wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Hoe is het gisteravond gegaan Zora? Beetje de avond doorgekomen?

Ik wil eigenlijk nog wel een kilootje of 10 kwijt... ben er al 10 kwijt maar nu gaat het me wel heel erg lanzaam.. Komt misschien ook omdat ik nu best wel veel sport en dan zie je het niet op de weegschaal... Ik moet nog maar even goed bezig gaan.. Zowiezo omdat we in mei naar Turkije :) op vakantie gaan even lekker uit de sleur van werken en onderzoeken!

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    @ Anneke: Heerlijk hoor naar Turkije. Wij zitten momenteel zonder auto en willen een nieuwe dus gaan niet op vakantie dit jaar, in ieder geval niet naar het buitenland.

Ok even een klein verslagje van gister: Toen ik aankwam bij mijn ouders kwam mijn zus naar buiten en heeft het onder vier ogen verteld. Ze wilde dat niet doen waar iedereen bij was, dus dat vond ik wel heel lief. Ze zei dat ze zich heel rot voelde en het moeilijk vond om tegen mij te zeggen. Ik heb haar drie kussen gegeven en omhelsd met tranen in mijn ogen. Daarna gezegd dat ik het heel moeilijk vind maar ook heel blij ben voor haar. Later op de avond nog even met haar geletst over mijn traject. Verder was het heel gezellig en lekker gekletst, gegeten en met mijn neefjes gespeeld. Ga straks even een Hoera Zwanger! kaartje voor har kopen omdat ik het heel lief vind dat ze rekening houd met mij, en ja vandaag voel ik me al een stuk beter.

Bedankt voor al jullie lieve woorden meiden, deed me echt goed.

@ Haan: Dank je, we gaan gewoon samen Sonja- en we houden elkaar sterk. En hoe was het bij de gyn?

@ Elke: Vervelend vanhet baarmoederslijmvlies maar wel twee mooie eieren. Super!

@ Daan: Knuffel meid, wat balen van je portomonnee.

@ Marieke: Wat een goed nieuws meid, ik duim voor je dat de bewerkingstest goed is.

@ Jojoba: Sterkte met je ongi pijn, ik ken het, had vorige cyclus ook erg veel pijn.

3. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Gelukkig is het gister toch nog gezellig geworden.. Denk dat ik met mijn zus straks ook zo'n situatie mee ga maken.. Lijkt me wel heel dubbel...

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ja is het ook, ik voelde me gister echt heel rot. Maar nu ikmet haar gepraat heb is dat wel iets minder gelukkig. Het is gewoon jaloezie en hoezeer ik dat ook haat, het is toch menselijk. :rolleyes: ;)

Je weet nooit Anneke, misschien ben jij wel eerder zwanger dan je zus.

Mijn zus en ik zeiden anderhalf jaar geleden: We gaan over een tijdje lekker samen zwangeren. Maar goed ze is nu negen weken, dus dat kan nog steeds. Ik heb mijn positieve instelling alweer terug! :D

Liefs Zora

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Nou meiden, ik snap echt niets van mijn lichaam. Ben ik al een week ovu testen aan het doen word ik vandaag gewoon ongi. :confused: :confused:

Dat verklaart dus ook waarom ik gisteren zo super emotioneel was. (Zou ik evengoed zjn geweest maar met naderende ongi is het altijd een graadje erger).

Beetje zonde van de ovu testjes maar het lijkt erop dat mijn cyclus echt korter word. :D

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Zora: naja! Da's ook wat! Wel nette cyclus hoor! En nou lekker zwanger worden komende maand en lekker zwangeren met je zus ;)

@All: er schrijven hier nou al zo veel meiden dat ik het niet allemaal meer kan bijhouden. Sorry dat ik dus niet op jullie persoonlijk allemaal reageer. Maar lees wel mee hoor!

Vanmorgen was mijn temp 36.9, voor mij het teken dat m'n eitje echt daadwerkelijk is gesprongen! Ben zo blij met m'n ei! Donderdag uitslag samenlevingstest en progesteron prikken. Maak me eigenlijk niet zo druk om de uitslag. De samenlevingstest is zo'n omstreden test dat het me eigenlijk niet zo veel zegt. Voor mijn mannetje hoop ik wel dat íe positief is, want dan hoeft hij z'n zaadjes niet meer in te leveren. We hebben in elk geval goed ons best gedaan afgelopen weekend, dus ik zit (na een half jaar) eindelijk weer eens echt op de wachtbank! Nog nooit zo blij geweest dat ik weer eens mag wachten! ;)

Liefs allemaal!

Tezzz

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    He Tezzz, daar hoop ik ook op. Jij gefeliciteerd met je ei en nu maar hopen dat het ei een leuke zwemmer heeft ontmoet. Succes op het wachtbankje!

Liefs Zora

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @Zora: dank je! ;)

9. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hallo,

Haan, hoe was het bij jou vandaag?

Tezz, heel goed! Succes met wachten he!

Marieke, wat een goed nieuws zeg! Wat houdt zo'n bewerkingstest in? Hoe is je mannetje eronder? Ik ga heel hard voor jullie duimen!

Jojoba, heb jij meer info gekregen over de HSG? Wat vervelend zeg dat je zoveel last heb van je ongesteldheid!

Ben vandaag weer geweest, er was nog steeds geen activiteit te zien... Maar ja dat hadden we verwacht. Ze begonnen er ook over dat ik aankomende maandag een HSG (baarmoederfoto) moet hebben. Heeft een van jullie hier ervaring mee. Ik heb gehoord dat het erg akelig is, zit dus nu al te shaken...
    Verder aankomende woensdag prikles..

10. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Hallo, daar ben ik weer!

Vanochtend bij de gyn geweest.
    Ze heeft een echo gemaakt. Dit doet ze voor de zekerheid om cystes uit te sluiten enzo.
    Het baarmoederslijmvlies was alweer mooi opgebouwd voor dag 9.
    Ze dacht al een klein dominant follikeltje te zien.
    De vorige keer op dag 19 mijn eisprong, dus hij heeft nog even.
    Ook heeft ze een uitstrijkje gemaakt. Dat was nog nooit gebeurd.
    En helaas moet ik ook aan de HSG gaan geloven.
    De volgende ronde moet ik op dag 1 een afspraak maken en dan zal de afspraak tussen dag 7 en dag 12 plaatsvinden.
    We hebben dus alvast geoefend met de eendenbek, maar dan zal ze nog beter de baarmoedermond moeten zoeken en dus friemelen met die eendenbek.
    Wat ze dan doen is een cupje om de baarmoedermond doen. Daardoor heen zal ze dan 30sec lang contrastvloeistof spuiten, mijn baarmoeder in.
    Dan zal er een rontgenapparaat boven mijn buik hangen om foto's te maken. Door de contrastvloeistof krijgen ze de baarmoedervorm en eileiders enzo beter in beeld.
    Ook worden de eileiders doorgankelijk gemaakt, als ze dit niet zijn en worden je eileiders dus schoongespoeld. Ze zei dat de kans op zwanger worden de cyclus daarna verdubbeld.
    Verder is het allemaal wel goed nu namelijk.

Ik zie er vreselijk tegenop en ze vertelde dat ik ook nog extra ronde mag wachten om die HSG te doen.
    Alleen zegt ze dan stel dat zo'n HSG er nu voor zorgt dat je beter/sneller zwanger kan raken, dan is het zonde om daar lang mee te wachten.

Verder gaat het wel weer wat beter met me gelukkig. De ergste donderwolken lijken even te zijn weggedreven.

Tezz: Gefeliciteerd met je ei! Nu maar duimen draaien en afwachten, afwachten, afwachten.

Daan: jij ook al een HSG...en spannend woensdag die prikles!

Fijne avond

11. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Naam: Lotje2
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: 24april
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek gyn: wacht op zaaduitslag
    Voor: follikelmeting 4 april

Naam: Elke29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: begin mei
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid ditmaal 100mg(
    Volgend bezoek gyn: 17 april
    Voor: progesteron en echo om te kijken of de twee mega eitjes gesprongen zijn :)

Naam: Ravi
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    NOD: 21 april??? uitgaande van 32 dagen
    Bijzonderheden: tweede ronde Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: voorlopig niet, als ik over 4 maanden nog niet zwanger ben krijg ik een kijkoperatie
    Voor: vervolgplan

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 10 mei
    Bijzonderheden 4de ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: 15 april
    Voor: follikelmeting, maar dat zal op dag 9 niet zo spannend zijn

Naam: Daan81
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: mei 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: -
    Bijzonderheden: 3e ronde Clomid, 100 mg
    Volgend bezoek gyn: 21-04 HSG, 23-04 prikles april
    Voor: bellen binnen drie dagen na ongi voor uitgangsecho

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

Naam: Tirtilisko
    Leeftijd: 20
    Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 23 maanden
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 21-04-2008 (weet het niet echt stipt)
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid (stiekem 100mg
    Volgend bezoek gyn: voor cd 11
    Voor:Folikelmeting

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 27 april uitgaande van cyclus 35 dagen
    Bijzonderheden: 3de ronde clomid 1st x 100mg
    Volgend bezoek gyn: 21-4 bloed afname 22-4 uitslag 28-4 uitslag semenonderzoek
    Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde / semenonderzoek

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    NOD: 22 april
    Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50. Ei gevonden rond dag 20
    Volgend bezoek gyn: do 17 april bellen
    Voor:uitslag samenlevingstest. Dan ook bloedprikken voor progesteron

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half mei?
    Bijzonderheden: nu aan primolut en dan 50 mg clomid
    Volgend bezoek gyn: geen idee, moet bellen na eerste kuur.
    Voor:...

Naam: Zora
    Leeftijd: 24
    Bezig sinds: februari 2007
    NOD: geen idee, nog geen eisprong gevoeld tot nu toe
    Bijzonderheden: mannetje moet eerst terug voor tweede zaadtest half april, en ik moet proberen BMI onder de 25 te krijgen. (nu 25,7) en kijken of cyclusduur korter blijft/wordt.
    Volgend bezoek fert.arts: 25-04 14.00 uur
    Voor: Uitslag zaadonderzoek en verder behandelplan.

Naam: Fleur76
    Bezig sinds: 14 april 2007
    NOD: geen idee, cyclus is nog steeds niet geregeld
    Bijzonderheden: PCO, wacht op ongie zodat ik met de 3e ronde Clomid (50 mg)kan beginnen
    Volgend bezoek gyn: 24 april 8.30
    Voor: inwendige echo, tempkaart bespreken, bespreken of ik naar hogere dosis Clomid ga of misschien wel iets anders

Naam: Sophia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: juni 2006
    Kinderen: 0
    NOD: nog geen idee
    Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd, nu bezig met Primolut dus afwachten geblazen! Dan Clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: Staat nu voor 19 mei, maar is onder voorbehoud
    Voor: Weet ik niet

Naam: Jojoba27
    Bezig sinds: juli 2007 (in januari 2006 gestopt met de pil, door huwelijk nog iets uitgesteld en sinds juli gaan we er echt voor)
    Kinderen: 0
    NOD: 18 mei??
    Bijzonderheden: sinds december 2007 PCO geconstateerd, eerste clomid kuur 50 mg niet zwanger/wel eisrpong, nu 2de clomid kuur 50 mg
    Volgend bezoek gyn: dinsdag 22 april
    Voor: hsg

12. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi allemaal,

Nou mijn ouderavond zit erop. Ik houd het hier niet meer bij hoor. Heb even een aantal blz terug moeten lezen.

Haan en Daan; allebei HSG. Spannend hoor. Ik weet niet hoe het is, maar wens jullie beide veel succes. Hopelijk hebben jullie wat aanelkaar en komt er iets uit.

Zora: Vandaag je mannetje toch z'n zaadjes inleveren. Spannend hoor. Duim voor jullie.

Tezz: volgens mij gaan jij van ons groepje de eerste worden. Ik voel het!

Anneke: Ik ben jaloers op je. Heb ook twee weken vrij, maar ga helaas niet op vakantie. Geniet ervan. Knap dat je al zoveel kilo kwijt bent.

Jojoba: MOrgen clomid beginnen? Heb ik dat goed gelezen?

Tirtilisko: ?

Ik heb morgen een telefonisch consult met mijn arts. Heb twijfels over mijn ongesteldheid en wil wat meer duidelijkheid.
    Voorlopig nog geen echte bijwerkingen overdag van de clomod. Alleen 's nachts is mijn hele bed drijfnat. Maar dat had ik ook nadat ik met primolut gestopt was. Iemand ook ervaring mee?

Fijne avond allemaal
    kus bren

13. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    He Brenda,

Sta jij ook voor de klas?
    Ravi en ik ook :D Ik heb groep 8.
    Heerlijk om met kinderen te werken!

Haan, klinkt wel spannend , zo'n HSG, maar heb idd gehoord dat je er zeer goede zwangerschapskansen van krijgt :)

Tezz, PROFICIAT met je ei!

Zora, je hebt dit keer idd een heel nette cyclus! En dat helemaal uit jezelf!

Jojoba, veel succes morgen met de clomid!

Groetjes Elke

14. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee hoi,

Ik kan het ook niet meer bijhouden, maar wil jullie wel even gerust stellen voor de HSG, die heb ik ook al gehad. Oke, je voelt het wel en het is wel even op je tanden bijten, maar het is te doen hoor. Het voelt als een ongipijn, maar dan een graadje erger. Maar 's avonds kon ik al weer volleyballen. Ik werd erna wel meteen ongesteld, wel een beetje raar, dacht eerst dat het gewoon een beetje open was, maar het leek echt op een ongi, die een paar dagen duurde. Maar dat was wel vaker zo werd mij verteld. En idd ze zeggen wel eens dat je daarna makkerlijker zwanger kan raken. Ben dus benieuwd. Ik heb het in januari gehad.

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    @Haan en Daan: alvast veel sterkte met jullie HSG. Schijnt idd wel wat pijnlijk te zijn, maar dan is de boel wel lekker schoon. Ideaal voor een groeiend beebje! ;)

@Elke: grappig. Hoewel ik het niet uitoefen (ben lekker semi-thuisblijfmamma!) heb ook ik de pabo gedaan! Ben dus stiekum ook een juf!

@All: bedankt voor de felicitaties omtrend mijn ei! Nou hopen dat 1 van mannetjes' zaadjes een mooie romance heeft gehad met m'n ei in m'n buik! :) We wachten af...:rolleyes:

16. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Ja inderdaad begin morgen met de clomid weer 50 mg en volgende week dinsdag een HSG. Vind vooral de HSG wel eng hoor.
    Hier nog steeds errug veel pijn van de ongi. Wordt er gek van en hoop dat het snel over is :( .

@Ravi: voor jou wordt het spannend hé, zal voor je duimen!

@Daan: heb eigenlijk niet zoveel informatie gekregen over de HSG. jij hebt hem dus eerder dan mij, hoor graag van je hoe het is verlopen. Succes ermee.

@Zora: ik ken je gevoelens wat je zus betreft, ik heb dat ook wel een beetje gehad met mijn schoonzus. zij weten alleen niet dat wij bezig zijn, maar baalde wel een beetje dat zij alweer zwanger is terwijl wij er zoveel voor moeten doen. erg he, dat jaloerse gevoel, zit eigenlijk helemaal niet in mij.

Groetjes

17. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    @ Haan, Daan en Jojoba: Alvast sterkte voor jullie HSG. Je hoort inderdaad dat het niet mega fijn is maar gewoon blijven denken het is voor een goed doel.

Mijn mannetje heeft inderdaad gisteren zijn potje ingeleverd. Nu dus aftellen tot volgende week vrijdag dan krijgen we de uitslag.

18. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hallo,

Zora, ik ga heel hard duimen dat de zwemmers goed zijn!

Jojoba, je eerste pilletje al ingenomen. Ik zal je maandagavond wel mijn ervaringen met je delen ;) ! Wel vervelend dat je zoveel last heb van je ongi. Hoe lang ben je normaal ongi?

Tezz, ik ben echt heeeeel hard aan het duimen. We gaan natuurlijk voor een superromantische date van je ei en de zwemmer.. Succes morgen!

Ravi, bedankt voor je geruststellende woorden. Ik las ergens dat je voor de HSG pijnstillers moet nemen, heb jij dat ook gedaan?

Elke, succes morgen! Ik hoop dat de eitjes een goede jump genomen hebben! En succes met het bloedprikken!

Brenda, hoe was het consult met de arts? De bijwerkingen van Clomid kreeg ik pas rond dag 8 à 10, de laatste keer pas erg laat. Dat ik 's nachts drijfnat wakker werd, heb ik persoonlijk nog nooit gehad. Wel opvliegers. Ik hoop dat je gesprek goed is geweest!

Haan, fijn dat goede nieuws, dat het baarmoederslijmvlies al mooi is opgebouwd! Waarvoor is het uitstrijkje gemaakt? Gelukkig voel je je alweer wat beter!

Ik heb vandaag woorden gehad met mijn verzekering. In eerste instantie zeiden ze alles te vergoeden, staat ook erg onduidelijk op hun website. De fertiliteitsarts vond het toch verstandig om er nog een keer achteraan te bellen. Dat heb ik dus gedaan en nu zeggen ze dat ik de behandelingen wel vergoed ga krijgen maar de injecties niet. Ik ben verzekerd bij IZZ en heb pakket 1, bij pakket 2 (verschil van 8 euro per maand) wordt het wel vergoed. Die domme **** aan de telefoon zei gewoon doodleuk, ja dan moet je maar wachten tot december, want dan mag je pas overstappen... Ik ben er echt zo pissig om! Weet ook even niet hoe nu verder te gaan. Eén van jullie nog tips?

19. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Daan: Heb een telefonisch consult gehad met de arts. Ik ben gerustgesteld. HEt maakt niet uit hoeveel je bloed als je maar bloed zegt ze. DAt betekent dat de primolut heeft aangeslagen en dat is zo bij mij. Het was dus goed dat ik maandag aan de clomid ben begonnen.
    Die zweetaanvallen worden 's nachts steeds erger. MOet twee keer per nacht mijn bed uit om handdoeken neer te leggen of te verschonen.
    Voorderest heb ik totaal geen klachten, ook overdag niet (nog niet he).

Tezz: Een spannende tijd hoor! Hoop het voor je.

Zora: nu is het even wachten op de uitslag van je mannetje. Vervelend he.

Jojoba: Ik ben even terug aan het lezen maar kan he tniet helemaal vinden. Wat is de reden dat jij een hsg moet? Spannend hoor! Hoop dat het voor je meevalt.

kus

20. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Hallo dames,

@Brenda80: de reden dat ik een HSG moet is mij onbekend. Ik heb pas 1 kuur clomid achter de rug, dus vond het al erg snel, maar de gyn wil alles heel snel. Maakt mij niet uit hoor :D , want ik heb gehoord dat je na een HSG meer kans hebt om zwanger te raken. Hoewel ik wel tegen de HSG opzie.

@Daan81: neem mijn eerste pilletje clomid vanavond voor het avondeten in. Dan begint het weer... Rotverzekeringen ook altijd hé, ze kunnen daar zo onredelijk zijn. Heb ook altijd ruzie met verzekeringen, werk bij paramedici en heb voor mijn werk dus ook altijd veel contact met verzekeringen, maar ze kunnen altijd zo dwarszitten en meestal krijg je dan zo'n domme doos aan de lijn die nergens vanaf weet. Ik hoop voor je dat het goed opgelost gaat worden.

@Zora: spannend voor jullie zeg, zal voor jullie duimen dat het allemaal goed is [-o<

@Elke: succes morgen!

@Tezz: kreeg jij de uitslag van de samenlevingstest niet meteen? Ik kreeg deze namelijk gelijk, mocht ook even kijken door de microscoop en kon duidelijk de zaadjes van mijn man zien bewegen. Echt grappig. Succes morgen!

De rest ook allemaal succes met alles.

Share This Page