wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoi Joy.
    Ik heb het 4 keer gebruikt. 2 keer 100 mg, waarvan de eerste keer aansloeg, maar de tweede keer niet meer, daarna 150 mg waar ik ook niet op reageerde. Heb nu de 2e ronde Puregon spuiten achter de rug. Ik vind het een opluchting na Clomid. Had dus geen resultaten, maar wel heel veel bijwerkingen. Daar heb ik met spuiten geen last van en je hebt altijd eigroei.
    Maar bij jou gaan we er nog even vanuit dat de Clomid lekker aanslaat. Succes meid

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi joy, welkom hier helaas....

ik had totaal geen cyclus en ben na 5 rondes clomid 50 mg zwanger geraakt en inmiddels bevallen..

maar zoals je ziet raak je zo aan deze meiden gehecht dat ik nog zo trouw mogelijk mee lees en schrijf......

ik hoop voor je dat je snel zwanger zult zijn. ik ben uiteindelijk ruim 2 jaar bezig geweest maar het grootste gedeelte waren onderzoekjes en wachten wachten en wachten.... was een beetje druk in ons zh, toen ik eenmaal clomid had ging het snel.

Zora hoe voel je je meid?

gr Jose

gr jose

3. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Luukske: sterkte met je vader, hoe is het nu met hem? Heftig zeg...

Joseetje: hoe gaat het met de kleine Josefien? En met je mannetje?

Leonizzie: heel herkenbaar dat je je ellendig voelt als je alweer ongesteld wordt. Het is zo frusterend en juist die dag dat je je zo down voelt gaat het op tv alleen maar over baby's en als je naar buiten loopt loop je meteen een zwangere tegen het lijf. Daar wordt het niet beter op. Hopelijk wordt de volgende ronde jouw ronde..

Joy: welkom hier en succes met de clomid.

All: maandag was mijn eerste fm, helaas was er niets te zien alleen een soort cyste (jaja alweer iets anders..:(). Vandaag moest ik voor de tweede, en inderdaad nog steeds niets te zien. Hij heeft me meteen een kuur provera gegeven en als ik ongesteld wordt moet ik op dag 2/3 een uitgangsecho en weer starten met de 150 mg, misschien wel in combinatie met spuiten. Het wordt dus nu weer wat heftiger. Ik ga morgen een afspraak maken met de acupuncturist. Hopelijk haalt dat iets uit, hoewel ik er niet vanuit ga maar kan het altijd proberen toch? Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan?
    Ik heb ook nog nagevraagd of een LEO een eventuele optie was, maar daar doen ze niet meer aan in het ziekenhuis, er bleek dat er te weinig resultaten waren...

Denk aan jullie..

Liefs Jojoba

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    He bah! Jojoba, het zit je ook niet mee zeg, knuffel! Acapunctur kan ik je niets over zeggen. Omdat ik christen ben doe ik dat niet. Sterkte met alles meis!

Redu, hoe is het met jou en je beeb?

5. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Ik heb haast dus kan even niet op iedereen reageren :(

Lieve Jojoba, wat een tegenslag.

Ik heb sinds oktober vorig jaar 1 x per week acupunctuur in combinatie met chinese kruiden. Ik vind het gewoon heel fijn dat ik er nu ter ondersteuning iets extra's bij doe. Eerst dacht ik dat het niet helpt, maar het duurt ook even voordat je op een bepaald 'niveau' bent gekomen (klinkt beetje vaag maar voordat je lichaam ook er op is ingesteld zeg maar). En twee maanden terug heb ik dus helemaal uit mezelf onverwachts een eisprong gehad. Misschien staat dat er los van, maar voor mij voelt de acupuncuur enorm goed.

Als is het alleen omdat ik dan 'verplicht' een rustmomentje heb :)

6. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal!

Deze vakantiegangster meldt zich ook weer. Heerlijk uitgerust, de accu is weer opgeladen, en ik ben zelfs voor mijn doen aardig bruin (ben normaal echt een bleekscheet).
    Ben weer volop aan het werk, dus had helaas niet eerder tijd om hier te komen reageren.

@mezelf: Clomid 100mg lijkt toch wat te gaan doen! Ik ben deze week al 2x eerder bloed gaan laten prikken, helaas was de uitslag nog niet goed genoeg. Vanochtend moest ik weer, en ik had me er al op ingesteld dat ik maandag weer moest laten prikken omdat het nog niet goed was, krijg ik te horen dat ik maandag voor een echo mag komen! Dus nu zit ik heel hard te duimen dat er mooie groeiende eitjes te zien zijn op de echo.
    Zijn de opvliegers tenminste niet voor niets, heb er zelfs nu nog last van, een week na inname van de laatste tabletten. (niet echt fijn als je bij 38 graden door Athene loopt, kon mijn topje echt uitwringen)

@joy: welkom hier, en veel succes!
    @Luukske: sterkte! Hoe gaat het nu met je vader?
    @Leonizzie: he bah, ongi. Succes in de volgende ronde!
    @Jojoba: bah, wat een vervelend nieuws. Hopelijk verdwijnt die cyste snel.

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    He Yvy30, wat vreselijk ja die opvliegers bij warm weer! En deze blijven gewoon tot weken na de inname hoor, wil je niet deprimeren...
    Maar het goede nieuws is dat het wel lijkt te werken, dus nu maar hopen dat het snel raak is.

Jojoba, zit jou echt niet mee he? Wat frustrerend meid! Ik doe wel acupunctuur. Weet niet of het werkt, voel me wel veel energieker sinds ik het doe. Ik vind het een fijne extra ondersteuning.

Hier geen bijzonderheden. Liefs en fijn weekend

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Nou meiden zoals ik al vermoedde ben ik helaas ongi geworden. Ik hoopte nog op een klein wonder, maar diep vanbinnen voelde ik dat ik mezelf voor de gek hield.

Ben er wel verdrietig over, snap niet waarom het ons niet gegund is en ik kan gewoon haast niet meer geloven dat het ons ooit zal gebeuren, ik kan me mezelf neit zwanger voorstellen. Stom he? Zwanger worden lijkt wel een sprookje.

Verder gaat het wel goed, ik wist al dat ik ongi zou worden, dat verzacht het wel een beetje.

En ik kijk uit naar het intake gesprek, een nieuwe fase, betere kansen. En na de intake eerst lekker met vakantie.

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    o zora wat naar dat je toch ongie bent geworden... je hoopt er dan toch op..heerlijk dat je lekker op vakantie gaat, hopelijk ben je daarna uitgerust en klaar voor het hele ivf gebeuren.
    hoe reageren je ouders erop.. kun je er een beetje fijn met ze over praten en weten je vriendinnen het ook? het zal best een pittige tijd worden, gelukkig kun je hier op het forum ook kletsen met meiden die in hetzelfde traject zitten. je weet immers pas echt hoe het is als je het ook meemaakt denk ik. kun je ivf doen via het zh waar je nu ook al loopt? dat zou wel fijn zijn

xxx jose

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Zora en Jojoba, allebei heel veel sterkte gewenst!!!
    Wilde dat ik iets voor jullie kon betekenen....

Liefs

11. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    aww Zora, wat @#^&@^# :( Precies het gevoel wat jij beschrijft herken ik ook. Het me gewoon niet voor kunnen stellen..

x

12. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

hier is alles redelijk rustig, met mijn vader is het stabiel, maar niet goed....is aan beide kanten verlamd, kan niet spreken en ziet er gewoon niet goed uit....

afgelopen donderdag bij gyn geweest....
    echt veel kralenkransen, maar had niet anders verwacht.
    eisprong was net geweest, maar helaas niet op het juiste moment geklust. woensdag moet ik mijn progesteron laten bepalen, als dat goed is krijg ik een HSG. is het progestron niet goed, dan zal ik toch nog wat moeten afvallen, en daarna opnieuw terug naar de fert arts.

@all, heb even terug gelezen maar kan door de drukte even niet op iedereen reageren, morgen zal ik even tijd maken.....

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Luuske wat erg om te horen, wat een klap zeg... Weet niet of je nog een moeder hebt, maar zo ja hoe is zij er onder? Heb je nog broers of zussen? Wat lijkt me dit vreselijk zeg. Lieve meid heel veel sterkte de komende periode, weet niet wat ik moet zeggen. kus

Zora ook tegen jou weet ik niet wat ik moet zeggen... Ik heb de antwoorden op jouw vragen ook niet, had ik ze maar. Misschien is ivf het antwoord. Maar kan me heel goed voorstellen dat dit ook een enorme druk geeft op jullie. Hoop dat je het heel goed samen kan delen met je mannetje. Knuf!

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Trouwens kan iemand mij uitleggen wanneer je een fotoalbum wilt aanleggen, welke stappen je onderneemt? eerst stond er dan altijd iets van uploaden, van je eigen computer maar nu niet meer. Snap niet hoe ik dit moet doen

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    luuske wat ontzettend van je vader meis.... ik duim dat er verbetering op zal treden... wat zeggen de artsen meis?

meiden niet de hoop opgeven....

xxx jose

16. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden, bedankt voor jullie lieve woorden....dat doet goed....

@zora, balen meid, het was je echt zo gegund.

@leonizzie, mijn moeder bevat het volgens mij niet echt, denk echt dat het nog wel goed komt....de artsen zeggen dat het afwachten is...maar kunnen we gewoon niet doen....

@all, inmiddels ben ik al 6,3 kilo afgevallen(ben wel trots op mezelf).
    ik hoop dat komende woensdag mijn progestronspiegel goed is, zodat ik voor een HSG mag gaan, hopelijk kunnen ze dan de boel weer eens goed schoon maken, want dat heeft bij de zwangerschap van ons zoontje ook geholpen(was toen 1 jaar later zwanger, waarvan 3 maanden Clomid).

17. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik kan er wel met mijn ouders over praten gelukkig, ze staan achter ons in alle beslissingen die we nemen. Mijn moeder vroeg zelf naar info over IVF en die heb ik gegeven. Na het lezen zei ze tegen me dat ze eht allemaal wel heftig vind, tsja, ze blijft natuurlijk een bezorgde moeder. We hebben de folder nu ook bij mijn schoonouders neergelegd. Die dachten volgens mij nogal makkelijk over eht hele mmm gedoe, hopelijk opent dit ze de ogen.

Er zijn ook 4 goede vriendinnen die het weten. En die er altijd naar vragen of me bellen als ik ongi moet worden. Daar ben ik echt heel blij mee.

We hebben de intake en de FM in ons eigen ziekenhuis. Voor de punctie en TP moeten we naar een ander ziekenhuis iets verder weg. Maar dat is geen ramp.

Hoe is het met jou, je mannetje en kleine Josefien?

Liefs Zora

18. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Dank voor de lieve reacties meiden. Ik hoop zo dat IVF ons een wondertje gaat brengen. Mannetje en ik hebben gisteren goed gepraat. We zijn enorm gelukkig samen en mochten er geen kleintjes komen zal ons dat intens verdrietig maken maar we gaan dan ons best doen om een zo gelukkig mogeleijk leven te leiden.

Luukske, wat heftig zeg. Heel veels terkte voor jou en je familie. En wat knap dat je ondanks alles toch nog afgevallen bent. Knuffel!

19. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Zora ik snap dat je het daar met je mannetje ook over moet hebben ... maar voor nu... er ligt nog een heel traject voor je. en zelfs als het via ivf niet zou lukken zijn je kanzen niet verkeken want je hebt iets van een cyclus en je mannetje heeft wel slechte zwemmers maar is absoluut niet steriel...

ik begrijp dat je uit zelfbescherming rekening houd met het ergste maar met ivf sla je alle problematische stappen nu over... ze hoeven niet te zwemmen, de beste zaadjes blijven na het "bewerken "over... probeer moed te houden.... er worden vreselijk veel babytjes geboren via ivf..

fijn dat je in je omgeving mensen hebt om mee te praten en lief van je vriendinnen dat ze je zo op de voet volgen... dat doet altijd goed.

ja soms willen (schoon)ouders ergens gewoon niet de ernst van inzien omdat ze dat te moeilijk vinden... die van mij ( schoonma ) die zei dan doe je toch gewoon ivf.... geen benul hebben van hoe dat in elkaar steekt...

met ons gaat het goed... inmiddels helemaal aan het ritme gewend en ik ben ook niet meer zo moe. ze komt s,nachts een keertje voor een flesje dus dat is heel netjes.. en ze groeit als kool... weeg nu bijna 4 kg dus ze is in 6 weken tijd 1300 gram aangekomen..mannetje heeft geen pijn meer al durven we het niet aan op vakantie te gaan en dat vinden we wel vreselijk jammer... vakantie in nederland is voor mij gewoon geen vakantie....

xx jose

20. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hoi allemaal,

even snel berichtje, moet zo weg om te gaan sporten en heb ook weinig zin nu om te reageren. Helaas slecht nieuws vanochtend, op de echo was wel een mooi dik slijmvlies te zien van 9 mm, maar geen enkel rijpend eitje, alleen het bekende kralensnoer. Dus cyclus wordt weer afgebroken (heb eerste tablet Provera alweer genomen), en dan op naar de volgende ronde met Clomid 150mg. Sorry, maar moet dit even laten bezinken. Hoop morgen wat uitgebreider te kunnen reageren....

Share This Page