wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    @zora, shit meissie nou ja nieuwe ronde nieuwe kansen iets beters kan je niet van maken :(

@leonizzie, ik kan je de hand schudden, ik probeer moedig hoop te houden tussen al dat babygeluk. Maar vandaag heeft de wereld het op mij gemunt volgens mij! Met dat mooie weer zie je alleen maar dikke buik en baby's geluk kan ik het nog wel zo relativeren dat het niet op het voorhoofd staat hoe lang ze er mee bezig zijn geweest en hele voor geschiedenis. Dus na een lange dag werken met een collega die dus wel zwanger is (10 weken) heb ik 2 berichtjes van meiden die dus ook zwanger zijn en vandaag hebben besloten het aan mij te vertellen... Ik ben zo blij voor ze maar het steekt, het maakt me verdrietig. Dus morgen gaan we weer met frisse moed de dag in, ik heb een goed gevoel over deze maand! (tja je moet toch ergens positief over blijven toch?)

Lieve meiden, ik wil jullie eventjes bedanken voor alle steun en woorden!!! Ik ben zo blij dat ik mijn belevenissen met jullie kan delen, ik voel me eindelijk begrepen... Dank jullie wel!!!

2. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Zora, verdorie waarom heeft dat stemmetje altijd gelijk? Dikke knuf!

Luukske, nog een paar dagen, ik duim voor je!

Leonizzie, heel herkenbaar dat gevoel, dikke knuf!

Rachje, ook voro jou een hele dikke knuf!

Meiden, ik moest gister de pregnyl zetten, maar het voelde zo dubbel :(
    Ik was gister met Oma in het ziekenhuis en ze is daar niet goed geworden, het gaat inmiddels zo slecht dat ze geintubeerd is en slapende gehouden word en ze is gisteravond over gegaan naar een academisch ziekenhuis. De kans dat ze het niet gaat halen is heel erg groot en het is zo dubbel om nu met zwanger worden bezig te zijn.
    De aankomende dagen zal ik hier waarschijnlijk weinig te vinden te zijn, zodra ik tijd heb zal ik hier weer ff komen schrijven.

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden, ik heb nu al 100 berichtjes geplaatst illegaal op mijn werk omdat ik thuis geen pc heb

en het lukt maar niet.... iedere keer als ik tijd heb even snel te lezen hoe het met jullie gaat is het er niet.. wat doe ik verkeerd... ik doe bevestig... of moet ik het eerst opslaan

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    jihoe hij doet het..... ppffffff eindelijk....

nou dan komt nu het hele verhaal .... hehe.... ik vind het trouwens niet lekker lezen zo met die nieuwe indeling.

hier alles goed.. ik lees nog alles mee hoor!!!! my preciuos welkom hier... ik snap dat je onzeker word van de wisselelende indicaties... soms is er maar een zaadje nodig he? dus misschien willen ze gewoon optimaal je kanzen benutten en eenvoudig beginnen.

Zora jemig meis... alweer die klote ongie...

tez wat fijn dat alles goed met jullie gaat.... ik weet niet of ik zou reageren op die mensen... misschien krijgen ze daardoor het gevoel dat er over ze word gepraat???? maar misschien vinden ze steun uit onverwachte hoek ook wel weer fijn?

ik kwam er totaal onverwacht tijdesn zwangerschapspagym achter dat er binnen dat kleine groepje al 4 zijn die gebruik van de mmm hebben gemaakt... ongelooflijk en ik er dan nog bij dat zijn er dan 5 ??????????

hier alles goed... badkamer is bijna klaar en het huis is niet zo,n drama, weing stof dus dat valt me reuze mee

met het beebje alles ok...buik gaat nu wel een beetje in de weg zitten ....

ik hoop dat ik snel weer een pc heb, als ik over 3 weken met verlof ga dan moet ie er gewoon zijn ...

andere meiden ik denk aan jullie

xxxxxx jose

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @rachje, jeetje meid....je wordt er wel mee geconfronteerd....ik herken je gevoel wel, maar het is en blijft moeilijk.
    heb het er gisteravond toevallig ook nog met mijn zus over gehad, zij is 13 jaar ouder, en hebben er 10 jaar over gedaan(waren vrij jong toen ze begonnen), uiteindelijk na vele mislukte IVF pogingen en miskramen, is zij 16 jaar geleden bevallen van een gezonde 2ling(waren er 3).
    Zij zei ook dat het toen veel meer een taboe was om erover te praten, en dat zij dat heel erg heeft gemist, om met "lotgenootjes"te praten, en je ei kwijt te kunnen.

@zora, jeetje meid wat baal ik weer voor je....maar wederom ken je je eigen lichaam zelf het beste....

@beehappy, jeetje meid daar schrik ik wel van.....heel veel succes met je oma, kan me voorstellen dat je in je hoofd nu onrust hebt, is ook allemaal dubbel....
    ik duim in ieder geval voor jou en en oma, dat ze het nog mag meemaken als jullie een klein wondertje in jullie armen sluiten....

@joseetje, meid dat gaat snel....nog 3 weken en dan verlof, hoop dat dan alles zover klaar is, en je lekker achter je laptop ons op de hoogte kunt houden over die laatste loodjes....

@all, hier sinds gisteren en vanochtend steekjes in mijn lies, heb echt totaal geen last van mijn (.)(.) andere rondes wel, dus ik weet het niet.....zou mooi zijn als ik eind van de week een positieve test in handen heb....

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik duim nog even Luukske!

Joseetje, gaat inderdaad snel, bijna verlof alweer, heerlijk meid.

Rachje, dikke knuffel is erg moeilijk he al die zwangeren om je heen.

Beehappy, heel veel sterkte met je oma meid!

Hier gaat het wel goed. Denk toch dat het mooie weer ervor zorgt dat ik niet zo'n grote dip heb, en natuurlijk vr-di naar Berlijn waar ik enorm veel zin in heb. Gisteren ook op bijrijdpaardje gereden en volgens mij voelde ze dat ze lief voor me moest zijn want ze liep de sterren van de hemel.

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @zora, wat dat goeie weer niet met je dan doen he!!
    lekker vooruitzicht....Berlijn....staat ook nog op mijn lijstje van stedentrips.....

8. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ beehappy, jeetje meid wat vreselijk nieuws. Snap best dat je met je hoofd nu ergens anders bent. Heel veel sterkte hoor!

@ Rachje, het is en blijft moeilijk al die zwangere buiken! Je hebt dus een goed gevoel, ben erg benieuwd! Een dikke knuffel voor jou!

@ Zora, ow wat lekker even en paar dagen naar Berlijn. Even je zinnen verzetten, heerlijk!

@ Joseetje, goed om te horen dat het allemaal lekker gaat en alles goed is met die kleine.
    De laatste loodjes wegen het zwaarst!

@ All, heb het idee dat er hier weer wat begint te groeien. Heb wat steekjes in mijn rechter zij. Donderdag weer een fm. Ik zou rond maandag wel mijn eerste iui krijgen. Ben erg benieuwd. Iedereen geniet van het heerlijke weer!

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    jeetje wat heb ik weer een typfouten gemaakt, maar neem het me niet kwalijk Zora, met mijn arm in gips lukt het niet helemaal zoals ik dat graag wil!!

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @marsim, ik hoop voor jou dat je meteen geluk hebt bij de 1e IUI!!
    ik duim voor je!!

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Marsim Duim voor je meid!

Luukske: Ik kane r zelf ook wat van hoor met die typefouten, hoe is het met je arm, moet ie nog lang in het gips?

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik moet komende maandag op controle, en zit dan op 3 weken, herstel zou 2-3 maanden zijn, maar merk dat ik wel goed steun heb van die spalk.....zonder spalk heb ik veel pijn....

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    LIJST PCO, WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:
    Lilyan> PCO, 1e ronde clomid 50: niet aangeslagen. 2e ronde clomid 100, slaat wel aan: 3 eitjes, grootste 20 mm, voor eerste kindje.
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. 05/02/09 gestart met Thyrax. Start 1ste ronde clomid op 27/03/09.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. Bezig voor 1e kindje vanaf febr. 2007 4e IUI icm clomid en Pregnyl april/mei 2009
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg en 3 rondes Puregon en Pregnyl nu 1ste IUI. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan en maart 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. 7 rondes clomid. Nu 1e ronde puregon spuiten.Bezig voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    5Mare5 > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. Bezig aan 5e ronde Clomid waarvan slechts één ronde met succesvolle eisprong.
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > 1e ronde Clomid (50mg) niet aangeslagen.
    lima84 > geen PCO, 4e ronde clomid 50mg, 15e ronde voor 1ste kindje
    beehappy76> PCO en slechte zwemmers, 4x clomid, 2x IUI, 4x IVF/ICSI, spont. zw, MK, Deze ronde spuiten 10-4-09 start 75EH Gonal-f

ZWANGER:

Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Ylona>
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    5Mare5>spontaan zwanger geraakt, uitgerekend 25 september
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup> november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg

GEBOREN
    Kelly: bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009
    Ravi: bevallen van een meid, Sinne

Suzanne is 28 februari bevallen van een dochter genaamd Merel
    Tezz: bevallen van een jongen, Kiyan, op 5-03-2009

AGENDA:
    22-4 Zora bloed prikken en start clomid
    25-4 Luukske NOD
    28-4 Caecilia NOD
    01-5 Zora 1e FM

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @zora, jeetje meid, zit je alweer op dag 2.....ik baal nog steeds voor je....
    maar wie weet doet dit mooie weer onze eitjes wel goed groeien en zwemmen die zaadjes lekker snel, zodat er een mooi voorjaar ei kan broeien/groeien

15. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hallo meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Beetje jammer dat wanneer ik reageer een bericht in mijn mail krijg en niet meer zoals voorheen ook wanneer ik gelezen heb. Zo moet je veel bijlezen.

Beehappy heel veel sterkte met je oma

Zora toch baal ik een beetje, gun het je zo. Maar goed dat je zo positief bent en tja veel anders kan je niet doe he/

Nou Luuske ben benieuwd hoe het gaat met je arm en zonder spalk... En nog even duimen op de wachtbank

Rachel, ja erg he, lente en iedereen lijkt zwanger, maar ook zo in de omgeving, vandaag ook weer een mailtje van iemand gekregen. Heb niet een smeer zin om het verhaal hier te typen, maar gefrustreerd kan ik ervan raken. Ik werk bij bureau jeugdzorg en zie zoveel ellende. En ik weet van mezelf hoe graag ik het wil en ook wat ik het kan en wil bieden en dan mensen die geen werk hebben (wat overigens geen schande hoeft te zijn hoor) geen partner, en psychisch niet in orde daar gebeurt het maar raak... ik kan daar niet bij.

Hier nog steeds geen ongi. Eerst had ik wel af en toe het gevoel van; oeh misschien komt het zo, maar het gaat steeds rustiger voelen in mijn buik en wat ik voel, voelt meer als eigroei. Zou dat kunnen? dat je door de pillen heen eigroei krijgt ofzo? ben namelijk ook een paar kilo afgevallen en eet geen koolhydraten meer ivm pco. Ach waarschijnlijk moet ik gewoon even afwachten.
    liefs

16. beehappy76

leoniezzie, dat van die berichtjes kan je zelf instellen bij het gebruikerspaneel.
    Ik hoop dat je ongi snel komt zodat je snel verder kunt!

Marsim, wat fijn dat je al het idee hebt dat er wat begint te groeien, op naar een mooie fm morgen!

luukske, is ook niet handig typen met je arm in het gips, ik hoop dat het snel beter gaat!

all, oma zou gister geopereerd worden, maar de ok is verzet naar vandaag, ze hebben gister voor de zekerheid alles nog een keer nagelopen. Wat ze vanmiddag gaan proberen is haar enige kans, als het niet lukt, nee daar moeten we nog maar ff niet aan denken.
    Ik zit sinds vandaag op het wachtbankje, 6-5 is mijn NOD, maar ik mag pas 8-5 testen ivm de extra pregnyl die ik 27-4 nog moet spuiten.

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @beehappy, jeetje meid, zit jullie niet mee....wat voor ok gaan ze doen bij je oma?
    hoop echt dat die ok haar goed zal doen, en dat ze er doorheen komt.....
    is idd wel dubbel, jullie op het bankje, en oma die vecht om haar leven....heel veel sterkte!!!

@leonizzie, kan idd iets van eigroei zijn.....
    als het dat niet is hoop ik dat je snel ongi wordt, en aan een nieuwe ronde kunt beginnen....

@all, hier nog steeds nergens last van, zelfs die pijnlijke (.)(.) die ik altijd na mijn ei krijg heb ik nog niet.....heb alleen wat gevoelige tepels, maar that's it.....

18. beehappy76

luukske, gek soms kan je lichaam je voor de gek houden dat je denkt dat je zwanger bent en dan ben je het niet, maar het komt ook regelmatig andersom voor ;) ...nog 3 daagjes, spannend! :thumup:

wat betreft de ok van oma zal ik je ff pb-en

19. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Beehappy, Heel veel sterkte met de operatie van je oma!

@Leonizzie, ik hoop dat je snel of ongi wordt of dat er ei groeit en je met de naalden kan starten!

Hier nog steeds op het wachtbankje. Mijn man heeft goede hoop deze keer. Ik weet het nog niet. Nog een paar daagjes wachten dus maar ;)

20. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @beehappy, ja idd ons lichaam is een vreemd iets....
    ik hoor het wel van je oma....

@ceacilia, wie weet, mannen en kinderen hebben soms dingen sneller door dan jezelf....nog even wachten....

Deel Deze Pagina