@myprecious, bij ons weten mijn ouders en schoonouders het gewoon, ons zoontje hebben we ook in de mmm "gemaakt", ze weten wat ik heb, en zijn dus ook allemaal superblij met ons manneke! @beehappy, super meid, nu staat goed klussen op het programma! @nightelf, jeetje meid alweer 12 weken....hoe gaat het? @tezzz, jullie KIYAN alweer ruim 1 maand, wat gaat dat hard zeg.... @zora, hoe is het met jou? @leonizzie, en bij jullie?
myprecious, bij ons weet onze naaste omging (ouders en een paar goede vrienden) dat we al jaren in de mmm zitten en waarom, zij leven altijd heel erg met ons mee. Onze ouders vinden het wel heel erg moeilijk om te zien dat het zo lang duurd en dat we al zo veel hebben moeten meemaken.
@ luukske & beehappy, bedankt voor jullie reacties. Mijn ouders weten alleen dat ik pcos heb en mijn vriend nog een x zaad moet inleveren omdat het te weinig was (heb niet uitgelegd hoe weinig het eigenlijk is).. Hun schrokken ook heel erg. Nu wil me vriend zijn ouders ook op de hoogte brengen omdat het nu ook over hem gaat: zwak zaad. Maar ik ben zo bang dat dan hun hele dorp ervan op de hoogte komt.. Dus ik weet niet of ik hun wel kan vertrouwen.
Eigenlijk wil je het liefste naar ze toe gaan met een cadeau en met de uitspraak: wij zijn zwanger. Je wil niet zeggen dat we in de mmm zitten .
@myprecious, op een gegeven moment vreet het zo aan je, dat het makkelijker is als ze het weten.....natuurlijk is het niet leuk, maar vaak krijg je wel wat meer begrip....en idd wil je graag zeggen dat je zwanger bent, maar helaas met ons PCO-ers gaat het niet van een leien dakje....
Van mijn kant weten mijn ouders, mijn zusje, mijn broer en aanhang het. En het werk. Van mijn man zijn kant weten zijn ouders het en zijn broer en vrouw. De rest van de familie weet het niet en ook onze vrienden weten het niet. Alleen de aller belangrijkste personen in mijn omgeving want ik weet dat ze ons steunen. Aangezien ik ook behoorlijk ben veranderd in de mmm, kunnen hun het nu ook beter plaatsen. En mijn werk, das gewoon lekker makkelijk. Ik werk in het zkh en ben onder behandeling in mijn eigen zkh. Dus als ik een keer een fm ofzo heb dan kan ik gewoon van mijn afdeling af voor een paar minuten. Hoef dan ook niet elke keer vrij te nemen enzo. Ze begrijpen het allemaal, leven ook heel erg met me mee. En geven me de ruimte als ik die nodig heb. Laatst kreeg ik nog zo'n lief kaartje van een collega, die zo goed als hetzelfde heeft meegemaakt. Dat doet me dan ook heel erg goed. Maar heb je het idee dat je iemand niet kan vertrouwen mbt mond dicht houden. Dan zou ik het niet vertellen. Het is allemaal niet niks en daar hoeft niet iedereen in een dorp alles van mee te krijgen. Het is en blijft lastig.
hai meiden, nog bedankt voor alle lieve berichtjes! ik moet zeggen dat wij er heel open over zijn. Na jaylie weet iedereen dat wij niets liever willen dan een brusje. En ik ben ook heel open over wat ons is gebeurd. Ik ben een open boek, ik wil mensen laten weten dat het idd allemaal niet vanzelf sprekend is. Dus hier weet iedereen die het weten wil.
Hallo lieve meiden heb alweer een weekje niet van mij laten horen, komt omdat ik het of heel druk heb met mijn werk, of het is heel mooi weer en ben ik buiten haha. Baal een beetje... had woensdag mijn laatste pil duphaston genomen en verwachtte vrijdag dan mijn menstruatie wel. Want tot nu toe ben ik 1 of 2 dagen na het nemen van de laatste pil ongi (wat ik super fijn vond) nu is het zondag en nog niks. Had me er ergens zo op ingesteld dat ik morgen kon gaan beginnen met het spuiten van Puregon, maar helaas moeten we "weer" eens geduld hebben. Maak ik me meteen weer zorgen dat ik straks helemaal geen ongi krijg, maar mijn vriendje zegt dat het wel goed komt, ik loop namelijk met een hele grote pijnlijke pukkel op mijn kin! Toch vraag ik me af waarom het zo is dat wanneer je eenmaal in de mmm zit het nooit eens mee lijkt te zitten. Kwam gisteravond de buurman met het nieuws (hij komt vaak 's avonds even bij ons een "bakkie af" halen voor het slapen gaan) dat zijn vrouw 9.5 zwanger is! Na 1 keer onbeschermd vrijen. Zij wilde altijd nog wel een kind, maar hij eigenlijk niet meer omdat zij voordat ze de 1e kregen veel miskramen hebben gehad en een ongezond kindje dat binnen 24 uur overleed. Verschrikkelijk dus en daarom wilde hij eigenlijk niet het risico nemen, nu ze 1 gezond kindje hebben. Maar nu toch. Vind het super voor hun, maar moest toch een paar keer slikken om niet een potje te gaan zitten grienen. Andere buurvrouwtje waar we ook veel mee omgaan loopt ookal rond met een dikke buik na 1 ronde zonder pil en wij..... Zou zo leuk zijn wanneer het binnen nu en een paar maanden gebeurde zijn ze allemaal een beetje van dezelfde leeftijd. Nou ja heel lang verhaal weer, dus ik brei er zo een eind aan. Zora is je ongi al doorgezet? Wat balen weer! Luuske hoe zit je op het wachtbankje?
Bedankt voor jullie reacties . Ik vind het nog steeds heel moeilijk om het te gaan vertellen aan schoonouders, ik schaam me er ook wel voor. En omdat ik hun niet 100% vertrouw. Maar misschien is het maar beter wanneer ze het weten.. Vind het zo mooi om te lezen dat bij jullie jullie ouders en schoonouders er goed op reageerden. Misschien valt het bij ons ook wel mee. @ Leonizzie, ik denk dat we allemaal jou gevoel wel herkennen en het zelf ook zo ervaren. Heb het zelf nu ook een aantal keren meegemaakt, iedereen lijkt zo vruchtbaar te zijn omdat ze jong kinderen krijgen. Dan zie je die dikke buiken en dan denk je: Dat wil ik ook. Maar wanneer hun kindje geboren is, denk ik: die van ons gaat er heel anders uit zien. En dan is het voor mijn gevoel goed. Dan kan ik toch wel van zo'n kleine genieten zonder depri te worden. Scheidt mijn gevoel dus echt.. Gek eigenlijk.
@leonizzie, ik maak het me lekker gemakkelijk op het bankje, want ik moet nog 5 dagen..... je gevoel is heel herkenbaar, en hoop dat het voor ons meiden allemaal een keertje mag vlotten..... @Myprecious, jammer dat je je ervoor schaamt, is nergens voor nodig....ik merk gewoon dat het vaak een taboe is, maar dat veel paren ermee geconfronteerd worden..... onze overbuuf is bezig met IUI en niemand mag het weten....in de tussentijd weet de halve straat het....jammer, ik zou het liever zelf zeggen.... andere overbuuf heeft Clomid gebruikt, niemand mocht het weten....in de tussentijd wist ook de halve straat het..... mensen komen elkaar bij de gyn of fert. arts tegen, en durven elkaar dan niet aan te kijken....ik speel dan liever open kaart.... bij mijn schoonouders zijn we het samen gaan vertellen, vonden het heel erg voor ons, maar waren super trots toen ruim 3,5 jaar geleden onze zoon geboren werd.....hebben alles voor ons gedaan, en ze hopen nu ook op nog kleinkinderen erbij, zowel van hun andere zoon als van ons.....
Hoi meiden, Ben ik ook weer even. Hier nog geen ongi, maar denk datie vandaag wel gaat doorzetten aan de krampen te voelen. Myprecious: Was niet de bedoeling je te laten schrikken meid, vroeg het me gewoon af. Het is ook wel logisch dat ze eerst je cyclus op gang willen helpen. Hier ook PCO maar ik had al wel een cyclus van mezelf, zij het zeer onregelmatig. Over het vertellen, bij ons weten mijn broer en zussen en aanhang ervan, mijn ouders en schoonouders, een paar tantes en ooms, mijn oma en een paar goede vriendinnen. Wij zijn nu al ruim 2 jaar bezig voor een kleintje en hebbenn het geleidelijk verteld. Mijn ouders heb ik het verteld toen ik mijn kijkoperatie kreeg en broer en zussen toen ook, iedereen leeft heel erg mee, op sommige mensen na, die er niet zo goed mee weten om te gaan, maar dat probeer ik ze maar neit kwlijk te nemen. Lukkske: Nog een paar daagjes, voel je je anders? Leonizzie: balen meid dat het zo lang duurt....duim dat het snel komt... Rachje: Gewoon even een dikke knuffel voor je. Beehappy, welkom en fijn dat 1e FM goed ging meid!
@zora, voel me helemaal niet anders....nergens last van, zelfs die pijnlijke (.)(.) die ik normaal na mijn ei heb, heb ik(nog) niet....af en toe wat steekjes, maarja.....oh en heb wel weer pukkels op mijn kin, dus.... enne jij hebt me aan het denken gezet, heb namelijk ook gelig/wit slijm 3 dagen na eisprong gehad, dus als het zo is, dan ben ik bang dat het einde oefening is.....
Luukske, zie even mijn berichtje in het wachtbankje topic. Anders moet ik het weer opmieuw typen haha...
Zo nieuwe clomid en pregyl alweer binnen. Net naar de apotheek geweest. Laat nu maar komend ie ongi. Ik voel dat ie komt en heb dan ook geen zin om erop te gaan wachten.
@ luukske, oh dat lijkt me erg wanneer ik mensen tegen kom bij de gyn die ik ken. Maar ik zou hun er wel op aan spreken en ook mijn ding vertellen. Dan kun je dingen delen, eigenlijk net zoals hier op het forum. @ Zora, mooi om te lezen dat er zo goed mee omgegaan wordt. En ja niet iedereen weet wat het is dus sommigen zullen het ook niet snappen. Ik zie dat je ongesteld bent geworden.. Jammer.. Nu hopen dat IUI 4 geluk gaat brengen!!