Hee Yvy, wat goed dat je je zo fijn voelt bij het spuiten! Ik ga voor je duimen a.s. maandag op een goede uitslag. Hier zijn ondertussen alle 3 de meiden bevallen Ik heb een eisprong gehad als het goed is, of tenminste, hij is nu bezig
Hoi dames! Ik ben hier al een hele lange tijd niet geweest.. Ik heb alles wel een beetje teruggelezen.. Luukske: alsnog gecondoleerd met het verlies van je vader.. is snel gegaan toch? Hoe gaat het nu met je? Ik zie wel dat je flink wat afgevallen bent, wat goed zeg! Ik ben afgelopen woensdag begonnen met Sonja Bakker, ik ben benieuwd moet ik zeggen. Elke: ik zag op het andere forum dat je inmiddels bevallen bent van jullie dochter Puck! Van harte gefeliciteerd met de kleine meid! Is alles goed gegaan? Joseetje: wat goed dat je nu uit jezelf een eisprong hebt, hoe raar kan het lopen hé.. Hoe gaat het met de kleine Josefien? En hoe was je eerste werkdag weer? Dazwa: wat goed dat je een eisprong hebt gehad, succes hé, hoop ook voor jou dat je eindelijk snel een keertje zwanger mocht zijn.. Het duurt allemaal zo lang hé. Ik heb het inderdaad ook dat er om me heen constant maar mensen zwanger worden en het lijkt net of wij de enige zijn die er zo lang mee bezig zijn.. Vorige maand waren er ook in 1 week tijd 2 baby's geboren in onze vriendenkring.. Maar ooit komen wij ook aan de beurt, we blijven duimen.. Yvy: mooi dat die spuiten een verademing zijn, ik begin er ook mee over ongeveer een week. Ik ben blij te lezen dat het jou goed bevalt. Ik vind het nog allemaal een beetje eng hoor.. Ik duim voor je voor mooie eitjes.. Redu: ben jij inmiddels ook al bevallen? Marieke, Nightelf, Caecilia: hoe gaat het met jullie buikjes? Suzie: welkom hier, ik hoop dat de clomid goed zijn werk doet bij je! Lijkt me erg moeilijk als je iedere dag met baby's moet werken.. Leonizzie: hoe gaat het met jou dan? En Zora, ben je inmiddels alweer terug van vakantie? Wanneer start je met de IVF? Ik hoop zo dat het nu eens lukt bij jullie.. Beehappy: ik zag dat je weer een miskraam hebt gehad, heel veel sterkte meid. Wat ontzettend klote voor jullie. Ik heb daar nooit de juiste woorden voor. Het doet ontzettend veel pijn om zoiets mee te moeten maken. Hier heeft dus de tweede keer met clomid 150 mg weer niets uit gehaald. Moest toen naar het ziekenhuis voor een 2de FM en ze zag weer niets, ze dacht alleen een cyste. Toen moest ik dus 2 weken afwachten dat mijn ongesteldheid misschien toch uit mezelf zou moeten komen (ik had echt zo iets van; er is toch geen ei te zien, dan wordt je toch ook niet ongesteld, maar goed het zou wel een goede reden hebben :x). Nu moet ik vanavond mijn laatste Provera nemen en hopelijk ben ik nu snel ongesteld, maar vorige keer duurde dat ook een week. Daarna moet ik op cd3 een uitgangsecho laten maken en ga ik ook in het spuittraject. Ben heel erg benieuwd, hoop zo dat het goed gaat werken. Maar heb op het moment overal een hard hoofd in. Aankomende vrijdag is het een jaar geleden dat ik mijn eerste miskraam heb gehad, en het duurt nu zo ontzettend lang eer ik weer een keertje zwanger ben. Maar heb helaas ook nog niet zo heel veel kansen gehad dit jaar. Eerst lieten ze me tot april aankloten, toen 3x 100 mg clomid gehad en kreeg toen nog een vrij late eisprong. Toen 2x 150 mg, deed allebei niets. En nu dus gaan spuiten. Het duurt allemaal zo lang, maar ja dat is niet alleen bij mij.. Iedereen heel veel succes en degene die ik vergeten ben, sorry, maar jullie ook heel veel succes, sterkte e.d. Heel veel liefs Jojoba
he meis... wat fijn om weer wat van je te horen...ik hoop zo dat spuiten voor een mooi resultaat zal zorgen... wel kunnen ze dat veel beter afstemmen en er groeit volgens mij altijd een ei als je maar genoeg spuit... het is weer een stapje verder... maar wel eentje in de goede richting!!! met mij gaat het goed.... al vond ik de 1e dag op het werk echt vreselijk.... moest om alles janken.... kon m,n draai totaal niet vinden en het is ook best pittig werk... verstandelijk gehandicapten met gedragsproblemen.... en een nieuwe client die ik maar niet kon verstaan die daar behoorlijk van over zijn toeren raakte... ik zou worden bijgestaan door een speciale trainer... maar die was ziek...dus meteen de vuurdoop......maar inmiddels weer 3 dagen gewerkt en nu lekker een aantal dagen weer vrij.... het komt goed en ik had vanmiddag mijn draai alweer gevonden.. ben echt flink ongie... en ik heb zitten tellen... m,n cyclus was 30 dagen...dat geloof je toch niet.. ik ga het maar bijhouden denk ik... xxxx jose
He meisjes, @joseetje, wat fijn dat je nu vanzelf een eisprong hebt gekregen, hoor je wel vaker he na zwangerschap dat het lichaam dan soort van "reset" is en weer gewoon gaat werken zoals het hoort.. hoop het voor je! Moeilijk joh werken met verstandelijk gehandicapten..heb daar bewondering voor, lijkt me heel moeilijk.. @jojoba27: Hai! Dank, wat ben je attent dat je iedereen zo uitgebreid af gaat! Ja hoop ook dat clomid gaat aanslaan..Jij hebt ook al veel meegemaakt zeg..raar denken die artsen he, beseffen niet hoe moeilijk 'nog even twee weken wachten' is.. @Dazwa: toi toi toi! hoop dat vandaag of morgen z'n vruchten afwerpt @Yvy: go junkie! Go junkie! haha Hope the drugs work! Nou ik heb online afspraak gemaakt met andere arts voor morgen..ben nu wel klaar met wachten en telefonisch via assistent 'geholpen' en op wachtbankje gezet te worden. Inmiddels is pijn in mijn buik verdwenen..dus cyste opgelost of zo..heel fijn maar had aan de andere kant juist dmv echo van arts willen weten of het wel of geen cyste is..maar goed geen pijn is wel fijner.. vanmiddag nog even een test gedaan (mijn man had nl gedroomd dat ik zwanger was..) maar helaas negatief..Gekgenoeg tijdje na test toen ik weer naar wc ging, heel klein streepje bloedverlies...ben benieuwd of het doorzet..hoop het nu toch eigenlijk wel, kan ik tenminste verder met volgende ronde, want nu zit je toch maar beetje te wachten tegen beter weten in... (cd 43) Nou fijne avond!
@jojoba, ik ben ook aan het bakkeren(online) en dat motiveert me onwijs...in 9 weken 17,2 kilo kwijt..... @Yvy, fijn meis dat je nu kunt spuiten... @joseetje, balen dat je zo in je werk gestort bent, maar gelukkig zit je snel weer in het ritme.... ennne, mooie cyclus!! @dazwa, en nu weer die vervelende wachtweken....ik duim voor je!! @suzie, meid als je niet zwanger bent, dan hopen dat je ongi snel komt zodat je met frisse moed aan de nieuwe ronde kunt beginnen.... @all, zie mijn onderschrift, 17,2 kilo kwijt....ben helemaal trots op mezelf, maar we gaan woensdag voor 5 dgn weg, en ik zal sonjabakker niet vrijhouden op vakantie, we gaan lekker genieten....
Wow luukske wat super knap van je!! Jeetje in hoeveel tijd? geniet van je dagen! Net naar arts geweest, wel een duidelijke man, zag cyste van 45mm, vermoedelijk corpus luteum die niet afgebroken wordt.. Kan vanmiddag bellen voor bloeduitslag HCG en progesteron. Als zwangerschap negatief, duphaston en op naar volgende ronde 100mg Clomid.. Nou ja we shall see, wel blij dat ik arts heb gezien en echo/bloed enzo. Geeft verheldering.
Luukske, gefeliciteerd meid, ge-wel-dig! Ga zo door Ben je nu bijna op je streefgewicht? Ik heb net weer een halve Milka reep weggesnaaid.. Ik had gewoon zo'n behoefte aan chocola, niet normaal! @ Suzie, grr, stomme cyste. Gaat die op een gegeven moment vanzelf weg? Volgens FF heb ik een eisprong gehad, en wel op dag 23. Ideale timing Nu weer afwachten. De vorige keer had ik een vrij korte LF (8 dagen) dus ik hoop dat deze nu wat langer is..
@dazwa, die behoefte aan een lekker stuk chocola heb ik ook, en moet het echt weerstaan.... zit nu op het gewicht van voor mijn zwangerschap, maar ik moet nog 12 kilo (wil ik graag) voor mijn streefgewicht. morgen lekker op vakantie, ff uitwaaien en aan zee lekker stukje vis eten.... ik duim voor je dat het raak is.... @suzie, ik zit nu in mijn 10e week van sonja bakker....dus het gaat goed....sport er wel ongeveer 3x per week bij... @all, meiden ik spreek jullie na het weekend weer.....
WAUWWWWWW Luuske!!!!!!! you go girl!!!!!!! dat is echt zo knap gewoon.....ik ben jaren geleden flink afgevallen en weet hoe moeilijk het is.... ijzeren dicipline moet je ervoor hebben... ivy gelukkig dat je je prettig voelt bij het spuiten... geeft vaak een mooi resultaat als de clomid niet echt goed wil werken... Suzie wat ontzettend balen van die cycste... komt helaas wel vaak voor.. gelukkig had je een duidelijke vent... het is gewoon goed om helderheid te hebben en te weten wat er aan de hand is.... Las in zora,s topic dat ze volgens mij de 1e spuit erin heeft zitten... we gaan haar wel volgen toch???? hier nog steeds ongie.... ik had vanavond de laatste zwangerschaps na gym....... raar hoor... nu is het zwanger gebeuren definitief afgesloten... gym is voorbij... kraamvisite is allemaal geweest.... ben weer aaan het werk.... word er bijna een beetje weemoedig van.......was toch wel een fijne tijd ondanks alle tegenslagen..... Josefien is gisteren helemaal goegekeurd op het consultatiebureau..ze weegt nu 5500 gram.. als jullie mijn geneuzel hier storend vinden moeten jullie het zeggen hoor... maar ik schrijf gewoon nog steeds liever hier dan aan het zwangere pco kantje..... maar ik kan me voorstellen dat het rot is om mijn gezeur over weer aan het werk te lezen terwijl jullie al zo lang wachten op een posi test....dan denk je volgens mij ook wat zeur je nou.. je hebt een baby.. eerlijk zeggen hoor!!!!!!! xxxx jose
Hello ladies. Nee jose vind het juist heel gezellig en prettig dat je meekletst..je bent toch ook een ervaringsdeskundige en leuk om er aan herinnert te worden dat er hoop is! Lijkt me ook wel gek als alles nu weer zo 'normaal' moet worden, heb je zo lang gewacht op die kleine josefien, ze is er niet zomaar 'gewoon' ze blijft jouw/jullie wonder..dus kan me voorstellen dat het allemaal ook al is ze 'al' drie maanden heel nieuw en een beetje toch onwerkelijk is en dat je eigenlijk ook geen genoeg kan krijgen van de zwangerschaps en kraam vibe..logisch dat dat wat gek voelt..maar wel ook weer heel leuk, eigenlijk. dat het geen droom meer is maar gewoon echie en iedereen handelt ernaar.. @Luukske echt super knap hoor in zo'n korte tijd! Toch geweldig hoe dat sonja bakkeren echt werkt! Gister assistent gebeld, bleek HCG van <1, dus heel zwaar negatief en progesteron van 9,2, dus kans dat ik zo'n 20 dagen geleden wel eisprong heb gehad schatte ze heel klein, maar wist het niet zeker omdat er zoveel tijd overheen was gegaan, maar uitblijven menstruatie en zwangerschap zei dan wel weer genoeg...helaas. wel gek vind ik dat mijn temperatuur steeds best hoog was laatste dagen dat ik heb getest..maa goed.. Vandaag gestart met duphaston, dus hopen dat dat beetje snel werkt en dan vrolijk op naar volgende dubbele dosis Clomid..
Hoi meiden, even een kort berichtje van mij, ben hier niet zo heel veel meer, maar lees en leef wel mee hoor! Inderdaad Joseetje, gisteren de eerste spuit erin. Dus we zijn nu echt begonnen, spannend! Luukske: Fijne vakantie en complimenten hoor echt super! Dawza: Zag dat jij een ei gehad hebt, en goed benut? Ik duim voor je meid! Jojoba: Het zit jou ook niet mee zeg, zie je op tegen het spuiten? Het valt echt mee hoor, maar het is natuurlijk niet leuk. Wij zijn nu wel een keertje aan de beurt hoor vind ik. Ik hoop dat je snel ongi word meis! Mijn vakantie was trouwens heel leuk en ontspannend dus we beginnen uitgerust aan de IVF, heel belangrijk. Leonizzie: Hoe is het met jouw meid? Suzie: Weet niet of ik jou nou al 'kende'of niet, maar zie dat je hier al lekker meeschrijft. Ik zal voor jou duimen dat je ongi snel doorbreekt met de Duphaston. Liefs voor jullie allemaal, Zora Edit: Joseetje, ik vind eht leuk om de vorderingen van Josefien te lezen hoor!
Zora, fijn om weer wat van je te lezen. Wat heerlijk dat je een lekkere vakantie hebt gehad meid. Ik heb onze kansen volgens mij aardig benut... misschien een beetje té hahaha, maarja.. elke keer neem ik me voor om rond mn ei om de dag te klussen maar dan ben ik tóch bang dat het niet genoeg is. Maargoed. Hoe was het spuiten Zora? Ging dat een beetje? Of heb je dat al eerder moeten doen? (ben het even kwijt, sorry). En Joseetje, ik vind het ook heerlijk om jouw verhalen te lezen over Josefien, dus lekker blijven buurten.
Hoi allemaal! Deze junk meldt zich ook nog een keer. Het spuiten gaat weliswaar prima, maar de oestradiol-waarde was 2 dagen geleden nog niet genoeg gestegen. Ik spuit nu dus 1,5 ampul, en mag me morgen weer bij de bloedafname melden (jippie, maar niet heus, heb nog een mooie blauwe plek van 2 dagen geleden). Mijn hoop op een leuk verjaardagskadootje begint op deze manier wel wat te slinken. Maar goed, we wachten maar af wat morgen ons weer brengt. @jojoba: jij mag dus ook gaan spuiten. Het valt echt ontzettend mee hoor! Ik vond de eerste keer ook wel spannend, maar nu een week later ben ik al volleerd junkie . @joseetje: gewoon blijven schrijven over Josefien, hoor. Voel je niet schuldig. @suzie: ha, dan toch eindelijk duidelijkheid, al was het dan niet dat resultaat waar je op zat te wachten. Succes in de volgende ronde. @Zora: fijne vakantie gehad, lees ik, waar was je ook al weer naar toe geweest? Hoe bevalt jou het spuiten? @Dazwa: voor jou dus weer spannende tijden?, succes met wachten!
Nee je kent me nog niet, ben een groentje , maar doe sinds kort vrolijk mee met de gesprekken. Kleine achtergrond: ben sinds 18e bekend met PCOS, sinds aug'08 van pil af, sinds okt'08 zijn we aan het proberen en eind juli'09 gestart met Duphaston/Clomid. eerste ronde dus geen succes, maar gelukkig nu al na 2 dg duphaston ben ik ongesteld geworden! jee, dus stop D. en overmorgen mag ik met clomid 100mg beginnen. Jij , Yvy en jojoba veel succes met spuiten! Hoop dat het lukt! @dazwa: fingers crossed
Weet je waar ik nu een beetje bang voor ben? Dat ik nu alweer een ongi op voel komen, ook al is het 6 dagen na mijn eisprong. Ik heb even in mijn temperatuurlijst teruggekeken van de vorige ronde. Toen had ik ook maar een LF van 8 dagen en kreeg ik op dag 7 een ongikrampgevoel onder in mijn rug. Gister meende ik het heeel licht te voelen, en vanochtend ook weer :S
@ Dawza: Probeer een beetje de moed erin te houden hoor. Ongikramp is ook een zwangerschapskwaaltje hoor ik altijd. @ Spuiten: Dit is voor mij de eerste keer dat ik elke dag spuit. Bij mijn 6 IUI's heb ik wel elke keer Pregnyl gespoten maar dat was maar 1 x per cyclus. Ik spuit nu Decapeptyl tot ik ongi word en dan begin ik met Puregon maar moet ik de Deca ook doorspuiten, wat een feest, 2 per dag. En dan voor de punctie 1 x Pregnyl en na de terugplaatsing ook 2 x pregnyl, dus er staat me nog wat te wachten. @ Suzie: Succes hoop dat clomid de uitkomst is. Wij zijn sinds februari 2007 serieus bezig voor een beebje, maar nog geen geluk gehad. Ik heb PCO en man verminderde zaadkwaliteit. We hebben er inmiddels 6 mislukte IUI"s (met clomid) opzitten en zijn nu net gestart met spuiten voor de 1e IVF. Hopelijk brengt dit voor ons een wondertje.
Hallo allemaal! @Suzie: ook hier alvast veel succes gewenst met de volgende ronde Clomid. @Dazwa: nee, dat moeten we niet hebben, ksst, weg wezen ongi en voorlopig (lees 9 maanden) niet meer terug komen. @Zora: tjemig, jij mag dus twee spuiten per dag zetten. Hopelijk komt dat wonder voor jou heel snel... @hier: vanmorgen weer bloed laten prikken, weer een blauwe plek erbij, plus nog eens irritatie van de pleister, jippie.. Vanmiddag gebeld voor de uitslag, en ik mag morgenvroeg voor een echo komen. Ben nog een beetje voorzichtig, heb bij de vorige echo's ook het deksel op mijn neus gekregen, dus ik ga van het meest negatieve scenario uit tot het tegendeel bewezen is, uit zelfbescherming. We zien het wel morgen.
@yvy spannend hoor morgen, hoop dat het er goed uit ziet op de echo! @zora wauw je hebt dus ook al heel wat meegemaakt Hopelijk geeft de IVF je meer geluk! Heel veel succes! Ik geniet gewoon van alle ongesteldheidsklachten wat een bizar leven hebben we ...
Hoi meiden, Ben een dinsdag om 18.05 bevallen van een kleine maar kerngezonde dochter. Ze heet Emily en woog bij de geboorte 2715 gram. Ze mocht een woensdagochtend al mee naar huis en drinkt prima aan de borst. Ben nu heel erg met mannetje van haar aan het genieten en we worden heerlijk verwend door de kraamverzorgster. Zit nu echt bovenop een roze wolk, ondanks het slaapgebrek. laat snel weer wat van ons horen, dikke knuf redu
Zora, ik zie dat je weer terug bent van vakantie en al druk aan het spuiten...Op naar een een succesvolle 1e IVF, ik duim voor je!!!! yvy30, succes met de echo, ik hoop dat je blij verrast zult worden! jojoba, fijn om weer iets van je te horen! Wat balen zeg dat de clomid geen wondertje heeft gebracht, maar ik hoop dat het spuiten snel een mooi wondertje mag brengen! redu, GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter Emily!!! Fijn te horen dat ze het zo goed doet, geniet maar lekker met je mannetje!