Hallo lieve meiden, hier nog geen goed nieuws te lezen he? Het is nu wel langgeleden dat er iemand met heugelijk nieuws kwam. Redu weet niet of je het leest, maar heel veel sterkte meis! Ik duim dat je kindje lekker blijft zitten en goed gaat groeien. Zora jij kan dit. Het is moeilijke en zenuwslopende weg, maar een weg die jij aan kan. Zoals Joseetje schreef, jij lijkt me erg down to Earth en een heel krachtig persoon. Luuske, laten we hopen dat de uitslag positief is, wat moet je daar trouwens lang op wachten zeg?! Jojoba, we kennen allemaal van die momenten, is heel begrijpelijk en vooral onder invloed van medicijnen lijken gevoelens soms erg versterkt. Maar niet stoppen hoor meid, er zijn nog vele mogelijkheden en kansen. Ceacillia, wat erg dat je je nog steeds zo beroerd voelt. Een beetje ok, maar zoals jij, dat is ook niet erg genieten. Wel leuk dat je je kindje nu goed kan voelen, dat lijkt me heel speciaal. Lief dat je naar mij vroeg. Ik zit in een soort zomerbreak. Afdeling is de maand juli dicht en start weer 3 augustus. Alleen kan ik dan niet starten aangezien wij begin september op vakantie gaan. Ik zou dan eerst weer 10 dagen duphaston moeten slikken en dan ong. 17 dagen moeten spuiten en dan red ik het misschien net niet voor mijn vakantie (want je weet nooit precies hoelang je erover doet ongi te worden, of hoe snel je ei groeit). Dan gaat het echt om een dag hangen of ik het red of niet. Dat geeft me alleen maar extra stress erbij. Dus mijn vriend en ik hebben besloten na de vakantie weer verder te gaan. Nu is het dus de natuur zijn werk laten doen. Ik hoop dat mijn lichaam nu een beetje gewend is aan een cyclus en het zelf doet. En aangezien ik hiervoor vaak een cyclus had van 6 a 7 weken, wie weet wat er gebeurd. Ik heb dus stiekem een heel klein sprankje hoop op een wondertje onder de Spaanse zon haha, maar dat heb ik vriendje maar niet vertelt. Donderdagavond is mijn buurvrouw/vriendin bevallen. Gisteren wezen kijken. Zo'n mooi meisje. Het deed geen pijn om te zien, maar ik voelde zo'n sterk geluksgevoel als ik eraan dacht dat ik dat misschien ook ooit zou hebben. Ja weet niet heel raar gevoel is het. Kan heel goed zijn dat ik volgende week stikjaloers ben...
Hoi allemaal, Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Wij gaan barbecuen, voor het eerst in tijden, en de kipsaté staat al te marineren. De shaslicks heb ik ook al klaar Heb er zin in, hopelijk blijft het zonnetje er een beetje bij.
He Dazwa, ook hier een heerlijke dagje gehad. Mijn vriend was vannacht vissen aan de overkan van de plas waaraan wij wonen, dus had vanmorgen heerlijk het rijk voor mij alleen en heb ik lekker in de tuin gewerkt en daarna liggen lezen. Vanmiddag even wezen varen. hadden allemaal dikke kussens in de boot gelegd, dus midden op de plas, de motor uit en toen lekker liggen soezen. En vanavond heerlijk gebbqed, net als jij. Ben behoorlijk verkleurd, dus zit nu met een hydraterend maskertje op, met een glas verse muntthee even te computeren. Top dag!
@leonizzie, wat heb jij een lekker ontspannen dag gehad zeg....wij wilden ook even het water op, maar daarvoor moeten wij 30 min rijden, om de boot op te halen, en omdat ik 's avonds weer moest werken, hebben we het maar uitgesteld, hoop dat het weer een beetje aanhoud deze week..... @dazwa, lekker gesmaakt die BBQ? hier helaas even geen BBQ ivm mijn dieet.... @all, ben inmiddels 7,3 kilo kwijt, en dat motiveert om door te gaan. verder heb ik het idee gehad vanochtend wat spotting te hebben gezien.....als dat zo is, heb ik wel een mooie cyclus van rond de 30 dagen...... hoop dat ik komende maandag een positieve uitslag van het progesteron krijg, want dan wordt het of HSG of voorlopig geen verdere behandeling en verder met afvallen....
Duurt wel lang hoor die uitslag Luukske, maar ik blijf duimen voor je. Goed hoor 7,3 kilo al!!!! Echt knap, ik weet hoe moeilijk het is. Ik ben inmiddels 9,1 kilo kwijt. Ik heb eindelijk weer een gezond BMI zien verschijnen: 24,6. ben zo blij. Nu kan ik dat donderdag meteen zeggen tijdens mijn intake. Scheelt toch weer, want ze waren en wel zo nu end an op aan het hameren dat ik af moest vallen. Ik ga nu nog 3 weken door met afvallen en dan op vakantie. Daarna ga ik nog even verder of probeer ik op gewicht te blijven. Ligt eraan heo ik me dan voel. Ik heb zaterdag een jurkje gekocht voor een bruiloft in oktober. Maat 40 zat goed maar aan de losse kant, maat 38 zat te strak. Maar heb toch de 38 genomen. Het was een vrij prijzig jurkje, maar dan heb ik even een stok achter de deur. Josseetje en Leonizzie: Bedankt voor de leive opbeurende woorden meiden! Dawza: Hoe was de bbq?
De bbq was lekker en gezellig Het is een tijd geleden volgens mij dat er iemand goed nieuws (in de zin van baby's ) te melden had.. Wordt wel weer eens tijd, vinden jullie niet? Wij hebben nu gewoon 3 dagen achter elkaar sex gehad, da's echt veel.. Is het niet slecht voor de kwaliteit? Vorige keer hadden we goed getimed, met een dag er tussen, en toen is er niks gebeurd.. Dus vandaar dat we nu zoiets hebben van.. als we zin hebben doen we het gewoon.
@Dazwa: je hebt helemaal gelijk hoor! Gewoon lekker vrijen als je zin hebt! (En als ik naar je temp-lijstje kijk heb je volgens mij wel aardig goed getimed ) @All: Ik vergeet jullie niet hoor!!! Het is inderdaad al veeeeeeel te lang geleden dat er weer eens goed roze nieuws was! Maar mag ik wel even zeggen dat ik het feit dat een aantal van jullie zo goed aan het afvallen zijn ook wel errug goed nieuws vindt? Ontzettend knap hoor! Hier nog steeds gedeeltelijk aan de borstvoeding en m'n lichaam slaat al het vet op geloof ik Ben overigens ook nog niet weer ongi geweest na de bevalling. Aan de ene kant best wel een beetje eng omdat er misschien wel weer cystevorming is, aan de andere kant ook wel erg lekker zonder ongi hoor En zo lang ik geen buikpijn heb ga ik er maar vanuit dat ik gewoon nog geen ei-activiteit heb (wat makkelijk kan als je bv geeft ). Lieve meiden, ik hoop toch zoooo dat jullie binnenkort met goed nieuws kunnen komen. Ik vind dat jullie nou wel lang genoeg hebben gewacht. Knuffels vanaf hier! Liefs Tezzz
@Tezz, bij mij duurde het 10 maanden voor ik weer ongi werd door de bv dus kan makkelijk! @All, knap hoor zoveel kilo's eraf!
Vorige ronde had ik op cd 17 een positieve ovulatietest, maar nu nog niet... Ik hoop dat ie wel gaat komen..
Mijn onderbuik begint echt weer gevoelig aan te voelen.. Ik hoop zo dat het niet net als vorige keer wordt Morgen naar de poli, dat is wel fijn, precies goed getimed..
hey meiden, vannacht ongi geworden, maar deze keer ben ik er wel blij mee....ben wel duizelig en misselijk, maar bloed niet zoals afgelopen ronde.... hopelijk maandag een pos uitslag van het progesteron en een HSG plannen.... ben nu inmiddels 9,1 kilo kwijt!!! jippie.....
Wij hebben de intake achter de rug. Stelde inderdaad niet veel voor. Heb alle contracten meegekregen, die lezen we thuis. Beide bloedgeprikt. Een snelle prikinstructie gekregen van de assisitente, en de recepten alvast meegehad. Als ik ongi word moet ik bellen dan nemen we telefonisch het definitieve schema door. Goed nieuws dus, we kunnen meteen beginnen, geen wachtlijsten. Alleen is het even afwachten wat mijn cyclus nu zonder medicijnen doet. Ik hoop dat ik vlak voor of ergens in mijn vakantie ongi wordt. Dan kunnen we snel na de vakantie beginnen. Afwachten maar.....Gaat het heel lang duren mag ik bellen voor Provera. Heb net het recept al bij de apotheek gebracht. Wil alles voor mijn vakantie in de koelkast hebben liggen. Dan loop ik niet zo te stressen als ik het na mijn vakantie snel nodig blijk te hebben. Moet zeggen dat ik er wel 'zin' in heb. Nu nog 2 weken werken en dan eerst heerlijk met vakantie. @ Luukske: Goed zeg. Ik ook 9,1 nu, maar sta al een paar dagen stil, dus ik denk dat je me in gaat halen. Ik wil er nog liefst een kilo of 5 afhebben hoop dat het lukt. @ Dawza: Succes morgen!
Hoi meiden Luukske: Ik ben trots op je! Jammer dat je ongesteld bent geworden. Laat je weten hoe de uitslag was maandag? Echt top hoor, 9.1, wauw. Ik ben sinds deze week ook serieus begonnen met het niet snoepen en verder normaal/gezond eten.. Zora: Ik kan me voorstellen dat je er 'zin' in hebt. Er worden nu weer nieuwe deuren voor jullie geopend. Ik hoop voor je dat je lichaam doet wat het moet doen en dat je na de vakantie vlot kunt beginnen. Hier wel goed nieuws. Deze afspraak bij de poli was een goede timing want ik kon een follikelmeting laten doen (voor het eerst ) en er was in mijn rechter eierstok een mooie follikel van 21 mm te zien! In mijn linker eierstok was het nog een beetje een rommeltje en waren er meerdere follikels te zien waaronder 2 van 18 en 16 mm (geloof ik). Volgens de arts (deze keer een man, en echt een schatje, haha) verwachtte hij dat die van 21 mm vandaag of morgen zou springen. Dat verklaart meteen de buikpijn. Maar nu draag ik die pijn graag want ik weet nu dat het niet voor niets is! Mijn baarmoederslijmvlies zag er ook mooi dik uit, ondanks de Clomid Omdat we gisteren al gevreeën hebben gaf hij aan dat we vandaag beter even een rustdagje konden nemen, en dan eventueel morgen weer. Te veel was nl. ook niet goed. Nou, gelukkig maar, want ik had eerlijk gezegd echt geen zin om vanavond ook weer te 'moeten'. Niet dat het vrijen niet fijn is maar normaal gesproken vrijen we niet 4 keer per week, en als je het dan ineens wel doet is dat best veel Verder kreeg ik in de auto op de terugweg wéér een ischias aanval, die nu dankzij 2 paracetamolletjes onderdrukt wordt. Maar jemig, houdt dat dan niet op??? Maarja, worden we 'hard' van he.. Oh ja, als ik deze ronde weer ongesteld wordt dan mogen we de volgende keer een samenlevingstest doen. Ik vind het erg fijn om te weten dat het ziekenhuis nu eindelijk volledig achter ons staat en meewerkt.
Oh, volgens manlief had ik 18 mm en 16 mm verkeerd begrepen, maar waren de blaasjes in mijn linkereierstok 16 en 14 mm.
hoi meiden, ben ff en paar uurtjes op weekendverlof. Was het wel zat om de hele dag in een ziekenhuisbedje te liggen. Ons kindje lijkt het erg goed te doen op de rust die ik nu neem en was iets bijgegroeid. Was in 5 dg tijd ook 2 kilo aangekomen! verder wordt er iedere dag een ctg gemaakt en daar is op te zien dat het kindje zich nog goed voelt in mijn buik. Krijg nu ieder week een echo om de doorbloeding van de navelstren te controleren en als het kindje het niet meer fijn heeft wordt het gehaald, maar daar ziet het nu niet naar uit. Moet vanavond na het eten weer terug dus dat zal wek ff moeilijk zijn. voor jullie allemaal een dikke knuf, gr redu
Redu: goed dat de rust jou en de kleine goed doen. Sterkte vanavond wanneer je weer terug moet en hopelijk blijft de kleine nog ff lekker zo doorgaan! Zora: goed nieuws dat er geen wachtlijst is! Super! Hopelijk is het nu dan ook snel raak. Dazwa: spannend meid en gelukkig heb je nu eindelijk het gevoel dat het ziekenhuis volledig achter jullie staat. Dat geeft misschien net even wat meer rust en vertrouwen.
Redu, wat een onwijs goed nieuws. Wat heerlijk dat je kindje het nu beter groeit. Het lijkt me ook wel zuur om vanavond terug te moeten, veel sterkte. Nightelf, hoe gaat het met jou? Hier vandaag EINDELIJK een positieve ovulatietest gehad.. Was al bang dat ie niet meer zou komen
Dazwa: een positieve ovutest! Super! Nu weet je wat je vandaag en morgen te doen staat Met mij gaat het wel goed, wel veel bekkenklachten, maar dat mag de pret niet drukken. Ben vandaag over de magische 27-weken grens heen. Ons kindje is vanaf nu levensvatbaar, maar moet toch echt nog wel minstens 10 weken blijven zitten. Nu maar hopen dat je over 2 weken een andere positieve test hebt. Mn duimen draaien iig voor je! (En natuurlijk ook voor alle andere meiden hier