Allereerst, lieve Lusske, wat een vreselijk nieuws! Ik wens jou en je familie heel veel sterkte de komende tijd.... Goh weet niet wat ik moet zeggen...Knuffel Yvy, Ik weet nog hoe het voelde dat de Clomid niet aansloeg (had trouwens nooit op dag 10 iets van groei, ook niet de keer dat het wel werkte). Ik vond het een verademing om te gaan spuiten (puregon) Daar voel ik me echt goed bij, zonder bijwerkingen en je weet dat er die ronde gewoon wat gebeurd, sowieso. Zora lekker aan het genieten van je vakantie? Dazwa, probeer maar niet te veel van die ovulatietesten te kopen/gebruiken. Zegt bij ons weinig en met 21 mm weet je dat hij 1 van die dagen springt. Ceacillia, dat duurt nu wel lang zeg die misselijkheid, hoop toch echt dat het straks over is en je kan genieten! Joseetje, wat goed man dat je ongesteld bent geworden. Zit je zelf ook weer wat lekkerder in je vel? Ik ben even met mijn familie een lang weekend weg geweest. Voelde echt als vakantie. Nog 2 weken en dan echt vakantie. Waar ik zit in mijn cyclus geen flauw idee (wilde temp. maar ja dat vergeet ik ook vaak en toen batterij op). Vandaag waren we in een oud monumentendorpje en daar verkochten ze ook stenen en kristallen. Heb daar een maansteen (vruchtbaarheid) gekocht. Ik koos er 1 waarvan mijn vriend ook op hetzelfde moment zei; ja die! Haha dus hopelijk werkt ie.... kus
@leonizzie, lekker even weg.... hier op het forum staat trouwens ook ergens een topic over maanstenen....heb er zelf ook 1, heb je hem ook "opgeladen"? ze zeggen dat hij breekt op het moment dat je zwanger bent. @all, vanmiddag nog maar eens een ovu testje doen, en vanavond weer klussen....wil mijn ei deze week niet missen
ben er nog Leonizzie, we vliegen maandagochtend heel vroeg naar Tenerife. Zaterdag houd ik nog mijn verjaardag, ben maandag namelijk jarig!
Hoi meiden, Hoe gaat het met iedereen? Hier wel oké.. Merk dat ik het nu wel weer spannend vind, kan over 5 dagen testen. Ik verwacht er helemaal niets van want ik voel niets bijzonders en kan me ook gewoon niet voorstellen dat het deze ronde is gelukt. Ik heb wel veel afleiding gezocht. Ik ben begonnen met de cursus Spaans voor beginners van de LOI (erg leuk, heb nu het onderdeel Nederlandse grammatica, waar eigenlijk 4 weken voor staat, al bijna in 4 dagen afgerond). Daarnaast ben ik gevraagd om in september mee te doen in het INholland harmonie orkest van het conservatorium in Alkmaar. Dat viel nog net in te passen naast mijn andere orkesten.. Dus Daniëlle is de komende tijd wel even zoet @Yvy: wat jammer dat er niets te zien was, bah, zo zinkt de moed je wel in de schoenen he. @luukske: lekker aan de klus, have fun @Zora: Alvast een hele fijne vakantie gewenst. Mag ik mee? @Leonizzie: Wat fijn dat je even er uit bent geweest. Jij ook een prettige vakantie gewenst, ben je al aan het aftellen? Ik heb ook een tijdje een maansteen bij me gedragen en keurig elke keer opgeladen in het maanlicht. Daarna raakte ik hem kwijt en was ik hem eerlijk gezegd ook een beetje zat Weten jullie trouwens of het geen kwaad kan dat mijn ei zo lang is doorgegroeid? Want op 30 juli was hij volgens de FM 21 mm en kon hij volgens de gyn 'vandaag of morgen' springen, maar als ik naar mijn temperatuur kijkis hij pas op 4 augustus, dus 5 dagen later, gesprongen.
alvast gefeliciteerd Zora, en geniet van je vakantie meid ivy wat klote joh dat er niets groeit... dat is dan toch een tleurstelling.. wat zegt je gyn ervan? ik weet niet meer wie het vroeg.. ik zit wel weer goed in mijn vel... het was gewoon erg veel allemaal... nu zit alles in rustig vaarwater en voel ik me een stuk beter... jemig ik moet over 3 weken al weer werken bleeggghghgg heb ik geen zin in... gr Jose
Hoi Joseetje, dat was ik die het vroeg. Goh wat gaat dat dan snel zeg... weer werken. Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet, je kleine ukkie achterlaten. Je zit nu ook in zo'n ander ritme en leven als je er even uit bent en dan ook ineens mama. Hoeveel dagen ga je werken? Zora, je bent er lekker nog. Dus bijna jarig, duimen voor lekker weer! en dan heerlijk op vakantie, ga maar goed opladen en ontspannen meid, voor de hele mmm weer begint. Dazwa, volgens mij kan dat niet kwaad hoor. Weet niet meer wie het was (geloof nightelf of marieke) maar die had een keer een ei van 40 mm. En dan nog weet je het niet helemaal zeker of je je temp. goed kan vertrouwen want bij PCO doet die temp. vaak maar wat, ook met clomid. Proberen nergens vanuit te gaan en zoals je al doet lekker afleiding zoeken. uiteindelijk is dat wat maakt dat je je niet helemaal gek laat maken en dit traject goed volhoudt (iig zo werkt het nu voor mij dan) Luuske, heb hem wel gereinigd maar nog niet opgeladen, wacht denk ik tot het bijna volle maan is haha. Weet niet of het echt gaat werken, denk wel altijd van heel veel alternatieve dingen dat het het proberen waard is of dat het ondersteunend werkt, maar wonderen verwacht ik er niet van... Vriend had opgezocht dat die steen ook niet tegen teveel water kan, dus dan moet ik hem vaak af doen en mij kennenden om 6 uur smorgens ga ik hem dan vast weleens vergeten. Vond het wel grappig toen ik in dat winkeltje vroeg naar een maansteen en de verkoopster hem liet zien, mijn vriend vroeg waar dat voor was. En 1 van de eerste dingen zei ze; Vruchtbaarheid. had verwacht dat hij moest lachen of het zou afwimpelen. Maar hij was heel verbaasd dat ik wat wist over stenen en toen kocht hij er meteen een ketting bij. Terwijl ik normaal niet echt vaak met zulk soort dingen moet aankomen bij hem. Nu heeft hij er zelfs dingen over opgezocht haha, lieverd toch. Nou we worden wel een beetje een "saai" clubie zo met elkaar. Niks geen verassende nieuwtjes... Ik hoop zo dat iemand van ons binnekort weer eens echt geweldig nieuws te melden heeft. (of dat mijn maansteen steen ineens afvalt hihi)
He meiden! het is lang geleden dat ik hier heb geschreven maar kan het mij herinneren als de dag van gisteren! Wil jullie heel veel sterkte en geluk toe wensen voor de komende tijd! Dat er maar een hoop roze wolkjes mogen komen!!!!!!!!!!!!! Isa is a.s. vrijdag alweer 6 maanden, voor degenen die nieuwsgierig zijn er staan een paar nieuwe foto´s in mijn album...
Joseetje: jeetje, alweer bijna aan het werk. Dat gaat echt snel! Dazwa: bij mij worden mn eitjes ook groot. Ik had een keer 1 van 40 mm, maar de cyclus erna waren ze geloof ik rond de 30 mm. Zora: hele fijne vakantie (en verjaardag) en hopelijk kom je lekker relaxed weer thuis. Leonizzie: hopelijk breekt je maansteen snel. Ben je nog steeds flink aan het lijnen? Luukske: je cyclus wordt echt steeds beter. Dat een aantal kilo's zoveel scheelt, ongelooflijk!
hoi meiden, Zora fijne vakantie meid het is je gegunt! Het wordt hier weer eens tijd voor goed nieuws, ik duim voor jullie!! Dwaza ik heb een keer een ei van 7,5 cm gehad en die is operatief verwijderd. Hoop voor je dat het de volgende keer opgelost is.. Was weer voor een echo naar het ziekenhuis geweest.(doppler) Was gelukkig goed, ook de ctg zijn steeds goed. Gyn had wel even globaal naar de buikomtrek gekeken en deze gaat weer achteruit, als het volgende week niet is bijgegroeid moet ik weer blijven. Het is niet echt een zwangerschap zoals ik me had voorgesteld maar hou me er maar aan vast dat ik het straks snel vergeten ben. Morgen weer een ctg, als ik de auto start rijdt hij bijna vanzelf naar het ziekenhuis ha ha gr redu
@Dazwa, wat speel je voor een instrument? Ik heb zelf 20 jaar dwarsfluit/picolo gespeeld bij een showbad en ben sinds vorig jaar op hoorn les. (Waar ik nu een week of 10 niets aan gedaan heb vanwege de misselijkheid...)
Oh, wat leuk zeg! Fijn is dat he, muziekmaken. Ik heb ook al weken niets gedaan hoor. Ik speel in het groot orkest melodisch slagwerk, dus vooral marimba, xylofoon, klokkenspel en vibrafoon, maar ook klein percussie en grote trom. In het opleidingsorkest speel ik 1e bugel, en dat vind ik eigenlijk nog het leukste want dat is echt mijn basisinstrument. Daar ben ik op begonnen, alleen toen ik een beugel kreeg (10 jaar lang, grr) ging het niet meer en ben ik overgestapt naar slagwerk. Nu sinds 2 jaar heb ik het bugelspelen weer op kunnen pakken!
Oh ja... ik ben trouwens vandaag al ongesteld geworden. Oké, ik had niet verwacht zwanger te zijn, maar zo snel ongesteld.. Ik zit nog maar op 9 dagen na mijn eisprong Dat verklaart wel mijn half labiele bui van gisteravond (ik voelde me al zo raar) en de ongikrampen die ik gewoon al dagen had. Ik hoopte stiekem nog dat dat van een innesteling was, maar tuurlijk niet. :'( Nu is het op naar de samenlevingstest..
Ik heb dat de eerste keer met 100 mg ook gehad, LF was toen 9 of 10 dagen. De cyclus erop volgens mij 14 (toen was het raak). Ben benieuwd wat de gyn hier voor oplossing voor heeft.
Hallo allemaal! @Leonizzie: fijn te horen dat het spuiten meevalt! Hopelijk helpt de maansteen nog een beetje mee.. @Zora: ook alvast gefeliciteerd met je verjaardag! En nu echt voor de laatste keer een fijne vakantie gewenst, hopelijk met mooi weer. @Dazwa: druk zat, dus. Geeft dan wel weer een hoop afleiding. He jammer, nu al weer ongi... @Joseetje: gaat snel he, nog maar 3 weekjes en dan is het verlof weer afgelopen. De komende week wordt mijn cyclus nog gevolgd, en gebeurt er niets, dan is het einde Clomid en hallo spuiten. @Redu: succes morgen bij de CTG! Hier inmiddels toch weer enigszins bedaard, kan toch niet meer doen dan afwachten. Zat maandag op CD 13, dus misschien idd nog wat te vroeg. Eerst maar eens bloed prikken morgen, en hopen dat de oestradiol-waarde gestegen is. Worden weer een paar spannende uurtjes morgen!
goeiemorgen meiden, @zora, alvast gefeliciteerd met je verjaardag, geniet lekker van je welverdiende vakantie @joseetje, meis dat gaat snel....hopelijk kun je je draai weer goed vinden op je werk. hoeveel uurtjes ga je werken? @dazwa, jeetje idd drukke bezigheden, maar wel leuk.... wat betreft je ongi....is wel een erg korte LF...zou het niet gewoon een innestelingsbloeding kunnen zijn? (op het clomid forum had een meid dat ook, en bleek zwanger...meende gewone ongi op 9DPO, ze is nu iets van 17 weken)...... @yvy, met de Clomid kan het zijn dat je ei tussen dag 17-19 komt, het merendeel van de meiden heeft dat, er zijn er weinig die een vroege eisprong hebben @nightelf, alweer bijna 29 weken, meid wat gaat dat snel.... @all, gisteren lekker wezen shoppen met mijn moeder en zus... heb mijn kleding 2 maatjes kleiner kunnen kopen, ben nu ruim 11 kilo kwijt.... wat betreft mijn ei, denk dat het snel komt, had vanochtend het drukkende gevoel in mijn buik, en had gisteren wat slijm, dus vanavond weer lekker klussen, en het weekend hebben we ook alle tijd omdat zoonlief bij mijn moeder blijft slapen(heeft ze wel nodig na de dood van mijn pa, is morgen 2 weken geleden).
hee meiden ja verlof gaat supersnel. ik ga 28 uur werken en man werkt er 20. meer zat er ivbm lichamelijke klachten niet in, hij wil nu meer gaan werken maar ik weet niet of dat zo,n goed idee is... op dit moment zal josefien 6 uurtjes per week naar een gastouder gaan en verder doen we het zelf, dat kan ook makkelijk omdat hij ochtenden werkt en ik onregelmatig.. als ik minder ga werken moet ik misschien kortere diensten gaan draaien dus ik kan beter 28 uur blijven werken want dan val ik nog onder de "grote contracten" en hoef ik geen korte diensten te draaien, schiet niet op als ik 24 uur werk en dan alsnog 4 dagen op mijn werk ben omdat ik 4 keer een 6 uurs dienst draai, mmmmm heb nog niet zoveel zin om te gaan werken.... maarja waarschijnlijk ben ik daar binnen een week weer aan gewend.... raar hoor....over een paar weken is het precies een jaar geleden dat ik zwanger raakte... ik hoop dat jullie dit ook allemaal mee gaan maken....dat moet gewoon..... xxxxx jose
jemig luuske... 2 weken alweer.... hoe gaat het met je moeder??? en hoe oud was je vader eigenlijk?? moeten rare onwerkelijke weken geweest zijn.... fijn dat je kindje even bij haar gaat logeren... het is vast stil in huis zonder man......... hoe voel jij je? kun je het allemaal nog een beetje handelen??? gr Jose