wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lotje2, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Ben weer terug van de gyn.
    Het kindje blijft erg klein en was wel iets gegroeid maar in verhouding te weinig.
    Moet over twee weken terug komen en als het dan verslechterd is moet ik blijven en iedere dag aan de monitor om het kindje in de gaten te houden.
    Met uiterlijk 38 weken gaan ze de bevalling opwekken en de gyn hoopt dat we de 37 wk halen.
    Dus was weer een grote tegenvaller, de gyn zegt dat het de komende weken spannend wordt.
    Kindje lag ook nog in een stuit dus is nog niet erg want het kan nog draaien tot 36 weken, maar gyn zei dat ze kleine kindjes niet draaien, dus dan wordt het nog een keizersnee ook.
    Zit er ff doorheen.

gr redu

2. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Redu: wat een tegenvaller zeg.. hopelijk blijft je baby nog even zitten hoor. Wat als nou blijkt aan de monitor dat het kindje nu verder bijna niet groeit, gaan ze het dan eerder halen? Kan me voorstellen dat je er helemaal door heen zit. Hopelijk komt het snel toch allemaal goed, ik denk aan je.. in ieder geval heel veel sterkte gewenst..

Luukske: knap hoor, de eerste 3 kilo zijn er af en nu volhouden hé!

Dazwa: hopelijk blijft je ongi weg hoor..

Marieke1980: wat lief van je dat je ons moed in komt spreken. Hoe gaat het verder met jou? Je bent de 12 weken bijna voorbij zie ik..

Hier toch wel wat meer last van de clomid 150, ik krijg er weer opvliegers van en wat meer hoofdpijn en ben ontzettend moe. Maar dat laatste kan ook aan de weersverandering liggen natuurlijk. Aankomende maandag heb ik mijn eerste FM weer, ik hoop maar dat er iets is te zien en dat het allemaal niet voor niets is.

Liefs Jojoba

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Luukske: Wat goed zeg 3 kilo al! Ik doe het eerste boek, deed eerst het tweede boek maar ben nu na 6 weken in het eerste boek begonnen. heb alle boeken thuis en ook een paar tijdschriften dus weekmenu's genoeg.

@ Redu: Meid wat rot zeg, had gehoopt op beter neiuws, sterkte ermee!

@ Jojoba: Sterkte met alles en alvast heel veel succes voor maandag, ik begin vast met duimen!

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @redu, spannend meid, op hoeveel weken zit je nu?
    ik ben ook opgenomen met 24 weken, ons zoontje groeie in verhouding ook te weinig.....mocht volgens de artsen blij zijn als ik de 28 weken zou halen....meteen longrijpingsspuiten gehad etc, en elke dag CTG....
    heb uiteindelijk 6 weken plat gelegen, mocht alleen voor toilet opstaan, rest alles met rolstoel......
    ons zoontje is uiteindelijk geboren met een gewicht van 1 kilo en was 35 cm, en is de laatste 6 weken toen iets van 100-200 gram bijgekomen.

dus ga aub fijn in dat ziekenhuisbed liggen als het nodig is, elke week is er 1 die je hebt, en vanaf 26 weken doen ze in de ziekenhuizen de kindjes behandelen, daarvoor niet, dus pak je rust....ik leef met je mee, ik weet wat het is.....maar voor je kleine beeb doe je alles(zou het zo weer doen als het moest)

dikke knuffel

5. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    dank je wel luukske doe ik ook zeker, ik ben nu bijna 30 wk zwanger en inderdaad voor ons kleintje doe ik alles.
    gr redu

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ach meis toch.... wat een narigheid... kan me voorstellen dat dit een enorme klap is geweest.... gelukkig ben je de 25 weken al ver gepasseerd... en ook de 28 weken grens.... het is helemaal niet leuk maar je bent wel in veilige handen in het ziekenhuis en ze kunnen je beebje daar vreselijk goed in de gaten houden meis....ik kan je vanaf hier niet helpen maar duim voor je dat het ukkie nog lekker warm en goed groeiend een tijdje in je buik mag blijven...

Zora wat goed meid zoveel afgevallen... ik kan me voorstellen dat het heel dubbel is... natuurlijk moeten ze op zo,n avond ook vertellen wat er mis kan gaan... maar ik heb er altijd in geloofd dat het menselijk lichaam zich voort wil planten... net zoals er soms op de meest droge plek op aarde toch nog ergens een plantje groeid.... ik heb altijd te horen gekregen dat onze pco eitjes kwalitatief net zo goed zijn als gewone eitjes zonder pco maar dat ze hulp nodig hebben bij het springen... dus qua kwaliteit voor bevruchting moet dat niet uitmaken... en het klopt dat de helft met lege handen blijft zitten maar je kent hun verhaal niet.... jullie "probleem" is rot en heel erg naar ,maar er zijn ook vrouwen met verklevingen... of dat het totaal onbekend is waarom er maar geen bevruchting plaatsvind.... sommige mensen matchen gewoon niet of ze worden wel zwanger maar kunnen het niet blijven.... een groot deel van die helft die met lege handen blijft staan heeft dat soort problemen... sommigen stoppen na een poging en sommige hebben in 3 pogingen wel 10 cryo pogingen extra gedaan.... je kunt er niets van zeggen echt waar....probeer te focussen op dat het wel lukt.... jouw eitjes zijn in principe gewoon ok... en als jouw mannetje weinig goede en beweeglijke zaadjes heeft is ivf de aangewezen methode... ik kan me voorstellen dat het beangstigend is en ook wel weer spannend en dat de gedachte door je hoofd spookt dat jij niet bij die helft wil zitten waarbij het niet lukt......probeer het anders te zien..... kijk maar eens op dit forum... er zijn er relatief weinig waarbij het uiteindelijk niet lukt.... al moeten sommigen een afschuwlijk lange weg afleggen... ik heb het gevoel dat het je gaat lukken meid.....

Jojoba ik had zelf heel erg dat ik alle kanzen wilde benutten... dus eerst zo vaak mogelijk als mocht clomid nemen en daarna pas over op spuiten... ik hoop echt dat nu je schildklierwerking beter gereguleerd is je zwanger zult raken en het ook zal voldragen.... een zekerheid heb je in ieder geval en dat is dat je zwanger kunt raken.....dat staat er misschien een beetje rot... niet dat je blij moet zijn met de miskramen... absoluut niet want het is afschuwlijk... maar jullie kunnen het samen... als je nooit een positest hebt gehad is dat ook maar de vraag...sjonge ik hoop toch echt dat je met die hogere dosis ook niet meer bijwerkingen zult krijgen.....

hier alles relatief rustig...... mannetje heeft wel pijn...dus een vakantie durven we niet echt te boeken... maarja ben wel blij dat hij thuis is....

xxxx jose

7. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Lieve redu, wat een tegenvaller. Goed om jezelf denken meis.

succes jojoba, ik hoop ook dat er een mooi eitje te zien is! Vervelend dat je last hebt van bijwerkingen. Is het wel vol te houden?

Hier goed nieuws: geen noemenswaardige buikpijn meer en mijn temperatuur blijft tot nu toe mooi hoog, nog hoger dan de natuurlijke eisprong van vorige keer. Ik ben best een beetje zenuwachtig.

De arts conculdeerde dat de buikpijn mogelijk een combinatie was van zowel mn verminderde weestand (onwijs verkouden), blaasontsteking en de heftige eisprong. Maar omdat ik nu zo'n goede eisprong heb mag ik wel gewoon verder, als deze rond niet gelukt is. :)

8. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Luuske whoehoe meid! Super.

Zora hoe was de infobijeenkomst?

Elke nog maar 7 weken?! Dat is voor mijn gevoel heel hard gegaan.

Dazwa voel je je nu weer beter? Ik ken die gedachten ook wel. Soms voel ik bij voorbaat nee dit wordt hem niet en wanneer ik denk; Hm wie weet, fluit ik mezelf terug, denk dan namelijk dat het ongeluk brengt of dat ik anders hoop krijg en me zo verdrietig ga voelen wanneer het niet zo is. nu lukt het me aardig om los te laten (zover dat gaat dan)

Hier nu wel pijnlijkere borsten en als ik af mag gaan op mijn humeur sinds vandaag dan denk ik dat ik gewoon ongi word.
    Wilde dat je gewoon eens elke maand op dezelfde manier reageerde, zodat je wat beter weet waar je aan toe bent.
    Moet tot maandag iig geduld oefenen...

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @leonizzie, fijn om weer wat van je te horen, hoop dat je gevoel niet juist is....

@dazwa, meid ik duim zo hard voor je dat het raak is....

@joseetje, balen dat je man zoveel pijn heeft, hopelijk wordt het snel beter en kunnen jullie echt gaan genieten

10. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik ben heel dom geweest, heb een zw. test gedaan, de extra sensitive van Sensitest. En negatief natuurlijk.

1 voordeel: ben wel van mijn onrustige/zenuwachtige gevoel af, da's ook wel wat waard :)

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @dazwa, die extra sensitive van sensitest is helemaal niet zo extra gevoelig.....de meesten testen daar pas pos mee rond hun NOD. heb ik zelf ook gehad. dus er is echt nog wel hoop voor je, want tenslotte zit je nog 5 dagen voor NOD:)

12. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Dank je Luuske, lees altijd wel mee hoor, maar soms te druk om meteen te reageren.

Dazwa, kan me goed voorstellen hoor dat je al bent gaan testen, geloof dat we dat hier allemaal wel eens hebben gedaan in een vroeg stadium. Alleen zegt het dus zo weinig... en sommige testen pas bij een week overtijd pas positief.
    Ik ben ermee opgehouden. Test nu ook niet meer op de dag dat ik mag testen, wacht gewoon op mijn ongi.
    Liefs!

13. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes :) ik kon mezelf gewoon niet meer inhouden, wat voelt dat dan slap zeg!

Ik denk trouwens wel dat ik ongesteld ga worden, zie temperatuurkaartje. Onwijze temp dip, blehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Nog geen bloed, dat dan weer niet..

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nog even afwachten hoor Dawa, je kunt paar dagen voor NOD ook weleens een temp dipje hebben.

Ik duim voor je meid!

meiden fijn weekend en tot maandag!

15. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik moet ook gewoon niet zeuren, jullie zijn veel langer bezig. Dit is slechts mijn 1e 'echte' ronde die aanslaat..

16. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hahaha dwaza heel herkenbaar hoor meid.... je wil het zo graag en dan neem je je voor om niet te gaan testen... en dan ineens denk je fuck it, ik ga wel een test doen.... ik ken dat gevoel... en dan achteraf heb je een beetje spijt... maar 5 dagen voor nod is wel erg vroeg hoor..... eigenlijk wil dat nog niets zeggen dus deze ronde even nog niet als verloren zien hoor!

gr jose

17. Katootje22

Katootje22 Actief lid

14 jul 2006
    308
    0
    0
    Hallo allemaal!

Vermoedelijk heb ik ook PCOS en ben deze ronde voor het eerst onder toezicht van de huisarts aan clomid begonnen.
    Ik ben sinds gisteren begonnen met progrestron slikken. Eerst moet ik hierdoor een menstruatie krijgen. van dag drie tot en met 8 moet ik dan clomid slikken (ga er dus vanuit dat ik dit op dag vier moet slikken tot en met dag 8) en dan moet er in de 12 tot 14e dag flink geklust worden ;) We doen het dan natuurlijk wel om de dag en dan paar dagen ervoor en erna zodat we goed zitten :-D

Ik vind het allemaal erg spannend en ben nog behoorlijk positief met het idee dat het in ene keer moet kunnen lukken hihihi..... Mocht ik nou erge last hebben van ongi klachten,mag ik dan in combi met die pillen wel paracetamol gebruiken? En hoe gaat het bij jullie? zijn er meer mensen NET begonnen?

Liefs!!

18. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Hoi Katootje, helaas welkom hier. Krijg jij Clomid onder controle van de huisarts? Moet je ook vragen om 2 weken na de clomid om een bloedtest op progestron. Op die manier kan gekeken worden of je ook daadwerkelijk een eisprong hebt gehad.

Dazwa ondanks temp.dip, ga ik toch nog even doorduimen.

Hier werd ik vanmorgen wakker en ben ongesteld geworden. Dus nu even rust aangezien de afdeling in het ziekenhuis vakantie heeft. Gaan in augustus weer open, maar aangezien wij eid augustus op vakantie gaan heeft het geen zin. Heb er nu nog geen moeite mee moet ik zeggen. Maar ja dat kan over een paar weken weer anders zijn.
    Ik ga nu gewoon lekker verder met mijn koolhydraatarm dieet en aangezien ik wel vaker een eisprong uit mezelf heb, ga ik nu weer even temperaturen. Wie weet door alle rust en ontspanning.... Het moet toch een keer gaan lukken!

19. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Dazwa: ik zou gewoon wachten tot je NOD en dan nog een kker gaan testen (als ne nog niet ongi bent). 5 dagen ervoor is idd wel erg vroeg, maar het is idd moeilijk om jezelf in bedwang te houden.

Leonizzie: balen meid, alweer ongi :(

Zora: wat zegt je gevoel deze ronde?

20. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi Katootje, welkom hier! Ik hoop voor jou dat het in een keer raak is, spannend hoor, de eerste keer Clomid.

Hoe gaat het met iedereen hier?

Hier wel goed, heb ongikrampen (al paar dagen) maar geen bloed.. Temp is ook weer iets omhoog gegaan.

Wanneer zou mijn nod zijn, denken jullie? Maandag?

Deel Deze Pagina