wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juup

Juup Lid

27 jan 2009
    89
    0
    0
    Hee meiden, das jammer..... ik zat helemaal te hopen op allemaal mooie nieuwe bevruchtingen.. Helaas. Das voor jullie meer balen natuurlijk maar ik wil jullie toch weer even een hart onder de riem steken. En we hopen echt dat het allemaal heel snel mag gaan gebeuren!! Hier alles goed, kindje groeit en bloeit voor zover we weten en hebben gezien op de echo's en het buikje wordt langzaam rond!! Nightelf, ik kom soms ook nog even buurten en bij ons ging het nog veeeeeeeeeeel sneller dan bij jullie dus doe niet zo gek meid. We hebben de natuur niet in de hand en we hebben allemaal dezelfde insteek, elkaar steunen. Je wordt niet gekeurd op het aantal maanden waarin het wel of niet gelukt is. Ik steek af en toe mn neus om het hoekje om ff te kijken naar nieuwtjes of sterkte te wensen. Ik weet zeker dat mensen ondanks vervelende berichten ook blij kunnen zijn voor een ander.

HEEL VEEL STERKTE DUS MAAR WEER VOOR IEDEREEN!!!! KOM OP MEIDEN!!!!!!!!!! Liefs Juup

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He Juup dank je wel! Fijn dat alles zo goed met je gaat en dat je buikje langzaam begint te groeien.

Hier nog steeds geen ongi. Ga ervan uit dat ik het wo. toch wel moet worden. Anders aan het eind van de week maar weer eens een testje wagen? Pff ik weet het niet hoor.
    Het is behoorlijk stil hier op dit topic trouwens. Iedereen lekker op vakantie? x

3. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Heej Meiden,

Er zijn een hoop nieuwe meiden bijgekomen sinds ik hier niet meer schrijf.
    Ik wil jullie even sterkte wensen en heel veel succes!!
    Er is nog hoop, ook al lijkt het soms van niet.
    Ik had ook steeds tegenslagen en inmiddels heb ik een geweldig moppie van 9 weken oud!!
    Dus meiden, HOU VOL!!!

Knuffel Suzanne

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden, ik ben er ook weer! Twee heerlijke lange weekenden weggeweest en met koninginnedag lekker gebbqd met vrienden bij ons in de tuin. Al met al dus een heerlijke week achter de rug en lekker uitgerust.

Afgelopen vrijdag FM gehad en een follikel van 15 mm. Helaas is het ziekenhuis vandaag gesloten dus heb ik gister bloed geprikt om te kijken of de IUI woensdag door kan gaan en yes! Gister de pregnyl gezet en morgen dus IUI 4!

5. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Succes Zora met iui 4 !! Hoop dat het nu eens raak mag zijn voor jullie!

Ik mag op moederdag testen na mijn eerste iui. Is wel een geweldige dag als het idd raak mag zijn. Na de eerste iui hebben we gevierd dat we zwanger zijn gewoon om lekker positief te doen, haha. Dus nu MOET het wel. Helaas werkt het niet zo haha.
    Nog een paar daagjes wachten dan weten we meer!

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He zora fijn dat je weer terugbent en dat je het lekker hebt gehad!

Hier is gisteren de ongi doorgebroken, ik mag dus morgen voor het eerst een puregon spuit zetten!!! Jippie! (goh toch wel een beetje triest, wanneer je zo enthousiast raakt bij het vooruitzicht van naalden in je buik....haha)

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Zora,

Heel veel succes vandaag!!!!

Groetjes Elke

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank meiden, Leonizzie alvast veel succes met de 1e spuit! Over een half uurtje komt mannetje mij halen, spannend!

9. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Zora veel succes vandaag ik duim voor je meid!

gr redu

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden, hier even een kort berichtje van mij....

@beehappy, sterkte met je oma....

@zora, succes meid, wrs heb je het al achter de rug

@leonizzie, idd wat kunne we blij zijn met alles wat een mogelijke zwangerschap bevorderd...dus ook naalden....

@all. hier op CD12, wrs rond moederdag mijn ei, of enkele dagen later, start wrs eind van de week met ovu testjes...

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Is alweer achter de rug meiden! Helaas wel wat pijn gehad dit keer maar niet heel ernstig. Nu weer afwachten, 20-5 NOD zal even de lijst opzoeken om aan te passen.

Beehappy, sterkte met je oma meid.

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    LIJST PCO WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:

Melek42 >PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lilyan> PCO, 1e ronde clomid 50: niet aangeslagen. 2e ronde clomid 100, slaat wel aan: 3 eitjes, grootste 20 mm, voor eerste kindje.
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. 05/02/09 gestart met Thyrax. Start 1ste ronde clomid op 27/03/09, 2de ronde 30/04/09.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. Bezig voor 1e kindje vanaf febr. 2007 4e IUI icm clomid en Pregnyl april/mei 2009
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg en 3 rondes Puregon en Pregnyl nu 2de IUI. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan en maart 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. 7 rondes clomid. Nu 1e ronde puregon spuiten.Bezig voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    5Mare5 > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. Bezig aan 5e ronde Clomid waarvan slechts één ronde met succesvolle eisprong.
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > 1e ronde Clomid (50mg) niet aangeslagen.
    lima84 > geen PCO, 4e ronde clomid 50mg, 15e ronde voor 1ste kindje
    beehappy76> PCO en slechte zwemmers, 4x clomid, 2x IUI, 4x IVF/ICSI, spont. zw, MK, Deze ronde spuiten 10-4-09 start 75EH Gonal-f

ZWANGER:

Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    5Mare5>spontaan zwanger geraakt, uitgerekend 25 september
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup> november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg

GEBOREN
    Kelly: bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009
    Ravi: bevallen van een meid, Sinne

Suzanne is 28 februari bevallen van een dochter genaamd Merel
    Tezz: bevallen van een jongen, Kiyan, op 5-03-2009
    Ylona, bevallen van een zoon, Mika

AGENDA:
    06-5 beehappy NOD
    06-5 Elke vlos (24 w)
    07-5 Jojoba 1e FM
    08-5 beehappy testen
    08-05 Caecilia 1ste FM
    20-05 Zora NOD
    06-6 Elke 3d echo Kijk Nou Helmond

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

13. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    @Zora: heel veel succes weer op het wachtbankje.

@Leonizzie: eindelijk mag je beginnen met spuiten. Succes.

Net heeft een collega nog even met de echo bij me gekeken en was weer zo supermooi. Het lag echt flink te bewegen en in het rond te springen, maar na een tijdje werd het erg moe en stopte het de duim in de mond en ging slapen. Ben helemaal verliefd...
    Heb ook een werknaam gevonden voor de kleine, Tijgertje, omdat het zo druk aan het springen was.

14. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik kom ook weer even om de hoek kijken, na bijna een maand niets gepost te hebben. Was er even helemaal klaar mee. In mijn vorige bericht vertelde ik dat we, omdat ik in een rolstoel zitvanwege mijn handicap en daarbij behorende korte romplengte, plotseling niet verder mochten na de 1e mislukte Clomid ronde. Ze durfden het risico op een meerling niet aan omdat mijn lichaam dat ws. niet trekt. Dat was een erge klap, vooral omdat we al 2 jaar bekend waren bij het AMC en nu ineens alles teruggedraaid werd. Ook moesten we met een maatschappelijk werker praten, omdat het ziekenhuis wilde weten bij wie het kindje terecht zou komen en of dat wel zou kunnen bij ons. (We wonen @#&^ al 4 jaar samen, zijn 2 jaar getrouwd, hebben beiden een baan en een groot sociaal netwerk, maar dat terzijde..)

Afijn, dit hebben we een plek weten te geven. We hebben het gesprek met de maatschappelijk werker inmiddels al een tijdje geleden gehad. Deze MW'er gaf aan dat we die week daarop op dinsdagavond in het team besproken zouden worden en dat we daarna gebeld zouden worden hoe en wat. Als we zelf niet gebeld werden aan het einde van die week moest ik zelf bellen, want dan was er iets misgegaan in de communicatie, vertelde ze er expliciet bij.

Nou, natuurlijk hoorden we niks dus heb ik zelf gebeld. Krijg ik een heel verbaasde assistent aan de telefoon die aangeeft dat ze helemaal niet zouden bellen en dat dat nooit gedaan wordt. Ze bespreken dat soort dingen niet via de telefoon en 28 mei is pas de afspraak waarop we de uitslag horen, hoe het ziekenhuis moet ons verder wil... Nou, toen had ik het dus echt even helemaal gehad..

Inmiddels is het goddank al mei, alhoewel 28 mei nog wel erg ver weg is. Gelukkig gaan we straks 10 dagen op vakantie en als we dan terugkomen is het al bijna zover... Ik heb dus ook een tijdje niet op het zwangerschapspagina gezeten omdat ik er even goed van over de zeik van was :(

Het is gewoon heel erg kut dat mijn aangeboren lichamelijke handicap een slechte combinatie is met PCOS. Had ik namelijk alleen maar mijn ziekte gehad (broze botten) dan had ik waarschijnlijk geen vruchtbaarheidsprobleem en hadden ze me, zwanger en al, gewoon te helpen daar. En als ik alleen de PCOS had gehad dan had ik gewoon door kunnen gaan met de Clomid omdat ze dan het risico op meerlingen gewoon nemen.

Het zit elkaar nu net in de weg..

Nou, sorry voor mn nogal negatieve bericht. Verder ben ik wel gewoon vrolijk hoor :) En ik vergeet gelukkig soms bijna dat we in de MMM zitten, juist omdat het zo lang duurt. Ik leef nu weer toe naar die 28 mei.. Al ben ik wel bang voor wéér een teleurstelling.

15. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Dazwa, ik had me al afgevraagd hoe het met je was. Belachelijk de houding van het AMC. Kun je die maatschappelijk werker niet bellen en aangeven wat jullie nu gebeurd? Hier zijn mw toch voor?

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ff knuffel van mij om te laten weten dat ik jullie niet ben vergeten ;)

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dawza, ik kan begrijpen dat je je er rot en machteloos onder voelt. Heel veel sterkte meid en ik hoop dat het heel snel 28 mei is. Dat wachten he.....daar wordt je zo moedeloos van. Knuffel!

18. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Hoi hoi,

Hier weer even een berichtje van mij. Ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor m'n eerste fm. Er waren een aantal folikels te zien, waarvan eentje 12 mm. Aankomende maandag moet ik nog een keertje terug om te kijken of ie gegroeid is. Ik hoop het!

Zora: hopelijk wordt dit een mooie ronde voor jou. IUI 4 moet gewoon dé ronde voor jou zijn. Mijn duimen draaien vast voor je.

Dazwa: wat een verhaal zeg..., daar wordt je echt moedeloos van. En zo'n ziekenhuis.. het loopt allemaal langs mekaar heen hé.. Ik hoop dat ze jullie snel op de goede weg helpen.

Tezzz: dank voor je knuffel, lief van je dat je je hier nog een keer komt laten zien.. Hoe gaat het met jou en Kiyan?

Caecilia: wanneer krijg jij je IUI, weet je al meer?

Nightelf: super dat je kleintje het goed doet. Wel fijn zeg dat je dat zelf kunt met die echo's! Hoef je tenminste niet zo te wachten op een echo..

Leonizzie: gelukkig ben je ongi geworden, succes met de puregon!

Als ik iemand vergeten ben, sorry, maar iedereen succes en sterkte met alles waar je nu mee bezig bent! Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger. Het mag nu wel eens een keertje raak zijn voor iedereen hier!

Liefs Jojoba

19. Jojoba27

LIJST PCO WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:

Melek42 >PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lilyan> PCO, 1e ronde clomid 50: niet aangeslagen. 2e ronde clomid 100, slaat wel aan: 3 eitjes, grootste 20 mm, voor eerste kindje.
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. 05/02/09 gestart met Thyrax. Start 1ste ronde clomid op 27/03/09, 2de ronde 30/04/09.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. Bezig voor 1e kindje vanaf febr. 2007 4e IUI icm clomid en Pregnyl april/mei 2009
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg en 3 rondes Puregon en Pregnyl nu 2de IUI. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO 2 feb. 3e ronde 100 mg Clomid slaat niet aan. 4e ronde maart 150 mg Clomid
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan en maart 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. 7 rondes clomid. Nu 1e ronde puregon spuiten.Bezig voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    5Mare5 > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. Bezig aan 5e ronde Clomid waarvan slechts één ronde met succesvolle eisprong.
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > 1e ronde Clomid (50mg) niet aangeslagen.
    lima84 > geen PCO, 4e ronde clomid 50mg, 15e ronde voor 1ste kindje
    beehappy76> PCO en slechte zwemmers, 4x clomid, 2x IUI, 4x IVF/ICSI, spont. zw, MK, Deze ronde spuiten 10-4-09 start 75EH Gonal-f

ZWANGER:

Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    5Mare5>spontaan zwanger geraakt, uitgerekend 25 september
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup> november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg

GEBOREN
    Kelly: bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009
    Ravi: bevallen van een meid, Sinne

Suzanne is 28 februari bevallen van een dochter genaamd Merel
    Tezz: bevallen van een jongen, Kiyan, op 5-03-2009
    Ylona, bevallen van een zoon, Mika

AGENDA:
    08-5 beehappy testen
    08-05 Caecilia 1ste FM
    11-5 Jojoba 2de FM
    20-05 Zora NOD
    06-6 Elke 3d echo Kijk Nou Helmond

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

20. Jojoba27

Oh Beehappy ik zie dat je morgen mag gaan testen, spannend!

Deel Deze Pagina