wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee hoi,

Elke, ik heb idd van te voren pijnstillers gekregen. Dat moest van de gyn en ik kreeg daar een recept voor.
    Bij mijn ziekenhuis is een HSG een standaard onderzoek. Net als de echo's, bloedonderzoek enz. Alweer veel verschillen dus per ziekenhuis.

2. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    Hallo,

Brenda: gelukkig dat het dus echt een ongi is en je er dus goed aan gedaan hebt om gewoon maandag met de Clomid te starten.
    Nog even de zweetaanvallen 's nachts dus...

Ravi: ben blij te horen dat het wel te doen is, zo'n HSG. Wat voor pijnstillers had jij van te voren ingenomen? Bij mij zeiden dat ik maar iets moest innemen. Beetje vaag dus...Wil zo hoog mogelijk eigenlijk, haha!

Jojoba: Ik had het met de gyn over de HSG en zij zei toen dat ik ook, als ik wilde, eerst nog een paar maanden Clomid mocht slikken en dan kijken en dan misschien pas een HSG. Maar ze zei, stel nou dat er toch een verstopping in je eileiders zit, dan is het jammer als we daar dan pas achter komen. Dan heb je die rommel voor niets geslikt. Dus het is wel fijn hoor dat je het zo snel krijgt. Fijn dat jouw ziekenhuis zo snel is met alles.
    Ik ging voor het eerst in mei 2007 naar de gyn. Werd toen voor een half jaar weggestuurd en mocht uiteindelijk vanaf november pas de MMM in. Waarbij ik in december pas met Clomid kon starten.

Zora: duimen draaien hier ook overuren. Spannend!

Daan: Een uitstrijkje hadden ze nog nooit gemaakt bij mij, vandaar dat ze het nu nog even wilde doen. Ze testen het op baarmoederhalskanker.

Ik zit inmiddels op dag 10...En het zal nog wel ruim een week duren voordat de eisprong er is.
    Ik ga wel één keer deze cyclus naar de accupuncturist. Baad het niet, dan schaadt het niet en misschien geeft het nog extra zetje in de goede richting. Dus zaterdagochtend ga ik dat nog even doen!

Doei allemaal

3. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    hoi allemaal,

ik zat al paar dagen te wachten op me ongi en werd het maar niet.
    Vandaag voor de zekerheid een testje gedaan.

en ik ben gewoon zwanger.............
    kan het niet geloven. Ik word mama

2de ronde clomid en zwanger!

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Fleur: GEFELICIFLAPSTEERD! JE BENT DE EERSTE HIER! YESSSSSSSSSS! GENIET ERVAN MEID!

5. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Waaaaah!!! Super! Helemaal geweldig zeg! Gefeliciteerd, en geniet ervan.

6. haan

haan Actief lid

10 apr 2007
    135
    0
    0
    aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
    Gefeliciteerd zeg!
    Jullie zullen wel feest hebben thuis!
    Goed zeg!

Wanneer ben je nu uitgerekend? Dit jaar nog?

Ik wilde net gaan klagen over mensen die doen alsof die onderzoeken niet zoveel voorstellen en dat je er maar wat voor over moet hebben....En dat zeggen dan de mensen die binnen een piep zwanger waren...
    Maar ik ga verder niet klagen, want dat van Fleur is echt supernieuws!

Doeii

7. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Lieve Fleur

Soms word een kindje zomaar geboren
    Soms komt een kindje precies gepland
    Jullie mochten hier eerst niet bij horen
    Jullie hebben er achteraan gerend
    Maar nu intens gelukkig
    Alle moeite beloond
    Dit wonderkindje,
    Dat voortaan bij jullie woont

VAN HARTE fLEUR! JIJ LAAT ONS ZIEN DAT ER NOG HOOP IS. GENIET ERVAN!
    KUS BRENDA

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    :D :D :D :D :D
    JAHOE FLEUR IS ZWANGER!!!

Het is je zo gegund :D

Wie van ons gaat volgen?
    Zet m op meiden ;)

Daan, ik ben ook flink aan het touwtrekken met de verzekering. Bij willen ze het eigenlijk ook niet vergoeden. Heb nu een brief van mezelf en van het behandelcentrum met daarin de noodzaak van de medicatie gestuurd. Ik wacht nog op antwoord... :(

9. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

FLEUR VAN HARTE GEFELICITEERD MET HET GOEDE NIEUWS!!!
    Wanneer ben je uitgeteld?

10. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0

11. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    Hoi Meiden,

Deelname aan deze post was maar voor korte duur voor mij.
    Dank je wel voor jullie felicitaties, kan het nog niet helemaal geloven.

Aangezien ik niet weet van wat voor cyclus ik uit moet gaan weet ik niet preces wanneer ik uitgerekend ben.
    Maar wel ergens half december.

Dames jullie heel veel succes. Geef de moed niet op.

dikke kus fleur

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey wat lees ik nu?

Van harte Fleur, geniet ervan meid!

Sterkte met de verzekering meiden. Wat balen zeg als ze zo moeilijk doen. Ik heb het uitgebreidste pakket dus word volgens mij wel veel vergoed.

Kreeg gisteren een brief van het ziekenhuis, mijn afspraak van 25-4 is verzet naar 22-4. Maar ze hebben 10 dagen nodig voor de zaadtest. Ze denken ook niet na daar he! :rolleyes: Ik ga vanmiddag even bellen of ze dan 22-4 de uitslag al hebben en anders moeten we later afspreken. :rolleyes: :cry:

Trouwens dank voor al jullie duimen gaat vast helpen.

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mmmmmmmmmiddag!

Vanmorgen de uitslag gekregen van onze samenlevingstest. Uitslag : een dikke plus! Ik ben zo blij! Voor mannetje vooral, want de gyn zei dat als de samenlevingstest goed was (en dat was íe, beweeglijkheid was nog 25 % ), dan hoefde hij waarschijnlijk geen zaadjes in te leveren! Jippiejajeee! Vanmiddag nog bloedprikken op progesteron, maar m'n temp blijft mooi hoog dus denk dat dat wel goed zit. We maken eindelijk weer een kans! Daar hebben we dus ruim een half jaar op zitten wachten! Ben zo opgelucht!

@Zora: daar hebben ze weer lekker over nagedacht dus :rolleyes: Ik hoop dat ze de resultaten gewoon eerder al klaar hebben, dan mag je weer een paar daagjes eerder! (dat is op zich juist wel fijn toch? )

Liefs Tezzz

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Tezzzzz: Dat hoop ik ook stiekem, ga straks bellen als het wat minder druk is hier op kantoor. Heb geen zin in pottenkijkers (luisteraars) hihi...

He maar meid wat super van jouw samenlevingstest zeg! Echt helemaal geweldig dat de uitslag zo goed was.

15. Zo dames daar ben ik weer!
    YES ik ben ongesteld, ik ben helemaal blij. Zaterdag beginnen met de Clomid!

Heb effe niet terug gelezen sorry, doe i straks effe

LIEFS

16. Whahahah lees ik nu toch effe snel da Fleur gewoon ZWANGER is GEFELICITEERD!

Dat er maar veel mogen volgen :)

Geniet ervan meissie!

LIEFS SOPHIA

17. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    *sorry ff puur ego*

Hmmm, zit nu op dag 19 van mijn cyclus maar nog steeds geen positieve ovulatietest. Het 2de streepje is nooit gelijk aan of donkerder geweest dan het teststreepje, volgens de blijsluiter is ie dan negatief. Sinds gister begint het tweede streepje zelfs langzaamaan te verdwijnen dus echt hoop dat ie nog komt heb ik ook niet. Ik begin dit al als een verloren ronde te beschouwen. De vorige rondes met 50mg clomid had ik heel veel steekjes in mijn onderbuik maar nu ook helemaal niet. Had ik nu toch maar fm's dan weet je het tenminste hoe het gaat en kan de ronde afgebroken worden.

Toch gek ik slik nu de dubbele dosis om mijn cyclus te verkorten maar lijk ik er nu wel resistent voor. Terwijl de hormonen toch door mijn lijf gieren dat merk ik aan een zeer lage irritatiegrens en 's nachts veel zweten en opvliegers.

Maandag bloedprikken en dan hoor ik dinsdag of er nou wel of niet een eisprong is geweest. Op die dag levert mijn lief ook zijn zwemmers in en daardoor hebben we een week later een afspraak met de fertiliteitsarts. Normaal spreek ik alleen maar een fertiliteitsverpleegkundige. Dan ga ik denk toch maar aandringen op hormonen prikken, want volgens mij boeken ze daar toch betere resultaten mee.

Nog maar even afwachten ......

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nou Marykay, kan me voorstellen dat je daar moedeloos van word, maar wacht eerst maar even bloedprikken af meid, je weet maar nooit. Dikke knuffel voor jou.

Sophia: Super meid, succes met de clomid. Hopen dat het goed aanslaat en het snel raak is voor jullie.

Zo ik heb net het ziekenhuis gebeld. De assistente was uiterst verbaasd dat ons is wijsgemaakt door het lab dat het zwemmersonderzoek 10 werkdagen duurt. De uitslag is al binnen en wij gaan dus de 22e al naar het ziekenhuis. 3 dagen eerder dus, mij hoor je niet klagen.

Ben alleen drie keer doorverbonden en heb het drie keer uit moeten leggen van het zaadonderzoek en ik voel me daar al niet fijn bij...maar goed zij zijn het gewend denk ik maar.

19. Ja, dat is niet echt een lekkere communicatie he! Heb je gelijk zoiets van "oke!?"

Maar het zal wel los lopen, veel succes in ieder geval!

20. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Meiden,

Fleur, al een beetje gewend aan het idee?

Tezz, proficiat, wat een goed nieuws! Alle kansen zijn er nog voor deze ronde :D

Zora, wat fijn dat je al wat eerder naar de gyn mag!

Marykay, ik krijg sinds ik aan de clomid zit ook geen positieve uitslagen meer met de ovulatietesten :(

Nou kom net bij de kliniek vandaan en de twee eitjes zijn weg. waarschijnlijk gesprongen :D . Heb geen pos ovulatietest, maar mijn temp was wel een ietsie gestegen. Volgende week terugkomen voor een progesteron meting. Dan weten we zeker of ze gesprongen zijn!

Groetjes Elke

Deel Deze Pagina