gelukkige Elke

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Elke, super!

@Jose, wanneer komt hij je badkamer dan wel afmaken? Hij komt volgende week bij ons langs... moet ik me zorgen maken.
    Sterkte meis is ook wel erg veel tegelijk.

11. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    @ Elke, wat super zeg een meisje!

@ Dazwa, he meid wat vervelend allemaal. Maar een gesprek met een maatschappelijk werker kunnen ze je nooit verplichten hoor.
    Als jullie dat niet willen dan moet je dat gewoon aangeven.
    Aan de ene kant zeg ik gewoon niet doen aan de andere kant is het misschien wel heel erg goed om te laten zien aan zo'n maatschappelijk werker dat jullie het nu ook allemaal prima redden
    Zij zullen dit ook met de gyn bespreken denk ik.
    Meid in ieder geval heel veel succes.

@ Luukske, dus het blijft nog lekker uit. Duimen draaien nog steeds!

@ All, vandaag bij de gyn geweest. Een heel verhelderend gesprek gehad.
    We gaan niet deze maand maar volgende maand beginnen met iui.
    Donderdag wordt er eerst nog een hsg gedaan.
    Ik zie er wel een beetje tegenop allemaal maar ben aan de andere kant toch ook wel opgelucht dat we een stapje verder gaan.
    Ze willen het 6 maanden gaan proberen. Als het na 3 maanden nog niet raak is dan stappen ze over van clomid naar spuiten.
    Nou het is maar weer afwachten en hopen dat ik volgende maand helemaal niet met iui hoeft te beginnen maar het gewoon lekker deze maand raak is.

12. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Marsim, spannend eerst een hsg. Waarom een maand wachten op de IUI is dat vanwege de hsg?

Zit hier ook een beetje te rekenen... volgende ronde wordt iui... maar mijn NOD is rond 1 april. Ik zeg rond want vorige keer kwam deze op 10 dpo en de keer ervoor op 14dpo dus ruime marge. Maar als het de 1ste of zoiets is kom ik goed in de knoei met pasen...

13. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Nee hoor we konden in principe gewoon gelijk beginnen met iui maar hebben besloten om een maandje rust in te lassen.
    We gaan het weekend lekker even weg en zou dan ip weer terug moeten komen voor de metingen.
    We hebben de afgelopen 20 rondes al zoveel moeten afzeggen of moeten verschuiven dat we zoiets hadden we gaan lekker het weekendje weg en die ene maand kan er dan ook nog wel bij.

Nu kwam ik vanavond op mijn werk en hoorde dat ze van de poli gyn naar mij hadden gevraagd. Ik ben gelijk even in de computer gaan neuzen en wat zie ik is die hsg vandaag ipv donderdag.
    Had net alles voor donderdag geregeld en nu kan ip niemand me rijden dus daar baal ik wel van.
    Mijn mannetje kan denk ik wel wat regelen op zijn werk.
    Straks eerst maar eens voor de zekerheid bellen wanneer ik nu moet.
    Zie er behoorlijk tegenop.

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Marsim,

Wat spannend! Wens je veel succes met je HSG. Hoop dat de ingreep een beetje meevalt...

Liefs Elke

15. Niet meer actief

luukske, ik duim nog steeds voor je!

joseetje, wat balen dat de badkamer voorlopig nog niet klaar is...knuffie!

elke, een meisje, wat leuk! hihi heel veel roze ;) :)

Marsim, ik heb vorig jaar augustus een HSG gehad, ik vond het wel pijnlijk, maar zeker wel te doen...ik hoop dat het bij jou ook mee zal vallen!

all, ik zal blij zijn als we de echo hebben...ik weet ook wel dat een kloppend hartje nog geen garantie is, maar misschien neemd dat mijn angst een beetje weg. Hubbie heeft er alle vertrouwen in dat alles goed gaat, maar ik ben er echt niet gerust op...

16. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden, hier niet zo'n leuk bericht.....
    gisteren weer licht positief getest, maar helaas vannacht flinke buikpijn, en flink bloedverlies.....

17. Juup

Juup Lid

Jan 27, 2009
    89
    0
    0
    @ Luuske, ohh nee meid, wat vreselijk rot....en het zag er nog wel zo hoopvol uit! Weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte toegewenst iig, bahh, wat een mega pech zeg!

@ Josee, ik vind het wel erg lang duren met die badkamer meis, wanneer wordt dat gefixt? Toch wel voordat jullie beebje komt?

@dazwa, gaat het een beetje? Ik vind het onbeschoft, in mijn werk zie ik verlaafden met kinderen en noem maar op. Jij bent een vrouw met een goed stel werkende hersens. Ik ken ook iemand in een rolstoel met 3 prachtige kinderen, super goeie mamma. Gewoon volhouden hoor, het is jouw lijf en jullie weloverdachte keuzes.

@ all, ik weet niet meer wat een HSG is

@ all, ik durf het bijna niet meer te schrijven gezien het klote bericht van Luuske van net maar bedenk me ook dat ieders verhaal anders is en ieders situatie en ook degene die wel lucky zijn weleens een off day hebben dus ik brul het toch maar ff van me af:
    Ben super bang en onzeker, heb veel steken (wat volgens de dokter normaal is), ik vind het doodeng en moet nog 2 dagen wachten tot er zekerheid is. Mn vent had gisteren uit het boek gelezen met allerlei nare verhalen over bb zwangerschappen etc. En er stond ergens ook last van je schouder tussen wat ik heb en nu koppel ik alles aan elkaar. Wordt ik gek of is die onzekerheid normaal voor zo'n eerste echo. Ik had er eigenlijk veel zin in maar nu krijg ik het een beetje benauwd.
    x Juup :(

18. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @juup, ik begrijp je onzekerheid volkomen, heb bij mijn zoontje ook veel onzekerheid gehad, en dat kan toch niemand je wegnemen....ik hoop gewoon dat je je geruster voelt over een tijdje en dat je kunt gaan genieten van je zwangerschap.....enne.....wij gaan je snel volgen!

19. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Luuske, meis wat ontzettend balen. Knuffel van hier!

20. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Elke wat leuk een kleine meid!

Luuske :( he bah, had zoiets anders gehoopt, het leek zo positief. Wat is dit toch elke rot zeg.

Hier net naar de 2e fm geweest. Niks, nada, noppes! Ggrrr, dus weer een verloren ronde... Moet maandag terugkomen, krijg dan weer 10 dagen duphaston en mag dan de 3e dag van de menstruatie beginnen met het spuiten van hormonen. Baal een klein beetje dat het ook deze maand weer wachten is, zonder kansen....

Ceacilia jij bent ervaringsdeskundige, hoeveel dagen moet je spuiten in je cyclus?

Share This Page