@luukske... wat shit zeg meis! Ik denk aan je dikke digi knuf van mij! @all, sorry meiden dit is even een ego-berichtje vrees ik... Mijn bloedwaardes waren laag en vrijdag moeten we weer op de poli komen. Maar na lang praten is de kans 50% dat we er mee stoppen. We laten onze beslissing natuurlijk afhangen aan wat ze ons vrijdag vertellen. Maar blijkbaar wil mijn lichaam even helemaal niet en het breekt ons best wel op. Vooral mij, mijn lichaam blijft mij falen voor mijn gevoel. Het kon eerst geen ademend kindje op de wereld zetten en nu geen kindje meer maken. Ik weet het gewoon niet meer. Elke keer klappen incasseren en er voor je gevoel niks voor terug krijgen...
Rach ik ken het gevoel van een falend lichaam en de frustraties erom soms. Vind het knap hoe sommige meiden het hier op het forum zo positief volhouden. Laat je vrijdag goed informeren meid en wees lief voor jezelf!
Hoi meiden, bah! wat een naar nieuws hier weer zeg. @ Joseetje: Meis heel veel sterkte met de bad- enm babaykamer. Het is jammer dat je zo lang wacht op je zwangerschap en dan tijdens je zwangerschap dit soort dingen gebeuren en je weer in de zorgen zit. Knuffel meid! @ Marsim: Ik heb de HSG ook gehad was niet prettig maar toen ik dacht ik hou het niet meer was het klaar. Mijn eileiders liepen wel door maar bolden iets op (kleine verstoppingen?) dus het kan zijn dat het daardoor meer pijn deed. Ik heb na de HSG ook nog een laparoscopie gehad. @ Rachje: meid ik kan helemaal begrijpen dat je er even moe van bent. Evenr ust nemen kan misschien wel heel goed uitpakken. Sterkte ermee! @ Leonizzie: Bah! Jij zult er ook wel moe van worden zeg, weer een verloren ronde. Een voordeel is wel dat als je gaat spuiten alles veel beter te regelen is. Ik ga het ook aankaarten bij mijn arts. @ Luukske: He bah! meide wat een rotnieuws, weet je zeker dat het mis is? Dit is ook slopend, elke keer hoop en dan toch weer niet...sterkte! @ Elke: Gelukkig breng jij een beetje goed nieuws! Een meisje, wat leuk! Gefeliciteerd! @ Naatje: Dit wondertje in je buik is een vechtertje! Hou je daar aan vast hoe onzeker je ook bent. @ Juup: Ik begrijp best dat je zo onzeker bent, zou ik ook hebben, probeer jezelf niet gek te maken met alles wat je leest, leg dat boek gewoon even weg nu. Knuffel! @ Caecilia: Voor jou nog 7 dagen, heb je er een goed gevoel over? Ik ben begonnen met de clomid gister, verder neits bijzonders, afwachten tot volgende week donderdag nu, spannend!
Thanks meiden! Dat helpt wel, sterker nog, vandaag steekt het amper. Ik tel de daagjes af (dat is niet lang meer tellen dus)! Dan iig duidelijkheid! Boek heb ik gisteren met grof geweld uit manlief zn handen gepakt en onder het bed gegooid! @ Rachje: Wat bagger meid, ik kan me zo voorstellen dat het misschien kan helpen om het even te laten ookal is dat ook een enge beslissing. Ik wens jullie veel sterkte. @ All, ik weet toch wat dat onderzoek is, dat is dat doorspuiten toch!? Met die foto's. Nou Marsim, ik kan je helaas ook geen geweldig verhaal vertellen. Vond het an sich pijnlijk maar meevallen maar later toen ik thuis kwam heel pijnlijk. Nou ja, de volgende dag was alles weer goed. @ Leoniz; Wat een toestanden telkens meis, echt vervelend. Nou ja, hopelijk schiet dit meer op! @ Luuske: Ik vind je enorm dapper, dat je ook mij nog gerust wil stellen... pff respect meid. Ik zou echt denken laat haar dr waffel houden, die is al zwanger maargoed, ik waardeer het enorm hoor. Nogmaals sterkte meis, op naar een maand met fijn nieuws. Stomme eien ook allemaal!
@ Zora, spannend meid, hopelijk slaat alles lekker aan! @ Naatje, ik moest stiekem een beetje lachen toen ik in je album keek. Ook een berg testen gedaan. Kan het me zo voorstellen. Ik had er 4 gedaan! Die dure van clearblue toont nu niets meer, het batterijtje is blijkbaar leeg! Haha! Ik word meteen vrolijker, jij kan het ook niet geloven denk ik he! Nou meid, op naar eerste echo! Liefs en succes voor allen x Juup
Hé wat een naar nieuws in een keer allemaal hier zeg bah. Luukske: dikke knuffel, had het zo gehoopt voor je, het leek allemaal zo positief te klinken. Rachje: voor jou ook een dikke knuffel, misschien idd er even tussen uit, wil altijd wel helpen.. Juup: sterkte met de laatste 2 lange dagen wachten, wachten op iets waarvoor je erg zenuwachtig bent duurt altijd lang. Joseetje: hé meid, wat een rotsituatie. Wanneer komen ze je badkamer afmaken dan? Je had toch een ander mannetje hiervoor? En dan ook nog zo'n last van je rug, pfff.. Sterkte.. Leonizzie: alweer een verloren ronde, daar wordt je behoorlijk moedeloos van hé, weer aan de duphaston en dan weer clomid, het duurt allemaal te lang. Caecilia: hopelijk kom jij ons over een dag of 7 goed nieuws vertellen.. Zora: succes met de clomid! Dazwa: sterkte meid, hadden ze dat inderdaad niet eerder kunnen bedenken .. Marsim: succes met de HSG, bij mij viel het allemaal wel mee, je voelt het wel, maar het leken net erge menstruatiekrampen. Ik vond het wel te doen, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. All: hier vanmorgen ook rozeverlies, dus waarschijnlijk gewoon ongesteld geworden 2 dagen te vroeg. Op naar de ronde met clomid.. Liefs Jojoba
@rachje, jeetje meid wat een beslissingen allemaal die jullie gaan maken, wel of niet zo doorgaan.... vind je echt super dapper meid, geef de moed niet te snel op! ik kan je van de ene kant wel begrijpen....bij mij is het namelijk zo dat ons zoontje met 32 weken is geboren(gelukkig toen pas, omdat ik met 25 weken al in het ziekenhuis lag) en na een hoop ziekenhuis opnames en ok's nu normaal kan functioneren, denk ik wel eens dat het zo heeft moeten zijn....moeten we het niet gewoon bij 1 laten?.... en de kans op een volgende zwangerschap normaal te voldragen is klein, omdat ik wrs een volgende zwangerschap ook een prematuur kindje zal krijgen, volgens de artsen..... Mijn man heeft het er wel vaker moeilijk mee, en vind het ook niet erg als het bij 1 moet blijven, maar omdat ik het nog niet kan loslaten gaan we door..... Wij gaan trouwens alleen met de clomid door, tot aan de zomervakantie, en anders houdt het ook voor ons op! @all, meiden ontzettend bedankt voor jullie steun....het vloeien is hier nu niet normaal....compleet bloedbad lijkt het wel..... ben net maar weer een nieuwe ronde Clomid gaan halen bij de apotheek
@Leonizzie, hihi ikke al ervaringsdeskundige Ik moet 10 a 11 dagen spuiten. En krijg daarna pregnyl. Maar is heel erg volgens het boekje dus ik heb ei op dag 14 of 15. Ik spreek in een ander topic meer meiden die ook puregon spuiten voor OI en 2 daarvan zitten nu rond dag 20 en spuiten nog (Je begint op dag 3). Maar hopenlijk werkt het voor jou ook zo goed! @Rachje, meis ik snap je gevoel helemaal. Misschien is even rust een goed idee. Dat betekend nog niet dat je het later niet weer met frisse moed oppakt. So0ms is 1 a 2 maanden niet in de MMM al een echte opluchting. Succes met je beslissing. @Luuske, het bloeden etc klinkt toch echt als een vmk. Vind het zo erg voor je... Ik heb weinig ertrouwen in deze ronde hoor. Voel sinds vandaag wat ongi achtig gevoel bij mijn bm. Maar is waarschijnlijk de pregnyl. Nog een paar nachtjes slapen en dan weet ik meer :-D
Ben nu definitief ongesteld geworden, dus op naar de volgende ronde met clomid.. Wel 2 daagjes te vroeg, nog nooit gehad.. Liefs Jojoba
Dank je ceacilia, goh dat zijn dus wel een aantal daagjes dat je die prik moet zetten.... hmm Hoop dat ik net zo netjes erop reageer als jij. Jojoba, koppie niet laten hangen he?
He bah meiden, wat een nare berichten allemaal. ik vind het echt knap hoor, hoe jullie dit allemaal 'handelen'. Ik hoop zo dat jullie volgende ronde (of deze) allemaal op roze mogen!
@ Luukske, he balen meid we hadden er allemaal zo'n goed gevoel over. Vreselijk dat het toch is doorgezet. Blijf hoop en moed houden hoor! @ Rachje, he meid wat vervelend allemaal. Ook ik ken het gevoel van falen. Als je eenmaal die wens hebt dan is het soms ook heel moeilijk als je lichaam niet mee wil werken. Wacht vrijdag maar eerst het gesprek af hoop dat het allemaal gaat meevallen. Als je besluit om een pauze in te lassen snap ik dat ook heel goed. Het is altijd goed om aan jezelf te blijven denken. Als je jezelf zo vervelend voelt dan is dat ook niks. Sterkte ermee meis! @ All, Nou vanmorgen die hsg gehad. Jeetje ik had verwacht dat ik wel wat pijn zou hebben maar dit had ik niet verwacht. Dacht dat ik kapot ging. Vreselijk. Hoe ze je baarmoedermond vastpakken en dan bij het inspuiten. Was blij dat mijn mannetje mee was. Ik vond het verschrikkelijk en hoop het niet meer mee te hoeven maken. Wat er uit kwam is dat er 1 eileider niet goed open is of verstopt is. Die andere is wel open. Ze zeggen dat het een moment opname kan zijn en dat het niet met 100% zekerheid te zeggen is dat hij ook daadwerkelijk dicht zit. Zelf heb ik het gevoel dat hij niet dicht is. Heb de afgelopen maanden aan beide kanten een ei gehad ( ook al had ik maar 1 eitje) een goede eisprong en ben gaan menstrueren. Als 1 kant dicht zou zitten dan zou ik dat toch niet hebben of begrijp ik het nu verkeerd? Nou ik moet 8 april terug komen voor de definitieve uitslag. De radioloog heeft er dan ook naar gekeken dus dan kunnen ze wat meer zeggen. Voor die tijd kijk ik zelf wel in de computer dan weet ik een beetje wat me te wachten staat. Dan toch wel handig dat jezelf in het ziekenhuis werkt, haha. Heb nog steeds wat bloedverlies en krampen van de hsg. Hoe lang blijft dit? Iemand enig idee?
@Marsim, ik heb geen idee... denk dat dichtzittende eileiders ermee te maken hebben dat het eitje geen sperma tegenkomt en de bm niet bereikt. Ik denk dat je dan nog steeds wel ongesteld kan worden. Ik zou het maar goed navragen! Hier iets meer kramp. Morgen ben ik jarig... altijd weer een beetje lastig een jaar voorbij wat in het teken stond van zwanger worden... zonder resultaat...
caecilia, PROFICIAT MET JE VERJAARDAG!!! Marsim, wat vervelend dat de ingreep zo vervelend was. Het positieve is gelukkig dat je na een HSG een maand of drie vermeerderd vruchtbaar bet! Groetjes Elke
lieve meiden wat een nare berchiten allemaal, ik voel met jullie mee en wens alle snel een posi test. Mijn cyclus weet ik iet wat ik deze maand kan verwachten, dus heb me banner maar op 30 dagen gezet. zie wel wat er gaat gebeuren, ik zit er zo tegen op om wer volgende maand die pillen te gaan slikken maar de arts zegt dat ik gewoon mee moet door gaan, ik weet niet eens of het wel aanslaat. ik zit echt zo van als het komt komt het gewoon doorgaan. @luuske ik hoop dat het beter met je gaat en gelukkig heb je een gezonde zoontje, dus je weet dat het kan en gaat je ook lukken om weer zwanger te worden. Ik wou dat ik al een kindje had, na me miskraam in nov 2007, heb ik het nog steeds niet los kunnen laten en ik denk er steeds aan. Ik zie soms die dozen van prenetal van die kado dozen met speentje en zo dan moet ik echt wel een traantje laten. Ik vind jullie meiden echt heel sterk en het respect voor jullie doorzetting. Dikke knuf voor allemaal.
Caecilia, GEFELICITEERD met je verjaardag \/ juup, hihi, ja ik heb ook veel getest , het was voor ons ook zo onwerkelijk en nog steeds. Die van clear bleu staat bij mij al helemaal niets meer op, maar die gaf voor mij wel de doorslag om te geloven dat ik echt zwanger was....maar nu voor ons beide op naar een hele mooie echo en dan echt genieten! smaya, dikke knuf! Marsim, wat vervelend dat de HSG zo'n pijn heeft gedaan. Mijn eileiders zaten eerst beide dicht, dat heeft niets te maken of je wel of niet ongi wordt elke maand...het heeft idd alleen te maken dat er geen beruchting kan optreden omdat de zaadcel niet bij de eicel kan komen. Bij mij hebben ze de eileiders beide open kunnen maken dmv een laparoscopische operatie. jojoba, knuffie meid! Leonizzie, ik hoop ook dat jij er net zo goed op reageerd als ceacilia, ik reageerde er namelijk veel langzamer op...ik moest bij mijn IUI's ongeveer 20 dagen spuiten met de gonal
caecilia van harte meid! Hopen op een jaar vol fijne verassingen. Hier nog maar 1 nachtje! Marsim, wat klote dat het zo'n zeer deed, ik herken het helemaal. Na dat onderzoek en clomid hadden wij meteen raak dus dat hoop ik ook voor jullie! Sterkte x