wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    :oops: :oops: :oops: sorry, sorry sorry :oops: :oops: :oops: ik ben niet zo tactisch geweest ik gun iedereen hier met heel mijn hart een zwangerschap want ik weet goed hoe het voelt die mmm met al zijn terleurstellingen. Vooral jullie meiden Zora,Jojoba, Ceacilia en Winnie die mijn miskraam van dichtbij hebben meegemaakt en me hier zo gesteund hebben en weer zo blij voor me waren voor deze zwangerschap. Ik vind het ook erg moeilijk om hier met mijn banner te staan te confronterend.
    Ik dacht dat we met 1ste clubje veel langer alleen hadden geschreven,maar idd Jojoba en Zora jullie kwamen er ook al snel bij. Nogmaals mijn excuses! :oops:

Alle meiden hier ik duim heel hard voor jullie door dat jullie snel een mooie positieve test in jullie handen hebben.

2. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Marykay, dat maakt helemaal niets uit hoor! Geen punt van maken! ;)
    Jij loopt al dicht tegen je bevallingsdatum aan zeg, dat is snel gegaan.. Hoe gaat het verder met je?

Liefs Jojoba

3. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Marykay...ik denk vast dat niemand het erg vind. Tuurlijk gun je iedereen een zwangerschap.

Ik heb hier al een hele tijd niet meer meegeschreven. Ik kon het niet meer bijhouden met al die nieuwe namen en hou me daarom een beetje afzijdig, maar leef en lees met jullie allemaal mee.
    Een kleine update hoe het mij de afgelopen maanden is vergaan. Zoals de meeste van jullie weten ben ik begin dit jaar puregon icm pregnyl gaan spuiten. Hierdoor heb ik de 1e keer een prachtige cyclus van 28 dgn gehad (itt 35 dgn met clomid 50mg), maar helaas niet zwanger. De 2e keer mocht ik ook al op dag 12 de pregnyl zetten en verwachtte dus weer zo'n korte cyclus, maar ongie bleef uit. 2 Negatieve testen en een bloedtest later in het ziekenhuis is na 2 echo's eindelijk gebleken dat ik een grote cyste heb die de ongie tegen houdt. Moest eigenlijk met provera beginnen, maar omdat wij 8-6 op vakantie gaan, zouden we in de knoei komen met de 1e FM op dag 3 ivm de cyste. Nu dus een maand rust en dan eventueel provera en opnieuw beginnen hopelijk.

Zo een heel verhaal. Ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen.
    @Iedereen nieuw....welkom hier.
    @Ik geloof 1 nieuwe zwangere......proficiat
    @De rest broedse....wachtse....etc.

Dikke knuffels van Winnie.

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Marykay: lieve schat, maak je niet druk hoor. Ik was toen een aantal periodes heel weinig op het forum te vinden dus is ook niet gek hoor dat je dat niet meer weet.

Hey Winnie, leuk om je heir weer even voorbij te zien komen.

Dawza: Ik had eerst hele lange cylcussen en uiteindelijk (na een jaar ofzo) werden ze steeds iets korter, maar nog wel uitschieters van 40. Dus het kan nu alle kanten op voor jou. Knuf!

Beehappy, ik ga voor je duimen!

Luukske, hoe voel jij je?

Jojoba: Tis dus nog niet helemaal duidelijk of je nou wel of niet een ei hebt gehad? Ik duim in ieder geval wel voor je meid!

Nou meiden, hier weer ongi geworden helaas. Had het al verwacht maar is toch weer even slikken. Net een nieuwe lading clomid en pregnyl gehaald en straks even bellen voor de 1e FM. We gaan alweer naar IUI 5. Spannend!

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @zora, ook hier nog eens....echt klote voor jullie, had het zo gehoopt en jullie gegund!!
    hier alles rustig, moet zeggen dat mijn gevoelige(.)(.) steeds meer worden, en ik gedurende de dag steeds opmerk dat ik steekjes in mijn lies heb, rechts meer dan links....en verder....tja afwachten tot komende week....hoop dat mijn ongi uitblijft, meer kan ik niet wensen....

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    LIJST PCO WIE OOK NET BEGONNEN MET CLOMID?

IN BEHANDELING:

Melek42 >PCO, 1e ronde clomid 50mg
    Lilyan> PCO, 1e ronde clomid 50: niet aangeslagen. 2e ronde clomid 100, slaat wel aan: 3 eitjes, grootste 20 mm, voor eerste kindje.
    Jojoba> PCO, 5 rondes clomid en zwanger, helaas mk 5,1 wk, daarna zonder clomid nog een keer zwanger, helaas weer mk 7,5 wk. 05/02/09 gestart met Thyrax. Start 1ste ronde clomid op 27/03/09, 2de ronde 30/04/09.
    Zora> PCO en slechte zwemmers. Bezig voor 1e kindje vanaf febr. 2007 5e IUI icm clomid en Pregnyl mei/juni 2009
    Caecilia> na 7 rondes Clomid 50 mg en 3 rondes Puregon en Pregnyl nu 2de IUI. Op de wachtlijst voor IVF geplaatst. In 2006 na 2 rondes Clomid zw geraakt.
    Daan81> PCO mei 2007, 3 rondes Clomid gehad, zonder resultaat. 3 IUI's gehad met Puregon en Pregnyl. Nu even rust
    Leonizzie> PCO na 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon en Pregnyl
    Luukske>PCO, behandeling met Clomid, 4 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100, nu hopende op een 2e beebje met Clomid 150, jan en maart 09 vmk
    Hannelore > 1e ronde clomid
    Winnie Pooh > geen PCO. 7 rondes clomid. Nu 1e ronde puregon spuiten.Bezig voor 2e kindje.
    Lynnes> PCO en kuur primolut gekregen en daarna eerste dosis Clomid 50 mg. Derde ronde voor een eerste kindje.
    5Mare5 > PCO, kuurtje primolut en vervolgens beginnen met Clomid 50mg
    Marieke1980 >PCOS. Na 2,5 jaar waarvan 1,5 jaar in de MMM nu eindelijk zwanger met Clomid 150 mg!
    SylviaM > 1e ronde met Clomid, 11e ronde voor 1e kindje, MA eind oktober met 10 weken
    Dazwa84 > 1e ronde Clomid (50mg) niet aangeslagen.
    lima84 > geen PCO, 4e ronde clomid 50mg, 15e ronde voor 1ste kindje
    beehappy76> PCO en slechte zwemmers, 4x clomid, 2x IUI, 4x IVF/ICSI, spont. zw, MK, 19-05 3e IUI
    Kiki84 > PCO---> 1ste ronde Clomid (50mg) Bezig voor eerste kindje.

ZWANGER:

Marykay> uitgerekend 8 juni, geen reactie op clomid, zwanger na LEO
    Joseetje26> uitgerekend 26 juni
    Elke29> onverwacht kerstkadootje!! uitgerekend 27 augustus
    Redu>
    gizmotje> uitgerekend 6 oktober 2009, zwanger na 2e kuur clomid 150 mg... een late eisprong maar het is toch gelukt... nu maar goed vasthouden en groeien kleintje!
    5Mare5>spontaan zwanger geraakt, uitgerekend 25 september
    Nightelf> zwanger na 3e ronde Clomid, uitgerekend 26 oktober 2009
    knarboor >zwager 1e ronde clomid 100 mg (3e totaal), uitgerekend 4 november 2009
    Juup> november uitgerekend na eerste ronde clomid 50mg
    Marieke1980> uitgerekend 25 januari, uiteindelijk zwanger met Clomid 150mg.

GEBOREN
    Kelly: bevallen van een meisje, Isa, op 14-02-2009
    Ravi: bevallen van een meid, Sinne

Suzanne is 28 februari bevallen van een dochter genaamd Merel
    Tezz: bevallen van een jongen, Kiyan, op 5-03-2009
    Ylona, bevallen van een zoon, Mika

AGENDA:

25-5 Caecilia NOD
    26-5 Luukske NOD
    2-6 Zora 1e FM voor de 5e IUI
    06-6 Elke 3d echo Kijk Nou Helmond
    7-6 Kiki84 NOD
    09-6 Marieke1980 eerste echo
    22-6 Caecilia intake UMC IVF

OVERIG:

Wanneer je gegevens wilt toevoegen:
    >klik op quote
    >haal de quote haakjes van de vorige gebruiker weg
    >voeg je gegevens toe
    >klik op OK
    >wanneer je het lastig vindt, vraag iemand om het even voor je te doen

7. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Zora, ik zie dat je de 1e FM al weer gepland hebt voor deze nieuwe ronde, ik hoop dat dit jullie ronde zal worden! [-o<

luukske, ik hoop ook dat je ongi uitblijft, je klachten zijn hoopvol! [-o<

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @beehappy, idd hoop dat het raak is.....anders wordt het pas na het afvallen en ergens eind van het jaar....

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh meiden,

we zijn jullie inderdaad echt niet vergeten hoor......ik denk echt VAAK aan jullie.

Marieke gefeliciteerd meis.... eindelijk is het dan gelukt.

Zora wat gaan die iui,s toch snel, wel goed dat je iets positiever tegenover ivf staat.... je weet wat ze zeggen he? de mmm is net een trein, je gaat er op een gegeven moment in mee.... langzaamaan wen je aan het idee van de volgende stap... ik hoop toch zo met heel mijn hart dat het gaat lukken..... en voor jou ook ceacillia.... er komt voor jou nog een wonder..... dat geloof ik echt.....

jojoba hoe voel je je onder die schildkliermedicatie? heb je last van bijwerkingen of valt dat mee??? ik weet zeker dat het ermee te maken heeft gehad.....hopelijk staat niets nu de weg naar een gezonde zwangerschap in de weg...

hier alles goed, nog 5 weekjes.

het is wel raar hoor......het blijft onwerkelijk...

xxxxx jose

10. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Zora: dikke knuffel meid, echt balen... Die stomme rotduivels ook! :evil:

Luukske: je klachten klinken idd hoopvol, ik hoop het ook echt voor je! Blijf voor je duimen hoor!

Dazwa: goed zeg, uit je zelf ongesteld! Gelukkig dat je lichaam het zelf heeft opgepakt. Ga je hierna aan behandelingen beginnen?

Joseetje: nog 5 weekjes, pfff wat gaat dat snel zeg.. Hoe bevalt je zw.verlof?
    Met mijn schildkliermedicatie gaat het goed. Geen bijwerkingen verder. Heb vorige week nog een keertje bloed moet prikken en de waarden zitten nu weer normaal. Dus met de laagste dosis is het goed gekomen. Ze zeggen in het ziekenhuis alleen nog steeds dat de miskraam niets met de schildklier te maken had :(

Liefs Jojoba

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @joseetje, jeetje nog maar 5 weekjes...spannend....

@jojoba, fijn dat de meds goed aanslaan....nu hopen op een mooie bevruchting en een mooie zwangerschap....

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou jojoba.......ik weet niet hoe het met jou zit..... maar ik heb tijdens mijn eigen zoektocht naar informatie toendertijd toch met regelmaat gelezen dat een afwijkende schildklierfunctie wel degelijk invloed kan hebben......ook hier op het forum zijn meer mensen geweest.. het is altijd makkelijk om te zeggen dat het daar niet aan ligt, nou mooi dat die waarden met een lage dosis goed zijn dan hoef je daar in ieder geval niet meer over na te denken.

mijn vriendin heeft nu voor de 3e keer een miskraam.... ze heeft al 2 gezonde kids en nu ineens 3 keer achter elkaar fout.... ik hoop dat je vertrouwen in je lijf blijft houden... al lijkt het me heel erg wrang.....want we liepen gelijk op... ik vind het ook wel lastig... ik heb makkelijk praten want ik ga inmiddels bijna bevallen... maar ik kan me voorstellen hoe moeilijk het moet zijn positief te blijven .... ronde na ronde die teleurstelling....sommige die over ivf na moeten gaan denken......ik kan jullie niet helpen....en wil ook niet steeds roepen dat het allemaal wel goed komt....het is gewoon een kutsituatie.....wat je er ook van maakt...
    xxxx jose

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He joseetje wat leuk om weer eens wat van je te horen. Wat is dat snel gegaan man, over ong. 5 weken ben je moeder!

Zora wat balen nou! vol goede moed op naar de volgende ronde dan maar weer he?

Ceacillia, ik hoop dat je tot aan de beurt bent met IVF gewoon door kan gaan met iui. Maar wel schrikken he? Ineens is het einde iui traject dan wel heel snel inzicht zeg. Dikke knuf meis!

Luuske, hoe staat het met jou en je borsten vandaag haha!?

Hier gisteren voor de 3e fm. Het gaat echt super traag hoor. Nu eindelijk boven de 10 mm. 2 van 10.5 . Volgens de gyn moet ik mij geen zorgen maken en is het heel normaal omdat je lichaam zich moet aanpassen, maar ook omdat ik zoveel eitjes heb. Sommig zijn zomaar tussen de 30 en 40 dagen aan het stimuleren met Puregon. Ik had gehoopt een normale cyclus aan te kunnen houden en dus rond dag 14 klaar te zijn met spuiten maar dat is me weer eens niet gegund...
    Heb ook een enorme blauwe plek op mijn buik zitten aan 1 kant van die spuit, heel charmant.
    Nu zaterdag weer terug voor de 4e FM. Ik hoop dat er dan wel degelijk wat gegroeit is.

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @joseetje, idd het is gewoon een klote situatie, die hele MMM.....helaas....

@leonizzie, jeetje die (.)(.) worden met de dag erger....voelde het vanmiddag onder het wandelen, en tijdens het auto rijden....
    Mijn man vroeg net of ik al kon testen.....heb namelijk vanaf maandag een heel moe gevoel, slaap nu meer, val na het avondeten in slaap.....kan natuurlijk ook van het weer zijn....helaas is het te vroeg om te testen.....

15. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    spannend meid. Ik duim iig heel hard voor jullie. Lijkt me super!

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hey meiden,

Ons forum was na de verhuizing wel errug ver weggezakt. Even uppen!

Gezellig dat er weer wat nieuwe meiden zich hier hebben aangesloten. Wordt er ook weer wat meer gepost.

Duim flink voor jullie mee meiden!

Liefs

17. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    dames, ik mag ook over een week gaan testen... Ik ben benieuwd! I HOOP DAT HET DIT KEER RAAK IS...

het enige wat ik voel is lichte steekjes in mijn onderbuik, en heb nog steeds last van zere tepels sinds afgelopen donderdag...
    En moet er bij zeggen dat ik tot nu toe nooit last heb gehad van mijn borsten, ze zijn nooit zoo gevoelig geweest...

18. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi meiden,

Jeeee, ik heb weer topic weer gevonden hoor, wat een ellende

Kan het zijn dat ik door de Duphaston misselijk ben en hoofdpijn heb? In mijn bijsluiter van de apotheek stond dit niet, daar stond alleen tussentijds bloedverlies als bijwerking...

Groetjes Daniƫlle

19. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi dwaza, ik heb het middl zelf niet geslikt maar wel zo,n vergelijkend middel en ik herken jouw klachten wel hoor!! al stond het ook niet in de bijsluiter....

hier rare dag... heb al vanaf vannacht last van voorweeen iedere 7 a 8 min met af en toe een uurtje tussenin niks... tja wat kun je ervan zeggen..

van mij mag ze wel komen.. ik heb ineens enorme drang om haar te bekijken en vast te houden

xxx jose

20. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Heel begrijpelijk Joseetje :)

Hoe gaat het met je mannetje?

Groetjes Elke

Deel Deze Pagina