Hey oude topicgenootjes, Ik wil jullie ff laten weten dat ik jullie nog steeds op de achtergond volg en nog steeds heel hard voor jullie duim! luukske, wat kan ons lichaam ons soms toch gek maken, nou ik hoop heel hard op een positieve test voor jou! joseetje, ik zie dat josefien al weer 2 en halve maand is, jee wat gaat de tijd toch snel! ...ik ben trouwens ook erg benieuwd naar redu en elke? Liefs beehappy
Hoi meiden ik ben nog niet bevallen hoor maar wordt uiterlijk volgende week maandag ingeleid, omdat de groei toch nog steeds wat achterblijft en het vruchtwater wat minder wordt. Ik vind het een raar idee om van te voren te weten wanneer je je kindje in je armen mag houden. Maar ik kijk er erg naar uit, het is toch wel een erg spannende zwangerschap geweest. groetjes redu
Dank voor jullie reacties jose en luukske, toch fijn als dingen ook herkenbaar zijn.. verwacht ook morgen of overmorgen ongesteld te worden..dan hopen dat dubbele dosering nog beter werkt..maar goed, is ook pas eerste ronde, dus zou allemaal ook wel heel snel goed gaan als het nu al raak is..maar you never know.. Hoop op een positieve test voor jou luukske!fingers crossed!
Haha, dat herken ik onwijs Luukske, dat van de man die in slaap valt en ik niet. Ik word altijd enorm druk er van en het is dan net of ik weer veel energie heb, haha. Succes deze ronde meid!
Met Josefien is alles meer dan prima... er staan foto,s in m,n album hi hi hi ben zo trots op haar... Suzie waarom begin je volgende maand met een hogere dosering??? Beehappy tjemig meid... dat moet spannend zijn dat genetisch onderzoek... ik weet niet wat ik moet zeggen... aan de ene kant hoop je op een verklaring.... aande andere kant zou je misschien toch liever hebben dat het domme pech is.... het brusje laat nu wel erg lang op zich wachten.... hoe ben je eigenlijk zwanger geraakt van de 1e? was dat ook via de mmm Luuske ja dat heeft je moeder wel verdiend ja.... zo,n rotperiode met nog een rotter einde...nee omdat je zei dat je waarschijnlijk ongie zou worden op vakantie.... geen ovutestjes meer gedaan???? ik blijf het een vreemd verhaal vinden... niet van jou.. zo bedoel ik het niet... maar dat die ovu testjes dus donker en weer licht en dan weer donker worden... je hebt er vast nog wel een paar gedaan.. waren die lichter???? xxx jose
Ja dat heeft de dienstdoende arts, niet eens mijn eigen arts, besloten..werd me telefonisch op cd20 medegedeeld. Ze vinden mijn cyclus met op 20e dag eisprong te lang en willen nog korte cyclus dmv hogere dosering bewerkstelligen. Ik heb vandaag gebeld om uitleg en kreeg dat te horen, maar heb zelf eigenlijk zoiets van hoezo? mijn cyclus is al aanzienlijk verkort in vergelijking met zonder clomid, was namelijk soms 100 dagen, en ik heb een eisprong gehad dus clomid slaat mi aan..weet ook nog niet zeker of ik het wel wil doen..Maar goed. Fijne avond allemaal!
Waaauuuuw wat een mooi meissie! Maar idd erg spannend dat genetisch onderzoek, maar we zijn wel blij dat ze op zoek gaan naar de oorzaak van de herhaalde miskramen. Ons verleden is ook niet helemaal vlekkeloos te noemen, dus stiekem zijn we wel bang dat er meer aan de hand is. Onze meiden lieten beide een jaar op zich wachten ivm mijn PCO, maar steeds net voor de MMM zwanger. De zwangerschappen verliepen wel erg moeizaam, bij beide de hele zwangerschap bloedverlies ziekehuisopname ivm vroegtijdige weeën en ontsluiting vanaf 23 à 24 weken. Onze oudste is ook ruim 7 weken te vroeg geboren, het blijkt dat ik draagster ben van de B streptokken.
oh dat is klote zeg... je hebt godzijdank 2 kids..... maar het zou toch wel fantastisch zijn als er nog een brusje komt.... als er iets schokkends erfelijk /genetisch aan de hand is dan zou je toch ook niet zeggen dat je de 1e 2 had gekregen toch?... 2 keer de dans ontsprongen om de mmm in te gaan....wat goed zeg.... maar nu al zo,n lange weg gegaan....pppfffff ja lekker meissie he is josefien.... en wonder boven wonder is ze 5 dagen voordat ik moet beginnen met werken gaan doorslapen.... en wel van 23:30 tot 07:30 wauw.... heb eindelijk weer een beetje een uitgerust gevoel... Zusie ik snap het wel.... ze zeggen dat de kwalitiet van de eisprong aanzienlijk slechter word als een cyclus langer dan 35 dagen duurd... je zit net op de grens...heb je geen last van bijwerkingen? nou ik denk echt dat ik ongie ga worden..... heb gisteren een groot pak chocoladeijs gekocht kon het niet weerstaan en heb zelfs toen ik al klaar was met de boodschappen en josefien weer in de auto zat.... haar er weer uit gehaald en op een holletje teru de winkel in voor ijs.... en ik ben me toch sjagarijnig.....niks voor mij....het zou nu zo,n beetje de tijd weer zijn... gr Jose
He lieve meiden, bedankt voor al de beterschapsberichtjes. Ik ben weer aardig opgeknapt gelukkig. En ik ga woensdagnacht lekker naar een villa in zuid Spanje met zwembad, bij zee. Wat ik nog niet vertelt had omdat ik er het een beetje moeilijk mee had... We gaan met mijn beste vriendin en haar vriend en nog een stelletje. Hadden het erover dat dat nu nog heel leuk is want allemaa kinderloos (gelukkig zijn al mijn vrienden laatbloeiers haha) en wei weet volgend jaar niet meer. Belde twee weken terug mijn beste vriendin en vertelde dat ze 11 weken zwanger was!!! Ze moest zelf nog een beetje aan het idee wennen. Nou.... ik ook. Ik wist dat ze niet aan de pil was, want zij werd steeds door de pil heen ongesteld soms wel weken achter elkaar bloedverlies (druppels) ook door de prikpil. Aangezien ze ook een burn out had en eigenlijk geen sex dus even gestopt met de pil. Schijnbaar is dat seksleven nu het weer beter met haar gaat opgekrikt en hadden ze het erover weer voorbehoedsmiddelen te gebruiken.... Maar ja toen was ze dus zwanger. Ik heb heel enthousiast gedaan hoor, maar de rest van de avond gehuild. Onbegrijpelijk hoe iedereen om mij heen maar "onbedoeld per ongeluk" zwanger wordt. Het gekke is ook dat een aantal weken terug wij een feest hadden en ze het toen al wist en gewoon dronk en rookte. Ze wilde er toen zelf nog niet helemaal aan zei ze. Ze rookt nog steeds een beetje... Ik vind dat dan zo moeilijk. Wat me een beetje tegenvalt is dat ze ook geen 1 keer heeft gevraagd of ik het moeilijk vond of iets in die trant. Of is dit raar van mij dat ik dat wel verwachtte van haar? Begrijp me niet verkeerd is verder een hele lieve, leuke en betrokken meid, maar geen 1 woord over hoe het met mij ging. Nou ja nu kan ik dus heerlijk de hele vakantie genieten van haar kwaaltjes... hm. Nee das een beetje gemeen, want ik vind het ook heel bijzonder dat iemand die ik mijn hele leven ken nu zwanger is, dus misschien geniet ik er daar ook wel van.
Zo dat was een leker egobericht, sorry daarvoor. Luuske ik vind dat jij maar een rare ronde hebt, en hoop dat je die afsluit met een hele mooie test haha. Yvy, bij de 2e ronde spuiten kreeg ik een samenlevingstest Dazwa lekker laat in de avond doen hoor, hebben wij ook gedaan. Hoe staat het met jouw ronde? Joseetje, wat een voorbeeldig meisje dat ze nu lekker doorslaapt en ook echt een schatje om te zien. Redu heel veel succes volgende week... Dan ben je MAMA! Beehappy wat leuk dat je je even komt melden. Ook voor jou hoop ik nog steeds op een wonder. Hier mijn temp. nog steeds 37.2 vanaf 36.7. Dus ik denk dat ik misschien toch een eisprong heb gehad toen ik vorige week die steekjes voelde? De tampons maar mee op vakantie.... zucht
ohhh Leonizzie, dat vind ik echt sneu voor je. Wat zal dat rottig voor je zijn. Nee, ik vind het dus helemaal niet gek dat je daar verdrietig om bent! @Joseetje: Wat een prachtig meisje hebben jullie toch, die oogjes, zo mooi! @all: Vandaag bij de gyn. geweest voor de samenlevingstest. Was dus helaas wat te vroeg in de cyclus (dag 16). Er werden geen levende zaadcellen gevonden, maar dit scheen redelijk normaal te zijn volgens de gyn, omdat mijn slijm nog niet vriendelijk/vruchtbaar genoeg is. Maandag moet ik terugkomen. Dat wil zeggen: als de afspraak doorgaat, het zit zo stampvol in het AMC dat als er een embryoterugplaatsing tussendoor komt, deze voor gaat. Helemaal terecht natuurlijk! Verder was er in mijn linkereistok een eitje van 15 mm te zien, maandag zou deze 19/20 mm moeten zijn..
He hallo, Joseetje, ben even heel brutaal naar je foto's gaan kijken, wat een schatje! En super leuke naam! Leonizzie:: ja logisch toch dat je dat moeilijk vindt, snap ik best. En weet je vriendin van jouw situatie af? Misschien vindt ze het moeilijk er over te praten en vraagt ze daarom niet naar jou.. mensen zitten soms raar in elkaar. Dazwa84: Spannend allemaal joh, hoop dat het doorgaat maandag en goede uitkomst heeft! Ik ga het lot nog even tarten en pas morgen of maandag testen..mijn ongesteldheidsgevoel zegt op het moment genoeg, maar houd mijn fingers crossed dat het komende dagen uitblijft..
joseetje, het lijkt idd onwaarschijnlijk dat er genetisch iets mis is als je al 2 kids hebt, maar volgens de gyn zou ik zeker niet de eerste zijn die er na gezonde kinderen achter komt dat er toch iets genetisch mis is....dan zijn onze meiden nog grote wonderen dan wij al dachten! leonizzie, oh meis kan me heel goed voorstellen dat dit heel moeilijk voor je is...dikke knuf meis!
Hoi Suzy, tja dat is het vreemde ze weet het vanaf het begin al waar we meebezig zijn. Ik wist al dat ik PCO had voor ik mijn huidige vriend leerde kennen en dat heeft ze ook helemaal met mij beleefd. Ze heeft zelf ook weleens de zorg gehad of ze wel zwanger kon raken. Wij bespreken altijd alles uitvoerig met elkaar. Ze was op de hoogte toen we wilden beginnen 1.5 jaar gelden, van elk onderzoek, van elke eisprong en wachtweken. Het is nooit een probleem geweest erover te praten. Ik ben er ook nooit dramatisch verder over geweest, maar ze weet wel mijn verdriet, zorgen en hoop. Daarom vond ik de hele manier waarop ze het vertelde al "raar". (ik moet je iets vertellen, zit je? Ik ben ZWANGER, ja we wilden eigenlijk weer voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken, moest dus erg aan het idee wennen... nog steeds. Baal ook een beetje, had zo'n zin in de vakantie lekker eten, spaanse wijn drinken nu kan dat allemaal niet, heel saai enzenz ...) en daarna helemaal niets... Nou ja zal wel aan mij liggen. Ik laat de Spaanse wijn graag aan mijn neus voorbij gaan als ik dat kon hebben wat zij nu heeft.... Voor jou iig toch nog even spannend vandaag en morgen. Zou wel weer eens leuk nieuws zijn hier, een positieve test! Beehappy, goh dat is toch eigenlijk dan ook wel weer een beetje spannend. Heb denk ik niet goed gelezen, maar wanneer krijg je dat onderzoek? Dazwa, he wat jammer dat het te vroeg was. Ondanks dat je weet dat het daardoor komt dat ze geen levend zaad vonden, maakt dat toch weer extra onzeker. En dat is wat we al teveel hebben... onzekerheid... Maar je eitje groeit iig mooi en dat is weer heel erg positief!
Bloedden jullie ook na een kweekje? De gyn. zei al dat ik wat bloedde, en vanmiddag was dat nog steeds een heel klein beetje. Zal er wel gewoon bij horen. Oooh volgens mij is mijn nicht nu aan het bevallen, spannend hoor.
@leonizzie: ik denk dat ze er dan echt wel over na denkt, maar het gewoon moeilijk vindt er met je over te hebben en liever even doet alsof ze het niet meer weet of zo, vast dat jullie in de vakantie er rustig uitgebreid over zullen hebben en dan zal haar rare manier van doen wel duidelijk worden..Ze voelt zich misschien zelfs schuldig op de een of andere rare manier, dat zij wel zwanger is en jij niet, terwijl ze weet hoe graag jij het wilt.. Denk er nog maar niet teveel over na, maar bespreek het rustig op vakantie. Dat zou ik doen denk ik.. Maar wel lastig hoor..
Dwaza gefeliciteerd met de geboorte van je achternichtje!!!!! bloeden na een kweekje kan best... ze schrapen meestal met een dingetje. ik kan me voorstellen dat je schrikt van de dode zaadjes maar het klopt wel dat ze alleen overleven op de goede dagen... en ze zit er met pco natuurlijk al snel naast.... als ik terugklijk naar mezelf zou ik me daar dood om piekeren... ik hoop dat jij het hoofd koel kan houden en je verstand laat spreken... als het niet de goede tijd is gaan inderdaad alle zaadjes dood..... dat is niets raars... nu gaan ze het natuurlijk nog een keer doen...misschien nog wel 3 keer als het nodig is.. Zusie je hoeft niet te "spieken "in m,n album hoor... alles wat openbaar is daar mag iedereen in kijken. Leonizzie he bah.... nee hoor meid je bent niet ego..... dit is gewoon echt niet leuk... ik heb ondervonden dat je er nog zoveel met iemand over kunt praten... mensen hebben geen voorstelling van hoe het echt is...ik kan over mezelf praten.... voordat de mmm in zicht kwam dacht ik wat zeuren al die mensen toch.... ik dacht ook dan doe je toch fff ivf....en als het dan echt niet lukt nou ja pech.... dan zoek je een ander doel.. zo hee.... is dat toch eventjes niet hoe dat werkt.....na het eerste woord dat wees in de richting ziekenhuis van onze huisarts was mijn ongerustheid geboren.... en dat gevoel ging pas weg nadat Josefien echt op de wereld was gekomen....mijn hele wereld stond op zijn kop... en dan had ik nog de meest eenvoudige behandeling... ik vind het jammer voor je.... want ja hoe je het ook draaid of keert...het word waarschijnlijk baby voor en baby na....en van dat roken en drinken... je zou haar toch...... ik kan daar zelf slecht tegen... Beehappy... ja wie zal het zeggen..... zijn de 1e 2 al ongelooflijke wonders... maar toch.... 2 keer ( het was geen tweeling toch? ) blijf je hier zo af en toe schrijven? hoor graag hoe het met je gaat xxx jose
Dwaza, Gefliciteerd met je achternichtje! Ik bloed ook vaak na een kweekje, bij mij duurd dat meestal een paar uurtjes. joseetje, nee de eerste twee zijn geen tweeling, onze meiden zijn 9 en 11 jaar...al hele meiden! En tuurlijk blijf ik hier af en toe nog mee schrijven, ik wil ook heel graag weten hoe het met jullie gaat!